Ъпгрейд на спирачки Ескорт и др.
Публикувано: 08 яну 2013, 21:25
Здравейте, колеги,
Във форума има бая теми за конверсия и подобряване на задните спирачки(барабани), но няма такива за подобряването на предните. А фактически те са тези, които основно спират колата. Предполагам, че много малко хора знаят, че подобно подобряване е възможно да се направи и затова не са се замисляли.
На запад и в часност в Англия, подобни конверсии са доста популярни и тази, за която пиша я слагат на мястото даже на оригиналната спирачна система на Кослорти.
Нужни са ви:
Спирачни апарати и съпорти от Мондео МК 3, независимо от вида на двигателя и типа на купето, всички са еднакви. Втора ръка са около 60-80лв.
Накладки за горе посочените апарати. Нови са на цена около 30-80лв.
Спирачни дискове от Фокус СТ170, дисковете са с диаметър 300мм. и дебелина на 24мм.(вентилирани), 4х108. Нови са на цена около 140-200лв.
Спирачна течност DOT 4 или DOT 5.1, това всеки си решава, един литър е достатъчен. Цена 10-15лв. за литър.
Евентуално нови тефлонови маркучи с оплетка(това е по желание, могат да се ползват и старите). Цена около 12-15лв. на бройка.
Бормашина, бургия 12, ъглошлайф, гидоре с камъни 19, 17, 15 и 13, ключ 11ка
Прозрачен маркуч 6мм(вътрешен диаметър) спринцовка 50мл.(може и 20мл.)
А и крик
Общо от към пари- 250-400лв. От към време 1-2 часа.
Мисля, че това е всичко, ако се сетя за нещо друго ще допълвам.
Снимки според мен не са нужни, но ако има нужда ще кача няколко.
Общо взето всичко е елементарно и става за около 30 мин на страна. Ще опиша всичко подробно, че да стане ясно за абсолютно всички. Ще изглежда бая дебилно, ама здраве да е
1. Дигаме колата на крик.
2. Сваляме гумата.
3. Сваляме спирачното апаратче. Вадим придържащите скоби и избиваме държача, който държи апаратчето и съпорта един към друг. Откачаме апаратчето от съпорта и го оставяме на шенкела, като не трябва да се прегъва маркуча. Сваляме накладките. Отвиват се двата болта от задната страна на съпорта, които го придържат към шенкела. Сваляме съпорта.
4. Сваляме диска.
5. Разпробиваме дупките на шенкела, в които бяха двата болта, защото болтовете на новите съпорти са 12мм, а на старите 10мм.
5. Поставяме новия диск от Фокус СТ170.
6. Слагаме новите накладки в апаратите от Мондео и ги "нанизваме" на спирачния диск.
7. Завиваме двата болта на шенкела(хубаво е да се "шлайфнат" 1мм. в края, за да има по голямо разстояние от диска)
8. Развиваме болта свързващ спирачния маркуч със старото спирачно апаратче.
9. Преместваме болта на новото вече монтирано апаратче, като и него трябва да "шлайфнем" 1мм. или да използваме още една медна дифтунга, защото иначе идва малко по-дълъг.
10. Обезвъздушаваме. Може по стария изпитан начин с двама човека и помпане. Аз лично предпочитам този метод:
Отваря се казанчето за спирачна течност и се изсмуква спирачната течност със спринцовката. Пълни се до горе с нова течност и се оставя отворено. Сваля се "цицката"
за обезвъздушаване и се омотва резбата с тефлонова лента(иначе смуче въздух от там). Връщаме я на мястото й и я оставяме малко отворена. Слагаме маркуча и започваме да "смучем"
със спринцовката спирачната течност, докато спре да излиза въздух и се появи новата чиста течност.
11. Слагаме гумата.
12. Сваляме колата и честито!
Ако искате да смените маркучите сваляте старите и по тях ви правят нови тефлонови с оплетка срещу 12-15лв. за бройка. На лично мога да дам адрес на фирмата, която бих ползвал аз. Маркучите се свалят много лесно, само се развива един холендер.
Ъпгрейда е приложим на Ескорт МК6 и МК7, както и за много други модели като Мондео МК1 и МК2, но при тях ще има еветуално дребни разлики. Нека колеги запознати с разликите между Ескортите и други модели, по отношение на шенкелите да пишат в темата. Мерси
ВАЖНО: След смяна(ъпгрейда) на спирачките трябва да ползвате джанти и гуми с размер минимум 16'', за да не опират в апаратите. В темата съм описал нещата, който аз съм направил и не задължавам никой да ги прави. Не бих могъл да нося никаква отговорност, за проблеми настъпили след направата на конверсията. Всеки си има глава на раменете и може да прецени дали, да направи подобно нещо със собствената си кола.
Със същите спирачки са автомобили от рода на Jaguar X-Type 3.0, след 2001 година. Това е кола с около 250к.с., която се произвеждаше до преди 3 години! Със сигурност вашата кола няма да спира като Ягуара, заради всички допълнителни екстри, които той има, но все пак можете да си направите извода, каква ще е разликата.
Поздрави и дано съм помогнал на някой колега!!!
Във форума има бая теми за конверсия и подобряване на задните спирачки(барабани), но няма такива за подобряването на предните. А фактически те са тези, които основно спират колата. Предполагам, че много малко хора знаят, че подобно подобряване е възможно да се направи и затова не са се замисляли.
На запад и в часност в Англия, подобни конверсии са доста популярни и тази, за която пиша я слагат на мястото даже на оригиналната спирачна система на Кослорти.
Нужни са ви:
Спирачни апарати и съпорти от Мондео МК 3, независимо от вида на двигателя и типа на купето, всички са еднакви. Втора ръка са около 60-80лв.
Накладки за горе посочените апарати. Нови са на цена около 30-80лв.
Спирачни дискове от Фокус СТ170, дисковете са с диаметър 300мм. и дебелина на 24мм.(вентилирани), 4х108. Нови са на цена около 140-200лв.
Спирачна течност DOT 4 или DOT 5.1, това всеки си решава, един литър е достатъчен. Цена 10-15лв. за литър.
Евентуално нови тефлонови маркучи с оплетка(това е по желание, могат да се ползват и старите). Цена около 12-15лв. на бройка.
Бормашина, бургия 12, ъглошлайф, гидоре с камъни 19, 17, 15 и 13, ключ 11ка
Прозрачен маркуч 6мм(вътрешен диаметър) спринцовка 50мл.(може и 20мл.)
А и крик

Общо от към пари- 250-400лв. От към време 1-2 часа.

Мисля, че това е всичко, ако се сетя за нещо друго ще допълвам.
Снимки според мен не са нужни, но ако има нужда ще кача няколко.
Общо взето всичко е елементарно и става за около 30 мин на страна. Ще опиша всичко подробно, че да стане ясно за абсолютно всички. Ще изглежда бая дебилно, ама здраве да е

1. Дигаме колата на крик.
2. Сваляме гумата.
3. Сваляме спирачното апаратче. Вадим придържащите скоби и избиваме държача, който държи апаратчето и съпорта един към друг. Откачаме апаратчето от съпорта и го оставяме на шенкела, като не трябва да се прегъва маркуча. Сваляме накладките. Отвиват се двата болта от задната страна на съпорта, които го придържат към шенкела. Сваляме съпорта.
4. Сваляме диска.
5. Разпробиваме дупките на шенкела, в които бяха двата болта, защото болтовете на новите съпорти са 12мм, а на старите 10мм.
5. Поставяме новия диск от Фокус СТ170.
6. Слагаме новите накладки в апаратите от Мондео и ги "нанизваме" на спирачния диск.
7. Завиваме двата болта на шенкела(хубаво е да се "шлайфнат" 1мм. в края, за да има по голямо разстояние от диска)
8. Развиваме болта свързващ спирачния маркуч със старото спирачно апаратче.
9. Преместваме болта на новото вече монтирано апаратче, като и него трябва да "шлайфнем" 1мм. или да използваме още една медна дифтунга, защото иначе идва малко по-дълъг.
10. Обезвъздушаваме. Може по стария изпитан начин с двама човека и помпане. Аз лично предпочитам този метод:
Отваря се казанчето за спирачна течност и се изсмуква спирачната течност със спринцовката. Пълни се до горе с нова течност и се оставя отворено. Сваля се "цицката"


11. Слагаме гумата.
12. Сваляме колата и честито!
Ако искате да смените маркучите сваляте старите и по тях ви правят нови тефлонови с оплетка срещу 12-15лв. за бройка. На лично мога да дам адрес на фирмата, която бих ползвал аз. Маркучите се свалят много лесно, само се развива един холендер.
Ъпгрейда е приложим на Ескорт МК6 и МК7, както и за много други модели като Мондео МК1 и МК2, но при тях ще има еветуално дребни разлики. Нека колеги запознати с разликите между Ескортите и други модели, по отношение на шенкелите да пишат в темата. Мерси

ВАЖНО: След смяна(ъпгрейда) на спирачките трябва да ползвате джанти и гуми с размер минимум 16'', за да не опират в апаратите. В темата съм описал нещата, който аз съм направил и не задължавам никой да ги прави. Не бих могъл да нося никаква отговорност, за проблеми настъпили след направата на конверсията. Всеки си има глава на раменете и може да прецени дали, да направи подобно нещо със собствената си кола.
Със същите спирачки са автомобили от рода на Jaguar X-Type 3.0, след 2001 година. Това е кола с около 250к.с., която се произвеждаше до преди 3 години! Със сигурност вашата кола няма да спира като Ягуара, заради всички допълнителни екстри, които той има, но все пак можете да си направите извода, каква ще е разликата.
Поздрави и дано съм помогнал на някой колега!!!