Страница 1 от 1

Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 10 окт 2013, 14:59
от Roy
Колеги, опитвам се да сваля десния носач, само от към гумата. Развих болта, но рамото така да го кажа не излиза. Пробвах с бой и с скоба за шарнирен болт и нищо не става. Дайте някакви съвети!
Колата е Форд Пума 1,7

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 10 окт 2013, 15:28
от Doin
Не можеш да разкачиш шарнира от главината ли?
Подлагаш трупче под главината/спирачния диск ( на скорост, задължително ) и отпускаш леко крика така, че главината да легне на това трупче и да поеме тежестта.
Завиваш гайката на шарнира на оборот-два, така че да не повредиш резбата и си приготвяш големия чук. По гайката.
Може и с масло, WD-40 или нещо подобно да накиснеш болта на шарнира.

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 10 окт 2013, 15:42
от Roy
Точно така, не успявам да сваля самия шарнир от главината. Болта се разви лесно, на шарнира няма махане. Довечера ще пробвам този номер с чука по гайката.

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 10 окт 2013, 15:44
от Roy
ДА удрям по главата на болта или по гайката?

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 10 окт 2013, 15:47
от Doin
Само спазвай мерките за безопасност - колата да е на скорост, и да не отпускаш много крика, само колкото тежестта зда се поеме от трупчето и да застопори главината.
Случвало ми се е веднъж да не я включа на скорост и от ударите диска се завъртя, трупчето поддаде и избяга напред... не ти го пожелавам.

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 10 окт 2013, 19:54
от Ghost_Rider
Не се удря болта,а шенкела около болта.Вземаш два чука-единия го опираш на шенкела,а с другия чукаш по него,като ударите да са перпендикулярни на шарнирния болт.

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 10 окт 2013, 20:33
от HACKO
Roy написа:ДА удрям по главата на болта или по гайката?
А ти фиксиращия болт извади ли го?

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 10 окт 2013, 21:20
от Doin
HACKO написа:А ти фиксиращия болт извади ли го?
Наско, фиксиращия болт не е ли между главината и макферсона?

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 11 окт 2013, 20:52
от HACKO
И на шарнира има, поне на Фиестата, предполагам че и Пумата е така.

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 11 окт 2013, 21:04
от madboy
Изображение

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 11 окт 2013, 21:26
от Roy
Не съм видял да има фиксиращ болт. От другата страна носача падна само след развиване на болта който видях. Можеш ли да ме насочиш къде да търся фиксиращ болт?

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 11 окт 2013, 22:16
от OgiDogi
Roy написа:Не съм видял да има фиксиращ болт. От другата страна носача падна само след развиване на болта който видях. Можеш ли да ме насочиш къде да търся фиксиращ болт?
Първо си оправи понятията за "болт" и "гайка", след това всички ще те разберат и няма да има недоразумения и излишни коментари.
Шарнирът ти вероятно е с конус (по подобие на кормилните накрайници) и се стяга към шенкела с гайка, която ти наричаш болт и от там въвеждаш в заблуждение хората, които са сваляли и шарнири като този на снимката по-горе - цилиндрично стебло с канал, което се стяга в шенкела с фиксиращ болт.

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 12 окт 2013, 08:20
от peigera
Не колега. Шарнира не се стяга с гайка а с болт и гайка. Проблема е, че когато постои известно време после ваденето му е трудно. Развива се гайката, избива се ФИКСИРАЩИЯ болт (болта на който е завита гайката това е фиксиращия болт). След това аз препоръчвам с голяма отвертка да се вкара в процепа на шенкела и да се разтвори шенкела за да освободи шарнира. Силно препоръчително е да се пръсне със някакво спрейче като WD40 примерно. БЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ НА СТЯГАНЕТО НА ФИКСИРАЩИЯ БОЛТ. Болта е мен и се къса лесно. Там много стягане неще по спомен беше около 30Nm.

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 12 окт 2013, 10:56
от Roy
OgiDogi написа:
Roy написа:Не съм видял да има фиксиращ болт. От другата страна носача падна само след развиване на болта който видях. Можеш ли да ме насочиш къде да търся фиксиращ болт?
Първо си оправи понятията за "болт" и "гайка", след това всички ще те разберат и няма да има недоразумения и излишни коментари.
Шарнирът ти вероятно е с конус (по подобие на кормилните накрайници) и се стяга към шенкела с гайка, която ти наричаш болт и от там въвеждаш в заблуждение хората, които са сваляли и шарнири като този на снимката по-горе - цилиндрично стебло с канал, което се стяга в шенкела с фиксиращ болт.
Колега, първо си изясни дали искаш да помогнеш или да критикуваш и тогава дай мнение. Ако не искаш да помогнеш не ми е нужно остроумие. Не съм монтьор и е нормално да не разбирам от тези неща, все пак затова питам запознати хора като вас! Фиксираща болт не открих, а открих само болт с гайка, която развих лесно и премахнах болта, а цилиндричното тяло с канал не успях да изкарам. Днес по късно ще се опитам. Все още не съм намерил време.

Благодаря на останалите за мненията!

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 12 окт 2013, 12:12
от Forester
Ами това е фиксиращия болт, който си свалил. Той се слага перпендикулярно на цилиндричното тяло с канал(стеблото на шарнира), като преминава през този канал и през шенкела, за да фиксира стеблото на шарнира. Щом си го извадил този болт, начина е както ти е казал peigera, да пръснеш някакъв спрей, и след това да разшириш процепа на шенкела.

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 12 окт 2013, 13:30
от OgiDogi
Roy написа:
OgiDogi написа:
Roy написа:Не съм видял да има фиксиращ болт. От другата страна носача падна само след развиване на болта който видях. Можеш ли да ме насочиш къде да търся фиксиращ болт?
Първо си оправи понятията за "болт" и "гайка", след това всички ще те разберат и няма да има недоразумения и излишни коментари.
Шарнирът ти вероятно е с конус (по подобие на кормилните накрайници) и се стяга към шенкела с гайка, която ти наричаш болт и от там въвеждаш в заблуждение хората, които са сваляли и шарнири като този на снимката по-горе - цилиндрично стебло с канал, което се стяга в шенкела с фиксиращ болт.
Колега, първо си изясни дали искаш да помогнеш или да критикуваш и тогава дай мнение. Ако не искаш да помогнеш не ми е нужно остроумие. Не съм монтьор и е нормално да не разбирам от тези неща, все пак затова питам запознати хора като вас! Фиксираща болт не открих, а открих само болт с гайка, която развих лесно и премахнах болта, а цилиндричното тяло с канал не успях да изкарам. Днес по късно ще се опитам. Все още не съм намерил време.

Благодаря на останалите за мненията!
Аха, нещата си идват на мястото, явно болтът който си свалил, не ти се е строил достатъчно "фиксиращ" или си го свалил без да го гледаш (ако е вярно оцветеното в цитата) и затова не си проумял мнението на НАСКО. От там пък, поради неяснотата аз няма как да ти дам точни насоки и само изказвам насочващи предположения, ако си обърнал внимание - щом няма болт, другият вариант на закрепване е конус и гайка. След като всичко е ясно, давам точни инструкции. Щом си с цилиндричен шарнир и си махнал вече болта, следва разширяване на цепката, която болтът до сега е стягал - дебел секач (да не се заклини в цепката) и чук 1+ кг. Няколко хубави удара трябва да са достатъчни за отлепване на ръждата и разширяване, достатъчно да се измъкне шарнира от шенкела.

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 21 окт 2013, 11:47
от Roy
Колеги, пропуснах да пиша. Носача е свален благополучно и успешно извършихме необходимия ремонт, макар и със скромните ми познания! Беше се прецакал съединителя, като стигнах до него се оказа че се е счупил притискателя. Учудващото за мен е че все още притискателя и феродовия диск бяха оригиналните Моторкрафт части. Да не повярва човек.

Благодаря на всички!

Re: Носача няма сваляне !!!

Публикувано: 21 окт 2013, 12:38
от HACKO
Нормално, при мене притискателя все още си е оргиналния.