Страница 1 от 1
Въпрос за газови амортисьори
Публикувано: 13 апр 2014, 02:14
от deathstorm
Напоследък усещам, че задницата на комбито много се разлюшка. Правих теста с клатенето - работата не е добре - има поне 1-2 допълнителни залюлявания преди да се успокои колата. Та викам си чакай да ги видя аз тия амортисьори и понеже се свалят лесно отидох на канал и ги откачих един по един от моста. Доста ме учуди поведението им и именно тук ми е въпроса. Значи при свиване (на ръка) и двата имат доста добро съпротивление, НО при връщане направо ми бутат ръката с доста сериозна сила. Не просто да се върнат бавно в начално понижение ами все едно има още една пружина колата. За мен това е странно, чувал съм че газовите се връщат сами в начално положение, но те по скоро са като пружини. Според мен за да се успокои купето амортисьорите трябва да имат сериозно съпротивление и в двете посоки, а не да усилват действието на пружината. Възможно ли е вътре да има някакви клапани, които при мен да са се повредили и да се получава този ефект. Също така кажете как се държат нови газови амортисьори, ако някой има опит с такива.
Re: Въпрос за газови амортисьори
Публикувано: 13 апр 2014, 09:13
от OgiDogi
deathstorm написа:... Възможно ли е вътре да има някакви клапани, които при мен да са се повредили и да се получава този ефект...
Не само да е възможно, ами си има клапани и при теб явно са отказали. Нормалното действие на амортисьора е, да се свива сравнително лесно и да се връща бавно. При свиване, натоварването се поема от пружините (противодействието на натиска е квадратична функция на разстоянието, грубо казано на 1 cm - с 10 N, на 2 cm - с 40 N, на 3 cm - с 90 N и т.н.) и амортисьорът само леко помага, докато при връщане трябва да намали скоростта на разгъване на пружините и да се получи плавно възстановяване на първоначалното положение.
Re: Въпрос за газови амортисьори
Публикувано: 13 апр 2014, 16:38
от deathstorm
Мдаа в момента моите действат като амортисьорчетата на задната врата

. Видимо изглеждат добре, не е като да са изпуснали но явно газовите си имат други проблеми. Явно ще се сменят.
Re: Въпрос за газови амортисьори
Публикувано: 13 апр 2014, 18:00
от HACKO
Това че ти бутат ръката е нормално, въпроса е като го натиснеш надолу и се опиташ да го издърпаш със сила какво се случва, трябва да оказва съпротивление.
Re: Въпрос за газови амортисьори
Публикувано: 14 апр 2014, 11:34
от deathstorm
Ами няма как да ги дръпна - бутат много силно и бързо се връщат в начално положение. Ще ида в някой магазин да ми дадат един нов да видя как се държи. Ако се държи като моите (което силно ме съмнява) няма да ги пипам. Но задницата се люшка много, сигурно са сдали багажа.
Re: Въпрос за газови амортисьори
Публикувано: 14 апр 2014, 12:10
от HACKO
Явно са си отишли.
Re: Въпрос за газови амортисьори
Публикувано: 28 апр 2014, 21:33
от deathstorm
Оправи се работата след смяна на амортисьорите, старите нямаха никакво съпротивление на разтягане. Сега след едно натискане се връща и остава така купето. Сложих маслени, понеже не товаря много с цел да вози по-меко. Разликата спрямо преди - еми вече не минава като рейс през плавни неравности, бързо се стабилизира. Иначе дупките си се усещат горе долу както преди.
Re: Въпрос за газови амортисьори
Публикувано: 28 апр 2014, 23:26
от diesel1.6
Посоките на действие и клапаните са в разнообразни комбинации. Има "обратни" амортисьори - оказват съпротивление на свиване. Нулево удобство при лои пътища. Маслените едностанно действащи са най-приятния вид. На мондео 2 имам предни маслени, оригиналните Моторкрафт, двойнодействащи, с клапани за претоварване и други гъдели. Задните на същата кола са нормални - съпротивляват се при разгъване.
Това е от личен опит и наблюдения.
Re: Въпрос за газови амортисьори
Публикувано: 29 апр 2014, 02:15
от S_C
Без да знаеш с какъв вид амортисьори е колата, нищо няма да разбереш в демонтирано положение. Много коли има с двойнодействащи амортисьори.
Re: Въпрос за газови амортисьори
Публикувано: 29 апр 2014, 08:50
от HACKO
Човека написа, че е решил проблема.