ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от opex » 02 дек 2012, 13:27

Имам много неприятно тропане отпред като минавам през неравности /като че ли повече от дясната страна, но не мога да преценя/, също както когато са заминали тампоните на стабилизиращата и на носачите, но там всичко е ново и след преглед ми казаха, че проблема е вътре в рейката. Също така колата ми дърпа на дясно.
За какво става дума? И еднакви ли са рейките на всички Ескорти дизел/бензин?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от Nebhotep » 02 дек 2012, 14:16

На ескортите от тези години се слагат два типа рейки: TRW и WUELFRATH! Най- добре да се провери номера записан на горната част на рейката, за да е сигурно каква е тя. На около 75 % от ескортите се слага TRW, която е ремонтируема, а на останалите 25% WUELFRATH, която не се ремонтира. Моли се да си с TRW, а между другото трябва да провериш дали не ти тропа вътрешен накрайник, да не те пързалят в сервиза.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от baro » 02 дек 2012, 14:25

И аз съм за вътрешен накрайник.За проверка ритни по силно по гумата и ще разбереш от коя страна е проблема,или вдигни на крик.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от opex » 02 дек 2012, 14:28

Мерси. А разлика между двете има ли, като захващане, обороти на волата и т.н. или само в марката и ремонтирането, както и от бензинови или дизелови? За да знам дали не е по-добре да си търся от някой за части във форума или морга.

@баро при теб така ли тропа и тегли или?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от baro » 02 дек 2012, 14:54

Ами преди да сменя вътрешния накрайника се чуваше доста силно тропане при неравности и дупки.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от Nebhotep » 02 дек 2012, 15:05

Разликата е в захващането на щуцерите и дължината на вътрешните накрайници!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от ЯЛТА » 02 дек 2012, 15:16

Виж и попитай нещо от тук, дали няма да ти свърши работа:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 12#p409318
Пише Мондео- Фиеста, но на Ескорт да е по различно ?.....
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от opex » 07 дек 2012, 18:31

Добре, кажете къде да отида за да разбера еднозначно и дефинитивно от къде ми е тропането? За да знам какво да правя. Защото имам мисля добро предложение от колега от форума.
Нито ремонт на настоящата рейка е лесен, нито смяна на цялата, което и от двете да е, ами ако се окаже, че не е от нея?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от baro » 07 дек 2012, 19:07

Провери ли за луфт във вътрешните накрайници?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от diesel1.6 » 07 дек 2012, 19:37

Aз съм в същата ситуация. След разбиване на десен шарнир, после и накрайник и каране известно време така, се е разхлопала рейката (не вътрешния накрайник). Явно ударите, които чуваме като чукане помагат за това.
Диагностика правих след като откачих щангата към шенкела (главината), издърпах маншона на рейката, завих докрай наляво и разклатих с удари с длан или с клатене стърчащия прът на рейката. Има лек луфт, при мене е милиметър - милиметър и 1/2. Още не съм откачил стабилизиращата щанга за да я елиминирам като източник на шумове, но мисля, че това е положението.
Скоро ще довърша проекта - диагностиката, сваляне на рейката, оглед, ремонт или замяна с резервната от гаража.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от opex » 08 дек 2012, 02:02

сам нищо не мога да проверя, нямам подемник, нито канал, навън е студено и самне мога да свалям гуми пред блока.
За това си зададох ясно и конкретно въпроса горе - къде да отида, където ще ми кажат точна диагноза?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от ЯЛТА » 08 дек 2012, 16:07

opex написа:сам нищо не мога да проверя, нямам подемник, нито канал, навън е студено и самне мога да свалям гуми пред блока.
За това си зададох ясно и конкретно въпроса горе - къде да отида, където ще ми кажат точна диагноза?
Помоли го за съдействие:
http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Tezz
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 24 май 2009, 15:46
Модел на автомобила: Форд Момдео ,комби МК3,.2.0тдци(130кс.)Форд Ескорт комби, 1.8тд(90кс.) 1999г.Форд Ескорт комби,1.8Д,(58коня+2магарета)1991г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от Tezz » 18 яну 2013, 16:22

Nebhotep написа:...... а между другото трябва да провериш дали не ти тропа вътрешен накрайник, да не те пързалят в сервиза......[/b]


Има ли някой възможност,да приложиш снимка на този вътрешен накрайник(по точно,ме интересува частта която влиза в кормилната рейка,как изглежда),или да ми обясни как да го сменя,ако е сравнително лесна манипулацията?При мен(когато пътят е заснежен!),при движение по асфалтиран път без видими неравности и дупки,когато правя десен завой с ниска скорост(20-30км/ч,да речем),се чува едно глухо,но здраво тракане/чукане!Това го прави при десен завой,при ляв няма такива симптоми.Вибрации във волана не се усещат,или едва доловими,чукане/тракане-също.Дали ще съм включил на предавка или не,проблема си е все същият.

пп - преди седмица,вдигнах фордчето на крик в гаража(имам канал),и карах приятел да разклати гумата за да видя откъде идва този луфт.От лявата страна на автомобила,луфта идваше от късият(външен) накрайник-от другаде не.А,от дясната страна на автомобила,идваше от този вътрешен накрайник,и то доста голям!Поне визуално,няма проблеми по рейката - няма омасляване,няма нарушен/измъкнат маншон и др.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от essex » 18 яну 2013, 17:52

Tezz написа:
Nebhotep написа:...... а между другото трябва да провериш дали не ти тропа вътрешен накрайник, да не те пързалят в сервиза......[/b]


Има ли някой възможност,да приложиш снимка на този вътрешен накрайник(по точно,ме интересува частта която влиза в кормилната рейка,как изглежда),или да ми обясни как да го сменя,ако е сравнително лесна манипулацията?При мен(когато пътят е заснежен!),при движение по асфалтиран път без видими неравности и дупки,когато правя десен завой с ниска скорост(20-30км/ч,да речем),се чува едно глухо,но здраво тракане/чукане!Това го прави при десен завой,при ляв няма такива симптоми.Вибрации във волана не се усещат,или едва доловими,чукане/тракане-също.Дали ще съм включил на предавка или не,проблема си е все същият.

пп - преди седмица,вдигнах фордчето на крик в гаража(имам канал),и карах приятел да разклати гумата за да видя откъде идва този луфт.От лявата страна на автомобила,луфта идваше от късият(външен) накрайник-от другаде не.А,от дясната страна на автомобила,идваше от този вътрешен накрайник,и то доста голям!Поне визуално,няма проблеми по рейката - няма омасляване,няма нарушен/измъкнат маншон и др.
Колега бих те посъветвал непременно да смениш заминали накрайници за да нямаш проблеми с рейката
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от baro » 18 яну 2013, 18:10

Здравей колега вътрешния накрайник не се сменя много лесно повече зависи от техническите ти познания ,но след това задължително трябва да минеш реглаж на предницата.Това е ориентировъчно как изглежда накрайника. http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 25252x.jpg

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от dreadx » 19 яну 2013, 02:45

diesel1.6 написа:Явно ударите, които чуваме като чукане помагат за това.
И аз така карах няколко хиляди километра с разхлопан външен накрайник (същият, който си монтирах преди година нов - MOOG от ЕВРО-07). И бях сигурен, че не е добре да се кара така, но попитах няколко човека дали тези луфтове могат да разбият други части - казаха ми, че не.
Сега си сложих нов външен накрайник от AS-Metal и си рециклирах кормилното каре, което също беше с луфтове - но вече и рейката ми е за ремонт.
Явно има значение за усилието, което понасят детайлите. Ако има луфт, значи нещо се засилва и блъска в друго нещо - по-силно от нормалното, и други детайли отнасят удара, в сравнение със случая когато няма луфтове. Сега с нетърпение чакам развитието на темата, за да разбера какво трябва да направя и с моята рейка.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от KOss » 19 яну 2013, 12:01

dreadx написа:
diesel1.6 написа:Явно ударите, които чуваме като чукане помагат за това.
И аз така карах няколко хиляди километра с разхлопан външен накрайник (същият, който си монтирах преди година нов - MOOG от ЕВРО-07). И бях сигурен, че не е добре да се кара така, но попитах няколко човека дали тези луфтове могат да разбият други части - казаха ми, че не.
Сега си сложих нов външен накрайник от AS-Metal и си рециклирах кормилното каре, което също беше с луфтове - но вече и рейката ми е за ремонт.
Явно има значение за усилието, което понасят детайлите. Ако има луфт, значи нещо се засилва и блъска в друго нещо - по-силно от нормалното, и други детайли отнасят удара, в сравнение със случая когато няма луфтове. Сега с нетърпение чакам развитието на темата, за да разбера какво трябва да направя и с моята рейка.
MOOG-a принципно държи доста. Сигурен ли си че нямаш нещо друго което да ти съсипва накрайника? Малко разминаване в геометрията, леко крива джанта или гума (толкова леко че да не усещаш биене във волана, повярвай ми, разбива предница), позаминал шарнир или тампони на носач, всички тези неща са буквално убийци на накрайниците. Колкото и да сменяш, пак ще се чупи. А за рейката - рециклаж му е майката. :wink:

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от dreadx » 19 яну 2013, 12:47

Е, не мога да кажа от кое е било да не издържи MOOG-a -- и кормилното каре, дето го рециклирах, имаше луфтове, и веднъж карах 1000 км. с гума, която на излизане от София я изтрясках в една дупка. Но преди това си беше наред. И после ми се стори, че нещо тресе по-особено, ама нали пък имаше и луфт в карето.. Та чак след като се върнах видях, че й стърчат някакви телове и я смених. И нещо маншончето на MOOG-а беше разместено и може да е влизала вода от там. И освен това дясната гума минава през повече дупки, защото е по-извън центъра на пътя.. :)

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от essex » 16 апр 2015, 22:29

Колеги от няколко месеца има тропане от предницата, смених всичко което може да е освен тампоните на стабилизиращата щанга, но такова тропкане на "остри" неравности като павете, усещам го на волата и че идва от някъде там. Днес след като на незапален двигател рязко ту на ляво ту на дясно движех волана, се каза че тропа от рейката, не са нито външни нито вътрешни накрайници. Проверих за течове и има омасляване на пръта който излиза от рейката. Мисля че се оказва луфт във пиньона и зъбния гребем точно като на стария форд с механичната рейка. Знам че на рейката трябва да има нещо като болт за обиране на луфта на гребена и пиньона, но вместо него има пластмаса която не се върти. Не можах да видя дали пише TRW на рейката, но я запомних и изглеглежда ето така http://olx.bg/photos/ad/65924918/2/
След известно ровене се оказа че има два вида TRW и Wuelfrath, ще се окаже че моято е Wuelfrath което е лошо защото Nebhotep е спомен в темата "Ръководство за ремонт на хидравлична рейка TRW!" че точно тази рейка е не ремонтно пригодна.
Въпроса ми е има ли как да обера само луфта, пластмасата маха ли се и какво има под нея, някой знае ли ? :(:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Мнение от Nebhotep » 16 апр 2015, 22:41

Тази пластмаса пази от прах и мръсотия и ако се махне трябва да се изработи подходяща метална тапа с резба. Из нета никога не съм срещал отваряне и ремонт на wuelfrath рейки. Просто са неразглобяеми!

Sent from my LT18i using Tapatalk

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта