Неравномерно износване на накладки!

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Неравномерно износване на накладки!

Мнение от divinity » 15 май 2006, 19:20

Преди седмица си смених предните накладки. Сложих Зелено Феродо. След като свалих старите Бендикс, видях че и двете "външни" (тези, които се падат откъм страната на колелото) накладки са по-износени от "вътрешните" (тези, които са откъм коша на мотора). Значи и откъм двете колела износването е равномерно. Разликата м-у вътрешните и външните е около 3,5-4мм.
Нормално ли е това? Защото на мен ми се струва странно!

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 15 май 2006, 19:36

Това е нормално , при плаващ диск е така

Потребителски аватар
Манияка
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 05 май 2006, 20:56
Модел на автомобила: Мондео CHIA 1.8 16v 115 PS и Орион 1.4 73 PS Моно
Местоположение: Крумовград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Манияка » 15 май 2006, 21:14

Аз мисля,че не е нормално това износване.На мен ми износваше само външна,а вътрешна по-малко.Така и не можах да разбера от къде е проблема.Мисля,че е от това дето карето ми се е скапало./Всичко е на Ориона/ :wink:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 16 май 2006, 09:41

Почти винаги едната накладка се износва повече от другата - било то на барабанни или дискови спирачки. Аз досега не съм виждал еднакво износени - независимо за каква кола става въпрос.

:twisted:

Потребителски аватар
Манияка
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 05 май 2006, 20:56
Модел на автомобила: Мондео CHIA 1.8 16v 115 PS и Орион 1.4 73 PS Моно
Местоположение: Крумовград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Манияка » 16 май 2006, 12:48

Незнам.Според мен щом едната се износва повече от другата има някаде проблемче,а и при спиране някой път бяга на една страна,зависи коя се износва повече

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 16 май 2006, 15:15

Когато при спиране бяга на една страна ми се струва че едното колело държи повече, а не че едната от двете накладки на същото колело държи повече. Обикновено ако когато едното колело държи повече от другото натам дърпа колата...
А като се замисля и аз все съм виждал неравномерно износени накладки - не мисля че е проблем.

Потребителски аватар
Манияка
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 05 май 2006, 20:56
Модел на автомобила: Мондео CHIA 1.8 16v 115 PS и Орион 1.4 73 PS Моно
Местоположение: Крумовград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Манияка » 16 май 2006, 19:15

Е ако иска за всеки случай нека си провери предница,но щом смяташ че е нормално *00143*

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 17 май 2006, 11:19

Няма дърпане при спиране. Просто нямам обяснение, но като гледам и други са забелязали неравномерността.

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 17 май 2006, 12:40

При коли с плаващ диск спирачният сапорт се движи от едно бутало.При натискане на спирачка се опира пурво вътрешната накладка избутва сапорта навутр(към коша) до блокирване на диска.След отпускане на педала буталото се пребира и вътрешната накладка се отпуска а вуншната остава блокирана до момента в които диска не я избута заедно с сапорта .Времето в което има контакт външната накладка с диска е повече от колкото вътрешната и от там идва разликата

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 17 май 2006, 16:30

buhap е абсолютно прав.

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 17 май 2006, 20:12

buhap написа:При коли с плаващ диск спирачният сапорт се движи от едно бутало.При натискане на спирачка се опира пурво вътрешната накладка избутва сапорта навутр(към коша) до блокирване на диска.След отпускане на педала буталото се пребира и вътрешната накладка се отпуска а вуншната остава блокирана до момента в които диска не я избута заедно с сапорта .Времето в което има контакт външната накладка с диска е повече от колкото вътрешната и от там идва разликата
Това обяснява всичко! :D :D :D
Мерси!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта