Със зимни гуми през лятото?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
ehpich
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 17 апр 2016, 02:50
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от ehpich » 17 апр 2016, 03:13

Аз пък не мога да се съглася с написаното по-горе безрезервно.
Карам цяла пълна година само със зимни гуми и се държат повече от великолепно както зимата, така и лятото, и при дъжд и в сняг и при 40 градуса навън. Разбира се - всяка година ги сменям с нови, но аз карам миниван над 60 хил.км. на година така или иначе, а за мен това е максималния безпроблемен пробег за 1 гума. Всичко опира до класа гума и стила на шофиране. Всяка гума има индекс на износването/мекотата по тестовете на адак примерно (поне аз гледам него) и е от значение да не се купуват много меките гуми за ползване целогодишно. Иначе това с износването и влошените качества на зимните гуми съм го имал и аз първата година с Гуд Иър-ки и бързо се износват. Но за Конти винтер контакт 830 и 850, както и за Нокиан WR-серията гарантирам лично, че няма толкова различно износване спрямо летните им аналози, а че лятната гума била по-устойчива и сигурна - можете да ходите да се снимате някъде. Играл съм си да купувам и да въртя летни/зимни Континентал, никакъв смисъл няма от 2 комплекта гуми поне за мен. По-стабилна от зимната гума - няма. Както лятото, така и зимата. Колата е като закована с пирони на пътя, такава стабилност има целогодишно. Да не говорим за спирачния път, който със зимна гума е къде-къде по-добър. И да, в много горещото време зимната гума има едно изскърцване при завой при ниска скорост 5-10-20 км./ч., но това са поне за мен глупави аргументи. А каране на гуми по 5-10 години или втори употреби или докато се покажат теловете поне за мен са изродщини и игра с късмета и живота (както вашия, така и на другите).
По-горе някой беше комнетирал за спукана нова зимна гума лятото - ако е била дефектна или пренапомпена - съвсем нормално, и лятната гума също би се спукала, както и зимната, особено при удар в дупка. Лично аз съм виждал нееднократно как особено жени особено тези с повечето червило и малката кола помпят гумите на 3,0-3,5 атмосфери в 40 градуса жега.

С 2 думи:
1. Ако шофирате спокойно да си вършите работата и карате 130-140 макс. - по-добър вариант от зимни гуми целогодишно със смяна на 1 или 2 години в зависимост от пробега - няма. С уточнението, че не купувате най-евтиния вариант на пазара, а минимум среден клас възможно по-твърда гума (по-нисък индекс на износване) и висок индекс на сцепление на мокро и разход на гориво. Пак казвам - Континентал TS850 и Нокиан WR-3 или 4 са отличен избор, Гуд Иър са възможно най-лошия избор. Боклуци като дебики и т.н. нисък клас гуми изобщо не ги обсъждам. Няма как да очаквате еднакво поведение от гуми за 80 и 150 лв примерно.
2. Ако шофирате спортен автомобил, правите се на шумахер, стила ви на каране е рязко газ-спирачка да пищят гумите на всеки завой - лятната гума е по-добър вариант през лятото, зимната - през зимата именно заради екстребните условия, в които поставяте гумите постоянно.


И едно уточнение: Причината да карам зимни гуми целогодишно не е за да спестя пари от втори чифт летни гуми (цената/стойността не е фактор поне при мен в избора ми), а заради личните ми впечатления относно надеждност, сигурност, поведение на пътя и усещане при шофирането. И ако все пак гоните цена - варианта летни + зимни гуми за по 80 лева е по-лошия избор, отколкото само по-твърди зимни гуми за по 150 лева парчето поне според мен.

Потребителски аватар
ФордБългария
потребител
потребител
Мнения: 854
Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от ФордБългария » 17 апр 2016, 04:09

Аз лично имам 2 чифта гуми, закупени чисто нови, и смятам да ги карам около 4 години, като си ги сменям според сезона. За това време ти ще смениш 4 чифта гуми ? Отделно зимата слагам по-малък размер гуми, от тези с които карам лятото(сега ми е първа година), поради причина че заводско съм с 15-ка джанта, вече 16-ка, като разликата в стабилността е огромна. Но пък ако карам с 16-ка зимата, на 205/55, ще е много по-кофти в снеговете. Като цяло предпочитам да си имам летни и зимни гуми, а не да си правя експерименти дали на някой завой зимната гума няма да не издържи.

ehpich
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 17 апр 2016, 02:50
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от ehpich » 17 апр 2016, 04:35

ГордСФорд написа:...смятам да ги карам около 4 години, като си ги сменям според сезона. За това време ти ще смениш 4 чифта гуми...
Зависи колко км ги караш, не може да въртиш по 10 хил.км/г.. и да сравняваш разхода за гуми при 60+ хил.км./г. А относно ширината на гумата - да, от значение е, но 10 мм не оказва такова влияние на тази ширина, колкото шарката и ламелите. То затова има индекси - вземи си клас А и ела ми разправяй, че има разлика по асфалтиран незаледен път между 195 и 205. А на лед ако ще 125 гуми да сложиш - все същия х...

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от martin1977 » 17 апр 2016, 09:21

За мен е пълна глупост да караш лятото със зимни гуми. Много по-приемлив вариант е нисък клас гуми според сезона, отколкото скъпи зимни гуми на 40 градуса жега. Може би е ОК, щом са на доизносване и следващата зима ги хвърляш и слагаш нови зимни, но да продължиш да ги караш, след като си ги "опекъл" - НЕ.

Потребителски аватар
sinnerman
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 07 сеп 2012, 11:08
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от sinnerman » 17 апр 2016, 09:59

martin1977 написа:За мен е пълна глупост да караш лятото със зимни гуми.
Напълно подкрепям. Лятото зимните гуми се пързалят яко по асфалта. А при леко преваляване в комбинация с праха по асфалта си буксуват като на лед. На нас българите всичките ни проблеми идват не от беднотията, а от простотията и невежеството.

jo_jo
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 01 юли 2014, 20:19
Модел на автомобила: mondeo mk4
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от jo_jo » 17 апр 2016, 11:15

Аз също карам с два комплекта гуми (от 2014 и 2015-та), но положението със зимните не е толкова крайно, както преди години. Вече са такива смесите, че го няма това изпичане, а и разликата между премиум и нисък клас е доста голяма. Разбира се най-добре е хубави зимни и летни, но ако се правят много километри и трябва да се избира между нисък клас зимни + летни и скъпи само зимни са малко спорни нещата (поне според мен).

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от ЯЛТА » 17 апр 2016, 15:20

jo_jo написа: Вече са такива смесите, че го няма това изпичане.
Аз последните години не съм видял зимни гуми на които да не пише M+S, което ще рече че са всесезонни. Така че за какви зимни гуми говорим, не знам............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от dimkar » 17 апр 2016, 18:49

M+S не значи всесезоннна гума, а кал и сняг. И да, зимна гума през лятото е безумие. Много по-добре е лятна гума през зимата, в изключение на случаите, когато се движим на сняг. Но това е толкова рядко за по-голямата част на страната, че просто е приемливо.
Едва ли някой от вас е карал един автомобил с 3 к-та гуми - зимни, летни и всесезонни, за да знае как се държи с всеки вид. Е , аз съм карал и на ЕЖК не вярвам.
П.П. На нито едни мои зимни гуми не пише M+S. Например тези:
Изображение
Или тези:
Изображение
Последна промяна от dimkar на 17 апр 2016, 18:59, променено общо 4 пъти.

Потребителски аватар
mclsdreal
потребител
потребител
Мнения: 550
Регистриран: 01 май 2009, 20:44
Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
Местоположение: Germany- Saarlouis
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от mclsdreal » 17 апр 2016, 18:52

Не мога да разбера как Ви е кеф да карате със зимни гуми лятото...особено когато вали зад Вас става мъгла от гняс, и е отвратително да карам зад такива индивиди, и ги псувам адски много. Да не говорим, че всяко едно камъче е хванато от зимната гума и се изстрелва по автомобила движещ се зад Вас... Абсолютна простотия е това!
I`m sorry.. I can`t be perfect... !!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от dimkar » 17 апр 2016, 19:01

Това не е кеф, а чист мазохизъм. :lol:
Не бих си го причинил, особено при движение по завои.

ehpich
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 17 апр 2016, 02:50
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от ehpich » 17 апр 2016, 19:39

Само зимни, Летни+зимни...спестяване, неспестяване, по-евтино, по-скъпо - прави ми впечатление, че трудно сравнявате.
Една гума се кара безопасно около 50-60 хил.км. при нормално каране.
Дали ще купите:
зимни+летни (2 комплекта х 60 хил.км./компл. = общо 120 хил.км. пробег)
или
само зимни (2 комплекта х 60 хил.км./компл. = 120 хил.км. пробег)
като общ разход на километър е едно и също.

Дали компромиса между летни + зимни гуми клас Е (х 80 лв/бр.) или само зимни клас А (зд 150 лв./бр.) е по-добър - няма как гума клас Е да е близка дори като поведение на пътя като гума клас А. Тези индекси затова са измислени - за да покажат качествата и поведението на гумата в различни пътни условия. Между клас В и клас А разликата се усеща, какво остава за ниските класове.
Ако не можеш да си го позволиш като цена има един много изпитан и работещ метод да си осигуриш пари за гуми по 150 лв./бр. - всеки ден в 1 буркан слагаш по 2 лева и за 1 година имаш парите за гуми. Аз съм се смял на този леко детски подход като съм го видял първите пъти при мои познати, но пък работи идеално. А ако не можеш да отделяш по 2 лв./ден каква кола караш изобщо

ehpich
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 17 апр 2016, 02:50
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от ehpich » 17 апр 2016, 19:46

Аз съм карал и летни и зимни. Всесезонни не съм.
И не, не е глупост да караш добре подбрани зимни гуми лятото.
Замисли се защо става мъгла при мокра настилка лятото със зимни гуми, а с летните "пръска" по-малко :-))) Щом става мъгла, значи гумата изхвърля/изчиства повече вода и контакта и с пътната настилка е по-добър. Относно хвърлянето на камъчки е същото - лятната гума ще "подхлъзне" на камъчките и ще изгуби контакт с пътя, а зимната ще ги изхвърли от пътя и ще има контакт/сцепление с пътната настилка и няма да поднесе. Най-лесно можеш да експериментираш и сам да го видиш и усетиш като караш зимна и лятна гума на сух черен път с камъчки и мърдаш леко волана на дясно и наляво.
Така че кое и е по-доброто на лятната гума освен по-слабото стареене заради UV лъчите ?
И пак уточнявам, че не говоря на посоки или чуто-недочуто, а от личен опит при достатъчно километри каране на година.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от dimkar » 17 апр 2016, 20:17

По-доброто на лятната гума е далеч по-късия спирачния път и далеч по-голямото сцепление при движение в завои. За какво въобще е този спор?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от paci » 17 апр 2016, 22:26

Едно лято съм карал със зимни гуми.
НищЪ вече повече да ми се налага

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от ЯЛТА » 17 апр 2016, 22:38

Много ми е интересно като ги плещите тук едни такива, някой да ми обясни от какъв ли каучук са направени гумите ми на рейса с който работя и зиме и лете, па гумите са си едни, и същи и то с години. Е сега карам с едни 5 годишни.....отпред ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от paci » 17 апр 2016, 22:54

ЯЛТА написа:Много ми е интересно като ги плещите тук едни такива
Ми не ми харесва как се държи със зимните гуми на нагорещения асфалт.
Все едно са някакви дъвки или все едно в л@йна съм нагазил.
Повече ми харесва как се държи колата със зимните 13 от колкото с летните 14ки, но не и със зимните на нагорещения асфалт

На автобусите не знам как е.
Винаги съм се чудил за тролейте, че и там гумите са едни и същи.

