Страница 29 от 33

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 02 дек 2014, 23:59
от red
Изображение
CONTINENTAL ContiWinterContact TS 850 16" на Mondeo MK IV комби.
Взех ги миналата година. Запазили са мекота. Сложих ги тази седмица. По принцип карам с летни 17" на 50 за да са малко по-високи - като за нашите пътища.
Нямам забележки. Разбира се по-шумни от летните. Колата е със стегнато управление - "слуша". Спиране и потегляне без пързаляни или съответно превъртане.
На мокро - колата е приятно стабилна.
Истински сняг - по спомени от миналата година - нормално като за кола, която не е 4Х4.
Незаменимо е, но тозимодел Мондео няма - недостатък.
Скучна шарка.

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 03 дек 2014, 01:52
от opex
Уникална гума е това. TS830 също

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 06 дек 2014, 00:26
от peterpetroff
Колеги, май напролет трябва да сменям гумите...И за пореден път (3-ти комплект износвам) ще слагам Toyo Vario V2+ 195/60/15. Безкрайно съм доволен от тази гума и няма да престана да я слагам (и препоръчвам) докато някой не ме убеди в поне едно нейно не-качество! Настоящия комплект гуми го монтирах 11.2010, минах 40 000 км. и (о,ужас) забелязах износване по външния ръб на протектора на предните гуми (задните са като нови) и май се навих да ги сменям някой ден, но не сега! Примерно като мине зимата. Гумата е много читава, призведена в Япония (ако това все пак някой го интересува) и е с много прилично поведение наистина всесезонно. Зимата съм карал с такива гуми в снежно Добринище по необработен път с мнооого сняг при -10С, нагоре към пистите и в супер-горещо лято в Атина при +45C, е няма какво да си кривя душата- нямам забележка към тази гума. Наистина, основно (90%) карам градско, но нямам оплаквания и при по-екстремни летни или зимни температури.Цената им е повече от добра и при моето каране (10 000км на год.) употребата им е повече от оправдана. С една дума: Препоръчвам!

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 02 яну 2015, 12:08
от g.gigov
Здравейте (бъдещи :D ) Колеги, За много години!

През ноември си поръчах новичка Fiesta 1.4 Trend. Малко се размина с Коледните подаръци, но вече наближи времето да идва. Тя ще дойде с летни гуми, съответно на мен ми трябват зимни. По документи ми трябват: 195/50R15. Гледах в магазините, където до момента си купувам гумите за старата и такива нямаше (те не са магазини специално за гуми :D така че това е нормално). От къде ще ми препоръчате да си взема хубави нови зимни гуми? Също така например бих искал да си купя и 4 нови стоманени джанти за тях. Къде бихте препоръчали да търся, за да са качествени? Предложиха ми да си ги взема направо от Мото-Пфое, но не съм убеден.

Благодаря предварително!
Поздрави!

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 02 яну 2015, 14:30
от HACKO
Ето ти два произволни сайта, има и много други, харесваш си гуми и поръчваш. Ако искаш нови джанти, освен в МП, не виждам откъде другаде, за втора употреба избори много.

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/advan ... turers_id=

http://www.graifer.bg/gumi.html?width=7 ... eason=7393

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 09 авг 2015, 21:09
от kamen77
Здравейте !!! Въпреки ,че все още е лято взех да се оглеждам за зимни гуми ( докато все още не са им вдигнали цените :) ). Разглеждах ревюта на новите Nokian WR D4 и искам мнение дали е по- добре да заложа на предния им модел( WR D3) , който е много добър ( според мен ) ,или да пробвам иновацията им :)

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 09 авг 2015, 23:05
от Eastbourne
Nokian WRD4 - първата зимна гума в света с клас A за каране на дъжд! - видео

Едва ли някой може да се усъмни в топ-уменията и знанията на специалистите на Nokian за направата на най-добрите зимни гуми в света. Все пак те го правят от 1934-а година насам в място, където температурите могат да скочат с 30-на градуса в рамките на 24 часа, място в което едва ли някой ще изгони кучето си навън през нощта.
Със серийно произвежданите зимни гуми хората на Nokian поставиха нов световен рекорд на Гинес за движение върху лед с автомобил, постигайки максимална скорост от 335,713 км/ч. Като лидер в иновациите Nokian Tyres представи и първата зимна гума в света с прибиращи се шипове, които излизат с натискане на бутон. Освен това, производителят на гуми въведе най-енергоспестяващата зимна гума в света с енергиен клас А.
Те наистина познават перфектно снега и леда. Разполагат с великолепен тестови полигон в полярните условия, включващ и трасе, прекарано по леда на голямо езеро, дебелината на леда на което при нашето посещение беше цели 80 сантиметра.
В глобалния свят и пазар, обаче има доста места с доста по-малко сняг и лед, места в които доброто сцепление на мокро при ниски, но не полярни температури е много по-важно, отколкото доброто сцепление на същата гума върху снега. Такова място е и нашата страна.
Именно това е причината Nokian подобри чуствително най-добрата си зимна гума, за да може отлично да се справя с кишата и водата в страните от Европа, където те са доста по-голям проблем и мъка за шофьорите, отколкото снега. Nokian Tyres представи първата зимна гума в света за леки автомобили с най-доброто сцепление на мокра пътна настилка в клас А от EС маркировката на гуми.
Новата зимна гума Nokian WR D4 като истински шампион по сцепление предлага единствена по рода си иновация. Многостранният хамелеон за зимни пътища се движи еднакво сигурно върху мокри и заснежени пътища. Повелителката на зимата Nokian WR D4 от пионера на технологията за зимни гуми държи здраво пътя при дъжд, сняг и снежна киша. Тя ще има и най-краткия спирачен път в променливите български зимни климатични условия, според тестовете на създателя на зимната гума.
Как успяха да направят това финландците? С използване на разнообразна контактна повърхност, специален състав, конструкция и начин на изхвърляне на водата със специално нарязване на грайфера. Гумата Nokian WRD4 заменила модела WDR3 има централна ламелизирана непрекъсната лента на протектора за прецизно управление. От двете й страни са разположени под ъгъл блокове с ламели и пътечки за изхвърляне на водата, доста едри и със специален дизайн за отлично представяне на снега. Следват типичните зимни нарязвания на краищата на протектора, като дъната им са полирани за максимално изхвърляне на ледената вода и кишата, които предпазват от настъпването на аквапланинг, водещ до загуба на контрол върху управлението.
В зависимост от размера Nokian wrd4s постига рейтинг на сцепление А или В на ЕО и В или С за съпротивление при търкаляне и съответната горивна ефективност. Материалът на гумата има три различни съставки, всичките с висококачествената силика с "двойна връзка" и високо съдържание на естествен а не на синтетичен каучук.
В конструкцията на гумата са включени три безшевни найлонови ленти, подсилени на раменете, с друг тип ръб за лягане на джантата и технология за "безшумен борд", която заедно с протектора помага за постигане на ниво на шума от 69 децибела, въпреки индикацията ХL за товароносимост, което е максимално досгижимото ниско ниво.
Nokian WRD4 има маркери за налягането в бордовете си, както и такива в централната част на протектора, маркиращи износването му до 6 и 4 мм от пълвоначалната дълбочина от 8 мм. От марката препоръчват специално за зимното използване гумата да се замени с нова, когато се стигне маркерът от 4 мм, както и ротация на предните и задните гуми на всеки 8000 км пробег, което е особенно важно за автомобилите със задвижване 4х4.
