Ше ремонтирам Фордо...

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от snaiperisto » 10 окт 2011, 00:06

Няма нужда , да ми обяснявате , колко ви е било мъчно без мен...известно време :D ...любезностите можем да ги пропуснем. >:):


Та , след като подлудих форума на Алфа , смених "опасната" ми GTV за Рено Лагуна , проблема е , че Лагуната се оказа мноо приличен автомобил (не че не ги побърквам сега във форума на Рено) и жена ми ми го открадна...щото стария верен Форд...е бая строшен.

Обаче аз имам пъклен план , ремонтирам форд-а и правим бартер с жената.

Ама , след като му купих масло (щото е заслужил) , въздушен филтър и такъв за купето ... та даже и акумулатор (щото неговия , отиде на Реното) , сега спешно трябва да му се сменят четирите тампона на носачите , двата външни накрайника , спирачните дискове...и някой други работи , които "не са спешни".

Дилемата е , ще мога ли , сам да си сваля носачите и да ги занеса да им сменят тампоните на преса или направо да "занеса" колата , заедно с носачите? Щото ми се иска да спестя някакви пари...та да му направя и "гражданска отговорност"?
...дрън-дрън...мноо важно...

sierr4otoo
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 23 яну 2011, 17:55
Модел на автомобила: Sierra 1,6 GL
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от sierr4otoo » 10 окт 2011, 22:01

Аз си свалям носачите и тампоните ги сменям с чукане. То какво ли става без чукане....

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от snaiperisto » 10 окт 2011, 22:10

sierr4otoo написа:Аз си свалям носачите и тампоните ги сменям с чукане. То какво ли става без чукане....

Е и аз ще си ги сваля сам , така реших...след като един алчен "майстор" ми обяви 50лв за смяна на тампоните , по 15лв на брой за външните накрайници...и още 15лв. , за да ми смени единия спирачен диск.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от nikolovvd » 11 окт 2011, 08:46

Имайки пред вид какъв зор е тази операция, на твое място бих сменил целият носач. Така решаваш проблемите с един "удар" за няколко години напред.
При това тампоните са набити заводски и шарнира също ще смениш. Ако вече си купил тампоните и ти се играе, можеш да си ги монтираш сам и да имаш резервни носачи. Но да свалиш носача, за да смениш тампоните и след някой друг месец да правиш същото, за да смениш и шарнира си е Сизифов труд.
Все пак парите и времето са си твои. Ти решаваш какъв резултат искаш да получиш. От опит ти казвам, че след смяната на тампоните ще ти се разтракат шарнирите.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от cockyhotty » 11 окт 2011, 17:14

Смяната от шофьорската страна на тампоните е леко кошмарна. Болтовете прикрепващи носача към магарето са с скрити глави от корпуса на скоростната кутия. Т.е. Развиваш отдолу гайката, ама отгоре болта няма как да излезе. Та схемата е голяма да накараш този носач да се свали от автомобила. Предлагат се начинии-да се среже болта и да се сложи наобратно с главата надолу, но не се знае колко безопасно е в продължителен аспект' да се повдига двигателя 5-6 см (кофти история за предблоков ремонт). Най-кофтито е, че на пазара за резервни части никога не може да откриеш части с качеството на оригинално поставените. Както каза колегата nikolovvd,сменяш и след 3-6 месеца пак... Ужас, ужас са и пътищата ни. Поздрави!

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от snaiperisto » 11 окт 2011, 20:43

cockyhotty написа:Смяната от шофьорската страна на тампоните е леко кошмарна. Болтовете прикрепващи носача към магарето са с скрити глави от корпуса на скоростната кутия. Т.е. Развиваш отдолу гайката, ама отгоре болта няма как да излезе. Та схемата е голяма да накараш този носач да се свали от автомобила. Предлагат се начинии-да се среже болта и да се сложи наобратно с главата надолу, но не се знае колко безопасно е в продължителен аспект' да се повдига двигателя 5-6 см (кофти история за предблоков ремонт). Най-кофтито е, че на пазара за резервни части никога не може да откриеш части с качеството на оригинално поставените. Както каза колегата nikolovvd,сменяш и след 3-6 месеца пак... Ужас, ужас са и пътищата ни. Поздрави!

Е ... преди малко разбрах за какво става въпрос.

Навих "пълен ляв" и легнах да погледна левия носач...е то , главата на болта е на 1-2см под ск кутия...как ше стане тая работа...с откачване на тампон на двигателя и повдигане на същия ? Няма ли някой тарикатлък?
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от nikolovvd » 11 окт 2011, 21:14

Няма братче!
Гадното упражнение - завиване на гайка на терсене място!
Аз защо ти писах, тия глупости гори? Те заради това упражнение в сервиза вземат едни и същи пари за смяна на тампони и смянана носач!
Ако освободиш от тампона и повдигнеш скоростната кутия/двигатела с някой крик, може и да си отвориш 4-5 сантима.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от OgiDogi » 12 окт 2011, 07:50

nikolovvd написа:Няма братче!
Гадното упражнение - завиване на гайка на терсене място!
Аз защо ти писах, тия глупости гори? Те заради това упражнение в сервиза вземат едни и същи пари за смяна на тампони и смянана носач!
Ако освободиш от тампона и повдигнеш скоростната кутия/двигатела с някой крик, може и да си отвориш 4-5 сантима.
Няма да са достатъчни, за изваждането на 7-8 сантиметров болт. Аз откачах цялото магаре от лявата страна, а болтът вече е с главата надолу.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от nikolovvd » 12 окт 2011, 09:15

Дано си сложил гайка против саморазвиване!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от HACKO » 12 окт 2011, 09:30

nikolovvd написа:Дано си сложил гайка против саморазвиване!
Няма страшно, момента на стягане е достатъчно голям за да се саморазвие. На Ескортите, болтовете са отдолу нагоре, поне моите са така (не знам може и някой Германец да ги е обърнал, но така влезе в Б-я).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от OgiDogi » 12 окт 2011, 12:37

nikolovvd написа:Дано си сложил гайка против саморазвиване!
Ами, тя си е такава по принцип, освен това съм я стягал с пневматичен винто-то-то-то-то-верт :D
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от snaiperisto » 16 окт 2011, 00:04

Е аз съм малко темерут и все пак реших пред блока да се боря с носачите.

Първо "тренирах" с десния .. всичко мина безгрижно...свалих си носача , занесох го на преса да му сменят тампоните , смених си накрайника...и така.

Ама реших че не ми е било мноо гадно до този момент и подкарах и левия...е там се "наиграх".
Болтовете едвам ги отвих , опитах се да вдигна мотора малко , откачих предния тампон на двигателя ... не става , тръгнах да откачвам и левия тампон , ама той пък е под филтърната кутия...а тя пък , не се сваля...някак си е захваната с болтове отдолу-нагоре...няма как да бръкна...абе , готино ми беше.

Са колата стърчи на крика разглобена , утре ще взема лист ножовка и ще кълцам болта.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от nikolovvd » 16 окт 2011, 00:07

=)): =)): =)):
Като не те предупредихме! :D

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от Didibao » 16 окт 2011, 00:57

Аз на моето мондео въпросния болт му видях сметката още при първата смяна, вдигнах малко нагоре скоростите да се покаже болта и го отрязах с ножовката, после си взех нов болт и го сложих отдолу.

Вече 2 години си седи така, като се има в предвид, че имам няколко смени на тампони, няма да се охлаби не го мислете, можете да погледнете, че и болтовете на магарето са така, пък си седи. Няколко форда съм виждал така и всичките бяха обърнати болтовете.
Изображение

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от snaiperisto » 16 окт 2011, 19:44

Баси мъката...срязах болта , извадих носача , оказа се че старите тампони са "точковани" с телоподаващо към носача.

Нов носач...42лв с отстъпката ми от 20% в "Евро07" , барабар с шарнир и тампони...а аз дадох по 15лв на носач за тампони , 10лв на "майстор" с преса , за да ги смени , разкарвах се до магазина за да сменявам тампоните , щото естествено ги бяха объркали първия път , харчих газ..."иди ми - дойди ми"...та сложих новия носач , болта нагоре...нови дискове и накрайници...и са пак трябва да давам пари , ра реглаж на преден мост , че не съм ги уцелил нещо баш добре накрайниците.


пп Забравих да се оплача , че гореспоменатите операции са извършени днес , на отвратителното време , валя ме...дъжд , сняг , суграшица , камъни и какво ли не...па и газовия клапан се прееба , та и него сменявах.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от Didibao » 16 окт 2011, 23:48

Брей много тънко тоя носач, миналата година купувах на делфи носач с шарнир 80лв, всъщност тези носачи с шарнири ли са на тази цена?
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от nikolovvd » 17 окт 2011, 11:26

nikolovvd написа: на твое място бих сменил целият носач.
snaiperisto написа: валя ме...дъжд , сняг , суграшица , камъни и какво ли не...
Като не приемаш съветите няма да се оплакваш! :D:

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от snaiperisto » 17 окт 2011, 12:28

Мдаа , ма аз не знаех че има евтини носачи.

И да , 55лв му е цената на носача с тампоните и шарнир (има и по-скъпи) , за мен е 20% "надолу" и платих 42.50лв.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от nikolovvd » 17 окт 2011, 13:24

Като сменях тампони на носача на Скорпиото се оказа, че когато окачването се стегне се разхлопа шарнира и понеже носача е монолитен (лят) нямаше как да се прави само шарнир и се наложи смяна на целият носач. Предложиха ми носач за 42 лв. - немски и 67 лв. - английски.
И понеже това не е консуматив, който се сменя всяка година, поръчах по-скъпия. И също като при теб стана двойна работа. Веднъж си купих тампоните и си платих за смяната и още веднъж за смяна на носач, което си е тампони, шарнир и носач. Та уж да мина по-тънко и се набутах двойно.
За сметка на това колата е в много добра кондиция вече 5 години и повече.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Ше ремонтирам Фордо...

Мнение от Didibao » 17 окт 2011, 21:21

Колега пропускаш момента, че на мондеото можеш да си сменяваш шарнирите когато ти е кеф, стига да избиеш веднъж нитовете после е блага работа, но все пак след повече смени на тампони леглата на тампоните се отвръщат и се налага да се сложи по някоя капка от долната страна на тампона, на единия носач вече го точковах защото тампона прилъзна при мен, капките се слагат от долу за да може при нужда да се запилят по лесно.
Изображение

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 19 госта