Надлъжен удар в бордюр с 50 км/ч - последици?
Публикувано: 03 юли 2011, 14:14
Здравейте колеги!
Вчера по тесен път в градче в Германия се наложи да се разминем 2 коли. Аз се изкачвам по баир на 4-та с около 50 км/ч с Escort 1.8 TD '96, в насрещнсто платно имаше паркирали коли, а отсреща се спуска друг автомобил. Предположих, че ще ме изчака, защото паркиралите са в неговата лента, а освен това аз съм изкачващия се автомобил. Но колегата продължи. Наложи се да се изтегля максимално вдясно, при което се отърках (ударих) в бордюра с около 50 км/ч.
Видимите последици - само по предно дясно колело: ожулен, ндран и набит с 1-2 мм борд на лятата джанта (14" оригинална на Escort 96'), изкъртен баланс (намерих го - 10 гр.). Гумата е добре, без наранявания, през следващите 300 км налягането ѝ не мръдна.
Джанта, гума, баланс - това е малкия проблем. Не знам дали окачването, гредите, геометрията на колата е добре. При по-висока скорост (80 км/ч) има съвсем-съвсем леки вибрации във волана - очаквам да е от баланса. Не чувствам да тегли на някъде, върви съвсем направо и в завои се държи както преди. Видимо колелото стои вертикално, не е набито навътре.
Удара не знам как та го опиша - може би като средно силен с гаден, стържещ звук на метал.
Въпросът ми: очаква ли се и какви последици мога да имам по окачването? Колко здраво е предното окачване на Escort 96' TD? За какво да се оглеждам и ослушвам преди да отида на майстор? Трябва ли да проверя геометрията на предницата?
Поздрави
Светльо
Вчера по тесен път в градче в Германия се наложи да се разминем 2 коли. Аз се изкачвам по баир на 4-та с около 50 км/ч с Escort 1.8 TD '96, в насрещнсто платно имаше паркирали коли, а отсреща се спуска друг автомобил. Предположих, че ще ме изчака, защото паркиралите са в неговата лента, а освен това аз съм изкачващия се автомобил. Но колегата продължи. Наложи се да се изтегля максимално вдясно, при което се отърках (ударих) в бордюра с около 50 км/ч.
Видимите последици - само по предно дясно колело: ожулен, ндран и набит с 1-2 мм борд на лятата джанта (14" оригинална на Escort 96'), изкъртен баланс (намерих го - 10 гр.). Гумата е добре, без наранявания, през следващите 300 км налягането ѝ не мръдна.
Джанта, гума, баланс - това е малкия проблем. Не знам дали окачването, гредите, геометрията на колата е добре. При по-висока скорост (80 км/ч) има съвсем-съвсем леки вибрации във волана - очаквам да е от баланса. Не чувствам да тегли на някъде, върви съвсем направо и в завои се държи както преди. Видимо колелото стои вертикално, не е набито навътре.
Удара не знам как та го опиша - може би като средно силен с гаден, стържещ звук на метал.
Въпросът ми: очаква ли се и какви последици мога да имам по окачването? Колко здраво е предното окачване на Escort 96' TD? За какво да се оглеждам и ослушвам преди да отида на майстор? Трябва ли да проверя геометрията на предницата?
Поздрави
Светльо