Страница 1 от 1

Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 15 авг 2012, 21:17
от didon80
Попаднах съвсем случайно на една статия в сайт за гуми, където дават за пример как трябва да се увеличава налягането в гумите, когато се качва цолажа и съответно се ползват по-широки и с нисък профил гуми за да се запази диаметъра непроменен. Логиката е че въздуха в гумата и дава товароподемността, която и е нужна, а с качване на цолажа се ползват все по-ниски гуми и така обема за въздуха вътре намалява, което може да се компенсира единствено, като се вдигне налягането(за да се вкара същия обем въздух). За да е по-нагледно и ясно ето пример: стандартен размер 195/60/15 налягане 2.1 атм., ако качим на 205/50/16 налягането трябва да стане 2.3, а при 215/45/17 отиваме на 2.5! Опитах и от 2.1 вдигнах налягането на 2.4-2.5 и като че ли при преминаване през неравности ги усещам по-малко от преди това.

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 15 авг 2012, 21:45
от DTM
Вярно е това с налягането. Аз карам с гуми 225/45/17 и налягането го дават 2,5атм.
А, аз ги помпя на 2,7атм, че на 2,5атм. изглеждат не особено напомпени гумите.
След близки срещи с разни дупки и две изхвърлени гуми, отдавна си научих урока.
Разликата от 2,5атм. до 2,7атм. определено не е в полза на комфорта, но е чак толкова зле.

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 15 авг 2012, 22:47
от nikolovvd
Именно поради тази причина, се казва, че при по-нископрофилните гуми комфорта намалява.
При 205/60/16 налягането ми е 2.3 през Лятото и 2.5 през Зимата, а при 215+/45/18 - минимум 2.7.
Ако не внимаваш с нископрофилните става много неприятно при среща със съответния ОБЕКТ!
Гумите от този вид - 18 цола, никога не се намират в единични бройки. Въпрос на късмет е ако си намериш 2 гуми, а в общия случай цял комплект от 4 гуми. И за да е още по-гадно цените им започват от 450 лв. за бройка и то бюджетните. Ако искаш качественна гума си приготви минимум 2400 лв. Ако имаш късмет да минеш само с изправяне на джанта/и, минаването през хубава дупка с добра скорост може да ти излезе минимум 2000 - 2500 лв.
Само информативна на мой близак с късмет, идването до Видин му излезе 1000 лв. (без горивото) за две гуми 17 цола и изправяне на две джанти.

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 15 авг 2012, 22:48
от HACKO
А вчера даваха по NG за производството на гуми Мишелин и там демонстрираха, колко по-голям е спирачния път на пренапомпена гума в сравнение с нормално напомпената. Склонен съм да им вярвам, имаха много готин изпитателен полигон, на който постигаха хлъзгави условия, съгласен съм да тествам там поне месец без пари.

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 15 авг 2012, 23:53
от nikolovvd
Не става въпрос за пренапомпани гуми. Като се видим след две седмици ще ти покажа какво пише на табелката на колата за налягането на гумите.

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 16 авг 2012, 00:45
от diesel1.6
didon80 написа:Попаднах съвсем случайно на една статия в сайт за гуми, където дават за пример как трябва да се увеличава налягането в гумите, когато се качва цолажа и съответно се ползват по-широки и с нисък профил гуми за да се запази диаметъра непроменен. Логиката е че въздуха в гумата и дава товароподемността, която и е нужна, а с качване на цолажа се ползват все по-ниски гуми и така обема за въздуха вътре намалява, което може да се компенсира единствено, като се вдигне налягането(за да се вкара същия обем въздух). За да е по-нагледно и ясно ето пример: стандартен размер 195/60/15 налягане 2.1 атм., ако качим на 205/50/16 налягането трябва да стане 2.3, а при 215/45/17 отиваме на 2.5! Опитах и от 2.1 вдигнах налягането на 2.4-2.5 и като че ли при преминаване през неравности ги усещам по-малко от преди това.
Странна логика, очевидно пропускам да схвана нещо.
За да се запази диаметъра няма нужда да се разширяват гумите. Товароподемността на гумата зависи от конструкцията и размера и и налягането е само един от параметрите в задачата. А обемът въздух не може да даде някаква информация.

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 16 авг 2012, 08:38
от S_C
Тая работа нещо не е както я мислите...веднъж оставих на една бензиностанция да ми напомпат гумите.Вероятно заради дефектен манометър ги бяха пренапомпали.По над три атм. бяха като ги проверих после.Резултат-на мокър път няма спиране!АБС сработваше непрекъснато и колата си се пързаля като шейна.Реших,че нещо не ми е наред със спирачките.

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 16 авг 2012, 15:59
от bateto_toshko
Поне тук в Бургас масово по гумаджийниците пренапомпват гумите! И то с близо 1 атм отгоре.Една моя колежка спука гума на магистралата и след като измерихме останалите 3 бяха на по 3 атмосфери(след като изстинаха)

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 16 авг 2012, 17:59
от didon80
Разбира се, че не е задължително да е свързано качването на цолажа с по-широка гума, но обикновено колкото е по-голяма гумата толкова е и по-широка. А логиката е че всеки автомобил има определено натоварване на всяка от осите, което трябва да се вземе под внимание при ползване на по-нископрофилни гуми от стандартните. Производителя е препоръчал 2.1 при стандартната висока гума, но това не означава че ако сложим такава с нисък профил можем да я държим на същото налягане! Напротив, това ще е същото, като да държим налягането в заводския размер по-ниско от препоръчаното.........
http://www.avtogumi.com/bg/polezno/naliagane.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 16 авг 2012, 19:39
от varby
С това налягане/1.9 атм.за 185/65/14/както го дават в примера и с нашите пътища далеко няма да стигнеш.Моите гуми са размер 185/60/14 и са с налягане 2.5 атм. при загряти гуми,вярно неравностите по пътя се усещат по осезаемо,но съм нямал проблеми с гуми и джанти.

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 16 авг 2012, 19:49
от ЯЛТА
Всичко е въпрос на приоритети, а в повечето случаи това се свежда до "нямам пари", а после евентуално и колата я няма, вследствие на "нямането на пари".

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 16 авг 2012, 22:24
от diesel1.6
didon80 написа:А логиката е че всеки автомобил има определено натоварване на всяка от осите, което трябва да се вземе под внимание при ползване на по-нископрофилни гуми от стандартните. Производителя е препоръчал 2.1 при стандартната висока гума, но това не означава че ако сложим такава с нисък профил можем да я държим на същото налягане! Напротив, това ще е същото, като да държим налягането в заводския размер по-ниско от препоръчаното.........
http://www.avtogumi.com/bg/polezno/naliagane.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Например: за HONDA CIVIC:
масов размер – 185/65R14; препоръчително налягане 1,9 атм.; размер "+1" е 195/55R15 с препоръчително налягане 2,2 атм. Размер "+2" е 205/45R16 с препоръчително налягане 2,4-2,5 атм. Забележете как налягането се увеличава с увеличаване размера на гумата, за да задоволи товарния капацитет на колата.
Нищо не се разбира. По-широката гума иска по-ниско налягане, защото има по-голяма контактна площ върху която то упражнява натиск. По-нископрофилната гума има по-малък обем и се деформира по-малко от теглото на колата. Тези и двете неща не дават основание за горните твърдения.
Вторият цитат от автогуми.ком си е откровена безмислица - конкретно измисленото понятие "товарен капацитет на колата". Това, ако правилно го разбирам, означава товароносимост на български език, преведено от чалгаджийски, но товароносимостта е еднаква за колата с каквито и да е гуми.
Май работата е да има гъзария и продажби на гуми. Това очевидно доста върви в Бг, сравнено с доста места където няма това отклонение към неправилни размери.

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 17 авг 2012, 09:32
от nikolovvd
Дизел, работата е там, че нископрофилната гумата трябва да оказва съответно съпротивление при удар в ръба на дупката, затова се помпа на по-високо налягане - 2.7 Аt. и при удара като се свие да не достигне ръба на дупката до джантата.
Естествено това се отнася при нормална скорост 50-60 км/ч, а при 140 ако щеш 175/80/14 да сложиш и на 3 атмосфери да я напомпаш, удариш ли дупка и гумата и ти сте ...

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 17 авг 2012, 10:44
от diesel1.6
Това вече повече прилича на нещо смислено. Търси се по-малка деформация заради по-малката височина. Че то било много тъпо да караш такива гуми ако не ти трябва :)
Aз имам 175/80/14 дупкопрелитащи и няма проблеми, отлични са при преминаване през дупка с висока скорост. По-скоро при под 100 км/ч е зле.

Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа

Публикувано: 17 авг 2012, 14:35
от ЯЛТА
diesel1.6 написа: По-скоро при под 100 км/ч е зле.
Прелитал съм 3 пъти със скорост 120-140 км/ч. през огромни дупки по 30 см. дълбоки, и 80 см. по дължината на пътя, без никакъв проблем, въобще. Гумите са ми 215/55/16, 2.3 атм. напомпани.