Страница 1 от 1

Регулировка на ръчна спирачка на Мондео

Публикувано: 12 сеп 2009, 16:55
от complast
Окъде и и как се регулира ръчната спирачка на мондео

Re: Регулировка на ръчна спирачка на Мондео

Публикувано: 12 сеп 2009, 17:05
от tropper
:idea: Виж кво излиза като ползваш търсачката:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... %BE#p21194" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Регулировка на ръчна спирачка на Мондео

Публикувано: 17 сеп 2009, 23:36
от gazetto
Па мондео МК1,2,3,............

Re: Регулировка на ръчна спирачка на Мондео

Публикувано: 22 сеп 2009, 13:32
от TED
Не знам на колегата какво е мондеото, но мога да ви обясня подробно как да си опънете жилото на ръчната на МК1 и МК2.

Първо малко предистория. На моето мондео МК1 (на МК2 е същото) съм със задни барабани и откакто го имам съм с усещането че задните спирачки нещо ги няма. На прегледите обаче всичко е ОК и ръчната държи, но на 6-7 щраквания.... Направо мислех да махам барабаните и да слагам задни дискови спирачки, защото смяната на накладките и смазването на тресчотките отзад не помогна. Също усетих че като опъна ръчната до упор и върна 2-3 клика (тогава тя не държи, само жилото е опънато) усещам че задните спирачки работят и ми намалява хода на педала. Явно трябваше да опъна жилото и да сваля ръчната до 2-3 клика. Проблема е че няма никакъв видим начин да стане това, нито отдолу нито около лоста на ръчната вътре...

Сега как става :) Механизмът на лоста на ръчната има две тресчотки, едната щрака като се движи лоста, а другата (с по-ситни зъби) държи жилото опънато и обира износването на накладките. Всичко си работи добре, но явно натиска на отпусналото се жило не може да накара втората тресчотка да щракне. Затова демонтирате барчето (3 болта в подлачътника, 4 в краката на шофьора и пасажера и 2 на пепелника), опъвате ръчната до упор, бъркате под барчето (не го махайте че после трудно се поставя) и по някъв начин блокирате жилото (аз го притиснах в улеят му към купето). Сега вече отпускате ръчната е се чува щракането на втората тресчотка. Ами това е, готови сте. Ако прекалено сте натегнали жилото може да се отпусне клик по клик със силен натиск надолу върху лоста на ръчната когато е пуснат.

Re: Регулировка на ръчна спирачка на Мондео

Публикувано: 22 сеп 2009, 14:59
от gazetto
Е аз подложих шайба отдолу на въжето дет излиза от лоста (м/у планката и края на жилото).Но при мен тресчотките в барабана са се износили и нямаше файда (разбрах го в последствие,след като смених жилата и накладките).Та ако всичко си е в ред не би трябвало да се налага опъване.Трябва да се видят накладките и тресчотките.Колега TED знаеш ли начин да се оравят ситните зъбчета на тресчотките , че моите ръждата ги е хапнала.....сменят ли се или требва цялата тресчотка да се подмени!

Re: Регулировка на ръчна спирачка на Мондео

Публикувано: 22 сеп 2009, 16:04
от TED
Да, забравих да кажа че е задължително тресчотките в барабаните (ако сте с барабани) да работят. При мен имаше ръжда, но зъбите на тресчотката бяха наред. Само ми беше блокирала едната. Смазват се с графитна грес.

@gazetto --- Не знам дали зъбното колело се подменя отделно, на мен ми прилича на занитено към основата. При всички случаи ще е по-бързо и евтино да си вземеш цяла тресчотка от някоя морга.

Re: Регулировка на ръчна спирачка на Мондео

Публикувано: 22 сеп 2009, 17:18
от gazetto
Thanks...... _friends_ Па и колегата дано е разбрал кво требва да направи ;):

Re: Регулировка на ръчна спирачка на Мондео

Публикувано: 27 сеп 2009, 08:47
от DTM
@gazetto, ситните зъбчета се оправят с малка триъгълна пила. Правил съм го преди време и стана перфектно.