Страница 1 от 1

Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 10 окт 2010, 15:24
от PcMan
Здравейте, досега знам за Debug, че е правил тази операция, но без никакви подробности, но: Последно посещение: Пон 19 Юли, 2010 16:01

По-важното, което ме човърка и ми е неизвестно е, има ли нещо по-сложно като проблем при самата замяна на барабанни с дискови апарати ? Апаратите работят с течност за спирачки под налягане и има ли нещо, което затруднява подмяната и свързването на дисковите апарати и държачи на фокус с бивши барабани на това място ? :roll:

Втора ръка от морга по-удачно ли е, или разликата в цените с ebay не е осезаема ? В ebay не знам колко ще открия всичко, но съм силно мотивирам да захвърля грозните си барабни. Зимата съм на фабричните 16ки(подпис), достатъчно показващи грознотията зад гумата, а лятото доста вероятно на 17ки, които още повече ще я открият..

Благодаря на информираните! ;;):

Re: Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 10 окт 2010, 17:22
от ЯЛТА
Е малко занимавка , ръчна , може да има разлика в носачите ,главини , спирачни маркучета , А В S -а ., и само заради една визия . Аз не бих се занимавал , но знае ли човек , какъв бръмбар ще му влезне !

Re: Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 10 окт 2010, 18:43
от DigiPro
Предполагам, си ровил из нета и си чел, но ето един линк и от мен:
http://www.trackcarz.com/guides-f4/rear ... 15-t22.htm

Re: Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 10 окт 2010, 18:59
от PcMan
Точно така, ако се окаже прекалено много работа и прекалени финанси може и да се откажа, засега желанието е голямо, финанси до едно ниво могат да се отделят. За преценката трябва някой правил го, като Debug, но друг тъй като не е известно кога би се появил Debug с безценния си опит, за това трябва 2ри безценен опит. :)
DigiPro полезно благодаря.

Re: Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 29 окт 2010, 21:24
от didon80
Ето как се прави на Мондео: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20&t=23578" onclick="window.open(this.href);return false;
Мисля че и на Фокуса ще бъде същата работа.
Трябва да се отбележи, че освен визия, дисковите спирачки предлагат и допълнителна сигурност, предвид по-късия спирачен път, който ще има автомобила след монтирането им. В реална ситуация на пътя това може да спаси човешки живот!

Re: Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 24 ное 2010, 20:53
от sotirbg
Колега првил съм го на моя фокус мк2 и отне около 5-6 часа и към 300 лв (вкл частите от морга), но не е нещо сложно, така че подкрепям идеята! но за мк1 не мога да кажа дали ще е толкова леско като при мк2.

Re: Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 24 ное 2010, 21:31
от PcMan
sotirbg написа:Колега првил съм го на моя фокус мк2 и отне около 5-6 часа и към 300 лв (вкл частите от морга), но не е нещо сложно, така че подкрепям идеята! но за мк1 не мога да кажа дали ще е толкова леско като при мк2.
Това е и моята идея, от морга да си набавя нещата, ако нови ще са куп пари и трудно достъпни или не всички ще ги има из ибей например. Механизма трябва да е сходен, DigiPro предостави супер линк, който до някъде ме стресна, че ще голяма сложнотия, но май не е чак толкова.
didon80 мерси и на теб, наистина на техническия преглед като гледам колко ми е спирачното усилие в задната ос направо се стряскам, като знам, че спирачките трябва да са 60/40, а бяха сигурно 85/15 :shock: Това е абсурдно, защото:
1) товари се предната ос всеки път, много повече от ако задните барабани правеха нещо за спиране, както и предните гуми се износват по-бързо, и двете неща крайно неприятни особено ако могат да се избегнат
2)100% спирачния път ще е по-малък, а дори при 40/60 колата не би поднесла в завой при аварийно набиване на спирачките, което много хора си мислят - сигурно и по тази причина една камара коли спират над 80% с предницата, а отзад барабана стои да грознее само - недомислица. На сиерата ми бе още по-зле, почти нищо не хващаше задницата и се побърквах, а нейната е тежка задница, със задно при това - сигурно дори момента на двигателя не може да спре барабана и при спиране двигателя си бута там!
3)визия разбира се! Особено с хубави алуминиеви джанти

Сега ме мотивирахте и до март ще се свърши тази работа (т.е. до летните джанти) :P _friends_

Re: Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 24 ное 2010, 22:00
от ЯЛТА
PcMan, ти не може да си по голям инженер, от инженерите конструктори ! Каквито и спирачки да сложиш , отзад, сцеплението е много по малко, за това се слагат тези клапани, на задният мост, да пускат спирачно масло, само когато е натоварена задната ос, а задните спирачки, и 100 % да хващат, като няма достатъчно сцепление,-те са неефективни+че отнемат налягане нужно за предните, които спират ефективно, ако пък отзад ,нямаш и амортесьори, въобще не ти и трябват задни спирачки ! Много еуфория има в теб, но първо изучи някои неща , и после ги коментирай, не всичко е интернет !
Поздрави , и успех .

Re: Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 25 ное 2010, 10:20
от didoya
Аз бих ти препоръчал да си докараш спирачките до заводското състояние и да не се занимаваш с глупости. Фокус-а има отлични спирачки, дори и с барабани отзад. Купи си свестни накладки и дискове за отпред, свестни барабани и накладки отзад, нови цилиндърчета отзад, смени и спирачната течност. За предпочитане е частите да са оригиналните.

Тогава ще се видиш в спирачки.

Моята е МК2, на барабани отзад. Предната ми кола бе Ауди А4 с 4 дискови, двойно вентилирани спирачки, с нови дискове и накладки. Какво да ти кажа, Фокус-а хем на барабани спира доста по-добре.

Хващаш ми мисълта преполагам:)

Re: Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 25 ное 2010, 17:04
от PcMan
Има фокус1 с дискове, какво заводско да запазя, като има заводски същия модел и с дискове? Мислите ли като пишете изобщо?
ЯЛТА извинявай, но за пълен идиот ли ме взе ? Мислиш ли, че не съм наясно, че отзад сцеплението е ниско, още повече при спиране ? Инженерите-конструктори правят също грешки, защото хилядите елементи на 1 кола се правят от много много поддоставчици, които работят с PLM система, в която работата по даден елемент се разделя на части и всеки работи по своята част, не по целия детайл, накрая се правят "сборки" с намеса на ръководителите на обикновените конструктори - доста е сложно и дълго за обяснение, PLM е много дълбока сфера. Така недосмислици могат да се получат, или неперфектни неща, не само в колите, но и в тях и това не може да го отречеш колкото и да си пишеш във форума. Дори много неща в колите е по-добре да не са перфектни, и това става все по-силна практика последно време. Уча PLM системи ако въобще ти говори нещо, част от тях се падат solid works от нискo/средно ниво, pro engineer от средно/високо, catia от високо, както и други. Човека, който ни учи е конструирал елементи на w203 (c - класата на мърк) с екипа си и още куп неща за куп големи фирми в машиностроенето. Вероятно съм супер зле и не знам елементарни неща!
Нямам думи, лесно без да гледа клавиатурата, монитора, без да се замислят какво пише да го прави човек, да трака там нещо да има.
С добри желания.

Re: Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 25 ное 2010, 18:18
от didon80
Ако нямаше ефект от дисковите спирачки на задната ос едва ли щяха да ги слагат фабрично на по-мощните модели! Все пак за късия спирачен път са отговорни и редица други фактори, като гумите, спирачните асистенти, теглото на автомобила, състоянието на пътното платно и т.н.
Аз съм твърдо за дискове, тъй като съм карал мондеото първоначално с барабани и разлика в спирането има! 8)

Re: Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 08 дек 2010, 20:51
от mcdilan
И аз си мислих да правя тази операция на мондеото, но реших да мина на компромисния вариант с ъпдейт на барабаните. Започнах с идеално свалена стара боя и черната оригинална основа. След това яко търкане с едра и ситна водна шкурка, и накрая със спирт до чист парцал. Доста си поиграх с 2-та барабана , но ефекта е учудващо добър. До като съхнеше лака на барабана, направих основно почистване на вътрешната част на барабана, феродото и каквото имаше за чистене, със спирт... Като цяло визията много ми хареса, и не мисля че е нужна цялата галимация по смяната на барабани с дискове, но ако става въпрос за тунинг е друг въпрос... Относно съотношението на предни задни спирачки...И при барабани и при дискове то е еднакво 60/40% ... но само при едновременно сменени консумативи на спирачките.
Забравих да кажа че пръснах и предните апарати със спрея, който е №307
:D
Изображение

Re: Замяна на барабанни с дискови спирачки на Фокус1?

Публикувано: 08 дек 2010, 20:55
от didon80
И моите барабани изглеждаха така преди да сложа дискови спирачки. Все пак е по-добре да са черни от колкото ръждясали.......... _friends_