Страница 1 от 1

Стабилизираща щанга?

Публикувано: 09 фев 2005, 15:18
от la4o
Вчера говорих с моя майстор по повод невероятните потропвания от към задния мост... Отдавна знаем, че става въпрос за тампони на някаква щанга (доколкото аз разбрах - стабилизираща).

Той ме убеждава, че щангата върши изключително малко работа и казва, че ако я махне, дори и няма да разбера! Интересно ми е да чуя какво мислите по въпроса...

Поздрави,
la4o

Не че съм специалист, но...

Публикувано: 09 фев 2005, 17:15
от kEFi
...ако не върши работа, то отдавна икономичните икономисти на Форд да са я спестили! Така, че си мисля - има значение! А майстора ако иска да кара и без нея. Имай предвид, че често пътуваш на дълги разстояния и с немалка скорост....

Публикувано: 10 фев 2005, 11:14
от seven
дааааа, и аз съм на такова мнение. Ако не трябваше да я бяха махнали. Така че кажи му на майстора да и си я махне на неговата кола.

:)

Публикувано: 10 фев 2005, 11:19
от la4o
Лошото е, че и аз разсъждавам по вашия начин, ама доскоро му имах много доверие на моя майстор... той е главен механик на един от добрите рали тимове в БГ... а нали знаете, че те разполагат с толкова "много" пари, че непрекъснато се налага да измислят нещо ново ;) та му имах вяра... ама след това изказване се замислих, кво ли ще стане ако си взема някой ден колата от ремонт и се окаже после, че съм се пребил щото нямам стабилизираща щанга...

Ама пък и има друг момент... тя може и да върши работа, ама с толкова разбити тампони, сигурно по добре да я няма...

Re: :)

Публикувано: 10 фев 2005, 13:13
от kEFi
la4o написа: Ама пък и има друг момент... тя може и да върши работа, ама с толкова разбити тампони, сигурно по добре да я няма...
E, та тея тампони не се ли сменят?

Сменят се...........

Публикувано: 11 фев 2005, 02:52
от bobi 68
Признаците са глухо похлопване при преминаване през малки неравности :evil: :evil: .През големи дупки не се усеща.Миналата година ми скъса нервите-какво ли не се гледа-то предница(всичките и възможни чаркалъци),мост,гуми,джанти и квот ти дойде на ума-не и не :xТа напипахме го савсем случайно проблема-2броя са по 6лв.+10лв.труд-голяма базикня е, отне около 3часа плътно,но точка на нервите.А що се отнася да отстраниш стаб.щанга,при цялото ми уважение към твоя майстор :shock: ,просто без коментар :twisted: :x :cry:Аз си мисля че отстраняването на технологично заложена и монтирана част(било ел.или механична),неминуемо би довело до последствия.Така че който иска да си прави експерименти-да си ги прави на свой гръб,а ти просто смени тампоните и не се впускай в експерименти! :D Успех :wink:

Егати майсторите

Публикувано: 11 фев 2005, 08:31
от l_m_b
Абе тея хора направо ме изумяват понякога.

Я дай да махнеме отзад накладките, половината тампони, вратите, капаците... Няма да се разбере изобщо. Не го слушай ами ходи да си купиш тампони от МП, че ще си счупиш главата някъде. За Фиестата бяха по 8лв парчето и искат по 10 за смяна. Така че за под 40лв си готов. Егати майсторите... Скоро ще пусна една тема за "майстори" да си псуваме на спокойствие.

Re: Стабилизираща щанга?

Публикувано: 22 фев 2005, 12:33
от Fordesc
Имах проблем със стабилизиращата щанга. Невероятно, но някак си бях успял да я счупя... Та и на мен ми обясняваха как мога най-спокойно да си карам без нея, как няма нищо страшно и т.н. Е, покарах известно време без нея (докато си намеря нова) и разбрах какво е предназначението й. Влизам в лек завой с около 70 км/ч и, както е прието у нас, лявото ми колело "намери" дупка. Само това, че нямаше насрещно движение ме спаси от голямата беля - то поднасяне, то сукане, а бе не е за говорене! След като си намерих нова щанга, усетих, че не е поставена за красота. Е, от мен толкоз.
Бъдете здрави!
P.S. Съветът ми е: Сменете си тампоните! Струват не повече от два лева всеки и всеки може да си ги смени сам.

Публикувано: 23 фев 2005, 10:29
от jack71
Какво прави всъщност стабилизационната щанга...за задна не знам но мисля че е аналогична на предната... много просто - стабилизира. т.е. когато при завой дясната страна натиска повече а лявата се надига щангата дърпа лявата надолу а дясната нагоре така че да има що годе някакъв баланс. забелязали ли сте как е вързана предната. с малки щангички на всеки амортисьор и през тампоните за моста така че да може да се върти. ако надирнете колата отляво ТЯ ще предаде това натискане и отдясно. ТАКА ЧЕ ако не искаш да си летящия холандец на завоите.. не слушай а сменяй. едни тампончета за предната щанга струват около 5 лв бр. (2 бр.) на задната мисля че са същите .. а смяната става за 2 часа и 4 бири. :roll:

Публикувано: 23 фев 2005, 14:12
от stangen
Окачването на автомобила не е нещо на което можеш да махнеш с лека ръка , щом са го сложили инженерите , значи трябва да е там , така,че по-добре ..........