Така да напиша малко обяснения как стоят нещата при мен. Купих си нови апарати втора ръка, но като огледах моите се оказа, че те са като нови (дори нямат ръжда). Проблемът ще се откаже в криви дискове, защото имам и треперене във волана при спиране.
Важното в случая е, че разглобих купените апарати и сега мога да обясня на всички как става процедурата по рециклирането им:
Следващото важи само, ако вече сте свалили апарата от колата иначе по метода на Наско!
1. Източвате течността от апарата, като сваляте болта на маркуча (НОМЕР 3) и клапана за обезвъздушаване (НОМЕР 2).
*Ако клапанът е запекъл използвайте тръбен ключ, но после ще ви трябва и ново клапанче!!!
2. Сваляте синята капачка (НОМЕР 1).
3. Посредством клещи издърпвате щифта (НОМЕР 4).
4. Посредством чукче избивате оста (НОМЕР 5).
*Почистете я много добре с шкурка, без да
я наранявате!
http://imageshack.us/f/585/16042011138.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
5. Вече можете да отделите свободно едната челюст на апарата!
Ето какво ще имате разглобено:
http://imageshack.us/f/268/16042011129.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/835/16042011128.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
По желание посредством шестограм може да се свали и водачът (Лъскавото на снимката, но за мен не е нужно).
6. Сега започваме да разглобяваме самото бутало. То се вади много лесно. Сваляте прахозащитното маншонче и в улея, който е предвиден за него на буталото (НОМЕР 7) се поставят 2 отверки от противоположните посоки. Много е важно да упражнявате еднакъв натиск и върху двете отверки. Буталото излиза съвсем лесно!
* По никакъв начин НЕ БИВА ДА СЕ НАРАНЯВА БУТАЛОТО или ЦИЛИНДЪРА!!!
http://imageshack.us/f/818/22042011144.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/198/22042011143.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
7. Свалят се маншончетата на водача (НОМЕР 8 ), като за целта се използва тънка отверка, с която се бръква в отвора (НОМЕР 9) и се издърпват навън.
8. По същия начин се вади и маншонът на буталото, но при него металния ринг е отвътре!
9. Получава се ето това:
http://imageshack.us/f/856/22042011146.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
10. Сваля се О-пръстена вътре в цилиндъра! Виж горната снимка!
След разглобяването следва почистване. Буталото и водачът могат да се почистят с шкурка 2000 НЕ ПО-ЕДРА!!! Самият апарат и водача могат да се минат на пясъкоструйка или да се почистят с телена четка на бормашина. Желателно е да се боядисат, но предварително трябва да се грундират! В ремонтния комплект би следвало да има: О-пръстен; 3 броя прахозащитни маншончета;
След смяната всичко се сглобява по обратния ред, като буталото и водачите се смазват с специална грес за спирачни апарати. Маншоните се поставят чрез набиване (много леко, за да не ги скъсате)!
Дано не съм забравил нещо! Поздрави и успех!