Биалетки Орион/Ескорт

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Биалетки Орион/Ескорт

Мнение от The seven » 09 май 2005, 11:28

Здравейте колеги,
да подскажете какви са признаците на разбити биалетки за горния автомобил ?
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Доколкото знам...

Мнение от kEFi » 09 май 2005, 11:51

...визуално видими нарушения и/или луфтове при силно разклащане с ръка (заминали глави)... а при возия - трополене, но пък това неможе да е еднозначно.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 09 май 2005, 11:55

Mмдаммм... тропа си и тва е :))) Ако искаш да ти е тихо-сменяш.
Изображение

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 09 май 2005, 12:42

А биене във волана има ли ?
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 09 май 2005, 12:45

The seven написа:А биене във волана има ли ?
Не би трябвало :oops:

:twisted:

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 09 май 2005, 12:52

Лошоооооо, тропа но и си има биене във волана. Гумите смених онзи ден , т.е. баланса е направен ок. Мисля си за кормилната рейка :(
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 09 май 2005, 12:56

Аз не съм усетил :oops: но май не е невъзможно. За биенето във волана може и гумите да са виновни, дискове, накладки...
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 09 май 2005, 13:40

The seven написа:Лошоооооо, тропа но и си има биене във волана. Гумите смених онзи ден , т.е. баланса е направен ок. Мисля си за кормилната рейка :(
Ще да има нещо хлабаво което да променя сходимостта.
Смени каквото тропа и иди на стенд но пак не е сигурно, че ще я направят. И моита биеше, смених 3 стенда докъто уцеля правилния.
Как точно бие? От 40 до 60 и после от 100 на горе беше при мен. Барнахме я с един познат на око и я докарахме само от 100 на горе но доста по-слабо от предното 100 нагоре.
Накрая на правилния стенд заспа.
Т.е. вибрираше волана. Нали на това викаш "бие" ?

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 09 май 2005, 15:09

paci написа: Смени каквото тропа ...
За това иде реч де :) Искам да се ориентирам как да се приготвя преди да ида да сменям ;) Щото биалетките са 17 лева по думите на диск, а за кормилна рейка /не дай боже/ ще трябва да се приготвям по - друг начин.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 09 май 2005, 15:38

Ха !
Ти искаш да поставим диагноза на състоянието на предницата тука във форума? :? :wink:
То, че сме печени печени сме ама чак пък толкоз :lol:
Преди зимата ходих да оправя каквото трябваше да се оправя по предницата. Бях подготвен за лявата кормилна щанга която бях отложил и десен маншон на полуоска. Оки сменят и казват, че не е задължително да ходя на стенд, обаче аз не съм наред и отивам. Там изкочи и десен накрайник за смяна и айде обратно на подемника.
Та за това иди първо да я прегледат, защото аз бях убеден и се връщах 2 пъти. Първо маншона не ставал, в магазина викат това е маншона та ги убедих да ми върнат парите и купих маншон от друго място. После накрайник и аре пак обратно.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 09 май 2005, 16:40

Е не очаквам да се постави диагноза :). Просто финансово мога да преглътна биалетки, но за друго не. И исках да разбера предварително да се разхождам ли до майстора :)
Поздрави
Изображение

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 09 май 2005, 21:41

The seven написа:Лошоооооо, тропа но и си има биене във волана. Гумите смених онзи ден , т.е. баланса е направен ок. Мисля си за кормилната рейка :(
Равномерно биене/клатене на волана ще да е от гумите поне при мен беше това.
Бие при малка скорост с увелечаване на скороста биенето намалява /не вибрации на предницата - това е за баланс/ - гуми и пак криви предни гуми :) !
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 10 май 2005, 13:08

Ами не мисля да са гумите. Защото : смених зимните преди два три дни и ефекта си го има пак.

както и да е ще ходя на преглед другата седмица и ще кажа какво е било.
Поздрави
Изображение

caromman
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 11 мар 2005, 10:20
Модел на автомобила: ESCORT 1.8i, Ghia, Zetec, '97
Status: Извън линия

Мнение от caromman » 26 май 2005, 14:17

Относно биенето във волана!
Преди време имах Sierra. Имах страшно биене във волана, а като натисна спирачката пулсираше и педала. Проблема беше в спирачните дискове. Смених ги и всичко се оправи, така че ако има и пулсации в педала на спирачките при спиране не е лошо да се проверат и дисковете!

Потребителски аватар
nld
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 20 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Форд Сиера 1.8 CL
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от nld » 26 май 2005, 14:28

Най-вероятно е така, при мене бие само при натискане на спирачката, волана се клати като махало, дисковете са ми страхотно надрани, и предполагам, че е от това

Потребителски аватар
nld
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 20 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Форд Сиера 1.8 CL
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от nld » 26 май 2005, 14:29

И ако е от това има ли смисъл от дикове на старо, или по-добре е нови, не знма каква е цената обаче

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 26 май 2005, 15:05

nld написа:И ако е от това има ли смисъл от дикове на старо, или по-добре е нови, не знма каква е цената обаче
Що не пробваш първо само с меки накладки?

caromman
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 11 мар 2005, 10:20
Модел на автомобила: ESCORT 1.8i, Ghia, Zetec, '97
Status: Извън линия

Мнение от caromman » 26 май 2005, 15:10

Не е от надирането. Това се получава при вентилираните дискове. По цялата обиколка на диска има вентилиращи елементи, които разделят предна и задна част на спир. диск. Някъде по обиколката някои елементи са спукани и при това положение предна и задна част на диска се отдалечават и се получава разлика в дебелината на сп. диск от порядъка 0,5 до 1,5 мм, което при въртенето на диска кара буталото (при натискане на спирачките) да извършва пулсиращи движения напред назад, оттам тази неравномерност от 1 мм в диска се предава през сервото на педала на спирачките в 10 пъти по голяма амплитуда и затова се усеща.

Потребителски аватар
nld
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 20 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Форд Сиера 1.8 CL
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от nld » 26 май 2005, 15:19

Има и още нещо, ходих скоро за реглаж на предница, върнаха ми парите в ДИАНА и ми казаха, че е за смяна /а сега де/ една щанга на ляво предно колело, къса и с дълъг маншон, утре ще я сменям, дано е само от това, а и ще пиша как е след това

Потребителски аватар
nld
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 20 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Форд Сиера 1.8 CL
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от nld » 26 май 2005, 15:25

P.S. Аз се намесих в тема, която не съм отворил, но надявам се да е полезно за всички с тоя проблем. А, и как да ги различа тия меки накладки - Номер или какво? Ами ако се лепят?

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта