Страница 1 от 1
"пълнене" на амортисьори
Публикувано: 20 апр 2011, 18:57
от opex
Задните амортисьори на ескорт са изпуснали почти на максимум вече, казаха ми за ефтина поправка - пробиване на определено разстояние в основата и пълнене с масло, след което занитване на дупката.
Ще стане твърд да, зависи и от маслото и колко се напълни, но да приемем, че е горе-доло същите своиства, поне като вискозитет
Само градско се кара и целта е да се закрепи положението. Паре за нови нЕма, ама и положението е като в лодка, та ... Мнения моля
edit: а само за инфо, каква е разликата между амортиьора за хечбек и комби, могат ли от комби да се сложат на хечбек?
Re: "пълнене" на амортисьори
Публикувано: 20 апр 2011, 19:37
от HACKO
Разликата между седан/хетчбек и комби е огромна и не са съвместими. При Седан/Хетчбек върху амортисьора е надяната пружината, докато при Комби пружината и амортисьора са отделно и поради това, конструкцията е различна.
Не съм привърженик на пълненето, въпреки че съм си пълнил задните на Ориона. Без да ги дупча, вкарах внимателно (много внимателно да не се повреди семеринга) игла от спринцовка и със спринцовка го напълних с рядко масло. Иглата не се вади, само спринцовката за да се напълни. По време на пълненето, стеблото се движи надолу-нагоре за да излезе въздуха (през иглата).
Re: "пълнене" на амортисьори
Публикувано: 20 апр 2011, 20:17
от opex
Ясно. Това с иглата е много идейно, дори ако пробвам да вкарам иглата с маркуче като от катетър 0.5-1м може и без да разглобявам нищо да стане, само дето ще е бавно. А колко трябва да е дълга иглата горе-долу и колко дебела евентуално?
Re: "пълнене" на амортисьори
Публикувано: 20 апр 2011, 20:32
от HACKO
Стандартна игла, желателно да е по-дебела, но пък не много щото може да не влезе. Не мога да кажа каква съм ползвал преди 10г, каквато съм имал под ръка, още повече че нещата станаха спонтанно, като ми изпуснаха новите, просто взех старите и експериментирах. При пълненето разбрах защо новите също изтърваха, като се свие амортисьора, налягането на семеринга е високо, направо връща буталото на спринцовката, като омекнат пружините амортисьора стои свит.
Re: "пълнене" на амортисьори
Публикувано: 20 апр 2011, 20:57
от diesel1.6
Като си слагам разни твърди пружини съсм си пълнил амортисьорите. Ползвам хидравлично масло, оригиналното е с гъстота 22 - 30, но съм слагал 36 и беше добре. Това не става добре на двойнодействащи, особено с по-силничко задържане при сгъване. На едностранните гъстото масло само помага - дупките направо изчезват.
Обикновените хидравлични масла (това няма връзка с марката - кастрол са също обикновени!) си менят вискозитета доста неприятно. Приемливо решение е да се сложи някакъв АТФ, има и амортисьорно масло, или гъсто хидравлично с добавена малко газ за осветление. Последния вариант иска проби на вискозитета, става с някое канче с пробита тънка дупка (3 мм), кило масло, хронометър и термометър.
Аз дупча и после запушвам. Ако се направи дупка 1-2 мм, може да се капне с електрожена или с тел. Нит не става - ще тече оттам.
Re: "пълнене" на амортисьори
Публикувано: 20 апр 2011, 21:18
от HACKO
diesel1.6 написа:........
Това с вискозитета е тема, която е необхватна, именно за това не съм привърженик на пълненето, не казвам че не става, но само производителя знае точния вискозитет и вида на маслото.
Re: "пълнене" на амортисьори
Публикувано: 20 апр 2011, 22:01
от bateto_toshko
Я издайте за начинаещите , къде точно се бута иглата и горе долу колко милилитра масло се слага на един амортисьор?
Там където съм нарисувал стрелката ли е или другаде?

Re: "пълнене" на амортисьори
Публикувано: 20 апр 2011, 22:05
от diesel1.6
Така си е, както казва Наско. Все пак човек може да си поиграе при налични удобства за да стане лесно - разполага с място, инструменти, части и т.н.
Бутането на иглата е на близо до тази стрелка - между стеблото и уплътнението.
Аз бих пробил дупка на няколко сантиметра по-надолу, пълнене към 2/3 от обема с масло, и заваряване на дупката.
За избора на масло - погледнах какво е амортисьорното масло на приста. Сравнително рядко е, и се влияе малко от температурата. ATF III е най-доброто за стари амортисьори, а ако трябва разреждане се трансформаторното се оказа чудесно. За АТФ трябва до 25% трансформаторно. АТФ 2 и МХП 40А също са много добри.
Евтин вариант е хидравлично МХЛ 32 или МХЛ46 с 10 - 20 % трансформаторно. Тези "рецепти" са доста неточни - сега ги измислих! Някой да не каже нещо после...
