Страница 1 от 1
Проблем с ръчна спирачка
Публикувано: 01 ное 2013, 08:10
от 1.8TURBODIESEL
Здравейте колеги, първо да се извиня ако не е точното място на тази тема но съм нов и не мога все още да се ориентирам.

Та така проблема ми е следния карам мондео мк2 97 година 1.8 турбо дизел и реших вчера да сменя задните челюсти с нови също така купих и нови барани. Всичко пасна но след като сглобих колата нямах никаква ръчна спирачка проблема го имах и преди да ги сменя понеже си мислех че челюстите са заминали и затова не хваща. Моля помогнете

Благодаря предварително ! : )
Re: Проблем с ръчна спирачка
Публикувано: 01 ное 2013, 10:33
от Ribar
Приятел, аз съм с Ескорт, но не вярвам в устройството на спирачната система на задните колела да има принципни разлики с Мондеото. Като си взех колата нямах никаква ръчна. Човекът, от който я взех, ми каза какъв е проблемът. Между челюстите има едни планки, чиято роля е да компенсират износването на челюстите, т.е. да имаш еднаква ръчна независимо колко се намалява дебелината на феродовия слой. Та въпросната планка представлява една система от неподвижно колеце и нещо като маховик (подвижен), които се зацепват с шлици и се притискат от пружинка. Нямаш Ръчна, защото най-вероятно тези шлици (най-често на маховика) за заминали. Намираш или нови планки (чувал съм да ги наричат и лостчета) или правиш като мен - моргата (макс 10-15 кинта двете). Щом можеш да си смениш челюстите, ще смениш и планките - аз си ги смених сам. Всъщност на тези планки "висят" челюстите преди да ги монтираш на колата. Като оправяш всичко ще трябва да намериш правилното място на маховика, така че да влезнат челюстите. Не е трудно, защото иначе челюстите са прекалено отворени и не можеш да вкараш барабана. Демек затваряш/прибираш ги максимално и сглобяваш. Аз като го направих - пак никаква ръчна, но като я вдигнах и пуснах 1-2 пъти се чу отзад един стържеш звук от наместването на шлиците и готово. Спомням си, че правих снимки на всичкото това, ако ги намеря ще ги кача.
И все пак преди всичко това се увери, че всичко с жилата е ОК.
Re: Проблем с ръчна спирачка
Публикувано: 01 ное 2013, 12:36
от 1.8TURBODIESEL
много ще ми помогнеш ако ги намериш тези снимки, а относно за жилото свалих барабана и накарах едно приятелче да дърпа ръчната от долу се вижда как се мърда жилото но не помръдват челюстите

Re: Проблем с ръчна спирачка
Публикувано: 01 ное 2013, 14:51
от Ribar
Ще ги потърся, но нищо не обещавам, защото това са снимки отпреди 4 години. Нещо ми подсказва, че имаш проблем с жилото. То не трябва да "мърда", а да си има сериозен ход. Общото жило се натяга откъм лоста на ръчната, а мисля, че има реглаж и там, където общото жило се съединява с двете, които отиват към всяко колело. А жилото закачено ли е въобще за лостчето, което дърпа? Така и така ако си свалил барабана, защо не свалиш планката и не провериш шлиците?
Re: Проблем с ръчна спирачка
Публикувано: 01 ное 2013, 15:16
от urgan
Това за което говорите е саморегулиращия механизъм. Нещо като тресчотка е. Като смениш накладките трябва да го върнеш в първоначалната му позиция. Сега ако е развален и шлиците са му заминали вече е проблем.
Ето това е въпросното нещо, това посредата между двете челюсти, седи под спирачното цилиндърче..

Re: Проблем с ръчна спирачка
Публикувано: 01 ное 2013, 16:04
от HACKO
Има последователност от действия, които ако не се спазят няма ръчна спирачка, каквото и да правите. За да има ръчна, след като се сглоби барабана, жилото на ръчната се отпуска максимално и се напомпват спирачките за да се регулират планките и чак след това се обтяга жилото на ръчната. Така регулирана ръчната държи еднакво добре през целия експлоатационен срок на накладките.
Сега направи следното, отпусни жилото на ръчната, много докато се отпусне напълно. След това натисни педала на спирачката няколко пъти, най добре покарай малко така за да се могат накладките да заемат работно положение. Пробвай със спиране дали задните колела блокират. Накрая опъни жилото и ще има ръчна.
Re: Проблем с ръчна спирачка
Публикувано: 01 ное 2013, 16:22
от Ribar
Перфектна снимка благодарение на urgan . Устройството e 1:1 с Ескорта. Всичко се вижда. Между другото проблемът с изяждането на шлиците е чест и явно добре познат, защото когато отидох в първата морга и започнах да обяснявам, човекът ме прекъсна и веднага изпрати някакъв рабтник с инструменти да ми свали каквото ми трябва. Така че мисля, че няма да имаш трудност да намериш механизмите, ако в тях е проблема. Успех!
Re: Проблем с ръчна спирачка
Публикувано: 02 ное 2013, 07:55
от 1.8TURBODIESEL
Добре, ще направя това което ми казахте и ако има промяна ще пиша отново. Благодаря ви ! : )
Re: Проблем с ръчна спирачка
Публикувано: 02 ное 2013, 08:43
от S_C
Имай само предвид, че сега може да се получи обратния ефект-да имаш ръчна, но хидравликата да не работи.Проблемите със спирачките на тия модели са допринесли много за лошата слава на Форд сред майсторите.И не е без основание.
Re: Проблем с ръчна спирачка
Публикувано: 02 ное 2013, 08:44
от HACKO
Преди да смениш каквото и да е направи това, което ти писах.
Re: Проблем с ръчна спирачка
Публикувано: 02 ное 2013, 17:51
от 1.8TURBODIESEL
Направих всичко което ми каза колегата НАСКО. Пробвах и спиране на опесъчен път всичко е добре включва се АБС-са. И накрая наистина имах ръчна но вече към крайните зъбци

Re: Проблем с ръчна спирачка
Публикувано: 02 ное 2013, 18:16
от Nikola Iordanov
Прегледай темите назад и ще разбереш как се реголира тресчотката на ръчната спирачка зада ти държи на 5–7 зъб тя се намира на самия лост във купето.
Прочети на 13 страница "задни спирачки на форд мондео 94 година " реглажа е същия