предница като циментовоз Татра мондео мк1
Публикувано: 19 окт 2012, 20:09
Аз си знам /а и някои от форума също/, че не ми е регулирана предницата както трябва /от една тема преди време, в която бяхме писали с още едно момче със сканирани снимки на листата от сервизите/.
Освен това винаги ми се е струвало, че когато минавам през нещо на пътя, от сорта на сглобка/фуга, която е преход от път към мост т.е. и двете гуми минават едновременно, сякаш гумите се събират от долната страна... то се усеща като удар.
Сега се е поразтропала предницата и ще сменям тампоните тая седмица.
Проблема е, че преди 2-3 вечери зареждах на една бензиностанция, бях спрял абсолютно на право и сякаш гумите бяха събрани от долната страна, както са на циментовозите примерно Татра, V-образно един вид гумите... \ /
И това не смятам, че е от тампоните, по-скоро тампоните са я държали в по-скоро правилната позиция, и нормално след късане би трябвало да се разчекнат колелата вместо да се съберат.
Въпроса е от какво може да се постигне това събиране?
До колкото знам това е "camber"-а на колелото и по принцип се прави да е така: / \ (positive camber или положителен, '+' в хайнес) и за това има разни комплекти водещи се тунинг, иначе стандартно колелата трябва да са така: | | . А при мен е обратното, историята с поддръжката преди мен е тъмна индия и подозирам, че неразбиращи майстори са пипали. До колкото знам окачването отпред е 1 към 1 със стандартното въпреки, че е 4х4 (фактически промяна има само в задния мост) и носача е само един като вид, но възможно ли е да има части, които са явно съвместими по някакъв начин, но вероятно по-къси, като носач примерно, и да свиват долния край малко? Или е до някакви други настройки? Искам да съм сигурен преди да сменя тампоните, за да не хвърлям залудо пари, за да може след това да отида на пълна геометрия и на 4-те колела и да заспи на пътя, че сега като стане мокро играе на пътя.
И друго се сетих, като правя пълен ляв или пълен десен, волана олеква като перце на края, съответно външното на завоя колело застава някак си неестествено, сякаш се подгъва на вътре и почва да се приплъзва напред, а ако е мокро и се движа малко по-бързо, или пък ако е сняг и навия волана, колата тръгва на право да се движи ако дам газ. Аз предполагам, че е заради мърлячите в Маргел на Ботевградско, които ми оставиха предницата леко събрана, но дали може да е от друго?
Освен това винаги ми се е струвало, че когато минавам през нещо на пътя, от сорта на сглобка/фуга, която е преход от път към мост т.е. и двете гуми минават едновременно, сякаш гумите се събират от долната страна... то се усеща като удар.
Сега се е поразтропала предницата и ще сменям тампоните тая седмица.
Проблема е, че преди 2-3 вечери зареждах на една бензиностанция, бях спрял абсолютно на право и сякаш гумите бяха събрани от долната страна, както са на циментовозите примерно Татра, V-образно един вид гумите... \ /
И това не смятам, че е от тампоните, по-скоро тампоните са я държали в по-скоро правилната позиция, и нормално след късане би трябвало да се разчекнат колелата вместо да се съберат.
Въпроса е от какво може да се постигне това събиране?
До колкото знам това е "camber"-а на колелото и по принцип се прави да е така: / \ (positive camber или положителен, '+' в хайнес) и за това има разни комплекти водещи се тунинг, иначе стандартно колелата трябва да са така: | | . А при мен е обратното, историята с поддръжката преди мен е тъмна индия и подозирам, че неразбиращи майстори са пипали. До колкото знам окачването отпред е 1 към 1 със стандартното въпреки, че е 4х4 (фактически промяна има само в задния мост) и носача е само един като вид, но възможно ли е да има части, които са явно съвместими по някакъв начин, но вероятно по-къси, като носач примерно, и да свиват долния край малко? Или е до някакви други настройки? Искам да съм сигурен преди да сменя тампоните, за да не хвърлям залудо пари, за да може след това да отида на пълна геометрия и на 4-те колела и да заспи на пътя, че сега като стане мокро играе на пътя.
И друго се сетих, като правя пълен ляв или пълен десен, волана олеква като перце на края, съответно външното на завоя колело застава някак си неестествено, сякаш се подгъва на вътре и почва да се приплъзва напред, а ако е мокро и се движа малко по-бързо, или пък ако е сняг и навия волана, колата тръгва на право да се движи ако дам газ. Аз предполагам, че е заради мърлячите в Маргел на Ботевградско, които ми оставиха предницата леко събрана, но дали може да е от друго?