Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани - РЕШЕН

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани - РЕШЕН

Мнение от kostalav » 07 яну 2010, 13:26

Здравейте!

Днес сутринта ми се случи следното:

Изкарвам колата от гаража (там стои на скорост без дръпната ръчна), спирам дърпам лоста на ръчната (за да затворя гаража) и той тръгна нормално, но на 2-3-ия зъб изшумя нещо и се вдигна догоре свободно, без никакво съпротивление. Спуснах лоста и отново го вдигнах, пак вървеше свободно и не усетих никакво съпротивление. Като, че ли няма жило закачено. Отзад съм с барабанен механизъм. Когато дърпам лоста, индикацията на таблото светва, че ръчната спирачка е задействана. Като го спусна - загасва. Хубавото е, че гумите се въртят и мога да карам така и в двете положения. Слизах на канал да погледна жилата, но видях само в задната част, където не са покрити от термоизолацията. Там ги дърпах на ръка и се чуваха механизмите в колелата как сработват. Как мога да се убедя в коя част е проблема?

Имам няколко въпроса, на които ще се радвам някой с опит да ми отговори:
1. Дали се е скъсало жилото от лоста за ръчната спирачка до изравнителя или може да се е "изхлузило"?
2. Да опитам ли да махна маншона на лоста за ръчната спирачка за да видя регулиращата гайка или и аз не знам какво?
3. Как се сваля самия маншон? На щипки ли е? Със сила или с хитрина? С инструмент или с ръка?
4. Къде още да погледна по пътя на жилата за да видя къде евентуално е проблема?

Спорна нова година и повече усмивки:)
Последна промяна от kostalav на 11 фев 2010, 16:49, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани

Мнение от madboy » 07 яну 2010, 14:03

Погледни откъм лоста за ръчната. Там трябва да се вижда закачено жилото. Ако е още закачено- лошо, отиваш да търсиш ново. Лампата за ръчната спирачка по принцип се задейства от положението на лоста за спирачката, така че не я гледай в случая.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани

Мнение от debug » 07 яну 2010, 19:01

Маншонът е на щипки, трябва да стиснеш основата навътре и да дърпаш. Не е много лесен за сваляне на място, ама с няколко опита трябва да стане.
Изображение

Изображение

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани

Мнение от kostalav » 11 яну 2010, 15:17

Здравейте отново!

До днес си карах колата както е, но сутринта бяхме двама и слязох отново в канала. Помолих човека горе в купето да дръпне ръчната и видях, че жилата и на двете колела се движат и имат ход и се чуват механизмите в колелата. Значи не е откачено нищо, но празния ход на жилото е станал толкова голям, че ръчна изобщо не хваща. За съжаление нямах време да стисна маншона и да видя регулиращата гайка за да опитам с нея дали няма да обера този празен ход на жилото. Ще опитам идната събота и неделя това на спокойствие.

Ако имате някакви други идеи след горенаписаното, ще се радвам да ги прочета:)

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани

Мнение от TED » 12 яну 2010, 13:52

Има две тресчотки в механизма на лоста (поне при мондео МК1 и 2 е така), едната е за познатото ни щтракане на ръчната а другата е за да държи опънато жилото на ръчната. Най-вероятно втората тресчотка ти е повредена или изпуснала. Може и сам да си го причинил, защото със силен натиск надолу върху лоста (ако си се облегнал повечко например) тя се освобождава.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани

Мнение от kostalav » 30 яну 2010, 14:38

Здравейте,

преди малко свалих маншона от лоста на ръчната спирачка и намерих вътре гайката за регулиране на жилото изхлузена. Резбата и е добре, но там където се навива, върху накрайник на жилото или и аз не знам какво, се е мушнало навътре и не мога да го изтегля. Виждам му края, но то е в един джоб с квадратно сечение, от където не можах да го изтегля. Утре ще опитам с пинсети, но дали ще стане? Или ще трябва да се освободят жилата отзад за да се освободи самото то и тогава да се изтегли?

На някой, ако му се е случшало това, ще ми е от помощ да ми каже какво да очакшам и/или правя.

Поздрави:)

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани

Мнение от kostalav » 03 фев 2010, 12:14

За да получа по-голям достъп свалих и конзолата (барчето) между предните две седалки (http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 57#p267657" onclick="window.open(this.href);return false;). Опитах се да изтегля жилото, но и така не се получи. Излиза почти на нивото на пластмасовия отвор, но ми трябва поне още сантиметър за да мога да сложа шайба и после да навия поне три витки от резбата. Сега въпроса е как да изтегля още малко жило без да свалям колелата отзад. Ръчната започва да изтегля жило някъде към 7-ия зъб до края (може би са 10-12 зъба). Вдигам я до упор и хващам жилото с клещи, освобождавам ръчната до крайно долно положение и така успявам да изтегля жило, но не достига още сантиметър... А преди си е било хванато и ръчната работеше, но явно е било хванато на последната витка от резбата на гайката и е изпуснало.

Някакви идеи?

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани

Мнение от kostalav » 11 фев 2010, 16:34

Проблемът е решен със смяна на едното от жилата!

Едното от двете жила в задната част е било сменено от предишния собственик с около 5 сантиметра по-късо. Разликата е придърпвала всичко назад и гайката, която е за регулиране на ръчната е била навита на последните си витки. От вибрациите тя се е изхлузила. Можеше отново всичко да се оправи и без смяна на жилото, но така или иначе свалиха гумите отзад, та направо закачиха новото жило. А и ако беше останало с по-късо и по-дълго жило, то винаги щеше едното да стяга повече и както беше досега лявата гума ще държи, а дясната само на 10 %.

Вече на 3-тия зъб от вдигането на ръчната не мога да потегля:)

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта