Страница 1 от 1

Две различни предни гуми

Публикувано: 25 юни 2010, 13:58
от niksan79
Здр.
След като добросъвестен чичко Полицай от II РПУ в Бургас ми наряза едната предна гума, докато бях паркирал на неговото място пред РПУ-то ми се наложи скоростно да сменям две предни гуми... Предвид случката даже не си и помислих да слагам чисто нови гуми на Дзвера, за да не окаже, че на някой друг съм заел мястото. Pосетих магазин за гуми втора употреба и човека ми предложи за 100лв. две чисто нови гуми - Бриджстоун едната и Дънлоп втората. И двете са 195/60/15 с почти сходна шарка, но едната е с индект 88Н, а другата май 88R...Според Вас и Вашия опит бих ли имал проблем спрямо стабилността на колата, като се има предвид, че много рядко карам над 110км/ч и то само на магистрала...

Лека

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 25 юни 2010, 14:06
от Doin
http://www.margel.info/lang_bg/calculator.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Няма проблем колега. Щом размера е един и същ, шарката е подобна всичко е наред.

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 25 юни 2010, 16:36
от HACKO
АБСОЛЮТНО НЕДОПУСТИМО е да се монтират на един мост гуми с различна шарка. Още повече на различни производители, различен каучук с различни свойства.

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 25 юни 2010, 17:02
от mrdds
Та кат' си купиш гуми от Димитровградския или от някоя морга слънчасали по добре ли ще е.
Човека кара с 100км/ч с чисто нови гуми и сигурно е по добре от втора употреба 5 години слънчасвали някъде,макар и еднакви.Размера е еднакъв,шарката приблизителна,гумите са нови ... все едно всичко друго по колите и пътищата ни е като по книга,че да гледаме толкова гумите.

Ако стъпваш газта здраво да разчиташ на хубавите гуми,ама със скоростта с която караш...

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 25 юни 2010, 18:08
от HACKO
Няма как да предвидиш, кога, в какъв момент и на какво място ще ти се наложи да спираш.

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 26 юни 2010, 01:16
от dr. Svetlyo
Аз подкрепям НАСКО!

*banned* Шарката на гумите няма ама абсолютно никакво значение. Каучука и силикона в него определя характеристиките на гумата, не фигурите на протектора! *banned*

:idea: Представете си най-баналната ситуация: първи капки на дъжда + прах и мръсотия по асвалта = адски хлъзгава настилка. На колегата му се налага рязко критично спиране, но понеже има 2 различни гуми на предните колела, едното има сцепление и "спира". Другото обаче е с друга смеска на гумата и колелото без сцепление се опитва да блокира (ABS-a се намесва). Получава се една адски крива картина, в която разчитаме само едно колело да задържи тон и косур автомобил. На всичко отгоре колата губи траектория и почва поднасяне...
:idea: Същата картинка може да се получи и на сух път, и в завой, и на обилен дъжд...

:!: Последиците може да струват много повече от 2 нови свестни гуми.

:arrow: Който е преживявал подобен шок на пътя ще разбере тезата ми!

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 26 юни 2010, 13:31
от vaskoneti
*banned* Шарката на гумите няма ама абсолютно никакво значение. Каучука и силикона в него определя характеристиките на гумата, не фигурите на протектора! *banned*


Моите уважения, но не вярвах че тук може да се появи такъв коментар ! Все едно да се опиташ да обуеш две леви обувки, всичко друго е компромис със сигурността на возещите се. Слагайте си нови гуми, с еднаква шарка и не се занимавайте с глупости !!!

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 26 юни 2010, 14:03
от mrdds
Да,прави сте.
Но по тази логика не карайте по магистралата защото има дупки и преградите между плочите на виадуктите стърчат по 4см над нивото и има опасност да влезете в дупка със 130 и да излетите от пътя.
Не купувайте шарнири от евтините защото може да ви се измъкне носача като влезете в същите тези дупки по магистралата като карате със 130.

Ако искате можем да направим един експеримент на Беклемето.
НЯкой да си сложи различни нови гуми и някой с 4 еднакви стари на 6г да видим кой колко спирачен път ще има и как ще спре колата му.
Дали този с новите но различни няма да спре по добре от този със старите еднакво вкученясали.

