Монтаж на АБС на мондео МК1
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Монтаж на АБС на мондео МК1
Преди да започнете да ми отхвърляте идеята, че нямало смисъл, ще кажа, че каретата са ми за абс, задните главини също, имам датчиците за скорост, абс помпата също ще си взема, но ме интересува спирачната помпа на мондео с абс и без абс дали е еднаква, също така ми е нужна схема на захранванията на абс-а, напълно съм наясно в какви кръгове на ада трябва да вляза, окабеляване от всяко колело, но това е лесната част проблем ще са ми захранванията единствено, пък може и да не са ако се издири подробна схема.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
По-лесно ще е ако разгледаш някоя кола като твоята с ABS. Предполагам като видиш какво те чака и ще се откажеш.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
Това е проблема колега нямам познат с такова мондео да разгледам кое как къде и защо затова питам тук.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
Най-гадният проблем е да прекаръш отделни кръгове на всяко едно колело.
Като знам колко струва едно Мондео МК1 1800-2000 лв., направо си е загуба на време.
Последния път като търсих датчик за ABS-а (преди 5-6 години) ми искаха 40 лв. за ІІ-ра употреба, а сега може и да са станали 100. За блока на ABS и компютъра няма да паднат под 4-500 лв. тия кожодери.
Като знам колко струва едно Мондео МК1 1800-2000 лв., направо си е загуба на време.
Последния път като търсих датчик за ABS-а (преди 5-6 години) ми искаха 40 лв. за ІІ-ра употреба, а сега може и да са станали 100. За блока на ABS и компютъра няма да паднат под 4-500 лв. тия кожодери.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
При мен колега всички колела са на отделни кръгове, ако не беше така не бих се захванал, явно пропуснах да го спомена, помпата ми е с 4 изхода, а по спомени ми се върти, че на моделите с абс са само 2 изходите, ако това е само разликата в помпата е лесно решимо, намерих схема в аутодата, като я гледам не ми се вижда сложно захранването, има реле 60А в моторния отсек при предпазителите с предпазител, относно датчиците ги имам няма да ми се налага да ги търся.
Електрония блок за управление не е ли на самата помпа колега, не мисля, че е отделен ако греша някой да ме поправи.
Това имам като схема, ако някой има нещо по подробно моля да го сподели.
Електрония блок за управление не е ли на самата помпа колега, не мисля, че е отделен ако греша някой да ме поправи.
Това имам като схема, ако някой има нещо по подробно моля да го сподели.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
Относно схемите се сдобих с по-подробни от Ford Tis, изникнаха още няколко въпроса, помпата при абс е с 2 изхода, помпата, без абс е с 4, тук е ясно, че два ще се затворят, но изниква друг проблем, при помпата с абс изходите са на 12мм, а при тази без единия кръг е на 12мм, а другия на 10мм, това дали ще е проблем не знам, или да се оборудвам и с абс помпа с 2 отвора на 12мм?
Другия въпрос е предпазителите F3 и F7 директни плюсове ли са или са плюс при контакт през реле и тогава предпазителя?
Другия въпрос е предпазителите F3 и F7 директни плюсове ли са или са плюс при контакт през реле и тогава предпазителя?
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
Директи (постоянни) плюсове са.Didibao написа:...
Другия въпрос е предпазителите F3 и F7 директни плюсове ли са или са плюс при контакт през реле и тогава предпазителя?
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
Монтажа на системата е стартиран, монтирах вече преден десен датчик онзи ден но беше студено и не работих повече, имаше малко забавяне заради това, че се наложи да правя пластината на която е закачен кабела към купето, но вече е поставен, направих инсталацията за абс-а остава да я извържа, но тези дни съм по цял ден на работа така, че ще се позабавя.
Имам проблем за момента със стойката на която седи абс-а към купето (нямам я с други думи), ако някой колега има възможност ще помоля да направи някоя снимка как е закрепена, имам някаква своя представа как е закачена но да видя дали съм прав искам, в четвъртък ще ми пристигнат задните датчици и ми предстой окабеляване на купето до от зад. Тръбичките на абс-а пасват точно с моите на колата за задните спирачки което е много добре, оборудвах се и с абс помпа заедно с цялото серво, ще се наложи да извъртя само предните тръби за спирачките като видях как са установих, че няма как да се разменят едната е с фитинг 12мм, а другата на 10мм.
Имам проблем за момента със стойката на която седи абс-а към купето (нямам я с други думи), ако някой колега има възможност ще помоля да направи някоя снимка как е закрепена, имам някаква своя представа как е закачена но да видя дали съм прав искам, в четвъртък ще ми пристигнат задните датчици и ми предстой окабеляване на купето до от зад. Тръбичките на абс-а пасват точно с моите на колата за задните спирачки което е много добре, оборудвах се и с абс помпа заедно с цялото серво, ще се наложи да извъртя само предните тръби за спирачките като видях как са установих, че няма как да се разменят едната е с фитинг 12мм, а другата на 10мм.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
Работата по колата продължава, днес монтирах последния заден датчик заедно с главината който се скъсах да търся, защото от комби не стават, въпреки, че някои хора ме убеждава, че стават отидох до моргата и видях как е на комбито са различни.
Вече имам и малко снимки това е главината която свалих, а другата е главината за абс.
Това е датчика който сложих.
Вече имам всичко налично за монтажа, датчиците и главините са на колата, инсталацията съм я направил и трябва да се нареди и върже това ще е тези дни, че съм на работа, интересува ме само някой колега ако знае на кой пин да търся плюса след контакт който е от прадпазителите който са вътре в купето, питам за улеснение, че иначе ще го намеря по трудния начин.
Вече имам и малко снимки това е главината която свалих, а другата е главината за абс.
Това е датчика който сложих.
Вече имам всичко налично за монтажа, датчиците и главините са на колата, инсталацията съм я направил и трябва да се нареди и върже това ще е тези дни, че съм на работа, интересува ме само някой колега ако знае на кой пин да търся плюса след контакт който е от прадпазителите който са вътре в купето, питам за улеснение, че иначе ще го намеря по трудния начин.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
Ами не се отказах и вече имам работеща система на колата, снощи я тествах за първи път, но имаше въздух в системата, доста трудно се обезвъздуши като цяло системата, днес направи още едно обезвъздушаване, ефекта вече е доста по добър но след второто натискане на педала се вдига малко което означава, че има още въздух в системата. Оказа се, че някой кабели бяха налични в инсталацията, имах кабела за лампата на таблото, в бошуниерата вътре в купето от за оперативната верига на абс при мен нямаше изход мисля, че беше 23 номер, наложи се да го преработя малко но работата стана, общо 2 дни ми отне по 4-5 часа на ден за инсталацията и монтажа на помпата и съответно закачането и към колата. Ето малко снимки, не са много качествени защото са от телефона, доста се бях зацапал да вземам апарата.
Това са предпазителите вътре.
Монтажа на заден ляв датчик, задължително всичко е запоявано и е изолирано с термошлаухи.
Току що взех да кача и останалите снимки и установих, че нещо стана с картата на телефона и вече ги няма, гаден телефон.
Това са предпазителите вътре.
Монтажа на заден ляв датчик, задължително всичко е запоявано и е изолирано с термошлаухи.
Току що взех да кача и останалите снимки и установих, че нещо стана с картата на телефона и вече ги няма, гаден телефон.
-
- потребител
- Мнения: 155
- Регистриран: 08 мар 2010, 23:16
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК 1-1.8 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
Похвален е ентусиазма ти.За в бъдеще очакваме още подобрения от теб със снимки и обяснения.Ще си позволя да ти подхвърля няколко идеи,като например,темпомат и седалки с подгряване.Мисля,че няма да са проблем за теб,още повече,че вече са правени от колеги.Бих се замислил и за AWS.
Успех!
Успех!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2042
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
Така си е - ABS се обезвъздушава трудно, на няколко пъти. Клапаните задържат въздух, когато инсталацията е била изпразнена и после трябва да ти сработи системата, за да мине въздуха през тях, а това рядко става след първото сработване. В общи линии - обезвъздушаваш, тръгваш по неасфалтиран или силно опесъчен път и задействаш ABS-а няколко пъти, за да може въздуха от клапаните да тръгне по магистралите. Пак обезвъздушаваш, доливаш казанчето и пак на пътя... и така до постигане на задоволителен ефект.Didibao написа:Ами не се отказах и вече имам работеща система на колата, снощи я тествах за първи път, но имаше въздух в системата, доста трудно се обезвъздуши като цяло системата, днес направи още едно обезвъздушаване, ефекта вече е доста по добър но след второто натискане на педала се вдига малко което означава, че има още въздух в системата...
