Страница 1 от 1

РЪЧНА СПИРАЧКА

Публикувано: 10 апр 2011, 14:53
от adrian.mezdra
Здравейте колеги!
Колата ми е Форд Ескорт Хечбек 1.8 ТDI 97 год. внос февруари 2011 год. от Австрия.
Когата я купих при натискане на спирачката се чуваше стъргане което постепенно с изминаването на километрите се увеличаваше и нямаше никаква ръчна спирачка.
Погледнах предните накладки и всичко беше наред, бяха абсолютно нови и тогава погледнах и задните накладки. При тяхположението беше ткова, че почти вече се беше изтрило феродото, а това което беше останало се беше изпекло на камък.
Барабаните са от малките и като занесох една накладка за сравнение ми казаха, че на моя форд заводски накладките са от Фиеста колко е вярно незнам.
Ръчната спирачка се оправи и държи хубаво но ми прави впечатление, че трябва да се издърпа по високо и лоста стои по изправен за да задържи колата при по голям наклон. При издърпването на лоста нагоре не винаги но понякога се чува едно по силно неспецифично щтракане все едно когато някои зъб опуска.
Опитах да натегна въжетата отгоре но ми се струва, че гайката се върти безконечно и неусещам да има натягане.
ПРОБЛЕМ ЛИ Е ТОВА КАТО РЪЧНАТА РАБОТИ НО ПРЕПУКВА ПОНЯКОГА И ОТ КАКВО МОЖЕ ДА Е ?
Накладките ги смених онзи ден в петък на 08.04. и съм минал около 50 км от тогава.
Разни пишман майстори казват, че ще се оправи с карането но аман от такива специалисти.

Re: РЪЧНА СПИРАЧКА

Публикувано: 10 апр 2011, 17:20
от opex
по мое мнение жилото, което отива назад към спирачкте е спекло и вероятно само едната гума ти държи. При моя ескорт имам абсолютно същия проблем, но е '93-та и с куп други проблеми та хич не ми е до тая ръчна :)

Re: РЪЧНА СПИРАЧКА

Публикувано: 11 апр 2011, 11:02
от cockyhotty
Механизмът с храповик на задните накладки, който регулира тяхната хлабината , е възможно да се е износил. При смяната на накладките огледахте ли го?

Re: РЪЧНА СПИРАЧКА

Публикувано: 11 апр 2011, 12:25
от HACKO
cockyhotty написа:Механизмът с храповик на задните накладки, който регулира тяхната хлабината , е възможно да се е износил. При смяната на накладките огледахте ли го?
Дори и да работи механизма при Форд има последователност от действия, които най-често не се изпълняват (заради незнание) и тогава ръчната не държи.
Жилото се отпуска максимално, правят се две три спирания да се регулира механизма на планките и чак тогава се обтяга жилата на ръчната. Така регулирана ръчна държи, където я настроиш според предпочитанието на водача (аз предпочитам по-голям ход), и остава с тази настройка през цялата експлоатация на накладките, независимо от износването им.

Re: РЪЧНА СПИРАЧКА

Публикувано: 18 апр 2011, 11:11
от adrian.mezdra
Здравейте голеги!
Благодаря за информацията.
Всичко вече е нормално.

Re: РЪЧНА СПИРАЧКА

Публикувано: 18 апр 2011, 13:21
от cockyhotty
Всичко е нормално, но не написа решението на проблема и какво си установил. Така във форум не се пише.