Надлъжен удар в бордюр с 50 км/ч - последици?
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Надлъжен удар в бордюр с 50 км/ч - последици?
Здравейте колеги!
Вчера по тесен път в градче в Германия се наложи да се разминем 2 коли. Аз се изкачвам по баир на 4-та с около 50 км/ч с Escort 1.8 TD '96, в насрещнсто платно имаше паркирали коли, а отсреща се спуска друг автомобил. Предположих, че ще ме изчака, защото паркиралите са в неговата лента, а освен това аз съм изкачващия се автомобил. Но колегата продължи. Наложи се да се изтегля максимално вдясно, при което се отърках (ударих) в бордюра с около 50 км/ч.
Видимите последици - само по предно дясно колело: ожулен, ндран и набит с 1-2 мм борд на лятата джанта (14" оригинална на Escort 96'), изкъртен баланс (намерих го - 10 гр.). Гумата е добре, без наранявания, през следващите 300 км налягането ѝ не мръдна.
Джанта, гума, баланс - това е малкия проблем. Не знам дали окачването, гредите, геометрията на колата е добре. При по-висока скорост (80 км/ч) има съвсем-съвсем леки вибрации във волана - очаквам да е от баланса. Не чувствам да тегли на някъде, върви съвсем направо и в завои се държи както преди. Видимо колелото стои вертикално, не е набито навътре.
Удара не знам как та го опиша - може би като средно силен с гаден, стържещ звук на метал.
Въпросът ми: очаква ли се и какви последици мога да имам по окачването? Колко здраво е предното окачване на Escort 96' TD? За какво да се оглеждам и ослушвам преди да отида на майстор? Трябва ли да проверя геометрията на предницата?
Поздрави
Светльо
Вчера по тесен път в градче в Германия се наложи да се разминем 2 коли. Аз се изкачвам по баир на 4-та с около 50 км/ч с Escort 1.8 TD '96, в насрещнсто платно имаше паркирали коли, а отсреща се спуска друг автомобил. Предположих, че ще ме изчака, защото паркиралите са в неговата лента, а освен това аз съм изкачващия се автомобил. Но колегата продължи. Наложи се да се изтегля максимално вдясно, при което се отърках (ударих) в бордюра с около 50 км/ч.
Видимите последици - само по предно дясно колело: ожулен, ндран и набит с 1-2 мм борд на лятата джанта (14" оригинална на Escort 96'), изкъртен баланс (намерих го - 10 гр.). Гумата е добре, без наранявания, през следващите 300 км налягането ѝ не мръдна.
Джанта, гума, баланс - това е малкия проблем. Не знам дали окачването, гредите, геометрията на колата е добре. При по-висока скорост (80 км/ч) има съвсем-съвсем леки вибрации във волана - очаквам да е от баланса. Не чувствам да тегли на някъде, върви съвсем направо и в завои се държи както преди. Видимо колелото стои вертикално, не е набито навътре.
Удара не знам как та го опиша - може би като средно силен с гаден, стържещ звук на метал.
Въпросът ми: очаква ли се и какви последици мога да имам по окачването? Колко здраво е предното окачване на Escort 96' TD? За какво да се оглеждам и ослушвам преди да отида на майстор? Трябва ли да проверя геометрията на предницата?
Поздрави
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Надлъжен удар в бордюр с 50 км/ч - последици?
99% освен поражението по джантата няма други щети. Както го описваш удара е бил под много остър ъгъл и не би трябвало да е понесъл голямо усилие.
Възможните поражения са: Крива джанта, крив носач, крив амортисьор и накрая изкривено магаре (подредих ги по тежест).
За здравината на окачването, здраво е. При една игра на снега пред къщи срещнах бурдюра под много голям ъгъл, не знам каква беше скоростта, колата беше в режим на свободно плъзгане. Резултата беше видимо изкривена джанта в областта на болтовете и никакви поражения по окачването.
Възможните поражения са: Крива джанта, крив носач, крив амортисьор и накрая изкривено магаре (подредих ги по тежест).
За здравината на окачването, здраво е. При една игра на снега пред къщи срещнах бурдюра под много голям ъгъл, не знам каква беше скоростта, колата беше в режим на свободно плъзгане. Резултата беше видимо изкривена джанта в областта на болтовете и никакви поражения по окачването.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Надлъжен удар в бордюр с 50 км/ч - последици?
Мерси за отговора, Наско!
Уикенда ще отида на вулканизатор да видя как е джантата - крива ли е, със същите 10 гр. ли ще я балансират и т.н.
Инче вчера се поразходих да видя как са нещата: нищо не усещам - върви като по релси - засилвам я до 160 на аутобана, изключвам от скорост и се ослушвам - никакво трептене във волана, върви направо, не тегли настрани...
А преди да дойда с колата в Германия ѝ подмених голяма част от окачването и минах реглаж. Надявам се всичко да е наред, ще видим какво ще покаже вулканизатора.
Необходимо ли е да поизчистя стружките от борда на джантата, че по много грозен начин са се "отлюспили"? И до колко здрав е борда на джантата? Бях чел, че това е най-здравия пръстен в една джанта?
Мерси за отоговорите! Ще пиша какъв е резултата!
Уикенда ще отида на вулканизатор да видя как е джантата - крива ли е, със същите 10 гр. ли ще я балансират и т.н.
Инче вчера се поразходих да видя как са нещата: нищо не усещам - върви като по релси - засилвам я до 160 на аутобана, изключвам от скорост и се ослушвам - никакво трептене във волана, върви направо, не тегли настрани...
А преди да дойда с колата в Германия ѝ подмених голяма част от окачването и минах реглаж. Надявам се всичко да е наред, ще видим какво ще покаже вулканизатора.
Необходимо ли е да поизчистя стружките от борда на джантата, че по много грозен начин са се "отлюспили"? И до колко здрав е борда на джантата? Бях чел, че това е най-здравия пръстен в една джанта?
Мерси за отоговорите! Ще пиша какъв е резултата!
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Надлъжен удар в бордюр с 50 км/ч - последици?
За скромните 10 евро ми направиха нов баланс. реди бях с 10 гр. отвън, сега съм с 20 гр. На стенда колелото е стабилно, не бие на никъде, няма поражения. Изтормозиха окачването с разни лостове, поразгледаха - казаха че всичко е ок.
Обаче ми откриха скапан десен тампон на двигателя. Офертата - 300 евро смяна. Хе-хе-хе, че пътя ми до България и смяната там ще излезе по-евтино...
Чудя се колко ли ще ме ошмулят на пълна синтетика дизелово 10W40 плюс смяна и филтър?
Пздрави и карайте далеч от бордюрите, че колата най я боли!
Обаче ми откриха скапан десен тампон на двигателя. Офертата - 300 евро смяна. Хе-хе-хе, че пътя ми до България и смяната там ще излезе по-евтино...
Чудя се колко ли ще ме ошмулят на пълна синтетика дизелово 10W40 плюс смяна и филтър?
Пздрави и карайте далеч от бордюрите, че колата най я боли!
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта