Кормилна рейка , тресене предница при спиране
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 08 апр 2012, 20:35
- Модел на автомобила: mondeo mk4
- Status: Извън линия
Кормилна рейка , тресене предница при спиране
Здравейте колеги от известно време имам следния проблем с кормилната рейка.Когато мотора е студен при въртене на волана наляво или надясно се получава едно шракане ,като при завъртане надясно има и известно затрудняване , след като загрее мотора хубаво проблема изчезва. Другия ми проблем е при спиране сьс скорост над 80 км предницата почва да тресе,смених лагер на главината и носач , тресенето намаля но още го има. Сьс сменени джанти и гуми сьм. Може ли двата проблема да са свьрзани
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Кормилна рейка , тресене предница при спиране
Щракане и трудно въртене - обикновено е въздух в хидравличната система, поради ниско ниво на течността или пропуски на въздух по маркуча на входа на помпата.vlado65 написа:Здравейте колеги от известно време имам следния проблем с кормилната рейка.Когато мотора е студен при въртене на волана наляво или надясно се получава едно шракане ,като при завъртане надясно има и известно затрудняване , след като загрее мотора хубаво проблема изчезва. Другия ми проблем е при спиране сьс скорост над 80 км предницата почва да тресе,смених лагер на главината и носач , тресенето намаля но още го има. Сьс сменени джанти и гуми сьм. Може ли двата проблема да са свьрзани
Тресене на предницата при спиране - изметнати спирачни дискове. Дължи се на стареене на материала и отпускане на вътрешните напрежения и най-често - на прегряване и рязко охлаждане, тип "Олеле, каква дълбока локва, добре че намалих достатъчно". Моите така тресяха, като купих колата и с едно зачистване на вътрешната повърхност (която ляга на главината и се използва за база), както и на спирачните повърхности, вече няма тресене.
П.П. Дисковете се изработват от чугунени отливки, а чугунът е специфичен материал, който има нужда от "стареене" на открито няколко години - да го пече слънце и вали сняг, за да стане вътрешната му структура хомогенна по отношение на напрежения. Съвременната автомобилна промишленост няма толкова време и използва разни насилствени методи за стареене, които малко или много не са достатъчно ефективни. Най-добрият вариант в твоя случай е да намериш от автоморга "отлежали" и запазени дискове от някой катастрофирал автомобил, които да закараш на кадърен стругар - да им пусне по една тънка стружка.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
- Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: Кормилна рейка , тресене предница при спиране
.OgiDogi написа:Щракане и трудно въртене - обикновено е въздух в хидравличната система, поради ниско ниво на течността или пропуски на въздух по маркуча на входа на помпата.vlado65 написа:Здравейте колеги от известно време имам следния проблем с кормилната рейка.Когато мотора е студен при въртене на волана наляво или надясно се получава едно шракане ,като при завъртане надясно има и известно затрудняване , след като загрее мотора хубаво проблема изчезва. Другия ми проблем е при спиране сьс скорост над 80 км предницата почва да тресе,смених лагер на главината и носач , тресенето намаля но още го има. Сьс сменени джанти и гуми сьм. Може ли двата проблема да са свьрзани
Тресене на предницата при спиране - изметнати спирачни дискове. Дължи се на стареене на материала и отпускане на вътрешните напрежения и най-често - на прегряване и рязко охлаждане, тип "Олеле, каква дълбока локва, добре че намалих достатъчно". Моите така тресяха, като купих колата и с едно зачистване на вътрешната повърхност (която ляга на главината и се използва за база), както и на спирачните повърхности, вече няма тресене.
П.П. Дисковете се изработват от чугунени отливки, а чугунът е специфичен материал, който има нужда от "стареене" на открито няколко години - да го пече слънце и вали сняг, за да стане вътрешната му структура хомогенна по отношение на напрежения. Съвременната автомобилна промишленост няма толкова време и използва разни насилствени методи за стареене, които малко или много не са достатъчно ефективни. Най-добрият вариант в твоя случай е да намериш от автоморга "отлежали" и запазени дискове от някой катастрофирал автомобил, които да закараш на кадърен стругар - да им пусне по една тънка стружка.
Моите дискове тресат, а нямат ръб. Значи ли, че мога да не се притеснявам да им пусна една стружка? И защо има толкова "против" струговането на дискове? Вчера даже четох някъде че даже диска можел да се пръсне по време на движение, което ми се струва прекалено невероятно
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Кормилна рейка , тресене предница при спиране
Това, че нямат ръб, не означава непременно нови/запазени дискове. Измерваш дебелината, и ако има достатъчно материал - даваш на стругар да свали по 0.05-0.1 mm от всяка страна (или до зачистване, ако кривината е голяма). На самите дискове трябва да има щамповано, колко е минималната допустима дебелина, примерно 18 или 20 mm, за Mondeo-то е различно на предните и задните. Щом не си свалил дебелината на диска под допустимото и си оставил "месо" за още известно време, няма за какво да се притесняваш от пръсване.keanu написа: Моите дискове тресат, а нямат ръб. Значи ли, че мога да не се притеснявам да им пусна една стружка? И защо има толкова "против" струговането на дискове? Вчера даже четох някъде че даже диска можел да се пръсне по време на движение, което ми се струва прекалено невероятно
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 52 госта