Кормилна рейка , тресене предница при спиране

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
vlado65
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 08 апр 2012, 20:35
Модел на автомобила: mondeo mk4
Status: Извън линия

Кормилна рейка , тресене предница при спиране

Мнение от vlado65 » 08 апр 2012, 21:12

Здравейте колеги от известно време имам следния проблем с кормилната рейка.Когато мотора е студен при въртене на волана наляво или надясно се получава едно шракане ,като при завъртане надясно има и известно затрудняване , след като загрее мотора хубаво проблема изчезва. Другия ми проблем е при спиране сьс скорост над 80 км предницата почва да тресе,смених лагер на главината и носач , тресенето намаля но още го има. Сьс сменени джанти и гуми сьм. Може ли двата проблема да са свьрзани

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Кормилна рейка , тресене предница при спиране

Мнение от OgiDogi » 08 апр 2012, 21:33

vlado65 написа:Здравейте колеги от известно време имам следния проблем с кормилната рейка.Когато мотора е студен при въртене на волана наляво или надясно се получава едно шракане ,като при завъртане надясно има и известно затрудняване , след като загрее мотора хубаво проблема изчезва. Другия ми проблем е при спиране сьс скорост над 80 км предницата почва да тресе,смених лагер на главината и носач , тресенето намаля но още го има. Сьс сменени джанти и гуми сьм. Може ли двата проблема да са свьрзани
Щракане и трудно въртене - обикновено е въздух в хидравличната система, поради ниско ниво на течността или пропуски на въздух по маркуча на входа на помпата.
Тресене на предницата при спиране - изметнати спирачни дискове. Дължи се на стареене на материала и отпускане на вътрешните напрежения и най-често - на прегряване и рязко охлаждане, тип "Олеле, каква дълбока локва, добре че намалих достатъчно". Моите така тресяха, като купих колата и с едно зачистване на вътрешната повърхност (която ляга на главината и се използва за база), както и на спирачните повърхности, вече няма тресене.


П.П. Дисковете се изработват от чугунени отливки, а чугунът е специфичен материал, който има нужда от "стареене" на открито няколко години - да го пече слънце и вали сняг, за да стане вътрешната му структура хомогенна по отношение на напрежения. Съвременната автомобилна промишленост няма толкова време и използва разни насилствени методи за стареене, които малко или много не са достатъчно ефективни. Най-добрият вариант в твоя случай е да намериш от автоморга "отлежали" и запазени дискове от някой катастрофирал автомобил, които да закараш на кадърен стругар - да им пусне по една тънка стружка.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

keanu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: Кормилна рейка , тресене предница при спиране

Мнение от keanu » 01 май 2012, 03:36

OgiDogi написа:
vlado65 написа:Здравейте колеги от известно време имам следния проблем с кормилната рейка.Когато мотора е студен при въртене на волана наляво или надясно се получава едно шракане ,като при завъртане надясно има и известно затрудняване , след като загрее мотора хубаво проблема изчезва. Другия ми проблем е при спиране сьс скорост над 80 км предницата почва да тресе,смених лагер на главината и носач , тресенето намаля но още го има. Сьс сменени джанти и гуми сьм. Може ли двата проблема да са свьрзани
Щракане и трудно въртене - обикновено е въздух в хидравличната система, поради ниско ниво на течността или пропуски на въздух по маркуча на входа на помпата.
Тресене на предницата при спиране - изметнати спирачни дискове. Дължи се на стареене на материала и отпускане на вътрешните напрежения и най-често - на прегряване и рязко охлаждане, тип "Олеле, каква дълбока локва, добре че намалих достатъчно". Моите така тресяха, като купих колата и с едно зачистване на вътрешната повърхност (която ляга на главината и се използва за база), както и на спирачните повърхности, вече няма тресене.


П.П. Дисковете се изработват от чугунени отливки, а чугунът е специфичен материал, който има нужда от "стареене" на открито няколко години - да го пече слънце и вали сняг, за да стане вътрешната му структура хомогенна по отношение на напрежения. Съвременната автомобилна промишленост няма толкова време и използва разни насилствени методи за стареене, които малко или много не са достатъчно ефективни. Най-добрият вариант в твоя случай е да намериш от автоморга "отлежали" и запазени дискове от някой катастрофирал автомобил, които да закараш на кадърен стругар - да им пусне по една тънка стружка.
.
Моите дискове тресат, а нямат ръб. Значи ли, че мога да не се притеснявам да им пусна една стружка? И защо има толкова "против" струговането на дискове? Вчера даже четох някъде че даже диска можел да се пръсне по време на движение, което ми се струва прекалено невероятно

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Кормилна рейка , тресене предница при спиране

Мнение от OgiDogi » 01 май 2012, 06:43

keanu написа: Моите дискове тресат, а нямат ръб. Значи ли, че мога да не се притеснявам да им пусна една стружка? И защо има толкова "против" струговането на дискове? Вчера даже четох някъде че даже диска можел да се пръсне по време на движение, което ми се струва прекалено невероятно
Това, че нямат ръб, не означава непременно нови/запазени дискове. Измерваш дебелината, и ако има достатъчно материал - даваш на стругар да свали по 0.05-0.1 mm от всяка страна (или до зачистване, ако кривината е голяма). На самите дискове трябва да има щамповано, колко е минималната допустима дебелина, примерно 18 или 20 mm, за Mondeo-то е различно на предните и задните. Щом не си свалил дебелината на диска под допустимото и си оставил "месо" за още известно време, няма за какво да се притесняваш от пръсване.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 52 госта