Страница 1 от 1
Луфт на волана
Публикувано: 06 юни 2006, 10:57
от lexus
Незнам дали точно така се казва, но това е празен ход на волана около 1-2 см. в който автомобила не завива, а въртя волана. От какво може да е това ?

Публикувано: 06 юни 2006, 12:12
от Любо
При това въртене чуваш ли потропване в курмилния прът? Ако да - вероятно карето на курмилния прът ти е за смяна.
Публикувано: 06 юни 2006, 12:48
от kurshuma
Като възможност можеш и реиката да погледнеш ако е поразбита може да се получи този ефект

Публикувано: 06 юни 2006, 13:07
от Overclock
в кормилната рейка има една пластмасова "шайба" която най-вероятна ти е износена, струва 2-3лв. и се сменява общо взето лесно, но според мен луфта ти идва от накрайниците на кормилната рейка или ябълковидния болт накрая на рейката.Лесно се установява на канал.
Публикувано: 06 юни 2006, 13:25
от kurshuma
Да да колегата Overclock е прав но като добавка мога да кажа че рейката има вътрешни накраиници които не всички сменят и може и те да са разбити намират се в вътрешния маншон на реиката
Ако не си добре запознат една диагностика в D&N не е скъпо а ще ти е от полза

Публикувано: 06 юни 2006, 14:08
от lexus
Любо написа:При това въртене чуваш ли потропване в курмилния прът? Ако да - вероятно карето на курмилния прът ти е за смяна.
Чува се потропване, но е много тихо и се чува само когато не работи двигателя.
kurshuma написа:Ако не си добре запознат една диагностика в D&N не е скъпо а ще ти е от полза Smile
Не съм от Сф

Публикувано: 06 юни 2006, 14:26
от Overclock
точно вътрешните накрайници имах впредвид, но не се сетих, че така им казват.
Публикувано: 06 юни 2006, 14:30
от Любо
Отиди някъде на канал и огледай за луфтове отдолу, след като ги отстраниш ако още имаш това тропане смени и карето на волана. Между другото него също би трябвало да можеш да го видиш отдолу. Хвани го с ръка и провери за луфтове.
Където имаш луфт сменяш. При смяна на накрайниците -> реглж предница. при смяна на въпросното каре също се прави реглаж, за да ти се изправи волана, така че ако сменяш всичко си прави сметката, за да не плащаш два пъти за реглажа.
Публикувано: 06 юни 2006, 15:35
от Brock
Според мене първото нещо което трябва да се провери е карето на волана - все пак това е проблемното место на Фиестите - вчера точно при такива симптоми сменихме карето на една Фиеста и сега всичко е ОК.

Публикувано: 07 юни 2006, 09:44
от Bakara
Дам карето е доста слаб възел в тези фиеста. Слушам че и на мен ми претраква нещо точно за кормилото звучи точно като каре но луфта на волана не се е увеличил. Огледах го карето, което е точно преди рейката и си беше добре(на пръв поглед). Почвам да се чудя дали няма още едно каренце някъде м-у двигателния отсек и купето.
Публикувано: 07 юни 2006, 10:46
от lexus
Когато минавам по черен път или през дупки се чува тракане което е в купето според мен и е от курмилното устройство. Това друг проблем ли ще е или същия с луфта?
То докато не отида на майстор няма да се разбере откъде точно е

Благодаря ви за отговорите.
Публикувано: 07 юни 2006, 11:21
от Любо
Според мен проблема ти е от едно и също място
Публикувано: 10 юни 2006, 15:27
от jordj
lexus,
Brock правилно ти отговори че карето е проблем при нашите коли.

Ако все още се съмняваш че е то,викни някой приятел или съсед.
Вдигни капака на фиестата игледай и слушай а той да завърти илида убере луфта.
Така най добре щеразбереш от каде идва луфта.
От каре,рейка или накрайници.
Не протакай.
Публикувано: 10 юни 2006, 17:02
от shark
Аз също имах такъв проблем и той се оказа, че идва от износен пиньон на кормилната рейка, но все пак аз съм със Сиера. Иначе не подлежеше на ремонт и на бързо се наложи да сменя цялата рейка. Сега нямам луфт на волана и като карам по павета вече нищо не ми трака.

Публикувано: 24 юни 2006, 15:09
от lexus
Вчера поразгледах и намерих къде е луфта, но не знам как се казва тази част. Затова я намерих и ще ви помоля да ми кажете какво е това на прикачения файл. Това е щангата която излиза от купето. Дано се вижда ясно на картинката.
Публикувано: 24 юни 2006, 18:49
от DigiPro
Това е карето на кормилната рейка. Явно е слабо място на Фиестите защото на мойта предната Фиеста 1,1 имаше луфт и го сменях. Цената не помня но за около 30-40лв май беше оригинално от Мото-пфое. Иначе май има и неоригинални на половин цена.