Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани - РЕШЕН
Публикувано: 07 яну 2010, 13:26
Здравейте!
Днес сутринта ми се случи следното:
Изкарвам колата от гаража (там стои на скорост без дръпната ръчна), спирам дърпам лоста на ръчната (за да затворя гаража) и той тръгна нормално, но на 2-3-ия зъб изшумя нещо и се вдигна догоре свободно, без никакво съпротивление. Спуснах лоста и отново го вдигнах, пак вървеше свободно и не усетих никакво съпротивление. Като, че ли няма жило закачено. Отзад съм с барабанен механизъм. Когато дърпам лоста, индикацията на таблото светва, че ръчната спирачка е задействана. Като го спусна - загасва. Хубавото е, че гумите се въртят и мога да карам така и в двете положения. Слизах на канал да погледна жилата, но видях само в задната част, където не са покрити от термоизолацията. Там ги дърпах на ръка и се чуваха механизмите в колелата как сработват. Как мога да се убедя в коя част е проблема?
Имам няколко въпроса, на които ще се радвам някой с опит да ми отговори:
1. Дали се е скъсало жилото от лоста за ръчната спирачка до изравнителя или може да се е "изхлузило"?
2. Да опитам ли да махна маншона на лоста за ръчната спирачка за да видя регулиращата гайка или и аз не знам какво?
3. Как се сваля самия маншон? На щипки ли е? Със сила или с хитрина? С инструмент или с ръка?
4. Къде още да погледна по пътя на жилата за да видя къде евентуално е проблема?
Спорна нова година и повече усмивки:)
Днес сутринта ми се случи следното:
Изкарвам колата от гаража (там стои на скорост без дръпната ръчна), спирам дърпам лоста на ръчната (за да затворя гаража) и той тръгна нормално, но на 2-3-ия зъб изшумя нещо и се вдигна догоре свободно, без никакво съпротивление. Спуснах лоста и отново го вдигнах, пак вървеше свободно и не усетих никакво съпротивление. Като, че ли няма жило закачено. Отзад съм с барабанен механизъм. Когато дърпам лоста, индикацията на таблото светва, че ръчната спирачка е задействана. Като го спусна - загасва. Хубавото е, че гумите се въртят и мога да карам така и в двете положения. Слизах на канал да погледна жилата, но видях само в задната част, където не са покрити от термоизолацията. Там ги дърпах на ръка и се чуваха механизмите в колелата как сработват. Как мога да се убедя в коя част е проблема?
Имам няколко въпроса, на които ще се радвам някой с опит да ми отговори:
1. Дали се е скъсало жилото от лоста за ръчната спирачка до изравнителя или може да се е "изхлузило"?
2. Да опитам ли да махна маншона на лоста за ръчната спирачка за да видя регулиращата гайка или и аз не знам какво?
3. Как се сваля самия маншон? На щипки ли е? Със сила или с хитрина? С инструмент или с ръка?
4. Къде още да погледна по пътя на жилата за да видя къде евентуално е проблема?
Спорна нова година и повече усмивки:)