Веднъж закачвах на ТЕХА-та едно Renault Laguna или нещо подобно, за проблеми с ABS-а, имаше сервизна опция за обезвъздушаване и на всичкото отгоре работеше.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
Колега сподели каква е тази опция за обезвъздушаване, иначе лично аз я покарах няколко дни с въздух в системата и резултата беше ясен преждевременно заработване на системата при по рязко спиране без причина разбира се, за обезвъдушаването преминах на опцията с ниско налягане през казанчето, напълних го догоре, с масло уплътних го с гумен тампон намалих налягането на компресора до около 0,2бара, отворих всички пропки на апаратите и си запалих цигара.
Така следих маслото докато отвсякъде не почна да тече равномерно масло, започнах да ги затварям една по една и работата стана.
Относно темпомата, си го мислех за него преди да сложа абс, имах идея абс-а да е с тракшън, но много щеше да се усложни идеята, като се почне устройството за газта, волан с бутони, друг аер бег, доста кабел още и се отказах, подгрева на седалките е хубаво нещо ама засега нямам време. Възможно е пролетта да получи още 15 коня, че почна много да пипа маслото с два вала и дросел.
Така следих маслото докато отвсякъде не почна да тече равномерно масло, започнах да ги затварям една по една и работата стана.
Относно темпомата, си го мислех за него преди да сложа абс, имах идея абс-а да е с тракшън, но много щеше да се усложни идеята, като се почне устройството за газта, волан с бутони, друг аер бег, доста кабел още и се отказах, подгрева на седалките е хубаво нещо ама засега нямам време. Възможно е пролетта да получи още 15 коня, че почна много да пипа маслото с два вала и дросел.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2042
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
Опция като опция - влизам с диагностичния уред да гледам и чистя грешки на ABS и там има тестове на датчици, помпа и т.н. Има и "Обезвъздушаване на системата". Уредът сам те води - "настъпи и задръж", започва да помпи и да изпуска, вероятно през допълнителен клапан, който връща в казанчето, за да не тръгне въздухът по магистралите. И така - няколко пъти, вероятно за всеки клапан или за всяко колело.Didibao написа:Колега сподели каква е тази опция за обезвъздушаване, иначе лично аз я покарах няколко дни с въздух в системата и резултата беше ясен преждевременно заработване на системата при по рязко спиране без причина разбира се, за обезвъдушаването преминах на опцията с ниско налягане през казанчето, напълних го догоре, с масло уплътних го с гумен тампон намалих налягането на компресора до около 0,2бара, отворих всички пропки на апаратите и си запалих цигара. ...
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
А с какво може да се диагностицира този абс колега пробвах с бош есис, но в него имам само инфо, че диагностиката се прави със сервизно оборудване на форд? Кое е това оборудване не разбрах само KL линия ли ползва имаш ли идея, пази ли си грешките или след оставане без захранване се губят, такива неща ме интересуват.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2042
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Монтаж на АБС на мондео МК1
Уредът е старичък: Axone 2000 на ТЕХА с обновления до към 2004 г., но върши работа при повечето автомобили. Има си 2 куфара с кабели - за европейски и азиатски коли с най-различни комуникационни интерфейси. Работи с 2 сменяеми модула - KL и OBD, като сам си казва кой модул да му сложиш.Didibao написа:А с какво може да се диагностицира този абс колега пробвах с бош есис, но в него имам само инфо, че диагностиката се прави със сервизно оборудване на форд? Кое е това оборудване не разбрах само KL линия ли ползва имаш ли идея, пази ли си грешките или след оставане без захранване се губят, такива неща ме интересуват.
П.П. Бих казал, че 99.9% от съвременните коли (примерно след '90) си пазят грешките при изключено захранване. На някои, обаче, е заложено при определен брой паления, ако записаната грешка не бъде повторена (т.е. проблемът е отстранен), тя да бъде изчистена.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта