Страница 1 от 1

Кормилна рейка на Fokus

Публикувано: 24 фев 2014, 22:52
от MartoPetrov
Здравейте колеги от няколко дни съм собственик на Форд Фокус 1,6 16 100 коня- 2001 г. След като смених биалетките, тропането отред вече не е толкова сериозно, но се оказа че кормилната рейка е за смяна също. Какво бихте ме посъветвали, къде да се рециклира и какво да направя? Опасно ли е да я карам извесно време така?

Re: Кормилна рейка на Fokus

Публикувано: 24 фев 2014, 23:38
от ЯЛТА
По принцип е опасно, но много хора си карат и така. Питай Гугъл, има доста сервизи за ремонт на рейки, в технически университет- МЕИ, на Окръжна болница при Жан, "Аргала" в Нови Искър- също не е далеч.
В ибей нова рейка е около 100 паунда, у нас ремонта е сигурно толкова.

Re: Кормилна рейка на Fokus

Публикувано: 25 фев 2014, 11:18
от mrdds
Какво те кара да мислиш,че рейката е за смяна?
Ако тропа се сменят вътрешните накрайници.Ако тече се рециклира като се се сменят семерингите.Цялата процедура по сваляне,рециклиране със смяна на гофрираните маншони и качване на мен ми струваше около 300лв по спомен.При мен изтече хидравличното масло през единия семеринг.

Re: Кормилна рейка на Fokus

Публикувано: 25 фев 2014, 21:21
от MartoPetrov
Смених биалетките, преди да ги сменя си тропаше здраво, а сега е много леко потропване което чувам само когато се движа с малка скорост, когато карам с 80-100 не се чува вече и майстора при който ходя ми каза че е от рейката? Масло не съм видял да тече никъде. Да не би да е нещо друго?

Re: Кормилна рейка на Fokus

Публикувано: 27 фев 2014, 14:08
от deathstorm
Ебаси майстора - щом след 80-90 не се чува значи е рейката - страхотна логика. Най-добре си я провери сам, но ще ти трябва помощник. Отивате на канал, вдигате едната страна и помощника ти да клати гумата странично (един вид да се оптива да "завие с нея"). Ти отдолу първо обхващаш с длан външния накрайник и шенкела ( така се усеща най-добре) и проверяваш за луфтове. После от дургата страна същото. След това издърпваш гумените маншони на вътрешните накрайници. Помощника ти пак клати и гледаш за луфтове в ябълката. Волана да е заключен при тия операции. Ако има луфт в рейката като клатиш едната гума се вижда как мърда цялата система (в смисъл накрайниците от на другата страна и целия гребен на рейката мърдат).
Успех и ако луфта е малък и не ти тече масло може да си караш така доста време още.

Re: Кормилна рейка на Fokus

Публикувано: 27 фев 2014, 22:43
от MartoPetrov
Благодаря ти за съвета!!! Ще гледам да го направя тези дни!!! А принципно ако не е рейка откъде може да идва проблема? Идея някаква?