Страница 1 от 1
за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 01 юни 2014, 12:58
от kserx76
Здравеите колеги.От известно време се интересувам от подобряване параметрите на моето монди 2,0 136кс чрез олекотяване на самия автомобил.Вече изхвърлих климатика( не работеше) и големия метален капак на резервната гума.Какво мислите за алуминиевите джанти и наистина ли са по-леки от стоманените?
Re: за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 01 юни 2014, 13:28
от Doin
Напротив - по-тежки са. Като изключим красотата и липсата на корозия останалото са все минуси.
Re: за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 01 юни 2014, 16:49
от dimkar
Напротив, не са по-тежки. За еднакъв цолаж тежат еднакво. Ако искаш да олекотяваш, търси си магнезиеви.
Re: за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 01 юни 2014, 17:29
от S_C
Мерил съм. Има и по-леки, има и по-тежки. Като някаква зависимост, от 13-ки и 14-ки нищо не се спестява. Ползата от летите вече от 16-ки нагоре е голяма.Значително по-леки са.На малките размери няма кой знае каква полза, а някои джанти са даже по-тежки от стоманените.
Предимството на стоманените- гъвкави са. Ефект, който го няма при алуминиевите сплави и който е просто безценен на пътища като нашите. Но вече зависи кой, колко и къде кара.
Re: за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 02 юни 2014, 09:25
от rscossworth
По нашите пътища само стоманени, защото не правят от титаний.

Re: за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 02 юни 2014, 14:52
от DigiPro
rscossworth написа:По нашите пътища само стоманени, защото не правят от титаний.

Малко пресилено е това изказване. Fusion-a близо 5 години и ~70 хил. км. с фабричните лети джанти го карах зиме и лете. През доста второкласни и третокласни пътища е минал и понякога неизбежно е скачал и в дупки, но джантите не мръднаха. Ако се кара с нормално високи гуми, а не някой съвсем нископрофилни, то няма проблеми.
Re: за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 03 юни 2014, 00:05
от madboy
Именно заради нашите пътища се родих, когато сложих лети джанти на Фиестата. Преди това на два месеца ходех да изправям "гъвкавите" джанти. Сега същите лети джанти са на Ка-то. Изправяни са само веднъж за 4 години, заради зверска дупка и претоварена кола.
Sent from my Lenovo S750 using Tapatalk 4
Re: за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 03 юни 2014, 10:42
от Kamazabg
Според мен алуминиевите са по-яки.
Много железни съм накривил по родните пътища ( и извън тях ), но алуминиеви не съм кривил.
От близо 4 години карам с едни 14-ки, които са "изяли" много дупки и до сега нямат кривини.
Стоманените ги изправях всеки месец, защото като се изкривят малко и се отлепят от гумата..
Сега съм с 2комплекта алуминиеви 14" за зимните и15"с летните гуми. НИКОГА вече няма да сложа стоманени джанти.
Re: за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 03 юни 2014, 11:11
от rscossworth
Ясно, според вас алуминия е по-як от стоманата. Отказвам да коментирам повече. Отивам да си слагам кашкавалените джанти, че те са хептен яки.
Re: за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 03 юни 2014, 19:34
от dimkar
Ами да, по-здрави са. Стига да са оригиналните за модела, а не някои евтини.
Re: за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 04 юни 2014, 23:34
от bateto_toshko
Значи ако обобщим за по-дребни дупки е по-добре да си с алуминиеви , защото не се кривят , а за по-големи дупки е по-добре да си със стоманени , защото можеш да ги изправиш докато алуминиевите стават директно на сол.
Re: за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 05 юни 2014, 00:20
от martin1977
Момчета маниак съм на тема джанти и тегло на джанти. Няма закономерност и отговор коя джанта е по-лека. Зависи от модела. Има джанта алуминиева 17-ка, дето тежи 12 кг., има и 8кг. - разлика 50% ... и то джанти с подобни параметри. Осреднено алуминиева джанта тежи колкото и железна същия цолаж, като пак повтарям има много изключения, които варират в много широки граници. Колкото по-лека е ал. джанта, толкова по-добре е за колата, динамиката и окачването, но толкова по-лесно се деформира. Има джанти, които се изправят всеки сезон, има джанти, които години наред се запазват /говорим за еднакъв стил шофиране - моя/. Но като цяло железната джанта е по-здрава от средно статистическа ал. джанта. Но все пак аз лично повече с железни джанти няма да карам- просто ме е срам

Re: за и против алуминиевите джанти
Публикувано: 05 юни 2014, 10:41
от madboy
Веднъж изкривена и изправена желязна джанта, след това се криви много по-лесно. Да не говорим, че и формата й се променя от тези манипулации. Гледал съм на живо как за да изправят желязната ми джанта я разпъват като дъвка.
Алум. джанта не се криви така лесно, но пък е възможно да се спука- да се появят пукнатини.
Всичко идва от различните механични свойства при различните метали и сплави.
За първи път с Фиестата успях спокойно да карам с 140 км/ч, когато сложих лети джанти. Преди това, с изправени и балансирани железни джанти, между 110 и 120 се получаваше резонанс и колата започваше да се разпада и веднага връщах газта.
