Страница 1 от 1

задържане на задна барабанна спирачка на ескорт

Публикувано: 30 юни 2014, 10:19
от kalinveliki
Здравейте, имам ескорт 1996-та комби с барабани от зад. Моля за съвет от някой с подобен проблем. Имам проблем със задържане на задна барабанна спирачка, като историята е такава:
- Изчезна ми постепенно ръчната (натягам от вътре до край но я няма никак) а спирачките от зад са си ОК (смисъл не знам дали спират не я карах на стенд но поне не грееха).
- Смених накладките почистих всичко перфектно и ръчната се оправи но след кратко каране предимно на къси разстояния забелязах, че доста грее едното колело.
- Почистих цилиндърчето (обезвъждуших добре отново, сп. течностт е на две години) но пак грееше.
- Смених цилиндърчето с ново и на следващия ден минах на стенд при прегледите и ми казаха, че не хваща колелото с новото цилиндърче. Отдадох го на олятото със спирачна течност но като покарах малко пак грее и то много - още повече от преди, изгори и боята на барабана.

Другите спирачки не греят, тази започна след смяна на накладките. Интересно е, че като ползвам ръчната колелото блокира и след отпускането на ръчната отпуска има перфектна инерция.
Натисна ли спирачката блокира и като пусна започва да се върти трудно, като го почукам завъртя като чели отпуска но, докато карам и натискам пускам по често вероятно прости не си отпуска.

Като обезвъздушавам изкарва мехурчетата и после чиста течност но уви не иска да изхвърли течност както си трябва (да цръкне) ами едвам пишка два пръста. Насочил съм се към маркучетата но да видим и някаква друга идея. Едва ли е помпата (не е изключено) но нали са два кръга следва да задържа и предно колело (а не задържа)?

Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт

Публикувано: 30 юни 2014, 11:20
от HACKO
На първо четене, проблем със спирачния маркуч, от продължителната експлоатация се раздува от вътрешната страна и като натиснеш спирачката високото налягане преодолява раздуването, но течността се връща от самосебе си (без налягане) и тъй като маркуча е запушен не може да се върне. Евентуално проблем може да прави инерционния регулатор на налягането (намира се до помпата на Левия подкалник) или самата помпа, но първо виж маркуча.

Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт

Публикувано: 30 юни 2014, 14:35
от kalinveliki
Мерси, на там съм се насочил. Като е отворена системата не потича на самотек а и слабото църкане при обезвъздушаване и бързото износване на старите нови накладки (за 10000 км) ме навежда на задържане от преди време но с по-малко нагряване. Ще сменя и двете маркучета.
Не разбрах за "центробежния" клапан в калника? мисля, че нямам такова у-во или ако има то то е с формата на по-голяма снадка и не се забелязва ако не се търси. Тръбичките си отиват транзит до отзад без да минават през калника.

През маркучето не минава и капка на самотек, като го махнах от тръбичката си капе (тече). В търсене на спирачно маркуче съм защото се оказа, че имало няколко модела и ми дадоха съвсем различни. Моето е с тръбичка накрая и планки и го няма в Плевен. Изненадвам се, че при всяка закупена част по данните излизат по поне 3 модела. Не съм свикнал така, обикновено като купувам за ситроена няма вариации като кажа номера си излиза точно.

Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт

Публикувано: 03 юли 2014, 13:58
от kalinveliki
Намерих маркучета от Евро 07 по 37 лева бройката. Смених едното (проблемното) и се оправи, почнах и другото но болта който го захваща към купето се заобли. Сега трябва да импровизирам но ще го сменя и него. И без това за тези маркучета се изръсих с 10% от стойността на колата :)


Интересен факс, ръчната преди започна да не хваща и смених накладките. С новите всичко е ОК (като изключим горните редове) но сега като сменях маркучето, смених и "новите" накладки защото от нагряваната страна се бяха овъглили и се разпадна феродото. Върнах старите и ръчната на това колело не държи добре (тоест както преди смяната). Барабаните ми са малко износени (нямат почти никакъв ръб) и все още са в нормата по книга износването е максимум 1 мм в диаметъра (сега единият е издълбан с 0.5мм а другият 0.2мм), а разликата в старите и новите накладки е едва 0.2 мм, а на око са еднакви и даже само в едната има 0.2 мм разлика а другата си е същата като нова.
Възможно ли е толкова малка разлика да оказва такова влияние, реално за 5000 км сменям задни накладки и при сваляне са като нови? Барабан няма да сменя защото са 140 лева двата а колата на дали ще се кара повече от 2-3 години, тоест не е износен и не си заслужава.
И някой знае ли защо на накладките едната е с двойно по дебело феродо от другата? Тази с лоста за ръчната е доста по тънка от другата?

Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт

Публикувано: 03 юли 2014, 19:41
от ЯЛТА
kalinveliki написа: едната е с двойно по дебело феродо от другата?
Така са го измислили инженерите на Форд, на всички барабанни е така.

Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт

Публикувано: 03 юли 2014, 19:46
от HACKO
Двойно по-дебела е, защото реално тя работи, задната е опорна. Относно ръчната има процедура, отпускаш жилото максимално, напомпваш (или още по-добре караш два дена), след това регулираш ръчната, като наместваш двете жила да са равномерно обтегнати.

Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт

Публикувано: 05 юли 2014, 00:48
от kalinveliki
Смених и второто маркуче, болта с който се захваща планката на маркуча към купето се заобли и го изтръгнах. На негово място сложих нова планка с два поп нита и на нея се захвана маркуча за купето. Стана много добре.

След хубаво обезвъздушаване на задните вече пали предните гуми и спира много по добре. От зад също при интензивни спирачки леко нагрява, като остане време ще я мина на стенда.

Не съм вярвал че маркучетата могат да окажат такова влияние и да се свият - запушат.

Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт

Публикувано: 07 юли 2014, 12:34
от kalinveliki
Сега остана свиренето да махна.
Преди година или около по-малко 10000 км смених дискове и накладки от пред в началото беше песен но след две години (малко карам) започна да свири в движение.
Свирнята е свързана с предните спирачки. Като карам си свири с висок тънък звук, като завивам ту се усилва или намаля и като има неравност и колата като клекне надолу свиркат и като се изправи спират и после пак почват. Леко като погаля спирачката се усилва и като погаля още без да почва да спирам свиренето спира. Пускам и пак почва след няколко секунди.
Като ги загрея добре също изчезва но като покарам пак почва. Интересно е че след две резки спирания като се загреят спирачките почват да стават все по добри, в началото няма шанс да завлече гуми но след второто рязко спиране вече ги пали с еднакви следи и колкото по се нагряват толкова по добре "кове", явно накладките са поостаряли или са лошо качество..
Мислех че водачите задържат и ги разглобих апаратите, всичко е ОК, накладки като нови дискове без ръб, водачи маншони ОК, тръкнах феродото на шкурка и след това известно време 20-30 км не се обаждаха. Сега пак почнаха да ме дразнят.

Вариантите остава да са два:
- фалшиви накладки (фалшиви но ги карам две години и чак сега станаха фалшиви? Накладките са се отлепили от металната основа в двата края но не мърдат, може така да са си били и като нови)
- запушени маркучета (би могло, при положение че задните ги смених, но едва ли)

Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт

Публикувано: 07 юли 2014, 13:48
от HACKO
Предните цилиндърчета задържат, трябва да се разглобят, почистят и да им се смени гумичката (уплътнението) на буталото и прахозащитния маншон. Същото се прави и със водача на супорта. Продават се ремонтни комплекти за целта.

Re: задържане на задна барабанна спирачка на ескорт

Публикувано: 08 юли 2014, 15:51
от kalinveliki
Вероятно е така, има и хубава тема по въпроса: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=46627.

Проблема не е във водачите те са лъскави и смазани наскоро, по всяка вероятност е в леглото на цилиндъра. Ще го почистя внимателно и ще го раздвижа добре пък да видим?