Страница 1 от 1

Надлъжен удар в бордюр с 50 км/ч - последици?

Публикувано: 03 юли 2011, 14:14
от dr. Svetlyo
Здравейте колеги!

Вчера по тесен път в градче в Германия се наложи да се разминем 2 коли. Аз се изкачвам по баир на 4-та с около 50 км/ч с Escort 1.8 TD '96, в насрещнсто платно имаше паркирали коли, а отсреща се спуска друг автомобил. Предположих, че ще ме изчака, защото паркиралите са в неговата лента, а освен това аз съм изкачващия се автомобил. Но колегата продължи. Наложи се да се изтегля максимално вдясно, при което се отърках (ударих) в бордюра с около 50 км/ч.

Видимите последици - само по предно дясно колело: ожулен, ндран и набит с 1-2 мм борд на лятата джанта (14" оригинална на Escort 96'), изкъртен баланс (намерих го - 10 гр.). Гумата е добре, без наранявания, през следващите 300 км налягането ѝ не мръдна.

Джанта, гума, баланс - това е малкия проблем. Не знам дали окачването, гредите, геометрията на колата е добре. При по-висока скорост (80 км/ч) има съвсем-съвсем леки вибрации във волана - очаквам да е от баланса. Не чувствам да тегли на някъде, върви съвсем направо и в завои се държи както преди. Видимо колелото стои вертикално, не е набито навътре.

Удара не знам как та го опиша - може би като средно силен с гаден, стържещ звук на метал.

Въпросът ми: очаква ли се и какви последици мога да имам по окачването? Колко здраво е предното окачване на Escort 96' TD? За какво да се оглеждам и ослушвам преди да отида на майстор? Трябва ли да проверя геометрията на предницата?

Поздрави
Светльо

Re: Надлъжен удар в бордюр с 50 км/ч - последици?

Публикувано: 03 юли 2011, 18:35
от HACKO
99% освен поражението по джантата няма други щети. Както го описваш удара е бил под много остър ъгъл и не би трябвало да е понесъл голямо усилие.
Възможните поражения са: Крива джанта, крив носач, крив амортисьор и накрая изкривено магаре (подредих ги по тежест).
За здравината на окачването, здраво е. При една игра на снега пред къщи срещнах бурдюра под много голям ъгъл, не знам каква беше скоростта, колата беше в режим на свободно плъзгане. Резултата беше видимо изкривена джанта в областта на болтовете и никакви поражения по окачването.

Re: Надлъжен удар в бордюр с 50 км/ч - последици?

Публикувано: 05 юли 2011, 00:02
от dr. Svetlyo
Мерси за отговора, Наско!

Уикенда ще отида на вулканизатор да видя как е джантата - крива ли е, със същите 10 гр. ли ще я балансират и т.н.

Инче вчера се поразходих да видя как са нещата: нищо не усещам - върви като по релси - засилвам я до 160 на аутобана, изключвам от скорост и се ослушвам - никакво трептене във волана, върви направо, не тегли настрани...

А преди да дойда с колата в Германия ѝ подмених голяма част от окачването и минах реглаж. Надявам се всичко да е наред, ще видим какво ще покаже вулканизатора.

Необходимо ли е да поизчистя стружките от борда на джантата, че по много грозен начин са се "отлюспили"? И до колко здрав е борда на джантата? Бях чел, че това е най-здравия пръстен в една джанта?

Мерси за отоговорите! Ще пиша какъв е резултата!

Re: Надлъжен удар в бордюр с 50 км/ч - последици?

Публикувано: 24 юли 2011, 11:56
от dr. Svetlyo
За скромните 10 евро ми направиха нов баланс. реди бях с 10 гр. отвън, сега съм с 20 гр. На стенда колелото е стабилно, не бие на никъде, няма поражения. Изтормозиха окачването с разни лостове, поразгледаха - казаха че всичко е ок.

Обаче ми откриха скапан десен тампон на двигателя. Офертата - 300 евро смяна. Хе-хе-хе, че пътя ми до България и смяната там ще излезе по-евтино...

Чудя се колко ли ще ме ошмулят на пълна синтетика дизелово 10W40 плюс смяна и филтър?

Пздрави и карайте далеч от бордюрите, че колата най я боли!