Страница 1 от 2

Налягане в гумите

Публикувано: 24 апр 2006, 23:29
от DigiPro
Имам следните гуми - Semperit Sport-Life 185/55/14
Изображение
Какво трябва да бъде налягането в тях. Намерих 2 източника с различни стойности. Кои са верните?
Питам и защото имам следния "проблем". При потегляне от по високи обороти буксуват, присвирват и оставят черна ивица по асфалта. При тръгване по баир със завой едновременно от ниски обороти и след това натискане на газта докрай до към 3000 оборота колата тръгва без да буксува а над 3000 (там някъде почва да ускорява здраво по принцип) както е в движение почват да буксуват. Също така при остър завой с по голяма скорост (в града) цялата кола леко се припързалва странично. В момента налягането е около 2,2 (като махнах зимните на толкова ги напомпих тези - летните)
Та въпроса ми е възможно ли е от това, че са много напомпени да се държат по този начин?

Публикувано: 25 апр 2006, 09:33
от valboy
Първо намери манометър, който да верен и тогава провери налягането в гумите(това при условие, че си мерил с някой китайски). Аз известно време поради тази причина карах с предна дясна на 2,5 атмосфери. Щом препоръчват 1,8Атм. 2,2 са прекалено много според мен!? Така и ще ти друса много. А буксуването си зависи вече от това как отпускаш съединителя...... :roll:

Публикувано: 25 апр 2006, 09:41
от DigiPro
valboy написа:Щом препоръчват 1,8Атм. 2,2 са прекалено много според мен!?
Значи на втората диаграма(от дясно) която е от сайта на Семперит пише 2,2 предни и 1,8 задни при нормално натоварване. А пък лявата диаграма е от сайта avtogumi.com и на нея пише 1,8. Явно 2,2 е много. Уж с манометър на гумаджийница са мерени. Ще ги премеря пак на гумаджийница и 4-те.

Публикувано: 25 апр 2006, 12:04
от shark
И колеги не забравяйте, че от налягането в гумите зависи и разхода на гориво! :wink:

Публикувано: 24 май 2006, 23:51
от chains
А и не добре напомпаната гума се износва по-бързо /както и пренапомпаната/ затова те съветвам да провериш какво пише на самата кола /май в жабката трябва да имаш една таблица/. Но твойта кола е с ниско тегло и 2.0атм. би трябвало да са ти достатъчни. Иначе за тия гуми съм чул много добри отзиви.

Публикувано: 26 май 2006, 16:18
от jordj
Аз я карам с 2,1 .По паветата малко друса но всеки път като се качат повече хора да помпам после да спускам.Не става.

Re: Налягане в гумите

Публикувано: 26 май 2006, 17:06
от acj
DigiPro написа:Имам следните гуми - Semperit Sport-Life 185/55/14

Какво трябва да бъде налягането в тях. Намерих 2 източника с различни стойности. Кои са верните?
Ни едното ни другото!

В оригиналната книжка на Фиеста 1.6, 16V пише:

Гуми 185/55 R14
Ненатоварена:
Предни 2.3 атм.
Задни 1.8 атм.

С 4 пътника:
Предни 2.3 атм.
Задни 2.0 атм.

Горещо ти препоръчвам 2.3 на 2.0 и не по-малко от това.

Причината за относително високото налягане в предните гуми е тежкия двигател - с 200 кила отгоре спрямо Фиеста 1.1, тежащ само на предните гуми.

Публикувано: 26 май 2006, 19:28
от chains
Не знам колеги, аз моето Монди дизел, го карам от пред 2.3а, а от зад 2.0 до 2.3 според товара /нали съм комби/ - да ви кажа, че е ок за гуми 185х14R65. А все пак да не забравяме, че двигателя ми е от чугун и бая тежи /зимата съм като снегорин - няма шанс да забуксува/

А има и друго пренадути гуми /или нископрофилните/ освен, че друсат разбиват предницата /знам го от опит/ . Освен това при движение гумите се загряват, което води до разширение на флуида в тях /тоест повишаване на обема, респективно налягането в затворен обем/ - особено лятото, когато температурите са високи и триенето е повишено, това може да доведе да свръх натоварване на корпуса на гумата и да се получи скъсване на някое влакно /често съм чувал тия гуми са скапани - нова и се получи балон или изкривяване/!!!

Публикувано: 26 май 2006, 19:50
от chains
А това относно приплъзването се дължи на съотношението: натовареност върху квадратен сантиметър, нормално е при по широки гуми тежеста да се радзпределя на по-голямо пространство, от което натовереността на отделните сегменти на грайфера да е по-малко, а още повече при наклон центъра на тежестта се измества в направление на по-ниската точка /тежестта отива назад и предницата олеква/, а при завой е сходно - тежестта под въздействието на центобежната сила се изнася към външната страна, в следствие на което натовареността на вътрешното двигателно колело намалява и ако е със задно може да се завъртиш, а с предно предницата поднася /гадно е, ама няма как има физични закони/.

Много хора карат карат с твърде широки гуми, което освен че вдига разхода, повишава спицифичното натоварване на главината /съсипва я/ и води в един момент до не пълноценно използване на капацитета на грайфера, но специално при теб смятам, че тези гуми са ок / е малко са ниски и ще друсат, но това е въпрос на вкус/, а и доколкото знам от познати които карат с такива са много добри обувки.

Просто не настъпвай така здраво газта и няма да буксуваш - знам, че натискането на газта увлича, но.....!!!!

Публикувано: 22 авг 2006, 21:32
от valboy
Неправилното налягане в гумите води до съкращаване на живота им!

Ако карате с ниско налягане в гумите, се повишава топлината във вътрешността на гумата. Това може да доведе до разделяне на гумата и конците в нея, което от своя страна води до износване и накъсване на конците. Ниското налягане също така води до предварително износване на краищата на гумата, което съкращава живота й. Прекомерното налягане в гумата води до нейната нестабилност и трудно управление на автомобила. Ако гумата претърпи удар или търкане, при това положение е много по-лесно да се получи скъсване или така нареченият "балон". Ако се наложи да спрете внезапно с прекомерно надути гуми, колата ще се плъзга повече от нормалното, което води до съкращаване на живота й поради износване на средната линия.
P.S. Чудех де да го плесна това.....

Re:

Публикувано: 12 ное 2010, 22:43
от PcMan
Ще използвам общото име на темата за да питам много важна ситуация с новите ми 4 гуми 205/55/16 на фокуса от профила и подписа, като максималния размер по книжка е 205/50/16(такъв ми е лятото) и е даден 2.2 на всички гуми до 3ма души и до 120км/ч. Не откривам и надали ще открия информация за 205/55/16, а вече съм с тях. Летните 50 ги карах 2.3 отпред и 2.2 отзад, нищо че са 2.2 отпред по книжка (дизел е колата, а те ми писали 2.2 за всички гуми за всички фокуси мк1 3 врати с този размер..)

Гумаджията ги направи като летнтие 2.3 отпред, 2.2 отзад, нямам забележки по състоянието на колата на пътя, но никога и не съм ги карал тези гуми, база за сравнение нямам.. Знам колко важно е налягането за износването, икономията и безопасността, искам след като съм взел хубави гуми да им поддържам правилното налягане, а не го знам :roll:

Благодаря!!

Re: Re:

Публикувано: 13 ное 2010, 00:49
от bateto_toshko
PcMan написа:Ще използвам общото име на темата за да питам много важна ситуация с новите ми 4 гуми 205/55/16 на фокуса от профила и подписа, като максималния размер по книжка е 205/50/16(такъв ми е лятото) и е даден 2.2 на всички гуми до 3ма души и до 120км/ч. Не откривам и надали ще открия информация за 205/55/16, а вече съм с тях. Летните 50 ги карах 2.3 отпред и 2.2 отзад, нищо че са 2.2 отпред по книжка (дизел е колата, а те ми писали 2.2 за всички гуми за всички фокуси мк1 3 врати с този размер..)

Гумаджията ги направи като летнтие 2.3 отпред, 2.2 отзад, нямам забележки по състоянието на колата на пътя, но никога и не съм ги карал тези гуми, база за сравнение нямам.. Знам колко важно е налягането за износването, икономията и безопасността, искам след като съм взел хубави гуми да им поддържам правилното налягане, а не го знам :roll:

Благодаря!!
Гумаджиите масово работят с неверни манометри като по този начин от невежество помпат гумите до над 3 атмосфери.Една моя позната "мистериозно" спука гума на магистралата поради летните жеги , топлия асфалт и пренапомпване.Останалите 3 здрави гуми бяха между 3,2 и 3,6 атмосфери.

Re: Re:

Публикувано: 13 ное 2010, 12:49
от PcMan
Аз съм си купил манометър, който показва 4 различни неща на 3те гуми между 2 и 2.4 :shock: Сега с него на близката бензиностанция ще си ги оправя поне да са като летнтие на първо време докато някой с този размер и кола (трудно) сподели опит за точните цифри. Но да, масово не им работят манометрите, и в бензиностанциите не работят, само с моя меря - нямам време да го снимам но и е безислено, в Б-я не съм виждал такъв, пък е 2$ :)
Помощ за точни налягания на 205/55/16 на фокус мк1 дизелак, някой ? Първи път, втори път ? _friends_

Re: Налягане в гумите

Публикувано: 13 ное 2010, 17:39
от Ianaki
Ако гумата е калпава, каквито и експерименти да правиш с налягането все тая - пак ще си буксува!

Re: Налягане в гумите

Публикувано: 13 ное 2010, 18:04
от DigiPro
Ianaki написа:Ако гумата е калпава, каквито и експерименти да правиш с налягането все тая - пак ще си буксува!
Toва за буксуването съм го писал аз преди 4 години !!!! Колегата по горе просто използва темата да пита за неговата кола и неговите гуми. Не е нужно да ми отговаряш на мен, още повече, че Фиестата съм я продал преди 2 години, а гумите сигурно са изтъркани отдавна :)

Re: Налягане в гумите

Публикувано: 13 ное 2010, 21:18
от Ianaki
:oops: :oops: :oops: Вече съм за бисери! :D

Re: Налягане в гумите

Публикувано: 14 ное 2010, 00:48
от S_C
Зарежете гумите...кажете от къде взехте точни манометри.
Понеже тия кръглите китайските аз ви ГАРАНТИРАМ,че дават отклонения от действителното налягане на гумата в рамките на поне половин бар в произволна посока.
ПРавил съм го тоя експеримент.Гуми напомпани на 2.3 на едната бензинистанция,ми показаха налягане 3 на другата и 1.8 на третата.

Re: Налягане в гумите

Публикувано: 14 ное 2010, 17:21
от DigiPro
S_C написа:ПРавил съм го тоя експеримент.Гуми напомпани на 2.3 на едната бензинистанция,ми показаха налягане 3 на другата и 1.8 на третата.
Повечето манометри имат по 2 скали (bar и psi ако не се лъжа) та да не би да гледаш различните скали? Иначе аз им нямам вяра на тези на бензиностанциите. Отивам на гумаджийница и за 40-50ст. ми напомпват и проверяват и 4-те гуми.

Re: Налягане в гумите

Публикувано: 14 ное 2010, 19:06
от HACKO
DigiPro написа:
S_C написа:ПРавил съм го тоя експеримент.Гуми напомпани на 2.3 на едната бензинистанция,ми показаха налягане 3 на другата и 1.8 на третата.
Повечето манометри имат по 2 скали (bar и psi ако не се лъжа) та да не би да гледаш различните скали? Иначе аз им нямам вяра на тези на бензиностанциите. Отивам на гумаджийница и за 40-50ст. ми напомпват и проверяват и 4-те гуми.
Същата работа, наистина в последно време трудно се намира точен манометър.

Re: Налягане в гумите

Публикувано: 14 ное 2010, 23:58
от PcMan
А хубавите са доста пари, но наистина където отида различно показва по бензиностанции и гумаджийници :shock: Само на моя се доверявам, но и той не е много скъп, поне е от сащ. Но и в него не мога да съм сигурен 100%, поне не си променя отчитанията всеки път :mrgreen: А в една бензиностанция ме виждат че меря с джобен манометър като писалка и помпя с преносимите им джаджи и ми казват я да видим разликата, нашите 1 път в месеца ги проверяват, и аз :shock: :shock: Дори да се проверяват си представям кой ги проверява и с какви уреди, щом на всяка бензиностанция всеки път различно, дано ен проверяват по същия начин и дали лъжат колонките с това колко сипваме и колко изписва на магическия екран :mrgreen:

Включване за налягане на 205/55/16 на фокус мк1, все пак, някой? _friends_ Вече съм 2.4 отпред, 2.2 отзад, разбира се студена гума, над 30мин не карана или повече по-добре. Дори 10мин каране е достатъчно да се загреят (особено предните) гуми и да се качи налягането, от там да го объркате, последно дори за 1км със 3-4 завоя и 2 спирания се качи с 0.1атм отпред до въздуха на близката бензиностанция,преди да тръгна мерих за да видя дали съм за корекция. Иначе се качва с 0.2-0.3 по мои наблюдения при каране, вече до гума, товар в колата, студено налягане, начин на каране и атм.условия. Возията не се променя, отново е мека сравнено с летните, т.е. достатъчна ми е, а времето още е 20 градуса по обяд, докато не открия оптималните налягания не ми се рискува с ниски такива - по-опасните за гумата, още повече на топъл асфалт :P