Мондео амортисьори
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 11 мар 2005, 15:30
- Модел на автомобила: Mondeo 94', 2000, 136hp
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мондео амортисьори
Струва ми се вече, че трябва да сменя всяка една част от тази кола ... всичко се разваля ... тъкмо оправя едно, и хоп друго се разваля ... вярно, че е на 11 години, ама ...
Сега на ред са задните амортисьори...аз толкова си я пазя от дупки, а то ...
Каква марка бихте ми препоръчали? и други такива неща като цени, сервиз и т.н.
Благодаря
Сега на ред са задните амортисьори...аз толкова си я пазя от дупки, а то ...
Каква марка бихте ми препоръчали? и други такива неща като цени, сервиз и т.н.
Благодаря
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз миналата година смених задни на комбито и сложих газово-маслени на монро - много съм доволен от тях и колата стана чувствително по устойчива. Преди със старите като влизах в завой и дупето на комбито все натежаваше и накланяше колата на една страна - сега вече този проблем го няма - мисля че цената беше около 160 лева на брой + 10% отстъпка от емкомплекта, които ми покриха монтажа. Гаранцията на амортисьорите е 3 години - не маловажен факт.
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
:) Понеже и аз трябва да сменям...
...само че при мен предни...
В Мото-Пфое искат 206 кинти за бройка така че и аз ще се огледам за нещо от някъде другаде...
Относно гаранцията... миналата година на изпуснали амортесьори на около 3000 км. казаха че е имало разбит тампон и незнамсиквоси, че е имало извънредно натоварване и не уважиха гаранцията...
Поздрави,
la4o
В Мото-Пфое искат 206 кинти за бройка така че и аз ще се огледам за нещо от някъде другаде...
Относно гаранцията... миналата година на изпуснали амортесьори на около 3000 км. казаха че е имало разбит тампон и незнамсиквоси, че е имало извънредно натоварване и не уважиха гаранцията...
Поздрави,
la4o
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Тези амортисьори, за които аз говорех са монро рефлекс
Ето ти още инфо:
Скритата опасност - износени амортисьори
MONROE - лидер в областта на сигурността
Шофьорите просто не мислят за амортисьорите си, освен ако не им бъде обърнато внимание по време на техническия преглед. Повечето шофьори проверяват леснодостъпните неща - налягането на гумите, нивото на маслото, на охладителната течност и водата в казанчето за чистачките, и пренебрегват останалото.
/гамата на амортисьорите MONROE/
Точно както гумите и спирачките, така амортисьорите се износват постепенно и незабележимо, километър след километър, без шофьорът да забележи това. Редовната проверка на амортисьорите може да спаси човешки живот! Това показват и сравнителните изпитания, проведени от Германската агенция за инспекция на моторните превозни средства (TUV). Автомобил, оборудван с 50% износени амортисьори, при скорост 60 км/ч има спирачен път с около 4 м по-дълъг от този на същия автомобил с нови амортисьори MONROE Sensatrac със система "Safe Tech".
Като световен лидер в производството на амортисьори, MONROE формулира следните "10 най-важни скрити опасности", следствие от износване на амортисьорите:
1. Намалена ефективност на спирачната система, водеща до удължаване на спирачния път.
2. Увеличен риск от хлъзгане на мокър път.
3. Аквапланинг при ниски скорости.
4. Намалена ефективност на сисемите ABS и ESP.
5. Намален контрол на автомобила в завой или при силен страничен вятър.
6. Увеличено износване на гумите и компонентите на окачването.
7. Неравномерно (вибриращо) ниво на светлините на фаровете, причиняващо заслепяване на водачите в насрещното движение.
8. Увеличаване на умората на шофьора, водещо до забавяне на неговите реакции.
9. Увеличаване на риска от поднасяне при теглене на каравана или ремарке.
10. Увеличаване на дискомфорта на пътниците и риска от прилошаване.
Препоръката на MONROE е: ПРОВЕРЯВАЙТЕ АМОРТИСЬОРИТЕ СИ НА ВСЕКИ 20 000 км ИЛИ ПОНЕ ВЕДНЪЖ В ГОДИНАТА! Направете това в квалифициран сервиз с компетентен персонал. Това ще нарави пътуването Ви по-безопасно и по-приятно!
Често задавани въпроси за амортисьорите
Каква е функцията на амортисьора? - По своята същност амортисьорът е една маслена помпа. Бутало, закрепено на бутален прът, изтласква хидравлична течност (масло) под налягане в затворен цилиндър. При движение на окачването (нагоре или надолу) маслото преминава през малки отвори (клапани), разположени в буталото. Това осигурява: постоянен натиск на автомобилното колело върху пътя, позволяващ непрекъснато сцепление на автомобилната гума с пътната настилка - съответно максимална сигурност при шофиране; стабилизира купето на автомобила; осигурява комфорт при шофиране.
Ще блокира ли амортисьорът, ако тялото му бъде ударено от твърд предмет? - MONROE използва тръби с дебелина на стената 2 мм за еднотръбните и 1,27 мм за двутръбните си амортисьори, така че шансът амортисьорът да блокира е минимален.
Необходимо ли е да се сменят маншоните при подмяна на амортисьорите? - Маншоните предпазват стъблата на амортисьорите, които са хромирани по специален метод и затова е препоръчително да се сменят с нови. В този случай получавате двугодишната гаранция на MONROE и за този продукт. Не правете компромис с тези на пръв поглед обикновени гумени маншони, тъй като материалът, от който са изработени, е от голамо значение за тяхната дълготайност и правилното им функциониране. При монтаж на некачествени маншони рискувате отказ на рекламация и застрашавате работата на амортисьорите, излагайки ги на въздействието на кал, пясък, вода, прах и др.
MONROE - лидер в областта на сигурността
В продължение на повече от 80 години MONROE е сред лидерите в поизводството на автомобилни компоненти. Непрекъснатото разработване и усъвършенстване на нови технологии нарежда амортисьорите на MONROE сред най-надеждните и безопасни продукти на европейския пазар.
Гамата от продукти на MONROE е предназначена да посрещне всички изисквания на водачите на автомобили, осигурявайки им максимална безопастност при всякакви пътни ситуации. Продуктовата гама обхваща повече от 98% от автомобилите, които се движат по европейските пътища.
MONROE е основен доставчик на части за първоначално вграждане за водещи автомобилни производители като AUDI, DAEWOO, DAIMLER CHRYSLER, FORD, GENERAL MOTORS, MAZDA, MITSUBISHI, NISSAN, RENAULT, ROVER, SEAT, SKODA, TOYOTA, VW и VOLVO.
"Оригиналната" технология
Амортисьорите "Original" на MONROE са специално конструирани за пазара на резервни части, за да компенсират износването на окачването, причинено от дългия пробег на автомобила. С тях се повишава устойчивостта на автомобила, подобряват се оригиналните характеистики при поемане на сътресения. Специалната конструкция и газовата или хидравлична технология, компенсират износването на останалите елементи на окачването.
"MONROE Reflex" - повече стабилост, повече безопасност
Революционният амортисьор MONROE Reflex повишава стабилността на автомобила и го задържа в безопасната траектория на движение, особенно при рисковани маневри, като по този начин осигурява максимална безопасност при пътуване. При амортисьорите "Reflex" се отчита по-бързо стабилизиране на автомобила чрез мигновенна реакция и при най-слабите натоварвания на окачването. Специалната конструкция и газовата технология допринасят за ограничаване на поднасянето, както и ограничават страничните отклонения при завой.
Приложената в MONROE Reflex двойнодискова технология е базирана на клапанна система, състояща се от две групи пластини със специална конструкция за реагиране при бавна скорост на движение на буталото. Тя позволява да се постигне максимално омекотяване при ниска скорост на буталото, което се налага най-често в критични ситуации - рязка промяна на пътната лента на движение или внезапно спиране. Двете групи пластини, вградени в новия амортисьор MONROE Reflex, позволяват преминаване на необходимото количество масло в зависимост от пътната обстановка, което осигурява отлична реакция във всяка една пътна ситуация.
За да се докаже по-голямата омекотяваща сила на амортисьора при много бавно и при бавно движение на буталото, бяха направени над 355 VDA-теста (тестове за внезапна смяна на пътното платно) с най-често срещаните модели автомобили в Европа. Резултатите: Ъгълът на отклонение, който измерва поднасянето на автомобила и отразява изместването му встрани от идеалната траектория, при стандартните амортисьори е 6.66 градуса. С MONROE Reflex същият ъгъл е само 0.43 градуса, което на практика означава отклонение само с 0.13 метра в секунда, вместо почти 2 м./сек., както е при останалите амортисьори.
В допълнение на двойнодисковата технология, MONROE Reflex притежава и следните подобрения: тефлоново уплътнение на буталото върху бронзова основа за подобрено триене и уплътняване, подвижен всмукателен клапан с нов дизайн за по-добра реакция и по-голяма издържливост и масло с високи вискозитетни показатели, запазващо свойствата си в широк температурен диапазон. Благодарение на тези подобрения амортисьорът MONROE Reflex осигурява по-голяма сигурност в критични ситуации.
"MONROE Adventure" за 4х4
През 1987 г. MONROE представи за пръв път своята гама от амортисьори, специално създадени за автомобили 4х4 под името "Gas-Magnum". MONROE продължава лидерството си в тази област. След 15 месеца упорит труд официално в продажба е новият им продукт "Monroe Adventure".
Това е принципно нов амортисьор. Техническите нововъведения в него са много - повишен диаметър на тръбата и клапаните, нов тип хромиране на буталното стъбло, нов вид масло и клапани, абсолютно премахване на пенообразуването и подобрено охлаждане. Всичко това е съчетано с усилена монотръбна конструкция, газ под високо налягане (20 бара), непрекъснато натоварване, максимално охлаждане и подобрена чувствителност към движението на колелата.
Ето ти още инфо:
Скритата опасност - износени амортисьори
MONROE - лидер в областта на сигурността
Шофьорите просто не мислят за амортисьорите си, освен ако не им бъде обърнато внимание по време на техническия преглед. Повечето шофьори проверяват леснодостъпните неща - налягането на гумите, нивото на маслото, на охладителната течност и водата в казанчето за чистачките, и пренебрегват останалото.
/гамата на амортисьорите MONROE/
Точно както гумите и спирачките, така амортисьорите се износват постепенно и незабележимо, километър след километър, без шофьорът да забележи това. Редовната проверка на амортисьорите може да спаси човешки живот! Това показват и сравнителните изпитания, проведени от Германската агенция за инспекция на моторните превозни средства (TUV). Автомобил, оборудван с 50% износени амортисьори, при скорост 60 км/ч има спирачен път с около 4 м по-дълъг от този на същия автомобил с нови амортисьори MONROE Sensatrac със система "Safe Tech".
Като световен лидер в производството на амортисьори, MONROE формулира следните "10 най-важни скрити опасности", следствие от износване на амортисьорите:
1. Намалена ефективност на спирачната система, водеща до удължаване на спирачния път.
2. Увеличен риск от хлъзгане на мокър път.
3. Аквапланинг при ниски скорости.
4. Намалена ефективност на сисемите ABS и ESP.
5. Намален контрол на автомобила в завой или при силен страничен вятър.
6. Увеличено износване на гумите и компонентите на окачването.
7. Неравномерно (вибриращо) ниво на светлините на фаровете, причиняващо заслепяване на водачите в насрещното движение.
8. Увеличаване на умората на шофьора, водещо до забавяне на неговите реакции.
9. Увеличаване на риска от поднасяне при теглене на каравана или ремарке.
10. Увеличаване на дискомфорта на пътниците и риска от прилошаване.
Препоръката на MONROE е: ПРОВЕРЯВАЙТЕ АМОРТИСЬОРИТЕ СИ НА ВСЕКИ 20 000 км ИЛИ ПОНЕ ВЕДНЪЖ В ГОДИНАТА! Направете това в квалифициран сервиз с компетентен персонал. Това ще нарави пътуването Ви по-безопасно и по-приятно!
Често задавани въпроси за амортисьорите
Каква е функцията на амортисьора? - По своята същност амортисьорът е една маслена помпа. Бутало, закрепено на бутален прът, изтласква хидравлична течност (масло) под налягане в затворен цилиндър. При движение на окачването (нагоре или надолу) маслото преминава през малки отвори (клапани), разположени в буталото. Това осигурява: постоянен натиск на автомобилното колело върху пътя, позволяващ непрекъснато сцепление на автомобилната гума с пътната настилка - съответно максимална сигурност при шофиране; стабилизира купето на автомобила; осигурява комфорт при шофиране.
Ще блокира ли амортисьорът, ако тялото му бъде ударено от твърд предмет? - MONROE използва тръби с дебелина на стената 2 мм за еднотръбните и 1,27 мм за двутръбните си амортисьори, така че шансът амортисьорът да блокира е минимален.
Необходимо ли е да се сменят маншоните при подмяна на амортисьорите? - Маншоните предпазват стъблата на амортисьорите, които са хромирани по специален метод и затова е препоръчително да се сменят с нови. В този случай получавате двугодишната гаранция на MONROE и за този продукт. Не правете компромис с тези на пръв поглед обикновени гумени маншони, тъй като материалът, от който са изработени, е от голамо значение за тяхната дълготайност и правилното им функциониране. При монтаж на некачествени маншони рискувате отказ на рекламация и застрашавате работата на амортисьорите, излагайки ги на въздействието на кал, пясък, вода, прах и др.
MONROE - лидер в областта на сигурността
В продължение на повече от 80 години MONROE е сред лидерите в поизводството на автомобилни компоненти. Непрекъснатото разработване и усъвършенстване на нови технологии нарежда амортисьорите на MONROE сред най-надеждните и безопасни продукти на европейския пазар.
Гамата от продукти на MONROE е предназначена да посрещне всички изисквания на водачите на автомобили, осигурявайки им максимална безопастност при всякакви пътни ситуации. Продуктовата гама обхваща повече от 98% от автомобилите, които се движат по европейските пътища.
MONROE е основен доставчик на части за първоначално вграждане за водещи автомобилни производители като AUDI, DAEWOO, DAIMLER CHRYSLER, FORD, GENERAL MOTORS, MAZDA, MITSUBISHI, NISSAN, RENAULT, ROVER, SEAT, SKODA, TOYOTA, VW и VOLVO.
"Оригиналната" технология
Амортисьорите "Original" на MONROE са специално конструирани за пазара на резервни части, за да компенсират износването на окачването, причинено от дългия пробег на автомобила. С тях се повишава устойчивостта на автомобила, подобряват се оригиналните характеистики при поемане на сътресения. Специалната конструкция и газовата или хидравлична технология, компенсират износването на останалите елементи на окачването.
"MONROE Reflex" - повече стабилост, повече безопасност
Революционният амортисьор MONROE Reflex повишава стабилността на автомобила и го задържа в безопасната траектория на движение, особенно при рисковани маневри, като по този начин осигурява максимална безопасност при пътуване. При амортисьорите "Reflex" се отчита по-бързо стабилизиране на автомобила чрез мигновенна реакция и при най-слабите натоварвания на окачването. Специалната конструкция и газовата технология допринасят за ограничаване на поднасянето, както и ограничават страничните отклонения при завой.
Приложената в MONROE Reflex двойнодискова технология е базирана на клапанна система, състояща се от две групи пластини със специална конструкция за реагиране при бавна скорост на движение на буталото. Тя позволява да се постигне максимално омекотяване при ниска скорост на буталото, което се налага най-често в критични ситуации - рязка промяна на пътната лента на движение или внезапно спиране. Двете групи пластини, вградени в новия амортисьор MONROE Reflex, позволяват преминаване на необходимото количество масло в зависимост от пътната обстановка, което осигурява отлична реакция във всяка една пътна ситуация.
За да се докаже по-голямата омекотяваща сила на амортисьора при много бавно и при бавно движение на буталото, бяха направени над 355 VDA-теста (тестове за внезапна смяна на пътното платно) с най-често срещаните модели автомобили в Европа. Резултатите: Ъгълът на отклонение, който измерва поднасянето на автомобила и отразява изместването му встрани от идеалната траектория, при стандартните амортисьори е 6.66 градуса. С MONROE Reflex същият ъгъл е само 0.43 градуса, което на практика означава отклонение само с 0.13 метра в секунда, вместо почти 2 м./сек., както е при останалите амортисьори.
В допълнение на двойнодисковата технология, MONROE Reflex притежава и следните подобрения: тефлоново уплътнение на буталото върху бронзова основа за подобрено триене и уплътняване, подвижен всмукателен клапан с нов дизайн за по-добра реакция и по-голяма издържливост и масло с високи вискозитетни показатели, запазващо свойствата си в широк температурен диапазон. Благодарение на тези подобрения амортисьорът MONROE Reflex осигурява по-голяма сигурност в критични ситуации.
