Страница 1 от 1

жестоко тресене на предницата

Публикувано: 26 дек 2010, 23:31
от ilkoMondeo
имам Мондео 2000 тдци 2005 година.До 70 80 варви горе доло добре след това при подаване на газ започжа жестоко тресене в колата.като турболенциа в самолет :( патилсам много от така наречените маистори в сервизите на Форд и несам ходел там.А други маистори казаха че може да е полуоскано неса сигорни.Някои да ли е имал подобен проблем да даде мнение. По колата е сменяно по ходовата част почти жсичко като се започне от нови дискове , спирачни апарати , амортисьори , носачи , главини , лагери.Не е сменяно само полуоска.Преди 2 месеца смених и гумите сега е с Пирели.Карал сам я на специалист по стед-а и тои не успя да оправи продлема

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 03 яну 2011, 11:56
от Revell
Да си и слагал лети джанти, на които централният отвор не съответства на диаметъра на главината?

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 04 яну 2011, 20:21
от AlexP
Ако тресе при натоварване (при подаване на газ) обикновено се оказва вътрешно каре на полуоска.

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 04 яну 2011, 22:21
от HACKO
Revell написа:Да си и слагал лети джанти, на които централният отвор не съответства на диаметъра на главината?
Какво общо има централния отвор при положение, че отворите за болтовете са на правилното място?
Най вероятно е вътрешно каре, но само с уговорката, че тресенето се получава при ускоряване, а при нормално д-е или по инерция го няма.

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 06 яну 2011, 17:33
от ilkoMondeo
открих проблема лява полуоска с ватрешното каре са за смяна.някои знаели каде ги ремонтират защото нова е 1300 лв а стара неуспя да намеря

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 06 яну 2011, 17:53
от HACKO
А само карето колко струва?

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 06 яну 2011, 19:49
от DTM
Само каре, не се продава!
Не знам защо..... Всъщност, продава се трипода с лагерчетата, а чашата не се продава?! Точно тя се изяжда и карето запова да замята, от там идва и тресенето във вертикална посока на купето под товар на мотора.
Продават полуоска с каре заедно в МП, дори и другите които продават части нямат само каре.
Това на Фокус I и Мондео III са им заложени дефекти от завода още. За другите модели не мога да твърдя.
Аз лично от обява във форума се сдобих с двете полуоски и четирите карета (външни + вътрешни).
Бяха от ударена кола, смених си само дясната, само тя беше проблемната. Другата си я държа току виж се обадило другото каре.
Така че , търси от ударена кола. Аз лично, няколко месеца търсих по вносители на части, но след обявената четирицифрена сума се отказах.
Успех!

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 06 яну 2011, 20:04
от HACKO
Баси мамата, *00142* изедници.

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 06 яну 2011, 22:28
от Milcho
Предлага се отделно карето с чашата. Около 500 лв мисля, че струваше. Оригинални разбира се.
Ако няма да се приеме като реклама мога да кажа точно от къде.

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 07 яну 2011, 06:20
от DTM
Пиши на лични тогава, ако ти ги продаваш......
А, какво значи оригинални?

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 07 яну 2011, 08:41
от Milcho
Не, не ги продавам аз. А една фирма, която предлага оригинални резервни части форд. Абсолютно същите, които можете да си купите и от Мото Пфое.
Имате ЛС.

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 07 яну 2011, 09:24
от AlexP
Виж в euro07.bg. Полуоските за 2.0 16V са под 300лв. За дизел може да са същите. Не пише дали са с карета, но съм почти сигурен че са. Може да не са оригинални, но какво от това. Често неоригиналните карета се оказват по-здрави от оригиналните. А от ebay.co.uk има за около 200лв цели полуоски с каретата. Пазарил съм много от Англия и това ми е спестило много пари.

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 07 яну 2011, 10:48
от Revell
HACKO написа:
Revell написа:Да си и слагал лети джанти, на които централният отвор не съответства на диаметъра на главината?
Какво общо има централния отвор при положение, че отворите за болтовете са на правилното място?
Най вероятно е вътрешно каре, но само с уговорката, че тресенето се получава при ускоряване, а при нормално д-е или по инерция го няма.
По моя логика също няма нищо общо...просто опит...от 2 години(от както сложих летите джанти, но тогава колата седя в сервиз 2 месеца и не направих връзката) търся защо тази кола тресе при 110 - 140 и то различно при ускоряване, при спиране, по инерция, но не наведнъж. Имаше доста ремонти и след всеки ремонт скоростта на тресене се променяше...накрая се примирих. Тази зима си изрових металните джанти и всичко спря. Гайките на летите си бяха със конус, но явно нещо не е достатъчно да се центрова джантата(джантите бяха многократно проверявани на различни места - без кривини). Та затова и дадох предложението при липса на видима причина в началото.

Сори за дългия пост...не исках за звучи като заяждане към Наско затова обяснявам.

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 07 яну 2011, 11:24
от Edinuser
Щом ти тресе при 110 - 140 км/ч , значи проблема е бил в задните колелета/джанти.
Ако ти тресеше преди 100км/ч. тогава е от предните.
Когато купих Мондеото ми тресеше от 115 до 125 км/ч - преди и след тези скорости - нямаше проблем.
Добре че купувах колата есента и скоро след това слагах зимните гуми - та всичко беше сменено и балансирано, и тресенето изчезна. А съм сигурен че беше от задните защото карах 1-2 седмици със зимни само отпред (докато си купя още две за отзад) и тресенето пак си го имаше, след като смениха и балансираха задните - изчезна.

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 09 яну 2011, 02:34
от Kostadin21
Revell написа: Гайките на летите си бяха със конус, но явно нещо не е достатъчно да се центрова джантата(джантите бяха многократно проверявани на различни места - без кривини). Та затова и дадох предложението при липса на видима причина в началото.

Сори за дългия пост...не исках за звучи като заяждане към Наско затова обяснявам.
Дистанционни втулки?

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 10 яну 2011, 16:24
от Revell
Мда сега това търся...лошото е че не знам къде точно да търся и не мога да си намеря такова чудо, а не искам да си правя от метал че спичали и имало вероятност да остане в главината и после чукове, глупости... а пластмасовата се вади по-лесно.

Re: жестоко тресене на предницата

Публикувано: 16 яну 2011, 22:16
от kolef
HACKO написа:
Revell написа:Да си и слагал лети джанти, на които централният отвор не съответства на диаметъра на главината?
Какво общо има централния отвор при положение, че отворите за болтовете са на правилното място?
....
Огромно!
Когато търсиш джанти за някакъв автомобил, казваш междуболтовото разстояние и централен отвор, нали? :wink:
При железните джанти, когато кажеш 67.1 (примерно) - ти дават 67.1, но при летите ти дават 67.3 + пластмасова втулка с дебелина 1мм. През 2009г. в разстояние на два месеца купих два комплекта нови ал. джанти за два различни автомпбила - и в двата случая джантите пристигнаха всяка опакована отделно в найлон,и после в картонена кутия. И във всяка кутия имаше по една такава пластмасова втулка!

Гайките/болтовете са за да закрепват и държат джантата към главината, а централния отвор - да ги държи "в център". Инак този ръб на главината/барабана, на който ляга джантата нямаше да го има.

Колега Revell , не се лъжи да слагаш метални втулки. Вероятността да спукаш алуминиева джанта,( поради различното разширение при нагряване на алуминия и стоманата) е твърде голяма. Потърси втулки (пластмасови!) при някой вносител или дистрибутор на алуминиеви джанти (маргел, боряна-груп).

п.с. сори за *00118* - ако модератора реши, нека да изтрие поста ми.