Страница 1 от 1

Демонтаж ляв преден носач

Публикувано: 27 авг 2006, 19:41
от evg2
Мондео 93 ,2.0,135к.с.
Болтовете на носача ще опрат в ск.кутия при издърпването им нагоре.
Така че какво правим в с тоя случай за да свалим носача без много разглобяване?
Някой патил да сподели. *updated*

Публикувано: 27 авг 2006, 20:12
от kiro1969
Здравей evg2,не съм имал този проблем досега *00130* ,но доколкото знам болтовете се режат с флекса,а после ПРОСТО се монтират нови отдолу-нагоре/в смисъл главата на болта е отдолу,а гайката е отгоре!!! :idea: .Това е най-облекчения вариант за монтаж/

Публикувано: 28 авг 2006, 10:59
от Brock
За да успееш да свалиш болта се налага да се откачи гредата пред двигателя и да се смъкне надолу - тогава се отваря достатъчно место за да измъкнеш болта. Ако се наложи, може малко да повдигнеш скоростната кутия с крик. При откачането на гредата, гледай да не падне изведнъж, защото на нея са поставени радиаторите за охлаждането, климатика и маслото. Най-добре е да направиш тази операция с някой познат монтьор или да я закараш в сервиз.

kiro1969 - ако монтираш болтовете наобратно, има огромна опасност в някоя дупка да пробиеш скоростната кутия, тъйкато разстоянието от болта до кутията е около 5-10мм. Да не говориме какво може да стане АКО въпросната гайка се разхлаби и отвие и болта просто се "изхлузи" и падне...
Друг е и въпроса, че няма как да мушнеш лист от ножовка, да не говориме за флекс, за да отрежеш въпросния болт.

:twisted:

Публикувано: 28 авг 2006, 12:41
от dgg_g
Доколкото се сещам болт на такива места не се слага от долу нагоре тъй както каза Brock има все някакъв шанс да се отвие и падне, а когато е отгоре надолу дори и да се отвие гайката болта ще е там! Така че по-скоро Brock e прав според мен.

Публикувано: 02 сеп 2006, 20:39
от evg2
Стана по трудния начин с развиване на двата леви болта на двг.рамка надигане на ск.кутия и монтаж по обратния ред и 3бр.помагачи толкоз гледачи,цялата тая работа е сметната да се сменя целия носач комплект със шарнира и втулките за да са истински нещата, но не попитах МП-е каква е цената на к-кта,а може би трябваше.

Публикувано: 04 сеп 2006, 01:04
от shark
Между другото и на Сиерата се смяна носача, заедно с втулките и шарнира!

Публикувано: 07 апр 2007, 21:48
от danch0
Сменях си тампоните на левия носач, и при монтиране ми излезе вътрешното каре.Някои знае ли тва чудо как се зглобява?

Публикувано: 07 апр 2007, 21:50
от danch0
иде ми да счупа целото мондео, такива ядове не съм брал до сега, то беше резане на болтове, на шарнир

Публикувано: 10 апр 2007, 14:17
от gorskiq
Моята я закарах на майстор и за 2 часа свали двата насача, смени тампоните /с пресата станаха за секунди/ и отново сглоби колата. Левият носач го свали като откачи гредата на която е захванат носача и след като освободи трите тампона на двигателя, същия го вдигна нагоре с телферчето. И сега съм с нови тампони, няма дърпане където си иска. Задните тампони направо се бяха разпаднали носачите бяха легнали на гредата. Предните тампони са 15 лв., задните ф 46 - 24 лв. от магазина на Motorcraft в града. Дано да са читави и искарат дълго.

Публикувано: 10 апр 2007, 20:08
от chains
Така - значи това е причина и да се радваш и да не се радваш!

Радосното е, че реално колата ти е на малко километри и никой до сега не е ровичкал сериозно по нея - просто това са ориг. частите; като сглобяват колата първо сглобяват носещата конструкция на предницата, след което на нея поставят окачването /като в немските марки слагат болтовете от горе на долу - пестели доста от произв. разходи/, след това на така получената основа се монтира предварително сглобените двг, ск. кутия и диф. Така получената конфигурация се монтира от долу на горе в двг. отсег - много гадно после за работа!

Лошото е, че за да се демонтира в последствие носача е необходимо /или поне на всякъде го правят така/ да се отрежат главите на болтовете на левия носач, после се купуват нови /по спомени от преди 2г. са около 6лв. на брой/ и вече се слагат болтовете от долу, като гайките са горе /много по-лесно за следващия път/!

пп: ако ще сменяваш тампоните /втулките/ ти препоръчвам да си ги купиш от МП, защото на пазара болшенството са ментета и не изкарват дълго, а майстора за смяната ще ти вземе по около 30лв. на колело /просто минах по тоя път и искам да ти спестя много нерви, пари и разочарования!

Публикувано: 11 апр 2007, 10:35
от Brock
chains написа:...

Лошото е, че за да се демонтира в последствие носача е необходимо /или поне на всякъде го правят така/ да се отрежат главите на болтовете на левия носач, после се купуват нови /по спомени от преди 2г. са около 6лв. на брой/ и вече се слагат болтовете от долу, като гайките са горе /много по-лесно за следващия път/!
...
Айде стига с това вече! Не съм съгласен и пак питам какво ще стане ако гайката се отхлаби заради вибрациите и се отвие и падне?? Пада и болта а след него и носача. Стига с тези изказвания - "Те онея инженери нищо не разбират и правят нещата без да мислят - само и само да е трудно на монтьорите. Пък и за къф ... ти е тази щанга и тампон - махай ги - без тях колата си върви супер"
:twisted:

Публикувано: 11 апр 2007, 23:19
от danch0
Като цяло, колата не епресметната,двигатела и купето не са за това окачване, ако вярвате за 7000 се разбиха единия тампон и шарнира,това и в рекордите го няма.Колата не е карана по черни пътища!Сега всичко съм сменил по окачването, дано да издържи до следващата смена на маслото.

Публикувано: 12 апр 2007, 09:32
от red
може....само ако си попаднал на ментета част ще говориш така

Публикувано: 12 апр 2007, 22:53
от danch0
Вече окачването е подновено изцяло.Проблема е че майсторите не са сложили задния тампон правилнио.Той си е имал посока(белег) тва е много важно,за предния няма никакво значение.Другото е че трябва да се сменя цялата предница, не само в лявата или дясната страна, така по трудно се разбива.Сега съм за ремаци и ме е страх да я карам на СЕРВИЗ, има много некадърни хора, вече се убеждавам.

Публикувано: 12 апр 2007, 23:39
от chains
Специално за тези тампони ти препоръчвам да си ги купуваш от МП - просто и аз бях няколко пъти на ръба на нервна криза и вече знам :wink:

Публикувано: 14 апр 2007, 19:10
от evg2
От Август до сега близо 9500 км.нямам видим /и невидим/ проблем с тампоните на предницата те са от М.П.и на мен първоначално този тип окачване на пр.носач ми се видя леко смешно но се изказах НЕПОДГОТВЕН :oops:
А виж, за биалетките нямам думи втори чифт по-19лв.просто си ги сменям в движение без да спирам,та следващите може и да са по-скъпички щото ми писна от тия, или ще шприцвам в старите пластмаса.

да варна ли носача

Публикувано: 02 авг 2007, 23:26
от chery
:roll: :roll: проблема ли е пова че на стария носач т.е оригиналния тампоните са с еднакав размер а на тоя дето го купих единия е по голям от другия като гледам самия носач и дуплите дето влизат болтовете сападат .Та въпроса ми е има ли проблем да монтирам нови я като е с различ ни по размер тампони щото продфавача ми каза че от 93-96 носачите са еднакви та тоя явно е от по новия модел с различни тампони :roll: КАКВО да ПРАВЯ :?: да монтирам ли :?:

Публикувано: 03 авг 2007, 10:00
от Любо
Мисля, че няма проблем да монтираш новия. Той би трябвало да е от следващо Мондео (ти си с първото, нали?).
При мен носачите са от следващото мондео и не съм имал инкакъв проблем... Излъгах, имах един като сменях тампоните, защото ги купувах от МП по номера на рамата излязоха тампоните, но единия се окоза доста по-малък :( от там в МП и ми го смениха, даже ми върнаха около 50 ст. Но то аз съм си виновен, щото мацката ме пита сменяни ли са носачите и аз викам "не", То аз не съм ги сменял, но явно в Холндия са сменяни. А въпросът бил, че при смяна на носачи на Мондео МКІ слагат носачи от МКІІ, защото първите носачи са излезли от производство*

*Говоря за оригинални

П.П. Май стана малко извън темата, извинете ме.