"MONROE Adventure" за 4х4
През 1987 г. MONROE представи за пръв път своята гама от амортисьори, специално създадени за автомобили 4х4 под името "Gas-Magnum". MONROE продължава лидерството си в тази област. След 15 месеца упорит труд официално в продажба е новият им продукт "Monroe Adventure".
Това е принципно нов амортисьор. Техническите нововъведения в него са много - повишен диаметър на тръбата и клапаните, нов тип хромиране на буталното стъбло, нов вид масло и клапани, абсолютно премахване на пенообразуването и подобрено охлаждане. Всичко това е съчетано с усилена монотръбна конструкция, газ под високо налягане (20 бара), непрекъснато натоварване, максимално охлаждане и подобрена чувствителност към движението на колелата.
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
колегата legato общал да пише ама....
аз търса съвет, кой от трите вида:
- Хидравличен двойнотръбен (т.н. маслен амортисьор) изобретен от Newton през 1912 г.
- Хидравличен двойнотръбен с ниско налягане (т.н. газов амортисьор) въведен през 1920 г.
-Еднотръбен с газ под високо налягане (патентован от Christian Bourcier de Carbon през 1953 г. ).
да избера!?
разбира се същестува и вариента отиваш в магазина и те ти казват - такъв!
Аз обаче искам да чуя мнения на хора, които са пробвали едно и друго
и още един въпрос .....
Мога ли да срожа различни предни и задни?
аз търса съвет, кой от трите вида:
- Хидравличен двойнотръбен (т.н. маслен амортисьор) изобретен от Newton през 1912 г.
- Хидравличен двойнотръбен с ниско налягане (т.н. газов амортисьор) въведен през 1920 г.
-Еднотръбен с газ под високо налягане (патентован от Christian Bourcier de Carbon през 1953 г. ).
да избера!?
разбира се същестува и вариента отиваш в магазина и те ти казват - такъв!
Аз обаче искам да чуя мнения на хора, които са пробвали едно и друго
и още един въпрос .....
Мога ли да срожа различни предни и задни?
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз на мойто му сложих задни газово-маслени /???май такива бяха??? или пък само газови бяха???/ MONROE REFLEX и съм много доволен - вече го няма това "приклякане" на Д-то на комбито при влизане в завой, като цяло стана доста стабилна. За сега са си ОК, въпреки, че тази година ми се наложи не един или два пъти да го товаря като камион с разни строителни материали и др.
- tisho.74
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 29 сеп 2005, 16:03
- Модел на автомобила: Опел Астра '08 комби 150 к.с. CDTI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Реших да изровя тая тема от калта щото и аз ще купувам скоро и направих (по- скоро още го правя ) проучване.
1. ако си лежерен и не бързаш за никъде- първия тип, вози меко, но не е кой знае колко стабилно.
2. ако си по малко от първото и второто- втория тип. Вози по- твърдо, ама е по- стабилно.
3. ако караш като на рали и взимаш завоите само с ръчната- третия тип.
Обаче отчети факта, че монтиране на втория и третия тип на кола с пружини за маслени амортисьори, то поемаш риска да не постигнеш желания ефект, а в някои случаи дори колата става нестабилна по неравности (не следва желаната крива при видимо подходяща скорост).
Това е мойто мнение, базирано на дългото ми и още незавършило проучване (и някои познания по динамика и кинематика) по въпроса.
1. ако си лежерен и не бързаш за никъде- първия тип, вози меко, но не е кой знае колко стабилно.
2. ако си по малко от първото и второто- втория тип. Вози по- твърдо, ама е по- стабилно.
3. ако караш като на рали и взимаш завоите само с ръчната- третия тип.
Обаче отчети факта, че монтиране на втория и третия тип на кола с пружини за маслени амортисьори, то поемаш риска да не постигнеш желания ефект, а в някои случаи дори колата става нестабилна по неравности (не следва желаната крива при видимо подходяща скорост).
Това е мойто мнение, базирано на дългото ми и още незавършило проучване (и някои познания по динамика и кинематика) по въпроса.
Търся си форд
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта