Заден ляв лагер.

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Заден ляв лагер.

Мнение от escort_1.6_16V » 11 мар 2012, 18:35

Здравейте. Отново проблем с форда. Днес докато карах в града от време на време се чуваше едно лопване, не е постоянно "чаткане", а от време на време прилопва нещо без значение дупка или хубав път, и едно едваааа доловимо леко олюляване(преди да вляза в града минах 100км извън градско със скорост до 120 без никакви симптоми и проблеми). Като спрях и ритнах гумата в горния край се разклати доста добре, тоест има луфт. Не съм я вдигал на крик да видя как е, ама щом както е на земята колата, се клати гумата представям си във въздуха какво ще е. От това си вадя извода че ми е заминал левия лагер на главината. Проблема е че съм на 100км от дома и се чудя ще издържи ли колата с този луфт за да се прибера и да си я правя където има възможност или да не рискувам. Също така лесно ли се сменя, от информацията която прегледах, лагерите са два. Но тъй като се води лагер главина как става смяната. На главината ли само са набити лагерите или и на барабана. Лесно ли се сменят, колко пари струва комплекта и евентуално колко биха ми взели в сервиз. Намирам се в Русе в момента и за този град ми трябва информация, не знам нищо за никой сервиз защото не съм от Русе. Какви инструменти биха ми били нужни ако се захвана сам за да видя имам ли някой от тях и мога ли да си ги набавя. За това дали бих се справил не берете грижа, просто ми кажете информацията която попитах и да видим на къде ще се развият нещата. Колкото по скоро получа съвети и мнения толкова по добре , че няма и много време. Ако пък някой има желания да помага с инструменти и опит и е от Русе не отказвам :D .
Форд Ескорт 1,6 Зетек хечбек 94год ако има значение модела :( .
Дано не се приеме като реклама но комплекта от линка дали е долу горе качествен за да изкара едно 20 -30 000км
http://axm-auto.com/index2.php?brand=21 ... l=1&show=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от иво г. иванов » 11 мар 2012, 18:55

Първо се убеди, че наистина е лагер. Да не излезе тотално заминали втулки на щангите, или изпуснал
амортисьор. Вдигни поне на крик и завърти силно колелото. Ако е лагер ще се чуе шумене или направо
трополене. Ако си сигурен, че е
лагер- главина, няма да минеш само с търсене на лагера а в сервиза ще се наложи и сваляне на
всичките останали части : накладки, жило и др. заради новата главина.
Успех.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от escort_1.6_16V » 11 мар 2012, 20:43

На 90% процента съм сигурен че е лагер, защото при по висока скорост от 50-60 се чуваше едно леко виене от това колело което се увеличаваше със скоростта, но все се заблуждавах че е нещо друго защото аз така и взех колата, и си мислех че е нещо друго, но явно е лагер. Амортисьорите ми са поостарели ама от тях да имам такъв луфт в гумата не вярвам. Какви са тези втулки на щангите за който споменаваш, че не се сещам какви щанги да има. То е цял мост и стабилизиращата щанга към него, не съм с независимо окачване. Също така какъв е смисъла да свалям и накладки и пружини, при положение че главината се държи на 4 болта към моста и пада с целия барабан !

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от Ghost_Rider » 11 мар 2012, 22:28

Лагерите са 2бр. ролкови конусни. Цената на двата е около 50лв. изависи от марката.Външните гривни са набити от двете страни на барабана.Махаш капачката на барабана и разхлабваш гайката сключ 32 преди да си вдигнал колата с крик,защото е стегната много здраво.После вдигаш колата ,сваляш джантата,развиваш гайката и издърпваш барабана.Лагерите се избиват -външния навън,вътрешния навътре. От вътрешната страна има семеринга,която също се сменя. Успех!

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от escort_1.6_16V » 11 мар 2012, 23:17

Ghost_Rider написа:.Лагерите се избиват -външния навън,вътрешния навътре. От вътрешната страна има семеринга,която също се сменя. Успех!
По метода за избиване външни- навън и вътрешния - навътре май няма да стане. Защото външния как да е, ама вътрешния няма на къде да ходи назад за да го избивам през задния край, той там си опира предполагам до мястото и няма мърдане.А и то не е само ос, а нали в задния и край има планка с която се захваща към моста, така че избиването и набиването на двата лагера ща става през предния край, единствено черупките ще се набият едната от вън другата от вътре. Ако правилно съм разбрал сега ще се опитам да опиша (изрепетирам) монтажа за да не стане грешка. А и мисля че точно лявата гайка беше с обратна резба.

Набивам черупките в барабана, набивам първия лагер на оста (предполагам той ще достигне до определеното му място и ще спре), след това нанизвам барабана и чак тогава набивам външния лагер.Предполагам между двата трябва да се постави грес а и те самите да са обилно омазани. . А самото затягане на гайката, до край и да върна съвсем малко, или до последно и го оставям така. Защото ми казваха че като са конусни един срещу друг няма как да се пренатегнат.

И ако може някакъв съвет как да избия най лесно лагерите, външния няма да е голям проблем, но за вътрешния няма много място и ще излезе трудно предполагам. Аз си мислех за избиване със секач и чук.
В събота най късно ще дам резултати какво е станало. До тогава предлагам да си изясня нещата чрез форума как става смяната, защото единствените лагери който съм набивал досега са били по двутактови двигатели на мотоциклети, но там са сачмени и си имат определено място до което достигат.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от HACKO » 12 мар 2012, 12:01

Ами нали като развиеш централната гайка, ще извадиш барабана, балабар със лагерите от оста. После махаш семерингата, вътрешната част на лагерите и тогава идва избиването на външната черупка на лагерите, едната навътре, другата навън, и тъй като барабана е свален няма какво да ти пречи.
Сглобяването е по обратния път, гайката се стяга силно (колкото може).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от escort_1.6_16V » 12 мар 2012, 17:09

Точно от това се притеснявах дали лагерите ще излязат с барабана , или ще останат набити на оста и ще трябва да ги избивам. Ако излизат с барабана доста ще ми се улесни работата.

Сигурно ли е че гайката е 32 , защото се налага да я купуват и да не се окаже 30 или 28!

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от Ghost_Rider » 12 мар 2012, 21:03

Гайката не се сменя,ползваш си старата.А избиването на външните гривни-с чук и секач.При набиването сложи старата гривна върху новата и чукай по нея,зада не нараниш новата.Между двете гривни има ръб,до който се набиват.

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от escort_1.6_16V » 12 мар 2012, 23:46

От бързане не съм написал каквото съм мислел в предния си пост :mrgreen: .
Въпроса ми за гайката беше, сигурно ли е че е 32 защото ще трябва да купувам камък/вложка за да я развия.

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от Ghost_Rider » 13 мар 2012, 21:50

Сега като се замислих,не съм много сигурен,защото минаха 2години.Но за тази гайка купувах лула 30/32-в това съм сигурен 100%.На лявото колело гайката е с лява резба.

kaio04
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
Местоположение: Свищов
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от kaio04 » 16 мар 2012, 01:56

При мен гайката за задната главина е за ключ 30.Ако ще купуваш камък, вземи го по-дълбок.Гайката беше направена от 4 тънки гайки, облечени с ламарина и при развиване с нормален камък, ламарината се усука и скъса.Камъкът не беше влязъл до края на гайката.Та с малко мъки и нова гайка се оправи работата.С лула също става, но може да се наложи да се шмиргели периферията на ключа за да влезе до края на гайката.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от HACKO » 16 мар 2012, 08:44

Ghost_Rider написа:Сега като се замислих,не съм много сигурен,защото минаха 2години.Но за тази гайка купувах лула 30/32-в това съм сигурен 100%.На лявото колело гайката е с лява резба.
С лява резба е на Дясната главина, от Ляво е нормална. При мене също се развиват с ключ 30 (инак гайката е 20мм), но гайките са плътни.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от escort_1.6_16V » 16 мар 2012, 18:28

Смяната на лагера се отлага за другата седмица защото вместо да купувам камък ще ми донесат. Но нещо взехте да ме обърквате, единия казва с лява резба е другия казва с нормална е, сега пък се оказва и че не е една а са няколко гайки събрани в една цяла, явно ще пада голямо шоу и ще има много "поздрави" при смяната :mrgreen: . Другата седмица като я напъна ще разберем с каква резба, и задължително ще ви кажа резултата. А иначе дълбок колко дълбок да е камъка, нормален камък от гедоре на ФОРС мисля ще бъде, дано да е достатъчно дълбок.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от HACKO » 16 мар 2012, 19:09

Ескорта на колегата kaio04 е 99г, при твоя е вероятно гайката да е една плътна, при мене и на двете коли са плътни. За посоката на развиване, гледай каналите на резбата накъде са. Гайките с лява резба по принцип трябва да имат засечка по ръбовете на шестограма, но не винаги.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от bateto_toshko » 16 мар 2012, 22:01

escort_1.6_16V написа:Смяната на лагера се отлага за другата седмица защото вместо да купувам камък ще ми донесат. Но нещо взехте да ме обърквате, единия казва с лява резба е другия казва с нормална е, сега пък се оказва и че не е една а са няколко гайки събрани в една цяла, явно ще пада голямо шоу и ще има много "поздрави" при смяната :mrgreen: . Другата седмица като я напъна ще разберем с каква резба, и задължително ще ви кажа резултата. А иначе дълбок колко дълбок да е камъка, нормален камък от гедоре на ФОРС мисля ще бъде, дано да е достатъчно дълбок.
кажи си VIN номера на колата да видим какво излиза по каталог.Годината на производство също , че да не е като моята таратайка до еди си кой месец едни части след това други
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от escort_1.6_16V » 16 мар 2012, 23:35

Аз свалях капачката на главината и гайката ми изглеждаше като една, не е някаква съставена от 2-3 примерно. А иначе годината на производство е 94 , февруари месец (само една година е бил произвеждан моя модел). VIN: WF0BXXGCABPD03722 . Ако от VIN-а може да се каже посоката на развиване добре , че да не се мъчим като почнем, тя и без това ще е стегната зверски. А и то някога е бил сменян този лагер, личеше си. Ама е било преди да бъде внесена преди 3 години в България.
Аз лагера между другото го купих , май съм забравил да кажа. Взех го от Ауто хит, имаше два варианта на FAG 47лв и MEYLE 27лв , поради липсата на средства рискувах и взех мейлето, дано не се окаже тотален боклук. Комплекта включва, двата лагера и семерината. Искаше ми се да има и гайка, че ако нещо стане с моята да имам резервна ама евтините комплекти явно са без гайки.

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от escort_1.6_16V » 19 мар 2012, 16:01

Лагера е сменен, а дали е успешно ще си покаже след време. За хората на които им предстои тази операция, да си приготвят сериозен инструмент, че иначе няма оправия. Гайката е номер 30 с обратна резба(на самата гайка има стрелка показваща посоката на завиване но я видяхме след като я бяхме свалили вече). Ако си мислите някога да го сменяте с върток 1/2 няма да стане. Само 3/4 и нагоре + тръба минимум 1м .Или най добре с пистолет да се охлаби и после с ключа допълнително. Добре че намерихме едни майстори и ни отслужиха с такъв голям ключ, че с моя 1/2 нищо не стана.
Стария лагер и по точно вътрешния се беше разбил сепаратора му, и от там и луфта. Набихме и гресирахме новите, и стегнахме гайката точно до където си е била(отначало мъчихме със секача и имаше следи, и затова и знам точното място), дано да е достатъчно. Не знам възможно ли е да се пренатегне, но ако затегне колелото по пътя ясна е работата :mrgreen: .

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от escort_1.6_16V » 23 мар 2012, 16:30

Новия лагер и той даде фира след само 130км пробег. От сепараторите му нищо не е останало(пластмасови бяха), направо имаше разтопена пластмаса по оста. Също така, вътрешната гривна на вътрешния лагер се беше заклинила на оста и със скоба за лагери я извадих. То добре че се прибрах и имам инструменти на близо. Утре ще купувам нови лагери , и честно казано се чудя дали има смисъл да рискувам, или да вземам някакви стари. Че с тези части не знам вече. Гайката не беше много затегната, защото я развъртях с ключ с рамо около 60см, а преди я развивахме с тръба над един метър. Тоест не е бил пренатегнат. Чудя се дали греста не е виновна. Слагах Литол 24, уж се води грес за лагери ама не знам. Този лагер ми излезе от скъп по скъп :( .
Също така в момента няма от къде да намеря капачка, ако сложа нови лагери и карам без капачка ще има ли проблем. За пробег от 120км става въпрос , защото там ще ми донесат и ще си сложа.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от HACKO » 23 мар 2012, 21:36

Старата капачка какво я направи, проби ли я? Не се пробива, вкарва се отверка между нея и главината и се вади, после смачканото се очуква и се ползва отново. Не е желателно да се кара без капачка, за 120км ще се напълни със прахоляк.
Проблема идва от това, че при този начин на монтаж двата лагера опират един в друг и по този начин се определя нужната хлабина. Ако новите лагери са с по-малка височина, хлабината става по-малка от допустимото, лагерите са стегнати и прегряват. По принцип този параметър на лагера, трябва също да е точен, но допуска е по-голям и може да се получи разлика.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Заден ляв лагер.

Мнение от escort_1.6_16V » 23 мар 2012, 21:50

Старата капачка е някъде по пътя, защото е паднала някъде. А иначе когато сменяхме лагера както казваш, само вкарах отвертката между капачката и барабана и я надигнах и тя си излезе без проблеми. Така че нищо не съм пробивал, както я извадих после само я набих и това си беше. А относно лагерите, купувам ги от магазина , няма как да им знам хлабината с точност до десета от милиметъра за да знам колко да ги стегна и дали са перфектни. Утре ще търся но такива с железен сепаратор, дано има такъв че не знам вече. Сега съм си намерил и друга грес, и с нея ще пробвам(някаква на приста). Ама дано след 100-200км не се наложи пак смяна , че форда ще излети на моргата :evil: .

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 44 госта