Потребителски аватар
mclsdreal
потребител
потребител
Мнения: 550
Регистриран: 01 май 2009, 20:44
Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
Местоположение: Germany- Saarlouis
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от mclsdreal » 17 апр 2016, 23:00

Ялта, гумите ти на рейса са регенерат, както повечето автобусни гуми както и за тежкотоварните камиони. Другия факт е, че повечето карат отпред с грайфер като за летния сезон. Но там нещата са различни от автомобилните гуми. Примерно в куриерската фирма в която работех, на камионите също им слагаха зимни гумо, тоест грайфер, който го правеха в една известна гумаджийница в София(да не правя реклама). Факт е обаче, че със зимна гумя лятно време, особено в дъждовни дни е отвратително да се кара с такива. Тоя зад теб става на боб с кисело зеле... Видимост-серо, хем заради дъжда, хем заради гумите на тоя пред теб. Зимната гума качва всичката вода, не я разделя и изхвърля в страни, и е пълен абсурд да се твърди, че при дъжд е мноого по-яко да се бръмчи със зимна гума. Нито каналите и са достатъчно широки за да изхвърлят водата, нито шарката и е направена по тая технология. Зомните гуми имат тесни канали за вода, и повече нарези за да копаят снега и гумата да намери сцепление с асфалта.
I`m sorry.. I can`t be perfect... !!

ehpich
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 17 апр 2016, 02:50
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от ehpich » 18 апр 2016, 00:31

mclsdreal написа:Факт е обаче, че със зимна гумя лятно време, особено в дъждовни дни е отвратително да се кара с такива.
Ама не е факт, бе човек. Кое му е отвратителното, след като се държи отлично с уговорката да не е много мека зимната гума. Купувам чисто нови КонтиПремиум контакт5, слагам, карам десетина дни (края на юни), решавам да експериментирам, връщам зимните Конти Винтер Контакт TS850 - еми - балкан разлика - зимната си е зимна гума. Предната година май месец слагам Нокиан летни, влошава се устойчивостта и поведението на колата според мен, говоря със сервиза - ама те уж нокиан били номер 1 в зимните гуми, ама летните можело да са по-нестабилни. Слагат зимните нокиани - колата залепва и се държи перфектно при всякакви условия. А защо втори път реших да експериментирам след нокиан-ексцесиите - щото в езин момент допуснах, че може наистина да е заради самия нокиан (възпреки че ми звучеше леко абсурдно, след като са едни от гумите с най-висока оценка от ADAC)
mclsdreal написа:Тоя зад теб става на боб с кисело зеле.
И като става - какво ? Кое е по-важно за теб - дали тоя отзад ще го пръска или твоята кола да е стабилна ?!?! Да не търчиш да возиш 2 пъти гуми до гумаджийницата, да чакаш да ти дойде реда, щото всички тогава сасе юрнали да си сменят гумите и не на поседно място - къде да съхраняваш втория чифт гуми половин година.
mclsdreal написа:Примерно в куриерската фирма в която работех, на камионите също им слагаха зимни гумо, тоест грайфер, който го правеха в една известна гумаджийница в София.
И защо ли са го правили, след като те така или иначе въртят достатъчно много километри и сменят сигурно 2 пъти или повече гумите в годината (и летните гуми са с 10-20-30 лв/бр. по-евтини спрямо зимните им аналози) ? И не само на камионите, а и на бусовете и баничарките правят същото - зимни гуми целогодишно.
mclsdreal написа:Зимната гума качва всичката вода, не я разделя и изхвърля в страни, и е пълен абсурд да се твърди, че при дъжд е мноого по-яко да се бръмчи със зимна гума. Нито каналите и са достатъчно широки за да изхвърлят водата, нито шарката и е направена по тая технология. Зомните гуми имат тесни канали за вода, и повече нарези за да копаят снега и гумата да намери сцепление с асфалта.
Да принципа е различен - едната разделя водата по каналите, другата я изтласква настрани и я изгребва, но това не означава непременно, че е кой знае колко по-добра. Т.нар( всесезонни гуми също не залагат на каналното разделяне на водата, но също постигат клас А и B на сцепление на мокра настилка. Как ли става ?! Отделно това са аргументи за идеално чист асфалт, а какво се случва ако е повече запрашен или има участък с кална диря и т.н. и т.н. Сигурно лятната гума ще сцепи по-добре спрямо зимната ?...или ако има камъчки или пясък в завой...за разлято масло на пътя и т.н. да не говорим. И т.н.
paci написа:Повече ми харесва как се държи колата със зимните 13 от колкото с летните 14ки, но не и със зимните на нагорещения асфалт.
Повече ти харесва, защото или са по-меки, или си ги карал много или са различен клас на сцепване спрямо летните и т.н.

А относно лигавенето на зимната гума по нагорещен асфалт - ако е много мека е възможно и съвсем в кръга на нещата, затова казах, че това е фактор, който трябва да се вземе предвид при избора на зимна гума, за да са ок нещата и лятото.

Сигурно си има аргументи и за единия вариант (само зимни), и за другия (зимни+летни), но при улегнало каране поне аз не виждам смисъла от летни гуми лятото.
Последна промяна от ehpich на 18 апр 2016, 01:24, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от paci » 18 апр 2016, 01:22

Относно размера не ми харесва как се държи с широката гума.
Навремето Ескорта също не ми харесваше как се държи лятото с 15ки спрямо 13ки.
Пътищата ни са такива - омачкани на коловози

На Фиестата предните зимни бяха lassa snoways 2 plus
Сега съм с sava eskimo s3+
Усещането при мен е еднакво на нагорещен асфалт. Зле е!
Стига да не е напечено ми харесва.

Потребителски аватар
mclsdreal
потребител
потребител
Мнения: 550
Регистриран: 01 май 2009, 20:44
Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
Местоположение: Germany- Saarlouis
Status: Извън линия

Re: Със зимни гуми през лятото?

Мнение от mclsdreal » 18 апр 2016, 01:36

Като цопнеш в някоя прекрасна локвичка дълга 4-5 метра със 90км/ч, ще разбереш разликата. Е оня ден на проливния дъжд комшията със 70км/ч на завоите преди София, участъка на Вакарел се е търкалял 4 пъти със Шкода Иети- със зимни гуми. Няма нужда да ти казвам, че аз бях в същото време само, че в посока Димитровград и по Марица карах със 50-60км/ч заради течащите реки по магистралата...и въобще не ми беше готино колата ми направо да спира като гумата стъпи в локвата или течащата вода по платното. Карал съм със зимни гуми лятото, премиум клас мишелин и в края на летния сезон, есента тия гуми на няколко пъти щяха да ми разгонят фамилията с ремонт колкото да си купя нова кола. Каучука става твърд по грайфера от жегата. Няма как да ме убедиш, че при 35-40градуса на въздуха и поне 45-50 на асфалта, тая гума ще е читава при мокро време, особено след едни 20- 30 000км. Сметни самата гума колио се нагрява през дена, а вечерта изстива...и така всеки ден. А това какво ми пука за тоя зад мене няма да го коментирам просто. Явно на тебе ти доставя удоволствие да трошиш на хората стъклата, щото на тебе не ти дреме и предпочиташ лятото да джиткаш със зимни гуми с 9мм грайфер, който хваща и най-малките камъчета. Най-големия враг на зимната гума е светлината и озона. Не виждам смисъл в това да купувам всеки сезон нова зимна гума и да я съсипвам всяко лято, като с читава зимна гума-нова мога спокойно да карам 3 сезона, плюс читава лятна поне два.... Не виждам икономията в купуване на зимни всяка зима. Още един факт е, че в Германия е абсолютно забранено да се кара с над 160км/ч със зимни гуми, сам си отговори защо. Зимната гума при висока температура се разширява направо, като натиснеш рязко спирачка,направо се сплесква и спирачния ти път се увеличава в пъти повече, спрямо лятната. Въобще даже не знам, защо коментирам тая тема....
Последна промяна от mclsdreal на 18 апр 2016, 01:47, променено общо 2 пъти.

Заключена

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 35 госта