Имахме възможност на практика да се убедим във възможностите на гумите WRD4, като направихме пътен тест на Audi RS5 с мощност 450 к.с. и въртящ момент от 430 Нм със скорости до 130 км/ч по нормални пътища кай град Ивало с разнообразно покритие - изчистен до сухо асфалт, трамбован сняг, киша и дори лед. Естествено, възможностите на която и да е гума имат някакъв граничен лимит, който при неумело управление и надценяване на личните възможности лесно може да бъде прекрачен, особенно при такива условия, но в случая при нито един от изпитваните автомобили нямаше проблеми и гумите заваха сериозно чуство за сигурност в управлението навсякъде.
Новата гума на Nokian се предлага в широк диапазон на размерите - от 14 до 20 цола, имат скоростен индекс от Q /160 км/ч/ до W /270 км/ч/ и дори в изпълнение за каране при спукване /runflats/ при размерите 205/60R16 92H и 195/55R16 87H, развити специално за марката БМВ.
За да демонстрира спирачните качества на новата си гума от Nokian направиха повече от впечатляваща демонстрация в единствения по рода си в света "леден" тунел. В дългия 650 и широк 50 метра коридор, предлагащ независимо от външните условия еднакви такива за изпитания на различните видове гуми през целия зимен сезон. Започвайки спирането си от 60 км/ч на голия лед, автомобилът оборудван с новото изделие на Nokian демонстрира по-къс със цели 115 метра спирачен път от този на аналогичен автомобил, но обут с американски "всесезонни" гуми, отбелязъл над 250 метра спирачен път.
От Nokian с основателна гордост споделиха, че докато повечето гуми тип "аll weather" не могат да достигнат сигурността и качествата на тяхната гума при тежки зимни условия, тяхната се справя добре и при преходните пролетно есенни сезони, както и че може да се експлоатира без проблем през цялата година.
За разлика от подобната разработка на Мichelin Cross Climate, която е лятна гума с мъзможност за използване през зимата, тяхната разработка е точно обратното - отлична зимна гума с много добра работоспособност и през лятото. И така стигнахме до гумата от нов тип - "Weatherproof" - тума, лазвита на базата на WRD4, но с някои съществени разлики, за да я направят още по-добра и за използване при високи температури.
Тя има самопочистващ се протектор с полирани дъна на каналите, но при нея липсва непрекъснатата централна грайферна част от WRD4, а "помпащите" блокчета не са изрязани до дъното. Сместта е изцяло силика без въглерод, животът на гумата е равен на този на лятната серия на Nokian "Line". В сравнение с гумата WRD4, тя има по-дълъг "живот" при лятна експлоатация с 15%. И тя, както и WRD4 има рейтинг A за каране на мокро и B или C за съпротивление при търкаляне, горивна икономичност, като в същото време е още по-тиха с нивото си от 68 дБ.
Гумата Nokian Weatherproof ще излезе на пазара през това лято в размери от 175/70 R13 82T дo 225/40R18 92V XL за леки коли и от 225/70 R16 107H XL дo 235/60 R18 107V XL за автомобили тип SUV. На разположение за закупуване ще е още и специална гама от гумите Weatherprrofs за търговски автомобили в размери от 14” до 16” и скоростнш рейтинги N, R и T. Tехният оптимален диапазон на работна външна темепература е от -10 градуса Целзий до +35C. Всички размери имат и обозначение "снежинка" 3PMSF, отбелязващо че могат без проблеми да се карат там и когато зимните гуми са задължителни.
Всичко това е в основата на бизнес успехите на Nokian Tyres, постигнала оборот от 1 милиард и 389 милиона евро през 2014-а година. Фирмата има над 4000 служители, притежава и мрежата от сервизи за гуми и автомобили Vianor с над 1 200 специализирани пункта в 27 страни.

Източник: auto-press.net

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 10 авг 2015, 02:43
от kamen77
Четох това ревю, но малко ми се струва като платена публикация......прекалено много хвалят последния си модел.WRD3 наистина е много добра гума и имам познати които са изключително доволни, но ме притеснява факта,че в различните сайтове за гуми цената на WRD4 варира от 140 до 190 лв.,което според мен е доста голяма разлика.Някой знае ли дали ги правят и извън Финландия ???

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 10 авг 2015, 10:52
от Eastbourne
Общо взето почти всички класации, ревюта и тем подобни са си платени от производителите на гуми.

По правдоподобни ще са класации от типа на това http://www.tyrereviews.co.uk/ , където гласуването се определя от потребителите (уж)

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 10 авг 2015, 18:02
от ЯЛТА
kamen77 написа: Разглеждах ревюта на новите Nokian WR D4
Като видиш надпис на гумата made in Rusia, може да спреш да питаш за мнение. Всички гуми продаващи се в България са една идея по зле от тези предлагани в Европа.

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 23 ное 2015, 01:35
от KZNex
Колеги ще сменям гуми на Мондео 04...
Производителния каталог думат размера да е 205/55/16.
Харесах на Firestone 1 модел тези

http://www.graifer.bg/gumi/firestone-wi ... 67425.html

Може ли 1- 2 мнения дали избора ми е приличен?
Спрях се на тези понеже летните са от същата марка и нямам забележки и викам що да не.
А и бюджета е от значение разбирасе.
Мерси

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 23 ное 2015, 02:09
от Eastbourne
Трябва да си луд дадеш 140 лв за 3, та и повече, годишна гума

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 23 ное 2015, 03:42
от KZNex
Да тва е другото видях това в последствие.

Ще търся по нови разбирасе но ме интересува марката дали има добри отзиви

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 23 ное 2015, 06:59
от KZNex
Евентуално ако някой може да препоръча марка гуми ще съм благодарен

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 23 ное 2015, 09:30
от Eastbourne
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... 55-R16.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Size/ ... -Tyres.htm
http://www.avtogumi.bg/oscommerce/testo ... i_gumi.php

От това, което гледах по сайтовете е, че в момента гумите са доста завишени като цена от това, което бяха преди 2-3 месеца.
Ако не си състезател, Gislaved в бюджетния клас е сравнително добра гума за парите си 100-105 лева. За Фалкен Hs449 на цени 115-120 чувам добри отзиви също.
Гледай тестовете, особено тези, които са дадени от потребителите и на база парите, с които разполагаш, избирай гума

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 23 ное 2015, 13:59
от KZNex
Мерси,сега почва търсенето :)

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 23 ное 2015, 18:07
от BOROOO
В Събота сложих зимните гуми и още ме е яд, че малко избързах. И докато си чаках реда се поогледах в колите наоколо да видя кой с какво и не видях две коли с гуми от една и съща марка така, че разликата в качеството на гумите от различните производители май не е чак толкова голяма.

Конкретно аз сложих Hankook W442 Winter i cept RS 195/60/15 и не знам дали защото са още нови и е мек каучука, но в дъжда колата хич не я чувствах стабилна в завоите, а на прав участък като натиснах по-рязко спирачката се изпързалях доста предвид ниската скорост, с която се движех :evil: smileys-car .

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 23 ное 2015, 21:35
от kito
Eastbourne написа:Общо взето почти всички класации, ревюта и тем подобни са си платени от производителите на гуми.

По правдоподобни ще са класации от типа на това http://www.tyrereviews.co.uk/ , където гласуването се определя от потребителите (уж)
Точно воден от тези мисли и този сайт си купих Дънлопките август 2013. Наистина, страшна гума, ама за 20-25 хиляди километра и 3 сезона им стопих лагерите. Ще изкарат май максимум още 1 сезон!
:(((

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 23 ное 2015, 21:42
от Eastbourne
Дънлопа съм чувал коментари, че прекалено бързо се износват. Може наистина да е така.

Re: Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!

Публикувано: 05 яну 2016, 11:11
от Eastbourne
Втора година карам CONTINENTAL ContiWinterContact TS 850 с размер 195/65/р15 дот 3314 и не съм особено впечатлен. Гумите превъртат при тръгване, оня ден на жълтите павета с 10 км/ч задницата поднасяше при завои. Само хубави впечатления чета за тях, но със сигурност следващите ми зимни гуми няма да са континентал