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 26 юни 2010, 22:14
от HACKO
niksan79 написа:......Посетих магазин за гуми втора употреба и човека ми предложи за 100лв. две чисто нови гуми - Бриджстоун едната и Дънлоп втората. ........
Павлине, нали ти е ясно тези "нови" гуми в магазин за гуми втора употреба, са били резервни незнайно колко време.

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 27 юни 2010, 00:01
от niksan79
Здр.
Алтернатеивите пред мен, след като видях разпорената си гума бяха 4:
1. Купувам си чисто нови гуми по сто и кусур едната(каквато беше и нарязаната), и след известно време редови водач на МПС преценя, че съм заел неговото място пред дадена обществена сграда и да ми нареже и тях....После мога да гоня дивото...
2. Купувам си две чисто нови Корморанки за по 70лв. и си мисля, че карам с нови и страхотни гуми....
3. Купувам си две "ежки" от магазин за втора употреба, незнайно от кога стоящи на слънце из чужбинско и БГ
4. Купувам си две чисто нови гуми(резервни) от магазин за втора употреба на 0км.(Бриджстоун и Дънлоп) с ДОТ 2007 и си карам кротко.

Специално за Вас ще подложа на екстремно(но разумно) каране на мокро, тези две гуми и ще пиша резултата. За сега се държат без забележки...

Никсан

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 27 юни 2010, 02:47
от dr. Svetlyo
vaskoneti написа:*banned* Шарката на гумите няма ама абсолютно никакво значение. Каучука и силикона в него определя характеристиките на гумата, не фигурите на протектора! *banned*


Моите уважения, но не вярвах че тук може да се появи такъв коментар ! Все едно да се опиташ да обуеш две леви обувки, всичко друго е компромис със сигурността на возещите се. Слагайте си нови гуми, с еднаква шарка и не се занимавайте с глупости !!!
Представете си Uniroyal Rain Sport 2, Toyo Proxes T1R и някакво Wanli или някакъв Nankang. И четирите марки имат адски близка шарка на протектора. Това означава ли, че Wanli или Nankang са на нивото на другите 2?

Имам предвид, че независимо колко еднакви изглеждат, различните марки и модели ползват различен каучук, което означава различно поведение на гумата при еднакви условия на пътя, съответно по-голям риск от нестабилност.

Затова посъветвах niksan79 да си вземе еднакви нови гуми. Те се застраховат и застрахователите признават щетата!
mrdds написа:Ако искате можем да направим един експеримент на Беклемето.
НЯкой да си сложи различни нови гуми и някой с 4 еднакви стари на 6г да видим кой колко спирачен път ще има и как ще спре колата му.
Дали този с новите но различни няма да спре по добре от този със старите еднакво вкученясали.
Никой от нас не е поощрил покупката на употребявани гуми!
niksan79 написа:Специално за Вас ще подложа на екстремно(но разумно) каране на мокро, тези две гуми и ще пиша резултата. За сега се държат без забележки...Никсан
Значи купи различните нови гуми? Кои модели на Bridgestone и Dunlop са? Turanza ER300 и SP Sport 01 са първите с подобна шарка, за които се сещам...

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 27 юни 2010, 11:05
от HACKO
dr. Svetlyo написа:......Значи купи различните нови гуми? ...
Той различните гуми ги е купил още преди да пита във форума, а въпроса е бил само за негово успокоение, затова и не му харесаха отговорите.
niksan79 написа:.....Специално за Вас ще подложа на екстремно(но разумно) каране на мокро, тези две гуми и ще пиша резултата. За сега се държат без забележки...
Недей, че ще вземеш да се претрепеш и тогава ние ще сме виновни. Всеки взема сам решение какво да прави, както в твоя случай, ние ти казахме това, което препоръчват специалистите в тази област (предполагам че по-добре знаят за какво става дума).

