Особености при ремонта на предни и задни биалетки?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Особености при ремонта на предни и задни биалетки?

Мнение от kujo » 14 юли 2006, 09:17

Реших да действам по почина поправи си сам и за да не се прерастне мероптиятието в развали си сам, реших да попитам за някои тънкости при демонтажа и монтажа на предни и задни биалетки.
Частите ги купих от магазина на ул. Козлодуй 2 за 50лв. (предни и задни биалетки с гайки и тампони).
Притеснявам се да не запъна някъде и от незнание да повредя нещо друго.
Ще съм Ви бладодарен за всякакви мнения и препоръки.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 14 юли 2006, 10:39

За предните ще ти кажа:

Не е нужно да сваляш гумите - приготви си крика да ти е под ръка, както и гаечен ключ и "гедоре" или лула - може да ти трябва и малък чук и спрей против ръжда. Сега действията:
1. Навиваш волана на съответната страна, за да имаш достъп до биалетката.
2. Махаш гайките и от двете страни на биалетката, като предварително е хубаво да напръскаш със спрей против ръжда, става и с WD-40 /ще ти трябва ключ, с който да държиш контра, такаче да не превърта шарнирния болт/
3. След това повдигаш с крика колата до положение в което стабилизиращата щанга не натиска биалетката, за да може да я извадиш лесно.
4. Монтираш новата биалетка, като пак ако е необходимо "наместваш" с помощта на крика разстоянието, такаче биалетката да влезне лесно в отворите и стягаш.

:idea: Ако искаш, преди да сложиш новата биалетка, отваряш маншоните и пълниш с грес /имам такава тема, където съм показал всичко със снимков материал :arrow:Биалетка - подобрение /

За задните биалетки незнам как седи положението, но може би е аналогично на предните, като ще се наложи да лежиш под колата или да ползваш канал.

Успех и да пишеш как е минало - пък и снимки ако направиш, грешка нямаш...

:twisted:
Последна промяна от Brock на 27 ное 2006, 11:22, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ще има снимки

Мнение от kujo » 14 юли 2006, 11:13

Това с напълването на маншона със смазка обезателно ще го направя.
За документиране на операцията със снимки не се бях сетил, ама сега ще сложа и фотото до инструментите.

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kujo » 17 юли 2006, 11:07

Вчера направих ремонта!
Задните биалетки бяха с такъв луфт, че втулките подскачаха свободно в леглата си, а хоризонталната щанга бе оставила видими белези на местата където се е удряла в метала.
Отпред се оказа, че старите биалетки са от два различни производителя.
От ляво е японско производство. гумените маншони бяха здрави, шарнирите са много хлабави и при разклащане не се усеща хлабина. От дясно бе много зле - биалетката на вид бе същата като тази, която бях приготвил за смяна. На единия маншон имаше цепка - около 3мм. и шарнита там така се бе разбил, че се чудя как не е излязал. Другия маншон бе видимо здрав но шарнира също бе с луфт, който се усеща.
При ремона се наложи да демонтирам предните гуми, защото долните гаики са на такова място, че трябва да съм човека каучук.
На всичко от горе се наложи да се държи контра с гаечен ключ 14 за старите и 15 за новите, като и двата да не са много дълги заради долните гайки.
Проблема го реших с импровизации, просто нямах под ръка 14.
Направил съм и снимки но ще ги кача по късно за да им пипна размера .

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kujo » 17 юли 2006, 19:14

Ето малко снимки
Прикачени файлове
P1080901.JPG
P1080909.JPG
P1080916.JPG
P1080925.JPG
P1080928.JPG
P1080923.JPG

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 02 авг 2006, 13:05

kujo написа:Вчера направих ремонта! ...
Я раздуй по-подробно как си смени ЗАДНИТЕ биалетки

:twisted:

nino217041
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 21 май 2006, 22:55
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от nino217041 » 13 авг 2006, 11:46

това задни биалетки ли са?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 14 авг 2006, 13:38

nino217041 написа:това задни биалетки ли са?
Да, но на мондео комби

:twisted:

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 14 окт 2006, 10:42

Пичове при мен няма болтове на задните биалетки за захващане към щангата. *00101* Какво се прави в този случай??? Да не би да е като захващането на кутията на въздушния фитър?

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 14 окт 2006, 12:17

Brock написа: Я раздуй по-подробно как си смени ЗАДНИТЕ биалетки

:twisted:
Не е никаква философия,само ако не ти се лежи под колата,трябва да ползваш канал.Развиваш старите и слагаш новите,за 5 мин работа.Поне при мен не ми се наложи да намествам и да напасвам с крик или нещо друго,извадих старите и новите си паснаха на местата и си ги стегнах

EDIT: При смяната трябва да се внимава как се слага гуменият тампон за носача и после при стягането да се внимава да не се изметне на една страна.Моите явно като съм ги стягал са се изметнали и ето сега няма и 2 месеца(днес е 19.11) от смяната и тампоните се бяха разкъсали точно както се вижда горе на снимките и задницата пак се разхлопа.Сега подмених само тампоните като внимавах този път да си легнат точно на леглата и много по-внимателно ги стегнах
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Radikn
потребител
потребител
Мнения: 98
Регистриран: 02 апр 2006, 08:15
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1,8 TD 95г.
Ford Mondeo MK3 2,0 TDCi 2004г.
Местоположение: гр. Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Radikn » 26 ное 2006, 22:57

Колеги, я кажете какви са цените на задните биалетки
че тука са 20 лева?

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 27 ное 2006, 13:53

Септември месец бяха 12 лв бройката,а онзи ден като купувах само гумения тампон 2 лв/бр.,но много трудно ги намерих
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

plamenk
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 25 сеп 2006, 01:37
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 бензин, 94-та, хечбек
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

при мен задните биалетки също нямат болтове...

Мнение от plamenk » 25 фев 2007, 20:27

както при methodboy и моите нямат болтове за развиване, има някаво подобие на пластмасов нит, който не можах да извадя, просто нямах толкова здрав инструмент и се отказах за да не счупя нещо.
Някой има ли идея дали това нещо се премахва и след това се слага болт с гайка? Или е подобно на щипка и пак може да се използва за новите биалетки, тях, между другото, ги купих без болтове за горната страна. Марката е MOOG.

Потребителски аватар
tisho_tbk
потребител
потребител
Мнения: 327
Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от tisho_tbk » 14 юни 2007, 22:56

1.8d написа:Септември месец бяха 12 лв бройката,а онзи ден като купувах само гумения тампон 2 лв/бр.,но много трудно ги намерих
може ли да ми кажеш магазина за биалетките и магазина за тампоните?
мерси.

ТИТАН
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 21 юни 2007, 19:22
Модел на автомобила: СИЕРА
Местоположение: СОФИЯ
Status: Извън линия

Мнение от ТИТАН » 21 юни 2007, 20:54

комплекта ти биалетки струва точно 32лв. но, ти си отишъл на козлодуй във фирма ювал и и са те резнали леко.
Ф' ТИТАН' ВНОС НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ И РЕМОНТ НА АВТОМОБИЛИ ФОРД ТЕЛ.0878594647

Потребителски аватар
tisho_tbk
потребител
потребител
Мнения: 327
Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от tisho_tbk » 25 юни 2007, 23:06

Защо не казвате къде се намира магазина, а всеки се хвали на ква цена е купул нещо. По-важното е да се каже мястото, от където е купено, защото ще бъде от полза и на други хора

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 26 юни 2007, 10:48

tisho_tbk написа:Защо не казвате къде се намира магазина, а всеки се хвали на ква цена е купул нещо. По-важното е да се каже мястото, от където е купено, защото ще бъде от полза и на други хора
Ами попринцип има тема за цени и местонахождение/контакти на магазина - стига да има кой да я разгледа :wink:

:arrow: Кой, какво, откъде и за колко...

:twisted:

Потребителски аватар
stich
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 14 авг 2012, 01:12
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 td Ghia
Status: Извън линия

Re:

Мнение от stich » 17 мар 2013, 08:51

1.8d написа:... При смяната трябва да се внимава как се слага гуменият тампон за носача и после при стягането да се внимава да не се изметне на една страна....
Понеже вчера сам си ги смених и точно това се получи...та как да стане номера след като ако маншона пасне добре то при щангата се получава голям ъгъл и няма как да се монтира?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Особености при ремонта на предни и задни биалетки?

Мнение от opex » 18 мар 2013, 20:28

на моето мк1 понеже е 4х4 отзад историята е почти същата с биалетките. И тия смешни "тампони"
А особено ако са поомекнали или изпуснали амортисьорите тия тампончета стават на нищо за макс. 2 месеца.
Докато се ровех из Microcat срещнах 3 разновидности на тия биалетки - комби, 4х4, 4х4 спорт или нещо такова - всичко е почти еднакво, само че при един от вариантите нямаше гумени тампони, а бяха на "твърда връзка". Предполагам при спортния вариант.
За това аз подложих шайби вместо тези тампони за да се спазят разстоянията сякаш ги има, стегнах и всичко заспа. Да не говорим, че сякаш задницата стана по-стабилна.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

atm0sfera
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 05 окт 2012, 12:41
Модел на автомобила: Mondeo Mk II 1.8 TD
Status: Извън линия

Re: Особености при ремонта на предни и задни биалетки?

Мнение от atm0sfera » 12 авг 2013, 16:46

При мен задните биалетки са здрави само гумата е скъсана. Прерових раздела за покупка на части, но уви - не видях (
368 мнения към момента). Моля който е намерил само гумичките да каже от къде и за колко пари.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта