Ремонт на хидромодулатора на ABS за Мондео 2 1996 г.!
Публикувано: 19 сеп 2014, 10:23
Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако погрешно ремонтирате ABS помпата или причините други вреди на себе си и автомобила, това си е ваша грешка. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!
Симптоми за неизправност:
При рязко натискане на педала на спирачките на плъзгав участък, се усеща биене в педала и светва лампата за неизправност на ABS, като същевременно премигват фаровете
Диагноза:
Помпата на хидромодулатора на ABS не осигурява необходимото налягане, вследствие подклиняване на ротора на електродвигателя на модулатора.
Запознавайки се с устройството на АБС от тези години, реших да направя следния ремонт:
1. Сваляме акумулатора и корпуса на въздушния филтър заедно с гофрирания въздуховод:

Получава се това:

2. Изсмукваме спирачната течност от разширителното казанче с шприц:

3. Откачаме съединенията на спирачните тръбички, със специален ключ за спирачни маркучи (аз успях и с обикновен ключ):

4. Откачаме откъм салона вакумният усилвател на спирачките:

5. Издърпваме усилвателя и модулаторът на АБС като на длан. Той е закрепан на поставка, която се крепи на 4 болта. Отвиваме ги, а също така и спирачните тръбички отбелязани със стрелки:

6. Поставката на модулатора има 2 кукички, вижте на снимката жълтите стрелки и разберете начина, по който трябва да го извъртите, за да го освободите и извадите:

7. Развиваме модулатора от стойката и сваляме пластмасовия кожух:

8. Ето така изглежда лагерния възел- мръсотия и корозия!

9. Отвиваме капака на статора на електродвигателя и внемателно го сваляме. И ето я причината ръждясалата втулка на вала:

10. Ето така изглежда капака на статора, със стрелка е отбелязана металната шайба центрираща втулката:

11. Втулката се изважда с устройство за издърпване, ето как беше ръждясала. Между другото втулката е желязна, а не бронзова:

12. Почистваме с фина шкурка вала на ротора и втулката, така че тя да се връща без да заяжда. Смазваме предния и задния легер обилно с литиева грес и сглобяваме по обратен ред. Възможно е пружината придържаща втулката де е изгнила и да не може да поставите втулката в шайбата. Тогава е нужно да се направят отвори в статора под ъгъл 120 градуса и посредством шило да се придвижи втулката надолу. Възможно е и да се центрира втулката и с бързо съхнеща епоксидна смола. Затворих отвора с двустранен скоч, или да замаже зад мотора със силикон за херметизиране, за да се ограничи проникването на влага:

13. Поставяме хидромодулатора на АБС на мястото му и осъществяваме сглобяването по обратен ред и ето имаме Форд Мондео II от 1996 година с изправна АВС.
Отне ми 8 часа да извърша цялата операция!
По материали от: Mondeoclub.ru
Превод и редакция: Nebhotep
Симптоми за неизправност:
При рязко натискане на педала на спирачките на плъзгав участък, се усеща биене в педала и светва лампата за неизправност на ABS, като същевременно премигват фаровете
Диагноза:
Помпата на хидромодулатора на ABS не осигурява необходимото налягане, вследствие подклиняване на ротора на електродвигателя на модулатора.
Запознавайки се с устройството на АБС от тези години, реших да направя следния ремонт:
1. Сваляме акумулатора и корпуса на въздушния филтър заедно с гофрирания въздуховод:
Получава се това:
2. Изсмукваме спирачната течност от разширителното казанче с шприц:
3. Откачаме съединенията на спирачните тръбички, със специален ключ за спирачни маркучи (аз успях и с обикновен ключ):
4. Откачаме откъм салона вакумният усилвател на спирачките:
5. Издърпваме усилвателя и модулаторът на АБС като на длан. Той е закрепан на поставка, която се крепи на 4 болта. Отвиваме ги, а също така и спирачните тръбички отбелязани със стрелки:
6. Поставката на модулатора има 2 кукички, вижте на снимката жълтите стрелки и разберете начина, по който трябва да го извъртите, за да го освободите и извадите:
7. Развиваме модулатора от стойката и сваляме пластмасовия кожух:
8. Ето така изглежда лагерния възел- мръсотия и корозия!
9. Отвиваме капака на статора на електродвигателя и внемателно го сваляме. И ето я причината ръждясалата втулка на вала:
10. Ето така изглежда капака на статора, със стрелка е отбелязана металната шайба центрираща втулката:
11. Втулката се изважда с устройство за издърпване, ето как беше ръждясала. Между другото втулката е желязна, а не бронзова:
12. Почистваме с фина шкурка вала на ротора и втулката, така че тя да се връща без да заяжда. Смазваме предния и задния легер обилно с литиева грес и сглобяваме по обратен ред. Възможно е пружината придържаща втулката де е изгнила и да не може да поставите втулката в шайбата. Тогава е нужно да се направят отвори в статора под ъгъл 120 градуса и посредством шило да се придвижи втулката надолу. Възможно е и да се центрира втулката и с бързо съхнеща епоксидна смола. Затворих отвора с двустранен скоч, или да замаже зад мотора със силикон за херметизиране, за да се ограничи проникването на влага:
13. Поставяме хидромодулатора на АБС на мястото му и осъществяваме сглобяването по обратен ред и ето имаме Форд Мондео II от 1996 година с изправна АВС.
Отне ми 8 часа да извърша цялата операция!
По материали от: Mondeoclub.ru
Превод и редакция: Nebhotep