Страница 1 от 1
Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995
Публикувано: 25 фев 2011, 00:02
от {REDNIKA}
Здравейте колеги имам един Въпрос:
На скоро в сервиз ми смениха челюстите и четирите и в момента едно колело Хваща малко по слабо и нямам изобщо ръчна казаха ми че всичко е обезвъздошено. Та въпросът ми е как да си натегна жилото на ръчната спирачка на Форд Мондео 2.0i 136 hp 1995 Хечбек моля помогнете.

Re: Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995
Публикувано: 25 фев 2011, 10:00
от tropper
На планката, която е между челюстите (в горната част) има едни тресчотки. Самите тресчотки приличат на дебели шайби, набраздени по обиколната стена. Те служат за самозатягане на накладките като се износят. При монтаж на нови накладки задължително се връщат в начално положение. Иначе не може да се затвори барабана. След това при първото (или първите 3-4) натискане на педала трябва да се разпънат сами за да оберат луфта.
Вероятно при тебе заяждат и не се разпъват (или са износени и се връщат). Може да има ръжда по тях. Разглоби и виж какво е положението. Може да оправи с почистване, може да трябва и да смениш планките с тресчотките.
Ако ще разглобяваш сам - внимавай докато вадиш накладките да не излизат буталата на цилиндърчето, че нямат ограничител. В някои ръководства пише да се лепнат с изолирбанд по време на операцията.
Re: Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995
Публикувано: 25 фев 2011, 15:38
от {REDNIKA}
А дали може да се понатегне малко от планката към която се закачат Двете Жила за Ръчната

Re: Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995
Публикувано: 26 фев 2011, 18:04
от Nikola Iordanov
Колега за да натегнеш ръчната трябва да свалиш подлакатника във купето и цялата пластмасова облицовка около ръчната спирачка .След като го направиш това издърпваш лоста на ръчната до крайно положение , след което застопоряваш жилото да не се върне обратно може да го защипеш и с клещи като предварително му поставиш нещо зада не го нараниш или обелиш облицовката му .След като си го блокирал да не се върне обратно освобождаваш лоста до крайно положение на лоста има тресчотка която обира хлабината, след което освобождаваш жилото . И това е цялата процедура , ръчната трябва да ти задържа на 6 или седмия зъб , ако е все още хлабава повтаряш процедурата .Ако си я нанатегнал повече спускаш лоста до долу иго удряш ряско със длан така тресчотката освобождава .Охлабването на ръчната може да се получи и по невнимание когато седнеш на седалката сложиш си ръката на ръчната исе понадигнеш да се наместиш по удобно на седалката от тежеста ти тресчотката освобождава и се губи регулировката .Надявам се да си ме разбрал и да съм ти помогнал. >:D<
Другия вариянт е качваш колата на канал без да сваляш нищо вътре хващаш някой да ти помага издърпва ръчната до край отдолу блокирате здраво жилото дето влиза в купето дане се върне, след което освобождаваш лоста до долу след това освобождаваш и жилото .
Re: Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995
Публикувано: 26 фев 2011, 22:11
от {REDNIKA}
Разбрахте Братленце Но имам още един Въпрос къде се държи подлакатника и къкво трябва да развия за да ги сваля пластмасите
Re: Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995
Публикувано: 27 фев 2011, 08:35
от Nikola Iordanov
Като повдигнеш капака във дъното има 3_4 болта за отверка отвиваш ги и го махаш, след което трябва да махнеш кожения калъф на скоростния лост той отдолу е захванат за пластмасова гривна която е със щипки ,с тънка отверка го подхващаш като него напъваш много за да не го спукаш и го сваляш .Махаш пепелника от гнездото му ,от твоята страна и от другата страна има две черни тапи махаш ги под тях има болтчета отвиваш ги и махаш цялата пластмаса около ръчната .НО ПРЕДИ ТОВА ОГЛЕДАЙ ДА НЕ Е ЗАХВАНАТО И НА ДРУГО МЯСТО КОЕТО СЪМ ЗАБРАВИЛ ДА СПОМЕНА ЗАЩОТО СЪМ ГО СВАЛЯЛ ПРЕДИ ВРЕМЕ .
Re: Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995
Публикувано: 28 фев 2011, 21:55
от {REDNIKA}
Оки Братленце Благодаря ти много за съветите на теб и на всички останали
