Страница 1 от 1
даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 19 мар 2013, 19:37
от cane_4ita
Предстои ми да сменя механичната реѝка на ескорт 91 комби.Виждам че има два болта,но дали са само те?А от там нататък?
Четох за някакво "магаре" се сваляло ама кое е ... моля,даѝте ми съвет как да махна старата и да монтирам новата.Поръчах я от "Бовал 98" за 130 лв.
моля, за Вашите компетентни съвети.
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 19 мар 2013, 20:03
от Slavi_
Здравей, това което ще напиша е лично мое мнение и не искам да ангажирам никой. Ако ще взимаш рейка си намери втора ръка от някоя морга защото е оригинална, Е трябва да си намериш здрава естествено

. Тази която е в магазина и е на някаква такава цена е турска или китайскта (фалшива). Едно момче сега ми писа става въпрос за Фиеста 91 година че си взело нова рейка за 160лв. за 1 година вече не става за нищо и пак ще я сменя, защото е турска (фалшива). А нова в мото-пфое струва колкото колата.

Така че мое ЛИЧНО мнение е намери си здрава втора ръка и си карай спокойно Поздрави

Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 19 мар 2013, 20:43
от essex
Рейката е прикрепена с 2 болта към магарето (предния мост), пръта който излиза от рейката и влиза в купето е много дълъг, трябва да се махнат носачите, да разхлабиш тампоните на двигателя и да спуснеш надолу магарето, ако не можеш не се залавяй въобще !
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 19 мар 2013, 22:24
от varby
essex написа:Рейката е прикрепена с 2 болта към магарето (предния мост), пръта който излиза от рейката и влиза в купето е много дълъг, трябва да се махнат носачите, да разхлабиш тампоните на двигателя и да спуснеш надолу магарето, ако не можеш не се залавяй въобще !
Нищо подобно!Не се махат носачите,а вала на рейката е 10-15 см. и се захваща за кормилният прът.Откачат се накрайниците,разединява се кормилния прът и вала на рейката/снадката е под педалите/ и се развиват болтовете с които рейката е захваната за купето.И рейката е освободена.
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 20 мар 2013, 08:18
от essex
varby написа:essex написа:Рейката е прикрепена с 2 болта към магарето (предния мост), пръта който излиза от рейката и влиза в купето е много дълъг, трябва да се махнат носачите, да разхлабиш тампоните на двигателя и да спуснеш надолу магарето, ако не можеш не се залавяй въобще !
Нищо подобно!Не се махат носачите,а вала на рейката е 10-15 см. и се захваща за кормилният прът.Откачат се накрайниците,разединява се кормилния прът и вала на рейката/снадката е под педалите/ и се развиват болтовете с които рейката е захваната за купето.И рейката е освободена.
Може да се мърда леко но не и да се извади защото пръта на рейката е дълъги за това трябва да се спусне носачите, точно тази механична рейка съм я свалял 2, ами ти ? Повечето рейки са с по къс прът и излизат само като се развият 2-та болта и се откачат накрайниците, ама не и тази

Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 20 мар 2013, 08:20
от cane_4ita
Снадката ме притеснява!!!! Гледах в отсека на педалите виждам две карета на кормилното захващане.Може би няма такава снадка

...или аз не мога да я намеря.Защо има две мнения по въпроса

Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 20 мар 2013, 08:51
от varby
Под каретата трябва да има скоба с болт 6 мм..Разхлабваш този болт за да разедениш вала на рейката и кормилния прът.
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 20 мар 2013, 10:05
от cane_4ita
Намерих въпросната снадка,а задължително ли е да сваля носачите за да махна реиката?
В събота съм решил да направя тази операция и обещавам че ще обесня подробно със снимков материал.
поздрави!!!

Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 20 мар 2013, 11:47
от cane_4ita
реиката пристигна марката е D&P.Моля за мнения
цена 121 със 2 вуншни накраиника
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 20 мар 2013, 19:09
от varby
Цената е добра ,но дано да излезе читава ,а не някой ментак.Носачите не е необходимо да ги сваляш.
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 22 мар 2013, 18:41
от cane_4ita
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 23 мар 2013, 01:26
от essex
По спомен ще ти кажа как мина демонтажа, но може и да изпусна нещо така че ще ме извиняваш.
Развивам 2-та болта на тампона който е точно над рейката, демонтирам пръта на волана от рейката, отвивам с един тръбен ключ вътрешния накрайник на по дългата щанга (като си в колата ти се пада отдясно), след развивам 2-та болта на рейката, сега може да се дигне предницата да се демонтират носачите ако ен пречат не ги премахвай, след което започвам последователно да развивам ботовете на магарето, развивам и ботовете които са към гредата на предния тампон.
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 24 мар 2013, 08:46
от cane_4ita
Благодарности на колегите Essex и Наско.Оказаха се прави за дългата опашка(вал) на реиката-много е дълга и колкото и да си спестяваш услилия по развиването на предния мост,не може да се искара без да се направят следните операции:
1.Развиване на връзките на тампоните на двигателя от към моста-магарето и от двете страни
2.Развиване на връзките на магарето с купето-по 3 болта от всяка страна
3.Развиване връзката на вала на реика с кормилния механизъм-намираща се под педалите,вътре в купето(болт 6 мм)
4.Откачане на шарнира от шенкела(без напълно да се махнат носачите,поне при мен не беше нужно)
5.Развиване на двата болта на реиката,държащи я на моста
След тези операции моста пада на долу и реиката може спокоино да се извади
Дано съм бил полезен.
А до колкото до стара реика,един приятел ми каза ,че луфтовете по щангите ѝ могат да се оберат,като се затегне там дето е вала на реика с необикновен шестограм дето го лично аз го нямам .
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 24 мар 2013, 21:55
от varby
Може и да не съм всезнаещ,но съм видял това-онова.Свалял съм два пъти рейката на" Ескорт"-91г.без гореописаните усложнения,и затова съм дал своето мнение.Ако съм помогнал добре,ако не съм то във форума има мноооого които знаят по-вече.
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 24 мар 2013, 22:21
от HACKO
91ва е преходна година, дали не става въпрос за МК4 а не за МК5 и нагоре? Ако е за МК5, не се сърди а опиши точно как (през къде я измушваш), ще си много полезен на всички.
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 24 мар 2013, 22:41
от varby
Точо за МК5 ставаше дума ,моят беше произведен на 03.09 1991 г.Рейката е с къс вал и не е проблем да се демонтира ,какато съм го описал по горе.Взех от колега от форума друга рейка пак от МК5 и тя беше с къс вал.Затова се учудвам ,защото не съм се виждал рейка с дълъг вал.Говорим за производство 91-92 г.Старата ми рейка мисля ,че още е в гаража.Ще измеря дължината на вала за се види ,колко всъщност е разликата в дължината.
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Публикувано: 24 мар 2013, 23:21
от HACKO

Тя не е кой знае колко по-дълга от старите но е достатъчно за да създава проблем. Докато при старите свръзката между рейката и кормилния прът е в коша на д-ля, на тези е в купето, което създава още неудобства.