При спиране тегли в страни

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
ttooddoorr
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 ное 2005, 16:43
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8td
Местоположение: Vidin
Контакти:
Status: Извън линия

При спиране тегли в страни

Мнение от ttooddoorr » 11 авг 2006, 23:26

Днес ми смениха тампоните на предните носачи и биелките.Колата ми -форд мондио 1,8тд 1996г. започна да дърпа на дясно.След регулиране на предницата(разтварянето на колелата) при натискане на спирачката тегли на една страна, и за да спра, завъртам волана на обратно.Предните накладки ги смених преди месец.Ако някой може да помогне, да пише.Благодаря предварително.
Имам и друг проблем.Смених и задните биели и от тогава от зад чука ужасно на метал.Майстора не можа да открие от къде идва.

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 12 авг 2006, 02:06

Ми щом само при спирачка се появява този "ефект" значи нещо не ти хващат със света спирачките, т.е. на която страна дърна на ней ловят и значи на обратната не са наред може би.
Може също да е от гумите или джантите, я да са нещо различни или пък да са криви.
Пък и може реглажа да не е направен със света.
Това мога да сетя за сега :wink: .
Изображение Изображение

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 12 авг 2006, 10:55

Върни се в сервиза и им трий сол на главата, докато открият причината! Може да е във всичко, даже да са скъсали някой тампон, докато са го набивали! Щом са сменени и биалетките и трака отзад, значи има луфт. Да провери дали все пак е затегнал всичко. Не вярвам чисто нова биалетка да има луфт.

ttooddoorr
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 ное 2005, 16:43
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8td
Местоположение: Vidin
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ttooddoorr » 13 авг 2006, 22:38

Здравейте,пак съм аз.Днес прегледах едно ръководство за ремонт на английски език и забелязъх, че там предните носачи са строго ориентирани по посоката на движение-с частта която има прови върхоне на пред,а тази съз закръгленията е на зад.При мен ги монтираха обратно.Дали от това ми тегли при спиране на една страна?Иначе спирачките са наред.прилагам скица от ръководството.
Прикачени файлове
Скица на носача.jpg
Скица на направлението на предният носач

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 14 авг 2006, 13:34

Ами наистина може от това да ти идва проблема - явно са разменили носачите - сложили са левия на местото на десния и обратно. Само ми е чудно как са успяли да ти направят реглаж на предницата?!
Провери и дали не са ти слажили два леви или два десни носача.

Абе направо се връщай в сервиза и да си оправят бакиите и да ти платят и за новия реглаж на предница /ако не го правят там/. Аман от "майстори"...

Чукането отзад може и да е от втулките/тампоните/ на стаб щангата - ти всъщност с комби ли си или не?!

:twisted:

Потребителски аватар
Tuz
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
Модел на автомобила: Мондео 2004
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Tuz » 14 авг 2006, 14:32

Носачите са ляв и десен и ако се обърнат се губи сходимоста на колата, а къде ти ги сменяха?????????????
А да тампоните на всеки носач са голям и малък като големия трябва да е отдзат...
Карай бавно, Стигни жив и здарав

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 14 авг 2006, 14:43

Не съм авто механик или монтьор, ама никога не съм виждал носач за Форд или каквато и да е друга кола (даже и турски с неизвестен произход), на който да няма никъде щамповано L за ляв и R за десен. За да ги сбъркат при монтажа или трябва никога да не са слагали носач или да се много зле с очите тея майстори... Ама както казвате то напоследък нищо не е невероятно :)
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
Tuz
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
Модел на автомобила: Мондео 2004
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Tuz » 14 авг 2006, 14:59

Ами тя разликата е в номерата на частите, а L или R го пише в каталозите..
Карай бавно, Стигни жив и здарав

ttooddoorr
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 ное 2005, 16:43
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8td
Местоположение: Vidin
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ttooddoorr » 14 авг 2006, 22:45

Днес ходих отново в сервиза, където ми смениха тампоните на носачите.Значи носачите са си мойте, само тампоните ги смениха и предните биалети.От лявата страна,от към водача,носачът е с два еднакви тампони,а от другата страна-задният е по-голям.Носачите са монтирани със закръглената и по-тясна част напред, а между другото днес залягах под няколко форда и всички са така монтирани,а не както е на скицата.В сервиза ми казаха, че тегленето на една страна при натиснати спирачки може да е от самите спирачки, от реглажа на предницата,от криви гуми и други такива.Но преди да сменя тампоните и биалетите всичко беше нормално,вървеше направо, не теглеше на страни и спираше нормално.А сега, при натискане на спирачките сама тръгва на ляво или дясно и волана сам се завърта,а днес забелязах, че когато го завъртя за да завия,вече не се връща сам в изходно положение и за да изправя колата трябва да го върна аз. Колата ми е хечбек,произведена 1996г. през май месец.Направо незная какво да правя.Отзад чука като че има махало,което се удря в ламарината когато вървя по неравности или се качвам на тротоара и задният мост се извива.Разхлабиха задните биалети малко,но не се промени нищо.Майсторите незнаят какво да правят,утре ще ми ги сменят може би с други.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 14 авг 2006, 23:29

Майсторе, майсторееее, ако ти знаех името нямаше да ти викам "майсторе"!!!

Потребителски аватар
ultrawolf
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 17 авг 2006, 22:10
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4Mi 91/11 като дам газ и от ауспуха огън излиза :)
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ultrawolf » 23 авг 2006, 10:17

ttooddoorr, погледни и предните дискове на спирачките ..
Преди време имах подобен проблем, но при мене колата ми дърпаше(ЛЕКО) наляво и надясно ..изтръпнах при мисълта , че може да е от рейката , но за мое щастие се оказаха дисковете ..смених ги и си реших проблема :) УСПЕХ!

pir0
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 07 авг 2006, 10:42
Модел на автомобила: Ford Mondeo - 1 , 2000 cc
Местоположение: Razgrad
Контакти:
Status: Извън линия

може би

Мнение от pir0 » 25 авг 2006, 19:11

Имах същия пробем - принатисканена спирачките - рязко на ляво потягля - сякаш хваща първо лявата спирачка и в завой не се връща волана . Смениха ми тампоните на носачите предни и задни - като единият го скъсаха :D , но после си го оправиха се ,но освен това и предните биелеки , и обаче някаква щанга или накрайник отляво . Ей сега отивам да я видя и да ти опиша каква е . Та се оправи при мен де !Щанга беше някаква де май.32 см.дълга, права ,плътен метал , с резба в единият край,а в другия завършва с ябълка. около която се върти една част , която в края завършва с резба. някъде в първата си една трета по дължина има оформено място за развина с ключ, малко по - нататък почти по средата тази ос се разширява с около 2 мм в диаметър и така върви до ябълката. Накрая тази част - с обща дължина около 50 мм и диаметър около 35 мм. дето се врътка около ябълката - частично е оформена да може да се върти с ключ - нкакъв голям номер ама не нормален а квадратен. Ще си умрат от смях хората дето я знаят как се казва тази част - ако я разберат естествено де :lol: Но мисълта ми е че се оправи коата - няма го това теглене - следователно е било от тези части или от нещо неправилно поставено ново при теб. ако те интересува в понеделник мога да ти кажа щото сега само жени около мен - тооо ен че зная повече от тях :o

ttooddoorr
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 ное 2005, 16:43
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8td
Местоположение: Vidin
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ttooddoorr » 29 авг 2006, 07:51

Здравейте, пак съм аз.Оказа се че проблемът за дърпането в страни е в един от сменените тампони - задният (големият) тампон на предния десен носач.Замениха го по настояване от моя страна (голямо молене падна), със същия такъв, и чудо - всичко се оправи.
Но от зад продължава да тропа на метал при сменени нови биалети - може и те да са дефектни.В сервиза ги развиха (гайките),оставиха ги лабави,направо болта се мести на ръка, сложиха някакви допълнителни гумички от долу, понамаля малко, но пак чука.Сега чакам да намерят други,така ми казаха,че ще се обадят като ги получат,ама след като си им платил вече,има да чакам до второ пришествие.
Не зная колко трябва да бъдат притегнати гайките на биалетите към реактивната щанга и към носачите, ако ги затегнеш-чука, ако ги разхлабиш - пак, по-слабо, но дали тогава си вършат работата?

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта