Предницата започна да тресе при смяна на маншон

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
webster
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 05 мар 2006, 16:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25i Zetec-s 1998г.
Status: Извън линия

Предницата започна да тресе при смяна на маншон

Мнение от webster » 09 окт 2006, 09:44

Здравейте, вчера си смених маншона на карето на предна лява гума. Незнам майстора как го е сменил, но сега след 80км започва да тресе предницата. Отначало си мислех, че е от баланса на гумите, защото същия ден си сложих зимни гуми, но като вдигна 100км и пусна по инерция спира да тресе :roll: дам ли газ и почва да тресе... Какво може да се оплеска при смяната на маншон, че да се появят тези вибрации? Помня, че почти беше извадил полуоската и дали е възможно след това да не я е нагласил правилно? Баси от една смяна на маншон кво си докарах на главата... повече на познати майстори не отивам...

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Предницата започна да тресе при смяна на маншон

Мнение от divinity » 09 окт 2006, 13:19

webster написа:... Помня, че почти беше извадил полуоската и дали е възможно след това да не я е нагласил правилно?...
Не може да не я вкарал хубаво! Но може да не е стегнал хубаво голямата гайка и да не я е законтрил. При ескорта макферсона се откача от шарнира на носача. Там също може да не е затегнато като хората.

П.С. Не ми се вярва, но е да ти е сменил някоя твоя, здрава част с друга! :evil:

Потребителски аватар
webster
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 05 мар 2006, 16:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25i Zetec-s 1998г.
Status: Извън линия

Мнение от webster » 09 окт 2006, 13:34

За подмяна на някоя част със стара дума не може да става. Човека е приятел на баща ми и не би направил такова нещо. Просто е малко небрежен и е забравил нещо да направи като хората, но какво ли?

qwert
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 17 ное 2005, 21:48
Модел на автомобила: ford escord 1991 77k.w./ 1.6 EFI с АГУ
Местоположение: Видин/ София
Status: Извън линия

Мнение от qwert » 09 окт 2006, 13:36

По добре първо си провери баланса на гумите, че и при тях зависи от майстора, при мен се получаваше така с тресенето на 110 км/ч, а като вдигна 130 няма проблем.

Потребителски аватар
webster
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 05 мар 2006, 16:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25i Zetec-s 1998г.
Status: Извън линия

Мнение от webster » 09 окт 2006, 13:44

ако беше от гумите щеше ли по инерция да не тресе? :roll:

qwert
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 17 ное 2005, 21:48
Модел на автомобила: ford escord 1991 77k.w./ 1.6 EFI с АГУ
Местоположение: Видин/ София
Status: Извън линия

Мнение от qwert » 09 окт 2006, 13:57

Не съм те разбрал, пишеш като вдигна 100 (не те разбрах че това го прави само като си на скорост), да ако е така не е от гумите.

Потребителски аватар
hansis
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 09 окт 2006, 16:18
Модел на автомобила: FORD MONDEO
Status: Извън линия

Мнение от hansis » 09 окт 2006, 16:43

nai veroiatno e razmesten balansiora na poluoskata ako e liava ima takiva protivotejesti...proveri tova
*****
**бг**
*****
най-вероятно е разместен балансьора на полуоската ако е лява има такива противотежести...провери това
*****

Потребителски аватар
webster
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 05 мар 2006, 16:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25i Zetec-s 1998г.
Status: Извън линия

Мнение от webster » 09 окт 2006, 20:04

Благодаря на всички! Най-вероятно ще мина още някъде един баланс за да съм сигурен, че не е от това и после към някой сервиз... :cry:

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 09 окт 2006, 20:28

Специално за Мондео,максималния наклон при монтаж на външно каре е 45 градуса на вътрешното 18 градса, значи че кривенето чрез полуската на тези два детайла над тези граници е предпоставка за дефектирането им.След като се разкачи външното каре полуоската се връзва с тел да не виси никога на тежестаси спрямо вътр.каре.Вътрешния шарнир макс. 100грама смазка ,външен 180 грама.

Потребителски аватар
webster
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 05 мар 2006, 16:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25i Zetec-s 1998г.
Status: Извън линия

Мнение от webster » 08 ное 2006, 11:33

За любознателните искам да споделя какъв беше проблема - оказа се, че се е разбило някакво вътрешно каре т.е. там, където влиза полуоската в скоростната кутия и от това полуоската вибрира...

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 08 ное 2006, 13:51

И при мен се оказа същото преди два месеца сменях на Фокуса лява полуоска заради вътрешното каре. Всичко си стана постепенно, вибрациите бяха зверски към края. Смениха ми цялата полуоска от съмнения да няма кривина някъде.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта