задържане на задна барабанна спирачка на ескорт
-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
- Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
задържане на задна барабанна спирачка на ескорт
Здравейте, имам ескорт 1996-та комби с барабани от зад. Моля за съвет от някой с подобен проблем. Имам проблем със задържане на задна барабанна спирачка, като историята е такава:
- Изчезна ми постепенно ръчната (натягам от вътре до край но я няма никак) а спирачките от зад са си ОК (смисъл не знам дали спират не я карах на стенд но поне не грееха).
- Смених накладките почистих всичко перфектно и ръчната се оправи но след кратко каране предимно на къси разстояния забелязах, че доста грее едното колело.
- Почистих цилиндърчето (обезвъждуших добре отново, сп. течностт е на две години) но пак грееше.
- Смених цилиндърчето с ново и на следващия ден минах на стенд при прегледите и ми казаха, че не хваща колелото с новото цилиндърче. Отдадох го на олятото със спирачна течност но като покарах малко пак грее и то много - още повече от преди, изгори и боята на барабана.
Другите спирачки не греят, тази започна след смяна на накладките. Интересно е, че като ползвам ръчната колелото блокира и след отпускането на ръчната отпуска има перфектна инерция.
Натисна ли спирачката блокира и като пусна започва да се върти трудно, като го почукам завъртя като чели отпуска но, докато карам и натискам пускам по често вероятно прости не си отпуска.
Като обезвъздушавам изкарва мехурчетата и после чиста течност но уви не иска да изхвърли течност както си трябва (да цръкне) ами едвам пишка два пръста. Насочил съм се към маркучетата но да видим и някаква друга идея. Едва ли е помпата (не е изключено) но нали са два кръга следва да задържа и предно колело (а не задържа)?
- Изчезна ми постепенно ръчната (натягам от вътре до край но я няма никак) а спирачките от зад са си ОК (смисъл не знам дали спират не я карах на стенд но поне не грееха).
- Смених накладките почистих всичко перфектно и ръчната се оправи но след кратко каране предимно на къси разстояния забелязах, че доста грее едното колело.
- Почистих цилиндърчето (обезвъждуших добре отново, сп. течностт е на две години) но пак грееше.
- Смених цилиндърчето с ново и на следващия ден минах на стенд при прегледите и ми казаха, че не хваща колелото с новото цилиндърче. Отдадох го на олятото със спирачна течност но като покарах малко пак грее и то много - още повече от преди, изгори и боята на барабана.
Другите спирачки не греят, тази започна след смяна на накладките. Интересно е, че като ползвам ръчната колелото блокира и след отпускането на ръчната отпуска има перфектна инерция.
Натисна ли спирачката блокира и като пусна започва да се върти трудно, като го почукам завъртя като чели отпуска но, докато карам и натискам пускам по често вероятно прости не си отпуска.
Като обезвъздушавам изкарва мехурчетата и после чиста течност но уви не иска да изхвърли течност както си трябва (да цръкне) ами едвам пишка два пръста. Насочил съм се към маркучетата но да видим и някаква друга идея. Едва ли е помпата (не е изключено) но нали са два кръга следва да задържа и предно колело (а не задържа)?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт
На първо четене, проблем със спирачния маркуч, от продължителната експлоатация се раздува от вътрешната страна и като натиснеш спирачката високото налягане преодолява раздуването, но течността се връща от самосебе си (без налягане) и тъй като маркуча е запушен не може да се върне. Евентуално проблем може да прави инерционния регулатор на налягането (намира се до помпата на Левия подкалник) или самата помпа, но първо виж маркуча.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
- Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт
Мерси, на там съм се насочил. Като е отворена системата не потича на самотек а и слабото църкане при обезвъздушаване и бързото износване на старите нови накладки (за 10000 км) ме навежда на задържане от преди време но с по-малко нагряване. Ще сменя и двете маркучета.
Не разбрах за "центробежния" клапан в калника? мисля, че нямам такова у-во или ако има то то е с формата на по-голяма снадка и не се забелязва ако не се търси. Тръбичките си отиват транзит до отзад без да минават през калника.
През маркучето не минава и капка на самотек, като го махнах от тръбичката си капе (тече). В търсене на спирачно маркуче съм защото се оказа, че имало няколко модела и ми дадоха съвсем различни. Моето е с тръбичка накрая и планки и го няма в Плевен. Изненадвам се, че при всяка закупена част по данните излизат по поне 3 модела. Не съм свикнал така, обикновено като купувам за ситроена няма вариации като кажа номера си излиза точно.
Не разбрах за "центробежния" клапан в калника? мисля, че нямам такова у-во или ако има то то е с формата на по-голяма снадка и не се забелязва ако не се търси. Тръбичките си отиват транзит до отзад без да минават през калника.
През маркучето не минава и капка на самотек, като го махнах от тръбичката си капе (тече). В търсене на спирачно маркуче съм защото се оказа, че имало няколко модела и ми дадоха съвсем различни. Моето е с тръбичка накрая и планки и го няма в Плевен. Изненадвам се, че при всяка закупена част по данните излизат по поне 3 модела. Не съм свикнал така, обикновено като купувам за ситроена няма вариации като кажа номера си излиза точно.
-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
- Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт
Намерих маркучета от Евро 07 по 37 лева бройката. Смених едното (проблемното) и се оправи, почнах и другото но болта който го захваща към купето се заобли. Сега трябва да импровизирам но ще го сменя и него. И без това за тези маркучета се изръсих с 10% от стойността на колата 
Интересен факс, ръчната преди започна да не хваща и смених накладките. С новите всичко е ОК (като изключим горните редове) но сега като сменях маркучето, смених и "новите" накладки защото от нагряваната страна се бяха овъглили и се разпадна феродото. Върнах старите и ръчната на това колело не държи добре (тоест както преди смяната). Барабаните ми са малко износени (нямат почти никакъв ръб) и все още са в нормата по книга износването е максимум 1 мм в диаметъра (сега единият е издълбан с 0.5мм а другият 0.2мм), а разликата в старите и новите накладки е едва 0.2 мм, а на око са еднакви и даже само в едната има 0.2 мм разлика а другата си е същата като нова.
Възможно ли е толкова малка разлика да оказва такова влияние, реално за 5000 км сменям задни накладки и при сваляне са като нови? Барабан няма да сменя защото са 140 лева двата а колата на дали ще се кара повече от 2-3 години, тоест не е износен и не си заслужава.
И някой знае ли защо на накладките едната е с двойно по дебело феродо от другата? Тази с лоста за ръчната е доста по тънка от другата?

Интересен факс, ръчната преди започна да не хваща и смених накладките. С новите всичко е ОК (като изключим горните редове) но сега като сменях маркучето, смених и "новите" накладки защото от нагряваната страна се бяха овъглили и се разпадна феродото. Върнах старите и ръчната на това колело не държи добре (тоест както преди смяната). Барабаните ми са малко износени (нямат почти никакъв ръб) и все още са в нормата по книга износването е максимум 1 мм в диаметъра (сега единият е издълбан с 0.5мм а другият 0.2мм), а разликата в старите и новите накладки е едва 0.2 мм, а на око са еднакви и даже само в едната има 0.2 мм разлика а другата си е същата като нова.
Възможно ли е толкова малка разлика да оказва такова влияние, реално за 5000 км сменям задни накладки и при сваляне са като нови? Барабан няма да сменя защото са 140 лева двата а колата на дали ще се кара повече от 2-3 години, тоест не е износен и не си заслужава.
И някой знае ли защо на накладките едната е с двойно по дебело феродо от другата? Тази с лоста за ръчната е доста по тънка от другата?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт
Така са го измислили инженерите на Форд, на всички барабанни е така.kalinveliki написа: едната е с двойно по дебело феродо от другата?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт
Двойно по-дебела е, защото реално тя работи, задната е опорна. Относно ръчната има процедура, отпускаш жилото максимално, напомпваш (или още по-добре караш два дена), след това регулираш ръчната, като наместваш двете жила да са равномерно обтегнати.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
- Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт
Смених и второто маркуче, болта с който се захваща планката на маркуча към купето се заобли и го изтръгнах. На негово място сложих нова планка с два поп нита и на нея се захвана маркуча за купето. Стана много добре.
След хубаво обезвъздушаване на задните вече пали предните гуми и спира много по добре. От зад също при интензивни спирачки леко нагрява, като остане време ще я мина на стенда.
Не съм вярвал че маркучетата могат да окажат такова влияние и да се свият - запушат.
След хубаво обезвъздушаване на задните вече пали предните гуми и спира много по добре. От зад също при интензивни спирачки леко нагрява, като остане време ще я мина на стенда.
Не съм вярвал че маркучетата могат да окажат такова влияние и да се свият - запушат.
-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
- Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт
Сега остана свиренето да махна.
Преди година или около по-малко 10000 км смених дискове и накладки от пред в началото беше песен но след две години (малко карам) започна да свири в движение.
Свирнята е свързана с предните спирачки. Като карам си свири с висок тънък звук, като завивам ту се усилва или намаля и като има неравност и колата като клекне надолу свиркат и като се изправи спират и после пак почват. Леко като погаля спирачката се усилва и като погаля още без да почва да спирам свиренето спира. Пускам и пак почва след няколко секунди.
Като ги загрея добре също изчезва но като покарам пак почва. Интересно е че след две резки спирания като се загреят спирачките почват да стават все по добри, в началото няма шанс да завлече гуми но след второто рязко спиране вече ги пали с еднакви следи и колкото по се нагряват толкова по добре "кове", явно накладките са поостаряли или са лошо качество..
Мислех че водачите задържат и ги разглобих апаратите, всичко е ОК, накладки като нови дискове без ръб, водачи маншони ОК, тръкнах феродото на шкурка и след това известно време 20-30 км не се обаждаха. Сега пак почнаха да ме дразнят.
Вариантите остава да са два:
- фалшиви накладки (фалшиви но ги карам две години и чак сега станаха фалшиви? Накладките са се отлепили от металната основа в двата края но не мърдат, може така да са си били и като нови)
- запушени маркучета (би могло, при положение че задните ги смених, но едва ли)
Преди година или около по-малко 10000 км смених дискове и накладки от пред в началото беше песен но след две години (малко карам) започна да свири в движение.
Свирнята е свързана с предните спирачки. Като карам си свири с висок тънък звук, като завивам ту се усилва или намаля и като има неравност и колата като клекне надолу свиркат и като се изправи спират и после пак почват. Леко като погаля спирачката се усилва и като погаля още без да почва да спирам свиренето спира. Пускам и пак почва след няколко секунди.
Като ги загрея добре също изчезва но като покарам пак почва. Интересно е че след две резки спирания като се загреят спирачките почват да стават все по добри, в началото няма шанс да завлече гуми но след второто рязко спиране вече ги пали с еднакви следи и колкото по се нагряват толкова по добре "кове", явно накладките са поостаряли или са лошо качество..
Мислех че водачите задържат и ги разглобих апаратите, всичко е ОК, накладки като нови дискове без ръб, водачи маншони ОК, тръкнах феродото на шкурка и след това известно време 20-30 км не се обаждаха. Сега пак почнаха да ме дразнят.
Вариантите остава да са два:
- фалшиви накладки (фалшиви но ги карам две години и чак сега станаха фалшиви? Накладките са се отлепили от металната основа в двата края но не мърдат, може така да са си били и като нови)
- запушени маркучета (би могло, при положение че задните ги смених, но едва ли)
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт
Предните цилиндърчета задържат, трябва да се разглобят, почистят и да им се смени гумичката (уплътнението) на буталото и прахозащитния маншон. Същото се прави и със водача на супорта. Продават се ремонтни комплекти за целта.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
- Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт
Вероятно е така, има и хубава тема по въпроса: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=46627.
Проблема не е във водачите те са лъскави и смазани наскоро, по всяка вероятност е в леглото на цилиндъра. Ще го почистя внимателно и ще го раздвижа добре пък да видим?
Проблема не е във водачите те са лъскави и смазани наскоро, по всяка вероятност е в леглото на цилиндъра. Ще го почистя внимателно и ще го раздвижа добре пък да видим?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта