Страница 1 от 1

Тропане на Ескорт?

Публикувано: 14 мар 2013, 19:03
от nikolay.kotev
Здравейте, колеги,

Прегледах темите, но не можах да открия нещо конкретно... Проблема е, че колата тропа при ниска скорост на неравен терен. Т.е. по малките квартални улички с 20км. в час... И си тропа стабилно все едно ще се разпадне. :lol: Чука от към пасажерската страна, при движение на право и по-скоро при вертикални колебания (нагоре, надолу).

Колата е Форд Ескорт 1993, 1.8 Зетек, хидравлична рейка.

Стори ми се, че има луфт при пасажерската гума и при първоначалната диагностика реших, че е вътрешен кормилен накрайник. Разглобих колата и видях, че вътрешния накрайник е напълно здрав и няма никакъв луфт, но вече при разглобена кола усетих луфт във външния накрайник. Смених го и в момента и двете колела нямат никакъв луфт, на никъде. Но тропането си остана... явно отстраних друг малък проблем, но не и големия... И за да не сменям цялата кола, първо се допитвам за мнения :) Лично аз мисля, че може да е тампон на макферсона, но ходовата част не ми е много сила...

По колата са сменени: носачи(тампони и шарнири) всичко им е на 6, биелетки, по рейката всички накрайници са ОК, амортисьорите съм ги минал на стенд и са екстра, пружините отпред са здрави...

Мерси на всички!!!

Поздрави,
Николай Котев

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 14 мар 2013, 19:32
от HACKO
Биалетите кога си ги сменял, така тропа от тях, може да си попаднал на менте?

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 14 мар 2013, 20:34
от nikolay.kotev
Мерси, Наско!

Утре ще я погледна биалетката. Изобщо не съм се сетил да я погледна нея... Всичко по колата е сменено в близките месец, два да кажем. И е на не повече от 200-300км...

А евентуално тампони на макферсона или на стабилизиращата щанга?

Утре ще пиша дали е от биелетката :)

Поздрави!

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 14 мар 2013, 20:44
от HACKO
Възможно е и да е от тампона на макферсона, но първо виж биалетите, на по-лесно място са.

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 14 мар 2013, 23:37
от diesel1.6
Тъкмо приключих с разбиването на една рейка и смяна с друга, само за да разбера, че адското вбесяващо тропане остава да бъде от амортисьор или карета с хлабини. Мисля, че е второто.
Поне разбрах как се прави рейка на форд. И защо рейки протичат след рециклиране.

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 15 мар 2013, 01:11
от essex
Колега точно това влудяващо чукане го има и при мен за съжаление, и аз е така смених тампоните на носачите, шарнирите, накрайниците са здрави, биалетките, свалях рейката и смених кръглата втулка която се пада от дясната страна, но втулката е гадна не твърда и плътна и да приляга точно по гребена на рейка ами по мека абе сложих, сглобих и забравих да сложа грес което ме подсеща да го направя това утре :D: , след което натегнах гайката която е на кормилния прът там дето е зъбното колело и чукането изчезна за 1-2 месеца, да определено по тежък ми стана волана но без чукане след това волана ми олаби и пак започна леко по леко да попричука. Миналата седмица поради трескане и дразнене по нашите мили пътища разглобих макферсоните, сложих нова графитна грес на лагерите на макферсона, лагерите се оказа Ford Ina Germany, внимателно огледах всичко, амортисьорите са ми газови на Optimal много гадно вози не ми харесва, личи си че не са на повече от 2-3 години добре. Един приятел ме светна да подложа гума от двете страни на пружината преди да я монтирам, защото сигурно се удря витката на пружината, изрязах 4 парчета от вътрешна гума на камион. Резултата е по мек волан, по меко минава през неравности както при 20 км/ч така и на 100 км/ч но пак си се чува това трескане/чукане от рейката при 15-20 км/ч така че ако си нямам работа това лято ще я сваля и ще я рециклирам от до. Лошото е че амортисьорчетата ми идват много твърди понеже са газови и само да ми изпаднат здрави оригинални маслени ги сменям :)
Това трескане при теб да не се окаже от някой тампон на мотора, при едно пежо баничарка е така, накрайници, тампони, шарнири, карета, амортисьори и накрая от един тампон на двигателя чука доста силно при минаване през неравности, иначе мотора не вибрира на празен ход

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 15 мар 2013, 08:57
от diesel1.6
Моето чукане си е от каретата. Съвсем "ситно". Моторът не може да подскача толкова бързо. Прилича на спирачни апарати или карета. Един приятел ме подсети да сложа повечко грес на карето и ако смени гласа - значи е това.
А винаги си държа окачването в добро състояние и шумът ме дразни много.

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 17 мар 2013, 09:36
от freeqwerty
И аз го имам това чукане отдясно дори след скорошната смяна на почти цялата предница. Имам разбит тампон на стабилизиращата щанга,но единя болт не може да се развърти от моста,защото опира в купето.Майстора каза,че когато се сменя съединител или нещо друго тогава може да се развие. Имате ли идея,как мога да сменя тампона?

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 17 мар 2013, 13:39
от HACKO
Тоя майстор или те работи или не е сменял съединител на Ескорт. За да се развие болта на тампона се развиват болтовете на магарето, не нацяло колкото да се развие болта. При смяна на съединителя магарето не се пипа.

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 17 мар 2013, 17:41
от nikolay.kotev
Колеги, тия дни беше студено и не ми се занимаваше с колата, но преди 10 мин. слезнах и пред блока набързо я поразглобих. И при мен се оказа тампон на стабилизиращата щанга. Свалих биалетката и си беше перфектна, но като хванах стабилизиращата щанга... олеле мале :lol:

Благодаря, на всички отзовали се! НАСКО, специални благодарности, че ме насочи към проверка на биалетката! Иначе най-вероятно щях да свалям амортисьора... :)

Магарето е малко кофти, като се прави на двора или на улицата, но на канал работата е за 20-30мин.

Само едно последно въпросче. Предполагам, че е хубаво и 2та тампона да се сменят едновременно?

Поздрави,
Николай Котев

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 17 мар 2013, 19:57
от diesel1.6
Тези тампони са доста дълготрайни. Добре е да се огледат и двата и да се прецени кой е за смяна. Аз не харесах някои нови, а хубавите - бяха Феби - искаха нови скоби заради сменена конструкция. Затова си поправих старите. Изпилих повърхността на среза, през който се пъха щангата. Колкото прецених че е износен, толкова намалих - за да може пак да затвори и да стегне. После подложих отдолу малко повече от изпиленото армирана гума. Няколко слоя от транспортна лента, с лепило за гума. И така стегнах.
Само че това не намали тракането - при мене е от другаде, тампонът го направих защото ми беше удобно и вече леко мърдаше.

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 19 мар 2013, 21:56
от nikolay.kotev
Тампоните на стабилизиращата щанга се сменят доста бързо и лесно. Както колегите са казали в други теми. Ще го повторя все пак може, някой да го види от тук. Аз вдигнах колата от двете страни, свалих двете гуми и двете биалетки. След това болтовете на тампоните, които са лесно достъпни. А другите, които са леко неудобни се развиват лесно, малко по малко със звездогаечен 10-ка. Развиват се не изцяло, а до някъде и след това щангата излиза лесно напред. Сваляме тампоните, слагаме новите и пак на обратно :) Работата е за около 1 час за двата тампона, защото доста бавничко се развиват болтовете.

Но, проблема не изчезна :lol: Поне все пак отстраних някаква неизправност. И сега пак на питането... биалетките са добре, тампоните са сменени, но все още почуква. По-леко, но чука... Остава да е тампон на макферсона? Други идеи?

Мерси!

Поздрави,
Николай Котев

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 19 мар 2013, 22:34
от Nebhotep
При мен всичко е сменено, оригинални амортисьори барабар с лагерите и тампоните, биалетки, тампони на носачите, тампони на стабилизиращата щанга. Външните и вътрешните кормилни накрайници нямат луфт и все пак има потропване. При задълбочена диагностика на ходовата част, се установи едва забележим луфт от хидравличната рейка и явно от него потропва. Но стари автомобили, няма как...

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 23 мар 2013, 23:09
от diesel1.6
Nebhotep написа:При мен всичко е сменено, оригинални амортисьори барабар с лагерите и ...
Тракането при мен беше разкрито и унищожено. При смяна на амортисьорите с оригинални, лагер на амортисьор или пружина някой не е затегнал добре гайката, която държи чашата с лагера към стеблото на амортисьора. Нищо опасно - и като не е опасно са си оставили мръсните ръце там. За няколко години тази гайка се е поотвила още някой милиметър и тропането беше при рязко разтоварване на колелото - при хлътнатина на пътя. Заради нея разглобих всичко, включително рейката с минимален луфт. Не тракаше рейката, или поне беше незабележимо. При рязко пропадане на колелото и лекото странично изместване от това стеблото на амортисьора е мръдвало странично.
Встрани от темата, но свързано с монтьорската работа (свинщина) на точно това място - монтьорите много обичат да отвиват и завиват гайките по амортисьора с гайковерт. То това е и причината да се забрави долната гайка - камъкът идва къс. Но пиша за друго. Амортисьорът на моторкрафт, който разглобих да разгледам, има пластмасово упътнение на буталото. То е дебело под 0,5 мм на места. Ако се върти бързо това бутало, уплътнението може да се нагрее, размекне леко и измести. Оттам нататък краят на този амортисьор е близо - максимум няколко хиляди километра. Дори и да е нов монтиран оригинален. За да не става така си има горе място за шестостен 6 мм с който да се държи контра.

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 22 юни 2013, 21:12
от zara
Някой може ли да ми препоръча сервиз, където да се навият да сменят вътрешен десен накрайник без да свалят рейката?
Става въпрос за София.

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 25 юли 2013, 19:13
от freeqwerty
zara написа:Някой може ли да ми препоръча сервиз, където да се навият да сменят вътрешен десен накрайник без да свалят рейката?
Става въпрос за София.
Кажи за кой район те устройва.

Re: Тропане на Ескорт?

Публикувано: 25 юли 2013, 20:05
от ЯЛТА
zara написа:Някой може ли да ми препоръча сервиз
Ето ти го човекът:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 71#p470686