Страница 1 от 1

Много,много голям проблем! :?

Публикувано: 20 авг 2012, 23:35
от BladeMan
Не мога да си отвия 1 гайка на гумата и не може да се свали! Проблема е че се гайката се върти заедно с шпилката! И ако гумата се спука няма оправия просто, днес опитах със заваряване на шпилката но не се получи добра заварка, явно не са стоманени , и просто не знам кво да направя , кофтито е че съм с алуминиеви джанти и гайката влиза навътре ,та за флекс и дума не може да става! :-/: :?: :cry: :? :( :?

Re: Много,много голям проблем! :?

Публикувано: 21 авг 2012, 00:46
от peigera
Предна или задна гума е това? Заварка няма как да не стане стоманени са. Пробвай да извадиш главината.

Re: Много,много голям проблем! :?

Публикувано: 21 авг 2012, 06:25
от momo76
Отиди при някой гумаджия или сервиз да пробват с пневматичния пистолет. Обикновенно се отвива. После нов болт и си готов.

Re: Много,много голям проблем! :?

Публикувано: 21 авг 2012, 13:12
от BladeMan
пробвах на в сервиз за гуми с пистолет и не стана, предна гума е, ако трябва да се сваля колелото , то става много дълга и широка , предна гума е , тоест разкачане на носача , цепене на карето амортесьор и всякви други гадости , и след това незнам къф досъп бих имал при положение че немога да сваля нито диска нито апарата на спирачките.

ПП: несъм с болтове а със шпилки и гайки (мн тъпо решение)

Re: Много,много голям проблем! :?

Публикувано: 21 авг 2012, 15:27
от иво г. иванов
Аз бих опитал с разпробиване. Задържаш гайката със звездогаечен и действаш смело и безотговорно
с бормашината по диаметъра на резбовото съединение. Първо с по- малко свердло и после с 12 мм.
Може от време на време да впръскваш ръждопреобразувател или разграждаща емулсия някаква.
Хем може и да се развие по някое време без да разпробиваш цялата резба, хем да ти охлажда и
смазва докато разпробиваш. Успех.

Re: Много,много голям проблем! :?

Публикувано: 24 авг 2012, 17:49
от expl0de
Още един глас за дрелката, постепенно разширяваш дупката до размер по-щирок от диаметъра на резбата и ще стане.

Re: Много,много голям проблем! :?

Публикувано: 16 ное 2012, 18:15
от BladeMan
Направих го с дрелката ... голяма мъка но стана!

Re: Много,много голям проблем! :?

Публикувано: 16 ное 2012, 23:06
от иво г. иванов
Това, добре, но сега ще се наложи монтиране на нова шпилка.
Дали ще се наложи все пак сваляне на главина- дефакто, заигравка по окачването.
И все пак трябва да елиминираш проблема с превъртането на шпилката в отвора на главината.
Причини, отстраняване, други изисквания към монтажа на нова шпилка...
Чукни някой ред след време.

Re: Много,много голям проблем! :?

Публикувано: 17 ное 2012, 19:58
от BladeMan
еми аз така или иначе извадих шпилката назад, и това стана с 1 удар с чук, диска пречи за 1мм за безпроблемно минаване и мисля че би се пъхнала шпилката с леко почукване но ще го видя , за сега карам с 3 гайки :? :D нямам време за ремонти :?

Re: Много,много голям проблем! :?

Публикувано: 17 ное 2012, 20:40
от essex
Колега при мен се спука 1-та гума преди година на колата на бащата, едвам отвих гайките как не се скъсаха шпилките незнам :mrgreen: но 10 мин свалях джантата с гумата, направо си потроших крака от ритници ! след това нещо при слагане на зимните гуми на мойта колата и на бащата (на джанти са) мажа челото на което лежи джантата със грес и шпилките :D:
От ръжда направо са се заварили но сега няма никакъв проблем !

Re: Много,много голям проблем! :?

Публикувано: 18 ное 2012, 18:05
от Gattuso
Проблема е там, че като ходите да си сменяте гумите ви завиват гайките с пистолет, а това е много лошо за шпилките

Re: Много,много голям проблем! :?

Публикувано: 19 ное 2012, 01:00
от opex
Gattuso написа:Проблема е там, че като ходите да си сменяте гумите ви завиват гайките с пистолет, а това е много лошо за шпилките
Прав е колегата, но всъщност не е лошо, че е с пистолет, а че не се знае с какъв момент затяга, въобще ако има настройка.
И дали е по-голям или по-малък момента. Защото на Е46-цата която бащата кара миналата седмица сменихме предмите амортисьори в сервиза на мой приятел. На предна дясна гума 4 от 5-те гайки ги разви с минимално до почти-никакво усилие. Затягани последно с пистолет в сервиз - кога и къде не помня и без значение вече.
85nM е усилието, с което се затягат гайките на гумите на Ескорт.