Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от diesel1.6 » 03 яну 2012, 23:20

Дойде време да се повреди задното окачване на мондеото. Повредата се получи, като закарах колата на профилактична проверка на задницата и регулиране на предницата. Регулираха задницата и чисто новите ми гуми тръгнаха към по дяволите, а колата не може да се удържи в пътя на хлъзгава или неравна настилка.
Търся сервиз във Варна, в който да могат да ми закачат колата и да ми разпечатат положението на колелата. Натоварена и ненатоварена. Или просто да свършат нужното. Все пак предпочитам да имам обяснение на нещата, за да знам кога и как се получават такива грешки.

В сервиза връткаха единствените налични врътки - тези за страничен наклон на колелата. Навръткаха ги към максимален наклон към купето. Носачите илизат максимално настрани. Като се мине през неравност се усеща как колата се врътва кратичко. При преминаване през хлъзгав участък само с едната страна, колата тръгва доста силно към хлъзгавото. При каране изцяло на лед или сняг задницата не може да стои зад предницата и непрекъснато трябва да се компенсира залитане в ляво или последващото в дясно. С усилие се кара с 80 по прав равен участък, безопасно е до към 60 - 70. При каране на сухо задните гуми се износват интензивно - трионообразно износване на предния ръб на елементите от грайфера от външната страна. Гумите придобиха шарка тип "елха" за 500 км сух асфалт и 1000 мокър/заснежен!!! За съжаление не могат да ми разпечатат листа с регулирането, защото нямат тонер на принтера към системата за регулиране на окачване. Няма да пропусна да дам на гугъл информация коя марка е тази система за да се знае как да не се оборудват сервизи, но това после.

Всякаква помощ е добре дошла! Не мога да карам по сняг, а точно това ми е важно.

Изображение
Изображение
Последна промяна от diesel1.6 на 04 яну 2012, 12:16, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Популярни повреди и регулиране на задница на мондео, Варна

Мнение от opex » 04 яну 2012, 01:25

В английски форум за мондеота четох перипетиите на един потребител по този въпрос, минал през няколко сервиза за реглаж включително и на Форд (предполагам като нашето Мото-Пфое, макар че при тях си е баш Форд) и колата все била нестабилна докато не се заговорил с някакъв по-стар явно в занаята и му казал, че самите стойности, по които трябва да се направи реглажа дори на Форд били грешни, при което качили колата, сложили всичко "на нула" и колата 'заспала' и всички проблеми изчезнали.
Ето тук, при "Тhe pull to one side" под номер 2. : http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... blems.html

Аз също имам малки проблеми с предницата, въпреки че ходих на реглаж в Маргел на Ботевградско шосе, където я качиха на *баси стенда с някви лазери, огледала и други космически технологии и пак като правя по-остри завои дори бавни като че ли колелата някак си се изметват и почват да се хлъзгат и губят сцепление и колата недозавива.. Всичко по нея е сменено и изрядно.

Също така поне в Хайнес като гледам има 2 различни вида настройки на мондео мк1 - за комби и за седан/хечбек, има и 3-ти вид за 4х4 Sport до колкото разбирам, по който изглежда са правили мойта.

Ето и сканирани стойностите. Някой ако може да се ориентира и да каже какво да се оправи е много добре дошъл. Защото може да не разбирам много, но предполагам, че "начален" е положението в което колата е била, "спецификации" са данните/диапазона на допуски, в които може да са настройките и "краен" това как са ми я настроили, а някои стойности ми се струват доста странни и/или извън тях...
Изображение
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Имам проблем с регулиране на задница на мондео, Варна

Мнение от diesel1.6 » 04 яну 2012, 08:54

На тази снимка се вижда, че са изнесли носача максимално навън. Фабрично на всички мондео носачът е в средно положение. Също досега съм карал с носач в средно положение, имаше малка разлика само в ляв и десен. Такова изнасяне на задното долно рамо определено причинява затваряне (на предния край) на задницата и ми прилича на моята болест точно - стъпилото на здраво място на асфалта колело блъска колата към другата страна.
В първия пост сложих и снимка от разпечатката, там пише, че е настроена в зададените стойности. Ще търся някой, който освен да ръчка безмозъчно, може и да мисли. Ще искам да ми провери сходимостта на колелата натоварена, ненатоварена и т.н.
Една причина за проблемът може да е това, че настройсваме легнало към земята мондео с поне няколко сантиметра. Но това трябва да е известно на производителите на оборудване - че се поправят понякога и използвани коли, не само нови в завода... Трябва да има забележка и т.н. в данните.
Ще чета какво са настроили колегите в Англия "на нула", ще видя и онези в Русия. Подозирам, че последните ще кажата как става работата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Имам проблем с регулиране на задница на мондео, Варна

Мнение от HACKO » 04 яну 2012, 11:17

Тука не става въпрос за оборудване, има допусната груба грешка от страна на този, който е извършвал реглажа. Без да знам конкретните стойности, ще кажа, че това което са направили а именно да изнесат носача максимално навън е абсолютно грешно. Долния край на колелата трябва да са леко затворени, а като го описваш при тебе са отворени (навън), така като го натовариш се отварят още повече и колелото се движи само по вътрешния ръб.
В общи линии реглажа на задния мост не е толкова чувствителен, като предния и с успех може да се направи дори и на око и направо се чудя как на стенд може да го посерат толкова фрапиращо, някой е объркал положителния и отрицателен ъгъл (без да се замисли че нещата видимо са грешни) и е направил регулировката наопаки.
П.П. Регулировка на сходимостта се прави САМО И ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на празен автомобил!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Имам проблем с регулиране на задница на мондео, Варна

Мнение от diesel1.6 » 04 яну 2012, 12:13

Стендът е с избор на модела на колата и или са му грешни данните, или не отчита всички важни параметри, или монтьорът е избрал грешен модел или работил грешно. Трябва някой наясно с конкретните стойности за мондео комби Мк2 да погледне разпечатката
Изображение

Колелата са отворени малко, но това го има на някои коли нарочно. Рено Канго товарно е така, примерно. Дали върви по вътрешния ръб засега не го мисля, но поради предполагам голяма сходимост ми заминава външния ръб на гумата и колата е неуправляема над 70 на сняг. Носачите могат да се местят с по 10+ мм всеки, като се има предвид конструкцията на окачването това е много. Този размер се съпоставя към мястото на закачане на предното напречно рамо, и до там има не повече от 200 мм. 5/200 е 1/40 или за 40 метра път колелото се опитва да измести колата с 1 метър встрани, ако грешката е с тези 5 мм.

За регулирането празна или не - това има значение основно заради височината на колата, и колко е важно зависи от конструкцията на окачването. В по-малка или никаква степен има значение и деформацията на самите части под товар - огъвания на носачите, изместване от гумениет елементи. Ако колата ми е по-ниска от оригиналното - това трябва да се отчете. Но за да имаш тази информация, някой трябва да ти я осигури, а това струва пари и се чудя дали всяка фирма за стендове ги плаща или по-скоро сваля от интернет и чете в книжарницата достъпната поорязана версия. Козунак става основно от брашно, но истинската рецепта има и други неща без които ще стане една подметка. За това говоря, приложено към ремонта на коли.
В крайна сметка искам като натоваря леко колата колкото си е обичайно да проверя на стенда къде по дяволите са насочени колелата ми, и за да няма възражения за изместване от съпротивление и т.н., мога и да ги натисна назад да видим дали пък няма някакво прекалено местене поради остаряли тампони, примерно. Ако има тампони за смяна - няма проблем - но никой нищо не е казал, нито аз виждам проблем с тях. Имам цяла задница приготвена, ако потрябва, за рециклиране и монтаж.
Tук надолу просто съм копирал писано точно по тази тема от западноезични форуми. Не знам дали е точно за моето мондео като стойности, но проблемите с окачването се оказват налични. В нашия форум не намерих някой да се е жалвал, явно не сме чак такива перфекционисти.
Tracking. Very simple to cure. Fords own tracking suggestions are Wrong!. My car used to pull to the left strongly on braking and went back to the Ford garage 3 times for this. They tried everything and couldn't cure it. About a week later I went to get some new front tyres at the small local tyre place, and got talking to the owner who also had a Mondy. He said, "pulling to the left, easy to fix" and proceeded to set my tracking at 0 degrees, voila, no more pull. Zero is within the Ford adjustment range as well. What it looks like is happening is that most garages are setting the tyres to Toe In as per the Ford desired setting. When the driver gets in the car and weights the right wheel more than the left (the standard suspension being too soft) this results in the drivers wheel applying more force to the left than the less weighted passenger side wheel and hence the pull. I've played with the tracking a lot since and 0 degrees also seems to give the best feel, grip and handling
Mondeo 2WD with standard suspension Build (month/year) codes 8/96-9/00

