Страница 1 от 1
Пружини от шкода стават ли за ескорт
Публикувано: 15 мар 2011, 11:31
от fordi
Привет.
Намериха ми едни пружини от шкода, четох във форума че стават за ескорт хетчбек 95г. бензин.
Смятам да ги сложа отзад защото ми е доста клекнала.
мисълта ми е стават ли, трябва ли нещо да се слага допълнително, и друго ще ми донесат също така пружини от вартбург, та кои от двата вида да поставя и третият ми въпрос е предни или задни от вартбург се ползват/ако са различни разбира се/.
Моля ако някой го е правил или е наясно да ми драсне няколко реда
Re: Пружини от шкода стават ли за ескорт
Публикувано: 15 мар 2011, 12:24
от diesel1.6
С едим метър вземи огледай. Аз съм писал във форума, че стават за моделите до 90 г.
Re: Пружини от шкода стават ли за ескорт
Публикувано: 17 мар 2011, 07:59
от escorttd1
А каква е идеята на този тунинг?
Има по моргите пружини от ескорт на цени около 10лв. така че едва ли целта е икономия на средства???
Re: Пружини от шкода стават ли за ескорт
Публикувано: 17 мар 2011, 08:48
от diesel1.6
Пружините от ескорт вече са заминали колкото свалените или повече. Като се вземе пружина от друга кола и по-точно от стар модел кола, тя ще е доста дълга и здрава. Старите коли са с по-големи пружини, сега се правят по-малки за икономия и за повече пространство в купето. Така като имаме достатъчно по-голяма пружина от оригиналната, с малко мерене, мислене и проба може да се получи всякакво желано положение на окачването.
Друго интересно нещо е, че пружините от вартбург са изключително качествени или поне издържат без да се смачкат най-много. Сигурно има такива хубави оригинални, но няма да са по 5 лв двете. Остава работата по слагането и настройката на дължината все пак, не са само петте лева за материала.
Re: Пружини от шкода стават ли за ескорт
Публикувано: 17 мар 2011, 09:18
от fordi
Целта не е икономия, а да си вдигна малко задницата.
Ако взема от втора употреба пак от ескорт може за са по смачкани и от мойте, а това от шкода и вартбург го прочетох тук.
Въпроса е че от никъде не мога да намеря размерите на оригиналните пружини от ескорт - диаметър и навивки и да ги сравня с тези които ще взема, щото тези от шкодака ми изглеждат някакси малки и не съм сигурен какво ще постигна.
Re: Пружини от шкода стават ли за ескорт
Публикувано: 17 мар 2011, 09:43
от diesel1.6
Броя на навивките няма значение в повечето случаи. Телът на пружините е различно твърд, затова е така.
От две пружини с еднакво дебел тел, тази с по-малък диаметър на спиралата е по-твърда.
Шкодовите може да ти дойдат много твърди, остават лада самара, жигулита и другите лади като него, вартбург, ...
Re: Пружини от шкода стават ли за ескорт
Публикувано: 17 мар 2011, 19:12
от escorttd1
Малка корекция: броят на навивките за определена дължина на пружината е обратно пропорционален на стъпката на спиралата, която пък от своя страна определя твърдостта на пружината - отношението деформация/натоварване. Така че броят на навивките е много важен при избора.
Имам и теоретичен и практически опит с пружини и смятам че не си струва усилията и изхабеното време подобна операция. Ако човек се съмнява в късмета си и не иска пружини 2-ра ръка -да си вземе нови. Струват 50лв нормални и 60лв усилените.
Ако, обаче е запален, сърбят го ръцете и има свободно време - да експериментира! И аз съм го правил!
Re: Пружини от шкода стават ли за ескорт
Публикувано: 17 мар 2011, 23:21
от diesel1.6
Искаш да кажеш, броят на навивките за единица дължина. Но като не знаеш нищо за твърдостта, няма нужда да го мислиш това.
Може да съм задобрял прекалено, но три часа за целия цирк ми стигат, без да имам канал или място за работа и се налага да ходя до бетонната площадка на един приятел да си вдигам колите на трупчета.
Вземаш и слагаш - обикновено трябва малко по-дебел тел с няколко десети до милиметър от оригиналния или по-малък диаметър на пружината. Като дойде дълга, режеш половин навивка и пак, а с малко мерене се разбира колко да се реже точно.
Така или иначе смяната на нови пружини ще ми отнеме почти толкова време. Смятам и времето за закупуване.
Я кажи характеристиката на пружината линейна ли е или нещо закривено на практика?
Re: Пружини от шкода стават ли за ескорт
Публикувано: 18 мар 2011, 12:19
от escorttd1
Винтовата цилиндрична пружина има линейна характеристика.
Ако е конусовидна или с друга форма, различна от цилиндричната или с променлив диаметър на телта тогава характеристиката става нелинейна.