Страница 2 от 3

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 23 мар 2012, 22:08
от HACKO
Мери се и се подбират спрямо старите, въпреки че за Фиестата (със същия размер) просто взех евтин комплект и вече над 10 000км няма проблем.

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 23 мар 2012, 22:53
от escort_1.6_16V
Освен да измера вътрешната и външната гривна, друго няма какво. Защото ролките със сепараторите са разбити. А и надали в магазина ще се съгласят да отварят комплекта за да мерят лагерите защото на мене ми е скимнала, дават каквито излязат по каталог и това е. Аз все още се чудя как може да се стопят сепараторите :o , каква температура трябва да е достигнал, а и от греста и помен нямаше , и каква може да е причината че всичко да се е разтопило.

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 24 мар 2012, 00:06
от paci
1вия лагер смених в МП.
Някакъв алтернативен и ефтин беше.
Следващия също ефтин и на него не му помня марката.
Но до такива драми като при теб не съм стигал.

Сега съм с SKF купен от Auto Help.
Вече е на много повече от 200км и то само градско.

И друг път е имало случай като твоя и единственото обяснение е това което ти дава НАСКО.

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 24 мар 2012, 09:34
от escort_1.6_16V
След малко отивам да купувам лагери, и съм нагласил първите който смених, по тях да меря. Те са на SKF и също са с пластмасов сепаратор, но не е стопен. Единия го строшихме като избивахме лагера, иначе нищо им няма на сепараторите и май ще прежаля 50лв за комплект от същата марка. Сега ще стегна леко гайката за да няма пак изненади и съм приготвил друга грес.
А този вътрешния лагер защо при мен се беше заклинил на оста, да не би да трябва да се набива а не да се нанизва. Вярно че всички казват нанизва се свободно, ама май не трябва да е така вътрешната гривна на лагера.

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 24 мар 2012, 15:53
от escort_1.6_16V
От преди 30 мин съм с лагери SKF които закупих за скромната сума от 45лв. Този път гайката не съм я стягал до там където и беше старото място а една идея по малко, демек леко затегната за да няма луфтове и да не се развива на ръка. Ще покарам някой километър така и ако има нужда ще дозатегна. Дано този път изкарат повече пустите му лагери че повече с глупости не ми се занимава. И пак да кажа, и този път сложих грес Литол 24 , уж лагерна грес се води с температурен диапазон -20+130градуса(производство 2002год). Другата с която разполагах беше Калциева някаква от естествени масла(миришеше на свинска мас), ама при нея диапазона беше -40+50 и сметнах че тези 50 градуса лятото бързо ще ги достигна. Та възможно ли е и греста да е неподходяща и примерно да се топи и лагера да остава на суха, или просто съм случил на менте с предните лагери.
Дано забравя за тази тема за поне едно 10-15 хил км :? .

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 28 мар 2012, 21:02
от escort_1.6_16V
Не се стряскайте че пиша отново в темата, аз все още не съм я карал от както съм сложил новия лагер поради причината че нямах капачка, а сега ми дадоха капачка но колата е на далеко. Но имам едно притеснение. Чудя се дали няма да стане и с новите SKF лагери някой фал, защото оста на която се слагат лагерите в следствие на проблема с лагерите менте май е прегрята(не май ами направо ама .....), и се съмнявам дали не е отслабнала от към устойчивост и от там да ми направи проблем като се изкриви или в най лошия случай да се скъса по пътя. И другото което е заради нея да се прецакат и тези лагери :evil: .

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 29 мар 2012, 20:29
от kEFi
Не се притеснявай! И лилав строшен лагер да свалиш - няма проблеми с оста, стига да не е силно наранена, което пък е трудничко...

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 30 мар 2012, 16:22
от escort_1.6_16V
Днес беше първото каране след монтажа на лагерите SKF, не съм я карал много, само 30-40км за да видя как ще бъде дали ще загрява или ще затегне отново. За този пробег нямам никакви оплаквания, даже бутах джантата да видя дали загрява и след това бутнах и другата на която не съм сменял лагера, и тази с новия лагер беше една идея по студена от колкото другата с лагери на неизвестни километри. Гайката съм я стегнал на ръка с върток 1/2 с рамо 25см, тъй като се води самонатягаща реших че това ще е достатъчно и няма да има опасност да се развие по пътя, и да си загубя колелото. Ако са здрави лагерите след 1000-2000 км може да ги натегна още малко.

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 30 мар 2012, 19:46
от HACKO
Натегни я здраво, не си прави експерименти, че ще си загубиш колелото. Не може да стегнеш толкова, че да смачкаш лагера.

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 30 мар 2012, 20:07
от kEFi
Не мисля, че е добра идея здравото натягане!
Принципно се иска определена сила (която не помня колко беше), а често при тази операция се практикува натягане и леко врътване обратно.
Силното натягане може да доведе до преждевременна нужда от нова подмяна. Същото важи и за много халтавото.

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 30 мар 2012, 22:10
от Ghost_Rider
260Nm.

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 30 мар 2012, 23:01
от escort_1.6_16V
Ще намаля пробега който си бях дал за дозатягане от 1000-2000 на 100 максимум 200км, като и след това няма да стягам до упор че ще заминат и тези лагери. Аз като казах че съм затегнал на ръка, нямам предвид само колкото да обера луфта както го правят някой при коли с шплент за законтряне. Ами стегнах да обера луфта и напънах още малко. Но по нататък ще я затегна още една идея повече.
Тези 260Nm-26кг ми се виждат прекалено голяма сила за стягане, и ако стегна с толкова няма да мога да завъртя гумата сигурно. Нямам динамометричен ключ така че се стяга на усет и късмет най вече.

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 31 мар 2012, 11:41
от HACKO
При тази конструкция натягането на гайката не променя хлабината на лагерите, затова се стяга силно и изобщо не се притеснявай от 26те кг. Дори и с 30 да стегнеш не може да промениш хлабината. За да промениш хлабината, трябва стягайки да премачкаш вътрешната гривна на лагера, което практически е невъзможно без преса. Не се притеснявай за липсата на динамометричен ключ, с нормално рамо трудно се достига 260Nm (при рамо 30см, трябва да приложиш над 800N сила), аз съм 100кг и като затягам тази гайка се качвам на лоста.
Има конструкция при която затягането на гайката определя хлабината и там се прилага описания от Кефи начин, гайката се затяга, докато лагерите започнат да затягат и се връща докато започнат да се движат плавно. При това гайката задължително е осигурена от саморазвиване със шплент или засечка.

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 31 мар 2012, 17:03
от escort_1.6_16V
Донатегнах гайката още малко и мисля така да я оставя. Този път беше със рамо 60см и сила средно положение. Ама така ще я оставям вече. Утре ми предстои преход от ~100км и дано нямам проблеми защото по пътя минавам покрай вторични суровини и може да стане лошо :mrgreen: .

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 12 май 2016, 12:19
от SKSLOK
Колеги защо сменям лагер и изкарва не повече от 200 км. и започва да вие. вече 3-ти сменям като го сваля все едно е минал 200 000

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 12 май 2016, 19:00
от OgiDogi
SKSLOK написа:Колеги защо сменям лагер и изкарва не повече от 200 км. и започва да вие. вече 3-ти сменям като го сваля все едно е минал 200 000
Щото майсторът е такъв - развива и завива с винтоверта гайката и набива черупките с чук, а не на преса. Ама при удари (без значение дали от винтоверт или чук) се подбиват сачмите и черупките по лагеруващата повърхност, и новият лагер заработва колкото да изкара 200 km.
Черупките - на преса, гайки на главините - с динамометричен ключ, до предписаната от производителя стойност: едно да няма подбиване и друго - да не се пренатегне или да остане хлабав лагерът.

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 12 май 2016, 22:34
от HACKO
OgiDogi написа:
SKSLOK написа:Колеги защо сменям лагер и изкарва не повече от 200 км. и започва да вие. вече 3-ти сменям като го сваля все едно е минал 200 000
Щото майсторът е такъв - развива и завива с винтоверта гайката и набива черупките с чук, а не на преса. Ама при удари (без значение дали от винтоверт или чук) се подбиват сачмите и черупките по лагеруващата повърхност, и новият лагер заработва колкото да изкара 200 km.
Черупките - на преса, гайки на главините - с динамометричен ключ, до предписаната от производителя стойност: едно да няма подбиване и друго - да не се пренатегне или да остане хлабав лагерът.
Не, просто лагерите не са точни. Вземи качествени лагери (на реномирана фирма), без отклонение в допуска и няма да е така, без значение как и колко ги натягаш.

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 12 май 2016, 22:44
от paci
OgiDogi написа: Щото майсторът е такъв - развива и завива с винтоверта гайката и набива черупките с чук, а не на преса. Ама при удари (без значение дали от винтоверт или чук) се подбиват сачмите и черупките по лагеруващата повърхност, и новият лагер заработва колкото да изкара 200 km.
Черупките - на преса, гайки на главините - с динамометричен ключ, до предписаната от производителя стойност: едно да няма подбиване и друго - да не се пренатегне или да остане хлабав лагерът.
Че то аз не съм майстор ама с чука съм си набивал черупката :) Е не съм блъскал директно с чука по черупката :)
Стягането пак на ръка и то няколко пъти, че то не се отлепваха накладки, то кво ли не .....
На над 30 000 км е вече този SKF

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 16 май 2016, 10:14
от SKSLOK
Мерси предварително, ще пробвам и ще споделя резултата :)

Re: Заден ляв лагер.

Публикувано: 21 юни 2017, 22:52
от catdani
Много се извинявам,че пиша точно в тази тема.Но при мен лагера превърта във оста.Лагера е сменен миналата година с нов.Изминал съм 30 000км.Като го разглобих има мирис на горяло масло.Колата е форд ескорд 95г 1.6i 16v 90к.с. .Оста е леко наранена.Някои може ли да ми даде съвет за оста какво да я правя .Благодаря предварително.