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 27 юни 2010, 13:34
от bateto_toshko
е как да няма значение шарката на гумите *00120* ....чудя им се на акъла на производителите защо влагат толкова пари да тестват и разработват все по нови и различни шарки :) ...и на формула 1 им се чудя...гумите им изглеждат добре а мине се не мине някоя обиколка и ги сменят :mrgreen: ......нали за това си има зимна шарка , за сухо ,за мокро.....ясно е , че при различните шарки площта която контактува с пътя е различна

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 27 юни 2010, 16:24
от niksan79
Прав си..Решението си е мое, аз си нося последствията и не търся успокоение...Беше ми интересно какво бихте избрали Вие,ако се намирахте на мое място и хвърляте гуми на по 20000км, с перфектен грайфер, поради простотията на хората. Дали бихте рискували с нови гуми за 300лв., дали бихте взели втора употреба незнайно колко време стояли на слънце, прах, вятър и дъжд.....или бихте взели моето решение....
P.s И като казах рисково каране, имах предвид, мокро време и полигон.........Както споменах рядко превишавам 110км., било то и на магистрала. След изминати 350км. с тях на слънце и дъжд, мога да отбележа, че гумите се държат прилично при различни атмосферни условия и прилична скорост... _friends_

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 27 юни 2010, 16:26
от dr. Svetlyo
bateto_toshko написа:е как да няма значение шарката на гумите *00120* ....чудя им се на акъла на производителите защо влагат толкова пари да тестват и разработват все по нови и различни шарки :) ...и на формула 1 им се чудя...гумите им изглеждат добре а мине се не мине някоя обиколка и ги сменят :mrgreen: ......нали за това си има зимна шарка , за сухо ,за мокро.....ясно е , че при различните шарки площта която контактува с пътя е различна
Еднаквата шарка на протектора при различните производители е без значение! Евтините гуми копират 1 към 1 протектора на скъпите марки. Но на практика еднакви на вид гуми с различни марки имат коренно различно поведение на пътя! Причината е в качеството на каучука и съставките му.

Съвсем друг въпрос представлява формата на протектора при touring, racing, sport, winter, studdable и т.н. видове гуми.

В случая коментираме 2 летни гуми от 2 производителя с подобна (идентична) шарка на протектора.
niksan79 написа:Прав си..Решението си е мое, аз си нося последствията и не търся успокоение...Беше ми интересно какво бихте избрали Вие,ако се намирахте на мое място и хвърляте гуми на по 20000км, с перфектен грайфер, поради простотията на хората. Дали бихте рискували с нови гуми за 300лв., дали бихте взели втора употреба незнайно колко време стояли на слънце, прах, вятър и дъжд.....или бихте взели моето решение....
P.s И като казах рисково каране, имах предвид, мокро време и полигон.........Както споменах рядко превишавам 110км., било то и на магистрала. След изминати 350км. с тях на слънце и дъжд, мога да отбележа, че гумите се държат прилично при различни атмосферни условия и прилична скорост... _friends_
Аз бих направил следното: Веднага викам КАТ и Полиция, звъня на застрахователя, правя снимки, описвам щетите. След това с резервната гума се придвижвам до застрахователя да ми изплати щетата. После купувам 2 чисто нови еднакви гуми (по възможност същите като на задния мост) и пак при застрахователя да ги застрахова и тях.

Случилото се е вандалска проява и тя носи правна стойност. Затова викаш Полиция. КАТ ти трябва да ти документира щетите. Същото може да го стори и застрахователя. Ако ти си паркирал където не трябва - или плащаш глоба за неправилно паркиране и имаш протокол от щетите или се скътаваш и изнасяш тихомълком...

Въпрос: как са ти задните гуми? Стават ли да ги монтираш отпред? Поне задвижващите и управляващите колела да са еднакви...

Кои модели са новите гуми?

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 27 юни 2010, 19:56
от amplified
5. Сменяш застрахователя с такъв, който изплаща нарязани гуми и си купуваш гуми спокойно.

Re: Две различни предни гуми

Публикувано: 27 юни 2010, 22:36
от bateto_toshko
niksan79 написа:Прав си..Решението си е мое, аз си нося последствията и не търся успокоение...Беше ми интересно какво бихте избрали Вие,ако се намирахте на мое място и хвърляте гуми на по 20000км, с перфектен грайфер, поради простотията на хората. Дали бихте рискували с нови гуми за 300лв., дали бихте взели втора употреба незнайно колко време стояли на слънце, прах, вятър и дъжд.....или бихте взели моето решение....
P.s И като казах рисково каране, имах предвид, мокро време и полигон.........Както споменах рядко превишавам 110км., било то и на магистрала. След изминати 350км. с тях на слънце и дъжд, мога да отбележа, че гумите се държат прилично при различни атмосферни условия и прилична скорост... _friends_
На твое място бих си сложил две еднакви гуми 2 ръка с DOT от преди 2-3 години със хубав грайфер.Но еднакви. Струват до 40-50 лв едната.