Страница 1 от 1

Какво друго освен лагери на главината?

Публикувано: 30 окт 2006, 22:36
от Dimitar
Привет на колегите.
От няколко месеца карам Ескорт 1.8Д. До сега не бях карал дизел. Оказа се че много имам да уча.
Ето и първия проблем който срещнах: установих, че задните гуми имат силен луфт, повече от нормалното според мен. В два сервиза казаха - лагери на главината. Добре, смених ги. ОБАЧЕ след два дни и с нови лагери луфта изглежда пак същият. Оказа се, че не са лагерите. Има ли някой идея какво друго може да е? :?:

лагери, амортисьори или тампони

Публикувано: 31 окт 2006, 13:35
от diesel1.6
луфт там може да има от износено стебло и втулка на амортисьор, накъсан тампон на носача или разхлабен болт на тампон на носача, или лагери - новите може да са китайски или да ти е износена оста.
познава се по различните начини на тракане и с гледане

Re: Какво друго освен лагери на главината?

Публикувано: 31 окт 2006, 19:06
от Peter_CLX
Dimitar написа:Привет на колегите.
От няколко месеца карам Ескорт 1.8Д. До сега не бях карал дизел. Оказа се че много имам да уча.
Ето и първия проблем който срещнах: установих, че задните гуми имат силен луфт, повече от нормалното според мен. В два сервиза казаха - лагери на главината. Добре, смених ги. ОБАЧЕ след два дни и с нови лагери луфта изглежда пак същият. Оказа се, че не са лагерите. Има ли някой идея какво друго може да е? :?:
Не уточняваш как точно си установил луфта. Дали отново лагерите са виновни, можеш да провериш като накараш някой помощник да държи натиснат спирачния педал и пак да провериш дали го има луфта. Ако го няма, значи са лагери.

Възможно е луфтът да се е получил от неправилен монтаж на лагерите. При фордовете лагерите са саморегулиращи и затова гайката на главината се затяга докрай, а не с известно връщане, както е при други марки. И ако този, който ти е монтирал лагерите, е оставил някаква хлабина, може това да е довело пак до проблема с луфта.

Публикувано: 31 окт 2006, 19:43
от Gate
При фордовете лагерите са саморегулиращи и затова гайката на главината се затяга докрай, а не с известно връщане, както е при други марки.
Би ли обяснил как се саморегулират!

Какво друго освен лагери на главината?

Публикувано: 31 окт 2006, 20:26
от Dimitar
При спрял автомобил, като силно натискам/клатя гумата с крак направо си хлопа.
Не сам отитвал да натисна спирачката и след това да опитам. Утре това мисля първо да провера. Да видам дали пак ще има луфт.
Лагерите и новите и старите май трябва да бяха истински. Старите дойдоха с колата взети от Австрия и въпреки че, изглеждаха нови ги смених, нали според майсторите това бе причината. Изглежда са ме заблудили. Очевидно много други неща могат да се причина за големия луфт. Ще ги проверя доколкото мога сам, пак после ще видим.
Благодаря.

Публикувано: 01 ное 2006, 00:10
от Georgiev
Какъв е ескорта, коя година.Повдигни колата с крик и с ръце размърдай колелото за да видиш от къде играе.На старите ескорти с независимо окачване лагерите наистина се стягат до край и леко се отхлабват, но предполагам твоя не е от тях и лагерите му се стягат до край.А веднага след смяна на лагерите, като излезе от сервиза имаше ли го луфта, заради който закара колата в сервиза.Има и вероятност да не са монтирали черупките на лагерите както трябва или пък да са ти сложили новите лагери със старите черупки и пак да си имаш луфт. :) Те и без това черупките се вадят трудно от барабана.Защо ли да си дават зор да ги смянят :)

Re: Какво друго освен лагери на главината?

Публикувано: 01 ное 2006, 09:48
от valboy
Peter_CLX написа: Възможно е луфтът да се е получил от неправилен монтаж на лагерите. При фордовете лагерите са саморегулиращи и затова гайката на главината се затяга докрай, а не с известно връщане, както е при други марки.
:?: :!:
Аз понеже не отхлабих достатъчно единия лагер.... та го смлях на магистрала Хемус.... :!:
Задните лагери лагери се стягат докрай за да влязат лагерите добре, а след това се връща гайката леко обратно- колко леко не мога да го опиша, може би не повече от четвърт оборот.

Re: Какво друго освен лагери на главината?

Публикувано: 01 ное 2006, 19:34
от Peter_CLX
valboy написа:
Peter_CLX написа: Възможно е луфтът да се е получил от неправилен монтаж на лагерите. При фордовете лагерите са саморегулиращи и затова гайката на главината се затяга докрай, а не с известно връщане, както е при други марки.
:?: :!:
Аз понеже не отхлабих достатъчно единия лагер.... та го смлях на магистрала Хемус.... :!:
Задните лагери лагери се стягат докрай за да влязат лагерите добре, а след това се връща гайката леко обратно- колко леко не мога да го опиша, може би не повече от четвърт оборот.
Май се изразих малко неточно, като казах "саморегулиращи лагери", признавам. Всъщност в Hayness manual-a пише, че се затягат с определено усилие (май беше около 250 Nm, ако трябва да сме точни), но едва ли всеки ще тръгне да си играе с динамометричния ключ. Вероятно най-точно става ако затягането става с едновременно въртене на гумата и до момент, когато колелото се върти със съвсем леко задържане, за да е сигурно че лагерът е улегнал добре и е без луфтове.

как се регулират лагерите, малко не е по темата

Публикувано: 01 ное 2006, 20:34
от diesel1.6
Peter_CLX написа:
Май се изразих малко неточно, като казах "саморегулиращи лагери", признавам. Всъщност в Hayness manual-a пише, че се затягат с определено усилие (май беше около 250 Nm, ако трябва да сме точни), но едва ли всеки ще тръгне да си играе с динамометричния ключ. Вероятно най-точно става ако затягането става с едновременно въртене на гумата и до момент, когато колелото се върти със съвсем леко задържане, за да е сигурно че лагерът е улегнал добре и е без луфтове.
саморегулиращи лагери има - те са точно изработени и вътрешните им черупки са с такъв размер, че като опрат една в друга, хлабината е предвидената за нормална работа на лагера. такива са предните на ескорт до 90 година например, май на следващите ескорти са такива и задните.
тези лагери се стягат докрай, препоръчаната сила е съобразена само с издръжливостта на резбата и черупките на лагера.
старите фиести и ескорти имата норамални лагери отзад - те се стягат внимателно, с минимално усилие, докато се оберат, и после се регулират според препоръчаният метод. гледа се колко трудно се върти лагерът, колко му е луфта, или се охлабва с определен рамер с въртене на гайката обратно. във всики случаи не се допуска пернатягане на лагера дори и в статично положение - поврежда се.

*****
Колега - прочети моля те тази тема :arrow: Относно "ЦИТАТ"

Brock

Какво друго освен лагери на главината?

Публикувано: 02 ное 2006, 21:34
от Dimitar
Ескорта е модел 1995г.
В сервиза не са оставили старите черупки на автомобила. Помолих ги, сменените лагери да ми ги оставят в багажника, още са там. Събота или неделя ще намеря време да огледам сам автомобила.
Благодаря за съветите.

Публикувано: 02 ное 2006, 21:42
от Jinxy
ако е комби няма от какво друго освен от лагери да е луфта. Комбито е с различно окачване от седана.

Публикувано: 04 ное 2006, 20:49
от Dimitar
Привет,
автомобилът е хечбек (5врати).
Опитах както ме посяветва колега. приятел натисна спирачките, аз проверих луфта. Ами нямаше. което би следвало да значи че са лагерите. Понеже вече веднъж ги смених залудо, сега не смятам да го правя. Ще карам така пък да видим.

Публикувано: 05 ное 2006, 09:59
от chains
Ако са лагерите, щеше вече да си разбрал - отначало се почва с леко шумене /предимно на завой/, после постоянно и монотонно шумене, което постепенно се превръща в бучене, малко след което става почти не възможно да се седи в колата. Скоростта с която се развива процеса зависи от произхода на лагерите /доколко са истински/ и от ежедневното натоварване. А иначе съм имал случай, когато "ориг." лагер сдава багажа за по-малко от 2000 км.

А колкото до това с луфта /не знам как е при този модел/ но може от Форд да са възприели монтирането на задни главини като на Опел /Фв го ноправиха/ - те по принцип си имат лек луфт /това било нормално/ - направо ми се смяха в един сервиз като закарах на брат ми Тиграта да го оправят този луфт.

Публикувано: 06 ное 2006, 19:55
от Peter_CLX
chains написа:Ако са лагерите, щеше вече да си разбрал - отначало се почва с леко шумене /предимно на завой/, после постоянно и монотонно шумене, което постепенно се превръща в бучене, малко след което става почти не възможно да се седи в колата. ...
Симптомите, които описваш, не винаги са само такива. Случи ми се веднъж да сменям спирачни дискове заради едно приглушено и неравномерно "луп...луп...луп...луп..." и синхронно с него пулсиране на спирачния педал при спиране. Нямаше виене, нямаше монотонно бучене. И с новите дискове обаче "лупуркането" си продължи. После се оказа лагер - след ремонта му горните "ефекти" изчезнаха.

Публикувано: 06 ное 2006, 20:52
от chains
До сега само на такива симптоми съм попадал - много е гадно, а бях попаднал в някаква гадна серия /бях си купил ментета скф и направо ми се плачеше/

Публикувано: 10 ное 2006, 21:12
от diesel1.6
Dimitar написа:Привет,
автомобилът е хечбек (5врати).
Опитах както ме посяветва колега. приятел натисна спирачките, аз проверих луфта. Ами нямаше. което би следвало да значи че са лагерите. Понеже вече веднъж ги смених залудо, сега не смятам да го правя. Ще карам така пък да видим.
ами на тази кола май трябва да се стегнат докрай лагерите.. ако са тези с точните размери, "самонагласящите се", се стяга яко и толкова. 250 нм са 25 кг на лост с дължина 1 метър - не е шега това, стягай смело.
ако са оставени с "малко" луфт, ергулирани демек от някой пишман майстор, са разбили леглата си и затова дрънкат.