Страница 1 от 1
Т срещу Н
Публикувано: 05 апр 2009, 12:32
от amdinside
Въпросът е по-качествени ли са гуми със скоростен индекс Т (до 190) сравнени с тези с индекс Н (до 210) ?
Например за гуми 86T сравнени с 86Н, ще има ли разлика в износването при скорости 120-130 (не много високи) и съответно ще има ли по-дълъг живот гумата с индекс Н?
Струва ли си да се дадат 20-30 лева повече за индекс Н?
Re: Т срещу Н
Публикувано: 06 апр 2009, 03:46
от bull3t
Ами колега като те гледам със същата кола като мен,та се чудя защо задаваш "умни" въпроси.Къде си тръгнал да купуваш Т гума на кола коята не е за по-малко от Н?Взимай Н-шова гума и не питай повече.А и Н-шовата гума ще ти даде много по голяма стабилност,сигурност та даже и комфорт. А още повече не си заслужава да се пребиеш в некой завой защото си купил лоши гуми.
Re: Т срещу Н
Публикувано: 07 апр 2009, 13:59
от DimKo
bull3t написа:... А и Н-шовата гума ще ти даде много по голяма стабилност,сигурност та даже и комфорт ...
Колега, би ли посочил източникът зад това твърдение?
При един и същи модел гуми, разлика между Т и Н би се усетила само при продължително поддържане на скорости близки до граничните. А от 120-130км/ч до 190км/ч има едно 50% резерв. Според мен, в конкретния случай не е оправдано да се вземе Н.
Re: Т срещу Н
Публикувано: 07 апр 2009, 19:25
от amdinside
Мисля си, че Н са по-качествени и с по-дълъг живот дори и при не високи скорости.
Става въпрос за Michelin Energy Saver GRNX, не за какви да са гуми, но разликата между Т и Н е дори над 30 лв
Мен си ме влече към Н модела, но нали парите все не достигат...
А и продавача каза, че разлика можело да има само при високи скорости, та затова се замислих и затова питам.
Според мен няма как Н-гумата да не е по-добра дори и при ниски скорости
Re: Т срещу Н
Публикувано: 08 апр 2009, 05:20
от bull3t
DimKo браво бе! Източник ли искаш, ами добре,нарича се обща култура и малко познания в тази сфера. И като караш фокус DimKo с какви гуми го караш? Много ми е интересно дали го караш с Т? Аз имам едно правило от гуми ,спирачки и фарове не се пести. А ти ако искаш сложи и барабани отпред та да е по евтинко и да няма "неоправдани решения".
amdinside ,колега ти си достигнал до правилната посока на мислене.Ако имаш малко повече пари ,не се и замисляй ,зимай направо Н. Даже ще ти предложа и марка и модел :
http://www.vredestein.com/Banden_Bandty ... D=94744074" onclick="window.open(this.href);return false;
или :
http://www.vredestein.com/Banden_Bandty ... D=94744074" onclick="window.open(this.href);return false; ако решиш че ще купиш Т гума.
Вредещайн е марка която е сравнително евтина за качеството си. Аз лично съм много доволен от HI-TRAC гумата. Много е важно да си вземеш гума с която ще си сигурен във всякакви условия,било то дъжд,пек,или нормално време.
Успех с финансите,дано да съм помогнал.
Re: Т срещу Н
Публикувано: 08 апр 2009, 09:30
от ewgeny
Скоростния индекс е подбран според конструкцията на нишките в гумата. Колкото по-бързо се движи колата, толкова повече се покачват вътрешните напрежения. Ако си шофьор който спазва стриктно ограниченията, не се притеснявай за Т, няма никаква разлика. Това е според мен. Аз ако съм, обаче ще си взема Н, щото често ми се изпъва десния крак

Re: Т срещу Н
Публикувано: 08 апр 2009, 10:30
от DimKo
bull3t, при силни формулировки от рода на "много по голяма стабилност,сигурност та даже и комфорт" и "да се пребиеш в некой завой", само защото вместо Michelin Energy Saver H се кара с Michelin Energy Saver Т, тогава да - източник би бил полезен. Защото за мен тези неща зависят доста повече от шарката, материала и грайфера на гумата, отколкото от скоростния й индекс.
Никой не спори, че гумата с по-висок скоростен индекс е конструктивно по-усилена. Само че в конкретния случай на скорости от рода на 120-130км/ч това едва ли някога ще се прояви. Доколкото съм чел, за да се сертифицира гума за даден скоростен индекс (например Н), тя трябва да издържа движение при съответната скорост (210км/ч) в продължение на 10-15 минути, без да се разруши.
От там нататък, в зависимост от това кой колко време смята да поддържа скорости от порядъка на 190-210км/ч, всеки си харесва подходящия скоростен индекс...
П.П. amdinside, щом H-ките са ти легнали на сърце и ако 4х30лв отгоре няма да те съборят, тогава ги взимай. Поне ще знаеш, че караш с най-доброто.
Re: Т срещу Н
Публикувано: 08 апр 2009, 18:09
от S_C
Хората до тук са го обяснили добре.Разликата между Т и Н е в структурата на каркаса на гумата-теловете и нишките.Нищо общо със стабилноста или материала на протектора по принцип-там всичкия материал е под патент.Ако се спазват ограниченията...никаква разлика между двата класа.130 са си 130.От там нагоре по-ниския клас вече не носят на оборотите заради по-слабия каркас...и започват да се разтягат.Тоя експеримент съм го правил с един скутер.Стандартните гуми не носят повече от 60-70 км/ч.Е...направихме скутера да вдига 100.Ама при 100 гумите опираха в калниците...

Re: Т срещу Н
Публикувано: 10 апр 2009, 10:19
от ctpyrap
Аз на мойта съм със ZR индекс, но са доста шумни и возят доста твърдо.
Re: Т срещу Н
Публикувано: 10 апр 2009, 11:37
от bull3t
Пак ви казвам,ако искате си сложете Т аз на кола като фокус никога няма да сложа Т. Т е за много слаби коли,плюс това за коли който няма да ги караш на дълъг път.Аз на моя фокус смених и размер и на гума и всичко,с цел по-голяма стабилност.От 185/65 р14 минах на 195/50 р 15 и колата е далееееееч по-стабилна.Пак ви казвам,от гуми не пестете пари.
Re: Т срещу Н
Публикувано: 13 апр 2009, 13:41
от mistyrain
Виждам че яко сте се заразправяли за туй може да погледнете тук.
http://barzgumve.com/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Изберете гумите и като ги отворите вижте линка TyreTest.com там има много ценна информация и достоверна. А другото е - погледнете и цените, това са крайни цени с доставка до адрес. Говоря от опит. Препоръчах го и на един приятел и той си взе от там гуми за паджеро. 120лв спести момчето ама още не ме черпил

Пояснение, в характеристиките по-малката цифра ознчава по-добро, пример 2.0 и по добро от 2.5.
А така и така се говори тук за гуми някой някога карал ли е с всесезонни гуми? мен това грам нелогично ми звучи, поне при нашия климат де.
Re: Т срещу Н
Публикувано: 18 апр 2009, 15:05
от amdinside
И така, Michelin Energy Saver GRNX 86Н излиза над 170 лв, така че най-добрата марка ще остане за по-доброто бъдеще.
Спрях се на Kleber 86H TL DYNAXER HP2 за 114 лв и се надявям да са добри, засега само 2 отпред.
Но най-хубавото, колата вече върви направо по конец, не тегли надясно, не тресе волана и т.н. (остават за изправяне джантите само)
А прегледа за реглаж показа почти перфектна сходимост, не е за вярване при тези дупки.
Странно, че почти навсякъде като питам и ми предлагат Т-индекс и ме убеждават,че за моята кола Н-индекс не и трябва( без дори да кавам кубатура), че гумите нямало да се загреят, че и после нямало да спират добре и т.н.
Тези работи обаче не минават...