Front
Camber: Nominal 0° 32, Tolerance 1°50 to 0°45
Caster: Nominal 2°19 Tolerance +1°14 to +3°25
Max permissible variation side to side:
Camber 1°15
Caster 1°
Toe adjustments (mm): 1.0 to +1.0, Checking Tolerance (mm): 1.5 to +1.5
Adjusting Spec -0°10 to +0°10, Checking Tolerance 0°15 to +0°15

Rear
Camber: Nominal 0° 34, Tolerance 1°53 to +0°45
Max permissible variation side to side: 1°15
Toe adjustments (mm): 0.7 to +3.1, Checking Tolerance (mm): 0.1 to +3.9
Adjusting Spec (Deg): -0°07 to +0°31, Checking Tolerance (Degrees) 0°01 to +0°39
Последна промяна от diesel1.6 на 05 яну 2012, 01:16, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от opex » 04 яну 2012, 20:14

Изгубих малко нишката чий носач е изнесен неправилно и преден или заден, ляв или десен, но в края на краищата има ли защо да се върна при тия хора и да им покажа, че не са си свършили работата като настройки като хората и да ми направят всичко както трябва?

Ето това съм взел от Хайнес за мондео мк1 само с предно, но мк1 и мк2 са напълно еднакви отдолу до колкото знам:
+- е плюс-минус понеже не мога да се сетя кода на този знак

предни:
toe-in(+)/toe-out(-) (колко да са отворени или затворени гумите отпред): -0.5 до -3.5 =>винаги трябва да са леко отворени (toe-out(-) = 'палец'-навън(когато е отрицателна стойността)
camber: -30' +-1°15' =>гумите да са наклонени в горния си край навътре към двигателя или съответно долния им край навън, ако беше + отпред щеше да е обратното

задни:
toe-in(+)/toe-out(-): +3.9 до -0.1
camber: -25' +-1°

Може ли да дадеш линк от къде си взел твоите стойности, понеже аз съм 4х4 и искам да видя какво са дали спрямо Хайнес-а
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от OgiDogi » 04 яну 2012, 22:42

От дългогодишната ми практика, съм придобил представа, че ходовата част се регулира така, че при движение на автомобила със скорост 90 км/ч четирите колела да сочат право напред. За автомобили с предно предаване, предните трябва да стоят отворени, като ъгълът на отваряне зависи от дължината на рамото и разположението на опорните точки на носача. При тези със задно - трябва да са събрани. Причината е в посоката на натоварване и обиране на луфтовете по втулките от окачването, дали колелата ги дърпат или бутат. Задниците на колите с предно предаване и независимо окачване (подлежащи на регулиране, като Мондю) трябва да са с ъгъл на сходимост като предница на кола със задно предаване, а стойностите за такива варират от 0°00' до максимално +0°10' на колело. Изуми ме фактът, че на листа са писани някакви милиметри, като мерна единица за ъгъл на сходимост :shock: . Милиметри къде, между противоположни точки на джантите, ама колко им е диаметърът... или пък нещо друго? Това, което са направили, е кръстосало погледа на задните гуми, а общият им ъгъл на сходимост е отишъл може би към 1°, при допустими 0°20' (а най-добре задницата да е на 0°00'). Който е карал кола със събрана предница, може да потвърди как колата губи стабилност и тръгва да дърпа в посоката на завиване. При теб ще се получи нещо такова отзад (и съответно с обратен знак), задницата ще ти противодейства по завоите. Да не говорим, че ще започне да ти яде гумите отвън.
Колкото до страничните наклони - само придават по-голяма стабилност в завой, особено ако си с по-малки джанти и по-високи гуми. Ако си с големи джанти и ниски гуми с твърд борд, все тая дали колелото е отвесно или долният край е изнесен под ъгъл 0°30' навън.

Ако не те мързи и имаш възможност, изправи си волана, разхлаби гайките и завърти ексцентриците така, че като погледнеш от външната страна по диаметъра на задната гума по посока на движението, да виждаш само борда и началото на грайфера на предната гума. Ако едната не успява да излезе достатъчно и се вижда повече, вкарваш и другата на същото положение.
Утре ще проверя на стенда (Aladdin 3 Aligner), какви точно са стойностите както за предницата, така и за задницата. Само да не се струпат както днес една камара коли и да забравя.

П.П. "Врътките" не са за страничен наклон, а само и единствено за регулиране на сходимост. Мондю е сметнат, да е с изправени колела празен и пропорционално на натоварването да се увеличава наклона, за по-голяма стабилност в завой - горният носач е хоризонтален и по-къс от наклоненият долен, при нормално положение. При натоварване, горният носач започва леко да прибира горния край на колелото, а долният да избутва навън долния край. На това му се вика геометрия - отсечки с различна дължина описват различни окръжности и при едно и също завъртане около началото, краят на по-дългата изминава по-голям път.


@opex - Щом си с 4х4, сещай се каква трябва да ти е сходимостта, ако всяко колело си има "помощници". Хем си с предно, хем със задно - нито "+", нито "-", както за предните, така и за задните колела :D
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от opex » 04 яну 2012, 23:52

какво да кажа освен "жалко, защо хора като теб все са толкова далече".. :)
не ме мързи никак да се занимавам по колата обаче нямам място къде да го направя и не искам да рискувам да не вземе нещо съвсем да се омаже.
ще трябва да си търся явно наистина разбиращ човек в района, ама шанса е толкова нищожен..
другия вариант е с тоя лист да се върна пак при Маргел.. ама какво да им говоря че да не ми зимат пак залудо пари и как да го накарам тоя дето прави реглажа да направи всичко на 0 с леко отваряне отпред, но не разбрах като съм 4х4 отзад дали да си остане на 0 или и там леко отворено защото са движещи колела? ;/ ЕДИТ: аха, сега ти видях п.п. значи предните трябва да са леко отворени, а задните на 0, понеже при мен предаването е 58% отпред 42% отзад?
Като ходих да ми правят тоя реглаж си носех лаптопа и го питам дали иска да му отворя да погледне хората какво са писали и стойностите в Хайнес-а, той вика "Ааа не не ща да си пълня главата с глупости..."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от OgiDogi » 05 яну 2012, 00:04

opex написа:какво да кажа освен "жалко, защо хора като теб все са толкова далече".. :)
не ме мързи никак да се занимавам по колата обаче нямам място къде да го направя и не искам да рискувам да не вземе нещо съвсем да се омаже.
ще трябва да си търся явно наистина разбиращ човек в района, ама шанса е толкова нищожен..
другия вариант е с тоя лист да се върна пак при Маргел.. ама какво да им говоря че да не ми зимат пак залудо пари и как да го накарам тоя дето прави реглажа да направи всичко на 0 с леко отваряне отпред, но не разбрах като съм 4х4 отзад дали да си остане на 0 или и там леко отворено защото са движещи колела? ;/ ЕДИТ: аха, сега ти видях п.п. значи предните трябва да са леко отворени, а задните на 0, понеже при мен предаването е 58% отпред 42% отзад?
Като ходих да ми правят тоя реглаж си носех лаптопа и го питам дали иска да му отворя да погледне хората какво са писали и стойностите в Хайнес-а, той вика "Ааа не не ща да си пълня главата с глупости..."
Ще погледна данните и за Мк2 4х4, за да не говоря/пиша само теоретично.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от diesel1.6 » 05 яну 2012, 01:33

Отчет от мене за мондео мк2 с предно и разбутаната задница.
Докато си късах гумите днес и карах из града, обмислих полекичка кое как работи. Ексцентриците регулират сходимост и не толкова наклон. На много мондео са сложени някъде в средно положение, и това не е случайно - явно рядко се случва да има нужда от местене. Подминавам случаите на необичайно скъсване или изкривяване на нещо. Един от заложените в конструкцията проблеми е центровката на предната полурама - магаре, рама, или каквото и да е. Това нещо е рамата, която обединява цялата задвижваща машинария на мондеото. Предвидено е да се сваля комплект с мотор и предница за лесно обслужване при съответните условия. Тънкият момент според чуждоезичните форуми е, че тази рама се центрова към купето с приспособления - щифтове, които после се махат. Ако е накриво, колата започва да криви и в някои случаи се стига до пренастройка на задницата.
Каква ми е мисълта - просто трябва да си направя задницата на средно положение, за да спася гумите и да мога да пътувам тези дни. За повече - профилактика със смяна на тампони и т.н., това вече няма да е спешно.
В сервиза, където се получи повредата, си спомням че не стана много ясно дали се регулира наклон или сходимост. Има голяма вероятност с екцентриците да са се стремили да коригират страничен наклон. Също има голяма вероятност да са забравили да ги стегнат добре... те тогава правят точно така - извъртат се в посока увеличаване на сходимостта на задницата.

Гледам, че колегата Орех и той боледува - колко е предаването отпред и колко отзад не го мисли. Щом си с двойно, прави като за двойно с водещ преден мост. Мое некомпетентно мнение е задницата да е нагласена почти като мондео с предно само, защото задният мост работи само при пребоксуване на предния.
В София мисля, че имаме доста съвестен колега с автосервиз. Поне той би трябвало срещу съответното заплащане да вземе да ни сглоби колите, че да не си ги правим по паркинзите.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от opex » 05 яну 2012, 01:58

И аз така мисля за настройките, но за протокола задното и предното са постоянно зацепени, не само при пробуксуване :)
Може ли да ми пратиш едно ЛС кой е човека със сервиза тук в София? Аз се чудя дали да не потърся къде е и сервиз ПитСтоп нали "работи" с нашия форум, не че съм член, но поне може да ми обърнат малко повече внимание :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от ЯЛТА » 05 яну 2012, 10:03

Орех, препоръчвам ти този сервиз, два пъти съм ходил там и съм доволен, зет ми също:
http://www.autoexpress-2.com/contacts.html
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от OgiDogi » 05 яну 2012, 20:11

Тъъъъй, направих днес снимки на настройките, като за по-сигурно гледах и двата модела комби - Estate нормален и 4х4 и Saloon.

Предварителни разяснения:
Успоредност - общият ъгъл между колелата на съответната ос, минимална/номинална/максимална стойност.
Страничен наклон - за всяко колело поотделно, мин/ном/макс. Придава по-голяма устойчивост в завой, без да влияе на износването на гумите и "дърпането", ако е в допустимите граници.
Страничен ъгъл на шенкела (преден наклон на амортисьора) - за всяко колело, мин/ном/макс. Зададен е конструктивно и зависи от центъра на тежестта и предвидената максимална скорост - по-тежка предница и по-висока скорост могат да доведат и до стойности от порядъка на 8°-12°, като при повечето Mercedes. Обикновено, заедно със страничния наклон, дава косвена информация за понесени и недооправени удари.
Ъгъл на тласък - несиметричност на успоредността при задните колела, спрямо надлъжната ос на автомобила, мин/ном/макс. Стойности, различни от нула, могат да подлудят "майстор на предници", който обикновено не поглежда задниците на колите.

На колата под емблемата пише килограмите и къде се слагат, ако регулировката се прави в натоварено състояние. Случвало се е да викам помощници, да тежат по седалките, докато регулирам :D


Ето как стоят нещата в картинки:

Mondeo Estate 1996-2000:

Изображение


Стандартен Mondeo 4x4, задницата е малко по-събрана и с по-голям страничен наклон от комбито:

Изображение


Mondeo Estate 4x4, по-отворен и по-изправен от стандартния, защото е "товарно магаре" и трябва да има накъде да кляка:

Изображение


Mondeo Saloon 5 doors, вероятно има съществена разлика в закрепването или материалите, за да е с по-отворена предница и по-събрана задница, освен ако не е предвидено за по-високи скорости. Моята съм я регулирал по тези, при 120 км/ч си е залепнала на пътя:

Изображение


Отчитане на провисването и повдигане на задницата при регулировка на Saloon (и Estate също), използва се специализиран инструмент на Ford:

Изображение
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от fordmaniac » 05 яну 2012, 21:43

Прегледах данните, както ме помоли.

Изображение

Така би трябвало да изглеждат данните. Регулира се наклона на колелата, а промяната на сходимостта е страничен ефект. При теб е трябвало само да мръднат наклона на лявото. Сега ти е със страшно събрана сходимост и е нормално да е нестабилна. Винаги при реглаж се гледа резултата като сходимост, при твоя случай са го оакали.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от fordmaniac » 05 яну 2012, 22:15

Това са данните на колата на баща ми след катастрофа. Задния мост му се отвори на - 3.6 и не можеше да се вкара в пътя!

Изображение

За opex


Изображение

Задния мост не е в данни, не знам що не са го променили.
Между впрочим стендовете работят в два режима: в градуси и секунди , в градуси и десети от градуси. Важно е, защото разликата е много. Примерно 0 26' е равно на 0.43 .
Поздрави.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от OgiDogi » 05 яну 2012, 23:30

fordmaniac написа:... Регулира се наклона на колелата, а промяната на сходимостта е страничен ефект. При теб е трябвало само да мръднат наклона на лявото. Сега ти е със страшно събрана сходимост и е нормално да е нестабилна. Винаги при реглаж се гледа резултата като сходимост, при твоя случай са го оакали.
И как така, хем се регулира наклона, а пък се гледа сходимостта :?:
Ако разсъждаваш логично и вземеш предвид както влиянието върху поведението на колата, така и допустимите диапазони на регулиране на сходимост (±0°10') и наклон (±1°15'), при положение, че и двете се променят едновременно, с кое ще се съобразяваш - по-малкият или по-големият толеранс? Кое всъщност се регулира, да уточним :)?
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от diesel1.6 » 06 яну 2012, 00:05

Преди десет дена бях в София, но си мислех, че всичко е перфектно. Въпреки, че колата много отиваше в посока на наклона на настилката. А после се прибрах през Сливен...

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от fordmaniac » 06 яну 2012, 09:35

Сори, аз съм писал кое се регулира.
В предишния пост съм писал за Ескорт 85. Това дават по каталог

Изображение

Пише " Not adjustable " . Не разбрах дали се изхвърля колата според тях. Но аз го регулирах и не яде гуми и се кара по 40-50 хиляди кМ на година. Върви със 160 без да се чуди.
Поздрави

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от OgiDogi » 07 яну 2012, 20:15

fordmaniac написа:...
Пише " Not adjustable " . Не разбрах дали се изхвърля колата според тях. Но аз го регулирах и не яде гуми и се кара по 40-50 хиляди кМ на година. Върви със 160 без да се чуди.
Поздрави
Не изхвърляш колата, регулираш предницата така, че да компенсира отклоненията на задницата или тенекеджия ти оправя огънатите ламарини.
Изкривявания по шасито, водещи до дърпане настрани, се хващат най-лесно с измерване на диагоналите и ако знаеш как да ги оправиш, колата винаги ще те слуша на пътя. Моята я купих със сменен десен фар и на слънце под ъгъл се вижда разлика в боите (явно е претърпяла злополука), теглеше съвсем леко наляво и я оправих точно по този начин - разхлабих магарето на двигателя и изравних диагоналите, бяха с 3 mm разлика.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с регулиране на задница мондео комби мк2, Варна

Мнение от paci » 07 яну 2012, 22:38

OgiDogi написа:
fordmaniac написа:...
Пише " Not adjustable " . Не разбрах дали се изхвърля колата според тях. Но аз го регулирах и не яде гуми и се кара по 40-50 хиляди кМ на година. Върви със 160 без да се чуди.
Поздрави
Не изхвърляш колата, регулираш предницата така, че да компенсира отклоненията на задницата или тенекеджия ти оправя огънатите ламарини.
Изкривявания по шасито, водещи до дърпане настрани, се хващат най-лесно с измерване на диагоналите и ако знаеш как да ги оправиш, колата винаги ще те слуша на пътя. Моята я купих със сменен десен фар и на слънце под ъгъл се вижда разлика в боите (явно е претърпяла злополука), теглеше съвсем леко наляво и я оправих точно по този начин - разхлабих магарето на двигателя и изравних диагоналите, бяха с 3 mm разлика.
Е така едно старче, едно време ми прави Ескорта.
Каза ми, че след него няма нужда от стенд, ама аз нали съм си Прозд и отидох във Фулда.
После ми идеше да се засиля в някоя пропаст.
Дообре, че в СБА Иво си рабира от работата.
Каза "не е ти крива колата бре, направена е! качвай се и карай"
После с Фиестата ми реши проблем заради който МП ми съдраха кожата и нищо не направиха.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта