Страница 1 от 1
повдигане на Сиера
Публикувано: 03 юли 2013, 14:25
от zelen4uka
Предстои ми смяна на пружини. Иска ми се да повдигна предницата. Някой може ли да ми помогне със съвет?
Ще сменям предни пружини. Продават гумени подложки за пружини от Лада. Става ли с тях?
Re: повдигане на Сиера
Публикувано: 03 юли 2013, 21:41
от ЯЛТА
Re: повдигане на Сиера
Публикувано: 03 юли 2013, 22:22
от Peet
Ако сложиш чисто нови пружини-т.е."несмачкани", не можеш да повдигнеш повече предницата. При окачване тип Макферсон височината на окачването се определя от дължината на пръта на амортисьора. Ако сложиш някакви подложки в или под пружините ще направиш предницата по-твърда и няма да "потъва" толкова. Тогава предницата ще стои повдигната, защото пружините ще се свиват по-трудно. Разбира се това ще се отрази на комфорта.
Re: повдигане на Сиера
Публикувано: 06 юли 2013, 22:00
от zelen4uka
Днес смених едната пружина. Разбрах, че не може да се подложи нищо под пружината на предните макферсони. Навивах яко за да стегна пружината. Ако се подложи нещо просто не може да се сглоби макферсона.
Re: повдигане на Сиера
Публикувано: 06 юли 2013, 22:17
от ЯЛТА
Еми то за отпред е ясно, и да подложиш нещо, само ще вози по твърдо. Повдигането става само отзад. Отпред евентуално с по дълги макферсони може би.
Re: повдигане на Сиера
Публикувано: 06 юли 2013, 22:54
от S_C
Не се вкарвайте в тоя филм.Моята беше с друго окачване. Предполагам от дизелова Сиера, защото там моторът е значително по-тежък от бензиновия. Добрата новина е,че става като танк.Де да имаше начин и Мондеото да го вдигна толкова....Това бордюри, коловози по една педя...за нищо ги нямаше баба Сиера.
Тази височина обаче се отразява много лошо на стабилността. Над 120 си е направо страшно да се кара.Предницата е по-висока от задницата, още на 80-90 се усеща как въздушната струя я повдига от пътя.При разминаване с камион направо подскача и бяга настрани.
Със задницата обратно-там не може да се направи кой знае какво, защото се губи геометрията.Окачването е такова-при натоварване заднцата се "разкрачва", ако се сложат по-високи пружини, става като заден мост на ТАТРА-колелата се събират.
Re: повдигане на Сиера
Публикувано: 06 юли 2013, 23:44
от diesel1.6
Едно време моите приятеи изрязваха заварките на долното легло на пружината към тръбата на амортисьора и го местеха нагоре с 2-3 см. Така повдигаха.
zelen4uka написа:Днес смених едната пружина. Разбрах, че не може да се подложи нищо под пружината на предните макферсони. Навивах яко за да стегна пружината. Ако се подложи нещо просто не може да се сглоби макферсона.
Може, но не с първобитни интструменти. Аз имам лост за макферсон (усилва натиска от 6 до 8 пъти), пружината докато опре витка във витка, мога да сглобявам и разглобявам. Със скоби не става, сигурно така си опитал.
Аз като си сложих други пружини и височината се увеличи. Амортиьсорът е сгънат нормално, пълната му дължина не ни интересува ако не повдигаме с 10 см. Това във връзка с цитата по-долу го пиша.
Peet написа:Ако сложиш чисто нови пружини-т.е."несмачкани", не можеш да повдигнеш повече предницата. При окачване тип Макферсон височината на окачването се определя от дължината на пръта на амортисьора. Ако сложиш някакви подложки в или под пружините ще направиш предницата по-твърда и няма да "потъва" толкова. Тогава предницата ще стои повдигната, защото пружините ще се свиват по-трудно. Разбира се това ще се отрази на комфорта.