Демонтаж ляв преден носач

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Демонтаж ляв преден носач

Мнение от evg2 » 27 авг 2006, 19:41

Мондео 93 ,2.0,135к.с.
Болтовете на носача ще опрат в ск.кутия при издърпването им нагоре.
Така че какво правим в с тоя случай за да свалим носача без много разглобяване?
Някой патил да сподели. *updated*

Потребителски аватар
kiro1969
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 10 окт 2005, 00:29
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 16V GHIA WAGON 1998
Местоположение: СОФИЯ кв.СЛАТИНА
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kiro1969 » 27 авг 2006, 20:12

Здравей evg2,не съм имал този проблем досега *00130* ,но доколкото знам болтовете се режат с флекса,а после ПРОСТО се монтират нови отдолу-нагоре/в смисъл главата на болта е отдолу,а гайката е отгоре!!! :idea: .Това е най-облекчения вариант за монтаж/
АБЕ АКО НА НЯКОЙ МУ ДОТРЯБВАМ СПЕШНО..............0899128996.И БЕЗ ТЪПОТИИ ТАМ!!!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 28 авг 2006, 10:59

За да успееш да свалиш болта се налага да се откачи гредата пред двигателя и да се смъкне надолу - тогава се отваря достатъчно место за да измъкнеш болта. Ако се наложи, може малко да повдигнеш скоростната кутия с крик. При откачането на гредата, гледай да не падне изведнъж, защото на нея са поставени радиаторите за охлаждането, климатика и маслото. Най-добре е да направиш тази операция с някой познат монтьор или да я закараш в сервиз.

kiro1969 - ако монтираш болтовете наобратно, има огромна опасност в някоя дупка да пробиеш скоростната кутия, тъйкато разстоянието от болта до кутията е около 5-10мм. Да не говориме какво може да стане АКО въпросната гайка се разхлаби и отвие и болта просто се "изхлузи" и падне...
Друг е и въпроса, че няма как да мушнеш лист от ножовка, да не говориме за флекс, за да отрежеш въпросния болт.

:twisted:

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 28 авг 2006, 12:41

Доколкото се сещам болт на такива места не се слага от долу нагоре тъй както каза Brock има все някакъв шанс да се отвие и падне, а когато е отгоре надолу дори и да се отвие гайката болта ще е там! Така че по-скоро Brock e прав според мен.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 02 сеп 2006, 20:39

Стана по трудния начин с развиване на двата леви болта на двг.рамка надигане на ск.кутия и монтаж по обратния ред и 3бр.помагачи толкоз гледачи,цялата тая работа е сметната да се сменя целия носач комплект със шарнира и втулките за да са истински нещата, но не попитах МП-е каква е цената на к-кта,а може би трябваше.

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 04 сеп 2006, 01:04

Между другото и на Сиерата се смяна носача, заедно с втулките и шарнира!

danch0
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
Status: Извън линия

Мнение от danch0 » 07 апр 2007, 21:48

Сменях си тампоните на левия носач, и при монтиране ми излезе вътрешното каре.Някои знае ли тва чудо как се зглобява?

danch0
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
Status: Извън линия

Мнение от danch0 » 07 апр 2007, 21:50

иде ми да счупа целото мондео, такива ядове не съм брал до сега, то беше резане на болтове, на шарнир

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gorskiq » 10 апр 2007, 14:17

Моята я закарах на майстор и за 2 часа свали двата насача, смени тампоните /с пресата станаха за секунди/ и отново сглоби колата. Левият носач го свали като откачи гредата на която е захванат носача и след като освободи трите тампона на двигателя, същия го вдигна нагоре с телферчето. И сега съм с нови тампони, няма дърпане където си иска. Задните тампони направо се бяха разпаднали носачите бяха легнали на гредата. Предните тампони са 15 лв., задните ф 46 - 24 лв. от магазина на Motorcraft в града. Дано да са читави и искарат дълго.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 10 апр 2007, 20:08

Така - значи това е причина и да се радваш и да не се радваш!

Радосното е, че реално колата ти е на малко километри и никой до сега не е ровичкал сериозно по нея - просто това са ориг. частите; като сглобяват колата първо сглобяват носещата конструкция на предницата, след което на нея поставят окачването /като в немските марки слагат болтовете от горе на долу - пестели доста от произв. разходи/, след това на така получената основа се монтира предварително сглобените двг, ск. кутия и диф. Така получената конфигурация се монтира от долу на горе в двг. отсег - много гадно после за работа!

Лошото е, че за да се демонтира в последствие носача е необходимо /или поне на всякъде го правят така/ да се отрежат главите на болтовете на левия носач, после се купуват нови /по спомени от преди 2г. са около 6лв. на брой/ и вече се слагат болтовете от долу, като гайките са горе /много по-лесно за следващия път/!

пп: ако ще сменяваш тампоните /втулките/ ти препоръчвам да си ги купиш от МП, защото на пазара болшенството са ментета и не изкарват дълго, а майстора за смяната ще ти вземе по около 30лв. на колело /просто минах по тоя път и искам да ти спестя много нерви, пари и разочарования!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 11 апр 2007, 10:35

chains написа:...

Лошото е, че за да се демонтира в последствие носача е необходимо /или поне на всякъде го правят така/ да се отрежат главите на болтовете на левия носач, после се купуват нови /по спомени от преди 2г. са около 6лв. на брой/ и вече се слагат болтовете от долу, като гайките са горе /много по-лесно за следващия път/!
...
Айде стига с това вече! Не съм съгласен и пак питам какво ще стане ако гайката се отхлаби заради вибрациите и се отвие и падне?? Пада и болта а след него и носача. Стига с тези изказвания - "Те онея инженери нищо не разбират и правят нещата без да мислят - само и само да е трудно на монтьорите. Пък и за къф ... ти е тази щанга и тампон - махай ги - без тях колата си върви супер"
:twisted:

danch0
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
Status: Извън линия

Мнение от danch0 » 11 апр 2007, 23:19

Като цяло, колата не епресметната,двигатела и купето не са за това окачване, ако вярвате за 7000 се разбиха единия тампон и шарнира,това и в рекордите го няма.Колата не е карана по черни пътища!Сега всичко съм сменил по окачването, дано да издържи до следващата смена на маслото.

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 12 апр 2007, 09:32

може....само ако си попаднал на ментета част ще говориш така

danch0
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
Status: Извън линия

Мнение от danch0 » 12 апр 2007, 22:53

Вече окачването е подновено изцяло.Проблема е че майсторите не са сложили задния тампон правилнио.Той си е имал посока(белег) тва е много важно,за предния няма никакво значение.Другото е че трябва да се сменя цялата предница, не само в лявата или дясната страна, така по трудно се разбива.Сега съм за ремаци и ме е страх да я карам на СЕРВИЗ, има много некадърни хора, вече се убеждавам.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 12 апр 2007, 23:39

Специално за тези тампони ти препоръчвам да си ги купуваш от МП - просто и аз бях няколко пъти на ръба на нервна криза и вече знам :wink:

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 14 апр 2007, 19:10

От Август до сега близо 9500 км.нямам видим /и невидим/ проблем с тампоните на предницата те са от М.П.и на мен първоначално този тип окачване на пр.носач ми се видя леко смешно но се изказах НЕПОДГОТВЕН :oops:
А виж, за биалетките нямам думи втори чифт по-19лв.просто си ги сменям в движение без да спирам,та следващите може и да са по-скъпички щото ми писна от тия, или ще шприцвам в старите пластмаса.

chery
Status: Извън линия

да варна ли носача

Мнение от chery » 02 авг 2007, 23:26

:roll: :roll: проблема ли е пова че на стария носач т.е оригиналния тампоните са с еднакав размер а на тоя дето го купих единия е по голям от другия като гледам самия носач и дуплите дето влизат болтовете сападат .Та въпроса ми е има ли проблем да монтирам нови я като е с различ ни по размер тампони щото продфавача ми каза че от 93-96 носачите са еднакви та тоя явно е от по новия модел с различни тампони :roll: КАКВО да ПРАВЯ :?: да монтирам ли :?:

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 03 авг 2007, 10:00

Мисля, че няма проблем да монтираш новия. Той би трябвало да е от следващо Мондео (ти си с първото, нали?).
При мен носачите са от следващото мондео и не съм имал инкакъв проблем... Излъгах, имах един като сменях тампоните, защото ги купувах от МП по номера на рамата излязоха тампоните, но единия се окоза доста по-малък :( от там в МП и ми го смениха, даже ми върнаха около 50 ст. Но то аз съм си виновен, щото мацката ме пита сменяни ли са носачите и аз викам "не", То аз не съм ги сменял, но явно в Холндия са сменяни. А въпросът бил, че при смяна на носачи на Мондео МКІ слагат носачи от МКІІ, защото първите носачи са излезли от производство*

*Говоря за оригинални

П.П. Май стана малко извън темата, извинете ме.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта